Sunday, March 10, 2019

Robot ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းတစ္ပါးရဲ ႔ အခန္းက႑





ျပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းက ဂ်ပန္မွာ ဘုန္းၾကီးအစားထိုး စက္ရုပ္အသံုးျပဳတဲ့သတင္းကို
 လူေတြစိတ္၀င္တစား ေျပာေန၊ ရွယ္ေနၾကတာ၊ စိုးရိမ္တဲ့စိတ္၊ အလိုမက်တဲ့စိတ္ေတြျဖစ္ေနၾကတာ သတိထားမိတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကဘယ္လိုသေဘာရလဲလို႔ လွမ္းေမးလာတယ္။ သူ႔ကို ကြၽန္ေတာ္ေတြးမိတာေလးေျပာျပျဖစ္တယ္။ အခုအဲဒါေလး ေရးျပခ်င္လို႔ပါ။

ဘာလို႔ စက္ရုပ္ႏွင့္ ဘုန္းၾကီးကို အစားထိုးၾကတာလဲဆိုေတာ့ လုပ္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးရွိေနလို႔ ဂ်ပန္ေတြလုပ္ၾကတာလို႔ပဲျမင္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ရဲ ႔ ဘာသာေရး အေျခအေနကို နဲနဲ အၾကမ္းဖ်င္းေလး သိထားရင္ စဥ္းစားၾကည့္လို႔ရပါတယ္။

ဂ်ပန္မွာ ေကာက္ထားတဲ့ စာရင္းေတြအရကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္သူဦးေရဟာ လူဦးေရ သန္း၉၀ ေက်ာ္ရွိတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။ အမ်ားစုက မဟာယာနဗုဒၶဘာသာေတြပါ။ ဒါက ျမန္မာျပည္မွာလိုေျပာရရင္ မွတ္ပံုတင္ထဲမွာ၊ ေလွ်ာက္လႊာစာရြက္ေတြမွာ ကိုးကြယ္သည့္ဘာသာဆိုျပီး ျဖည့္ၾကရင္ ျဖည့္သလိုမ်ိဳးပဲေနပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ အျပင္မွာ ျမင္ေနေတြ႔ေနဆက္ဆံေနရတဲ့သူအမ်ားစုကို လိုက္ေမးၾကည့္ရင္ေတာ့ ဘာသာေရးကို စိတ္မ၀င္စားတဲ့သူ၊ ဘာသာမဲ့တဲ့သူေတြက ပိုမ်ားပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာလို႔ေျပာလာၾကရင္လည္း သူတို႔ကို ဘာသာေရးအေၾကာင္း ဆက္ေမးၾကည့္။ ဘာမွ မယ္မယ္ရရ သိပ္မေျဖတတ္တာက မ်ားပါတယ္။

လူငယ္ေတြၾကားမွာ ဟာသလိုေျပာေနၾကေပမယ့္ တကယ္လည္း မွန္ေနသလိုျဖစ္ေနတာရွိတယ္။ ဘာလဲဆိုေတာ့ ခရစ္ယာန္လို မဂၤလာေဆာင္ျပီး ဗုဒၶဘာသာလို ေသမယ္တဲ့။ ခရစ္ယာန္ေတြဘုရားေက်ာင္းမွာ မဂၤလာေဆာင္ၾကတာက ဘယ္ႏိုင္ငံ၊ ဘယ္ေနရာမွာမဆို ၾကည့္လိုက္ရင္ စိတ္၀င္စား ရင္ခုန္စရာေကာင္းတယ္မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခရစ္ယာန္ခဏလုပ္လိုက္မယ္ေပါ့။ ဒီမွာ ဗုဒၶဘာသာဘုန္းၾကီးေတြက သခ်ႋဳင္းေျမေနရာေတြ ပိုင္ထားတတ္ၾကျပီး၊ ေသသူအတြက္ ဘ၀ကူးေကာင္းေအာင္ ဆုေတာင္းေပးတာ ဘာညာေတြကို သူတို႔ဆီ အပ္ထားရင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိုက္ဆံယူျပီး ပံုမွန္လုပ္ေပးၾကေတာ့ ေသတဲ့အခါ ဘ၀ကူးေကာင္းေအာင္က ဗုဒၶဘာသာဘုန္းၾကီးကို အပ္လိုက္ရင္ ျပီးတာပါဘဲ။ က်န္တဲ့ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးကေတာ့ ကိုယ့္ဖာသာ ၾကိဳးစား၊ အလုပ္လုပ္၊ စီးပြားရွာ ေပ်ာ္ေအာင္ေနရံုရွိတာဘဲ။

သူတို႔ေတြအေနႏွင့္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းဆိုတာ မဂၤလာေဆာင္တဲ့အခ်ိန္၊ အသုဘရွိတဲ့အခ်ိန္၊ ႏွစ္သစ္ကူးတဲ့အခ်ိန္၊ တျမိဳ ႔တနယ္ခရီးထြက္အပန္းေျဖတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ သြားျပီး ဆုေတာင္း၀တ္ျပဳတတ္ၾကတာကလြဲလို႔ အားအားယားယား သြားတတ္ၾကတဲ့ ေနရာမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူးေလ။

ဂ်ပန္ဘုန္းၾကီးေတြဆိုတာကလည္း အဲဒီလို အခမ္းအနားတစ္ခုခုရွိတဲ့အခ်ိန္၊ ဧည့္သည္ေတြလာတဲ့အခ်ိန္မွာမွ ပရိတ္သတ္ေရွ ႔ ထြက္လာျပီး ဘုရားစာဆို၊ ၀တ္ျပဳဆုေတာင္း၊ blessing ေပးလုပ္ၾကရံုရွိတာကို။

၂၀၁၇ ေလာက္တုန္းက က်ိဳတိုမွာ ဘုန္းၾကီးကေန ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းအမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကို တရားစြဲတာတစ္ခုျဖစ္သြားခဲ့ေသးတယ္။ က်ိဳတိုဆိုတာက ဂ်ပန္ရဲ ႔ ျမိဳ ႔ေတာ္ေဟာင္း။ ေရွးေဟာင္းဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြက ေတာ္ေတာ္ေလးေပါတယ္။ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြကလည္း သူတို႔ ဂ်ပန္ေတြေရာ၊ ႏိုင္ငံျခားသားေတြေရာႏွင့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လံုး အျမဲစည္ကားေနတဲ့ျမိဳ ႔။ ဂ်ပန္ေတြက က်န္တဲ့အခ်ိန္သာ ဘာသာေရးႏွင့္ ကင္းကြာတတ္ၾကေပမယ့္ ခရီးသြားတဲ့အခါမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ နာမည္ၾကီးဘုရားေက်ာင္းေတြ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြကို ၀င္ျပီး ဆုေတာင္းဘုရားရွိခိုးလုပ္တတ္ၾကတာကိုး။ ဘယ္ဘုရားေက်ာင္း၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ၾကည့္ၾကည့္ ဧည့္သည္က မျပတ္ရွိေနတတ္တာ။

အဲဒီမွာ ခုနကဘုန္းၾကီးက သူ႔မွာ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ မိုးလင္းကေနမိုးခ်ဳပ္တဲ့အထိ နားခ်ိန္စားခ်ိန္မရွိပဲ လာသမွ်ဧည့္သည္ေတြအတြက္ ဘုရားစာဆို၊ ဆုေတာင္းေပးေနရတာ ၾကာလာေတာ့ သည္းမခံႏိုင္ေတာ့ပဲ ေက်ာင္းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို တရားစြဲတာ။ အဲဒါနဲ႔ အခုေနာက္ပိုင္းေတာ့ ေက်ာင္းကေန အဲဒီ ဘုန္းၾကီးကို လစာေပးရျပီး ဂ်ပန္က ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့ အက်ိဳး ခံစားခြင့္ေတြအတိုင္း ေထာက္ပံ့ေပးလိုက္ရတယ္။

ဂ်ပန္မွာက ခုနအေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလို မဂၤလာေဆာင္ေတြ၊ အသုဘေတြႏွင့္ အျခားအခမ္းအနားပြဲေတြလုပ္ေတာ့မွ ဘုန္းၾကီးပင့္ေလ့ရွိျပီးေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြကို ေပးရ (လွဴရ) တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏကလည္း ျမန္မာေငြႏွင့္တြက္ၾကည့္မယ္ဆို သိန္းေပါင္းမ်ားစြာကုန္က်တတ္တယ္။ ဒါကို စီးပြားေရးအကြက္ျမင္တဲ့ Amazon က "Rent-A-Monk" ဆိုတဲ့ အြန္လိုင္း၀န္ေဆာင္မႉတစ္ခုကို အျပင္ကုမၸဏီတစ္ခုႏွင့္ေပါင္းျပီး၂၀၀၉ ေလာက္တုန္းက ဂ်ပန္မွာလုပ္ခဲ့ေသးတယ္။ ပြဲတစ္ခုခုမွာ ဘုန္းၾကီးပင့္ခ်င္ရင္ Amazon မွာ၀င္ျပီး ဘာအတြက္ပင့္မယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ပါးပင့္မယ္၊ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္ပင့္မယ္ဆိုျပီး ေျပာလိုက္ရံုႏွင့္ ဘုန္းၾကီးေတြက ကိုယ္ရွိတဲ့ေနရာ ဆိုက္ဆိုက္ျမိဳက္ျမိဳက္ေရာက္လာမွာမ်ိဳး။ ေငြေခ်တာက Amazon ထံုးစံ Online Payment ဆိုေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိုက္ဆံမရွိေသးရင္ေတာင္ Credit Card ႏွင့္ ရွင္းထားလို႔ရတယ္။

အဲဒီ Service ႏွင့္ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ဘုန္းၾကီးေတြက ဘုန္းၾကီးငွားတဲ့သူေပၚလာရင္ Third Party ခ်ိတ္ထားတဲ့ ကုမၸဏီကေနတဆင့္ လွမ္းအေၾကာင္းၾကားေပးမယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က် သူသြားခိုင္းတဲ့ေနရာသြားရံုဘဲ။ ေငြကို အဲဒီကုမၸဏီကပဲ ရွင္းေပးလိမ့္မယ္။ ဒီစနစ္က ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း တိုက္ရိုုက္သြားျပီး ဘုန္းၾကီးပင့္တာထက္ အမ်ားၾကီး ကုုန္က်စရိတ္သက္သာေစတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈဆိုေတာ့ customer ဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ အေတာ္ေကာင္းေကာင္းဘဲ။ ဒါေပမယ့္ ဂ်ပန္ဗုဒၶဘာသာအသင္းက ဒါက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ ႔ ဘာသာေရးဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္းေစတာမို႔ ရပ္တန္႔ေပးဖို႔ Amazon ကို စာေရးအေၾကာင္းၾကားကန္႔ကြက္တာႏွင့္ Amazon က အဲဒီ၀န္ေဆာင္မႈကို ရပ္ေပးခဲ့တယ္။

စက္မႈဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုအေနႏွင့္ကေတာ့ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္လုပ္ငန္းမဆို အတတ္ႏိုင္ဆံုး manpower ကို သံုးမယ့္အစား ကြန္ပ်ဴတာေတြ၊ စက္ရုပ္ေတြ၊ စက္ပစၥည္းေတြႏွင့္ အစားထိုးဖို႔စဥ္းစားၾကတာ မဆန္းဘူး။ ဒီလူတစ္ေယာက္ရဲ ႔ သူလုပ္ေဆာင္ေနရတဲ့ အခန္းက႑ကို ေစာင့္ၾကည့္ျပီး ဒီေနရာမွာ လူသံုးဖို႔မလိုဘူး။ စက္သံုးလိုိ႔ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ စက္ကို အစားထုိုးမွာဘဲ။ လူက တျခားပိုတန္ဖိုးရွိတဲ့၊ ပိုဦးေႏွာက္သံုးရတဲ့ ေနရာေတြအတြက္ အသံုးျပဳရမွာကိုး။

အခုဂ်ပန္မွာ ဘုန္းၾကီးအစား၊ စက္ရုပ္သံုးတယ္ဆိုတာ အဲဒီစဥ္းစားတဲ့ ပံုစံအတိုင္းသြားထားတာပါဘဲ။ ဂ်ပန္ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးအေနႏွင့္ ဧည့္သည္လာရင္ ဘုရားစာဆိုေပး၊ ဆုေတာင္းေပးရတာကို တစ္ေနကုန္ ထပ္ခါထပ္ခါလုပ္မယ့္အစား စက္ရုပ္ထဲ data ထည့္ေပးထားျပီး ရြတ္ခိုင္းလိုက္လည္း ရတာဘဲလို႔ ေတြးမိၾကလို႔ လုပ္တာပါ။

ဒီေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာလိုမ်ိဳး ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ဒကာ၊ ဒကာမဆက္ဆံေရးပံုစံမ်ိဳးႏွင့္ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ေတာ့ အခုလို စက္ရုပ္အစားထိုးတယ္ဆိုတဲ့ကိစၥဟာ လက္ခံခ်င္စရာမေကာင္းဘူးေပါ့။ သူတို႔မွာက ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ဒကာ၊ ဒကာမႏွင့္ၾကားမွာ in touch ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းကိစၥေတြ သိပ္မွ မလိုအပ္တာကိုး။

ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားျပီး ဘုန္းၾကီးႏွင့္ ဘာသာေရးအေၾကာင္း သိခ်င္တာ၊ နားမလည္တာေမးမယ္၊ ေဆြးေႏြးမယ္။ ေက်ာင္း ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ ကုသိုလ္ယူမယ္ ဆိုတာမ်ိဳး၊ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ ဘုန္းၾကီးကို ဆြမ္းေလာင္းမယ္၊ သဒၶါေပါက္ရင္ ေပါက္သလို သံဃာေတြအိမ္ကို ဆြမ္းစားပင့္ျပီး တရားနာမယ္ဆိုတာမ်ိဳး ျမန္မာျပည္မွာလို လုပ္မွ မလုပ္ၾကတာ။

ေနာက္ရွိေသးတယ္။ ဂ်ပန္ေတြအေနနဲ႔ ျမန္မာဒကာ၊ ဒကာမေတြ အမ်ားစု လုပ္တတ္ၾကသလိုမ်ိဳး သူတို႔ရဲ ႔ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အိမ္တြင္းေရး ျပႆနာ ၾကီးငယ္ေတြကို ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားျပီး ဘုန္းၾကီးကို ရင္ဖြင့္ အၾကံဉာဏ္ေတာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္လည္း မရွိၾကဘူးေလ။ ဒါေတြအတြက္ သူတို႔မွာ နားလည္တတ္ကြၽမ္းတဲ့ ေရွ ႔ေနေတြ၊ စီးပြားေရးလူမႈေရးပညာရွင္ေတြ၊ စိတ္ပညာရွင္၊ တတ္သိနားလည္တဲ့သူေတြဆီသြားျပီး အၾကံဉာဏ္ေတာင္းတဲ့ အေလ့အထကလည္း သူ႔ဟာနဲ႔သူ အသားက်ေနၾကျပီးသား ျဖစ္ေနျပီ။

ဒီေတာ့ ျမန္မာဘုန္းၾကီးေတြလိုမ်ိဳး သူတို႔ ဘုန္းၾကီးေတြအေနနဲ႔ ဒကာ၊ ဒကာမေတြ ေက်ာင္းလာျပီး သူတို႔ရဲ ႔ ျပႆနာေပါင္း ေသာင္းေျခာက္ေထာင္ လာရင္ဖြင့္သမွ် ထိုင္နားေထာင္ေပးစရာ၊ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးေပးစရာ မလိုဘူးေလ။ ေနာက္ သူတို႔မွာက သူတစ္ပါးရဲ ႔ အခ်ိန္ကို ကိုယ့္အတြက္ႏွင့္ အေႏွာက္အယွက္မျဖစ္ရေအာင္ အရမ္းသတိထားေနတတ္ၾကတာလည္း ပါတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသြားရင္ ဘုရားစာရြတ္ေပး၊ blessing ေပးဖို႔အတြက္ လူဘုန္းၾကီး မရွိလည္း ျဖစ္တာပါဘဲ။ ဘုရားစာရြတ္တတ္တဲ့ စက္ရုပ္ရွိေနလည္း အလုပ္ျဖစ္တယ္။ မဟုတ္ဘူးလား။

ျမန္မာျပည္မွာေရာ။ တိုင္းျပည္ ခ်မ္းသာလာတဲ့ တစ္ေန႔ ဘုန္းၾကီးေတြေနရာမွာ စက္ရုပ္ေတြ အစားထိုး ၀င္လာႏိုင္ေခ်ရွိမ်ား ရွိႏိုင္သလား။ အဲဒါေလး စဥ္းစားၾကည့္ရေအာင္။

ျမန္မာျပည္က တခ်ိဳ ႔ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြရယ္၊ ႏိုင္ငံျခားက တခ်ိဳ ႔ ျမန္မာေက်ာင္းေတြရယ္၊ တျခားေထရ၀ါဒႏိုင္ငံေတြက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာလည္း ဘုရားလာဖူးတဲ့သူ၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းလာတဲ့သူေတြကို "သဗၺီတိေယာ ၀ိ၀ဇၨႏၲဳ " ဂါထာေလးရြတ္ေပးျပီး လက္ကိုပရိတ္ၾကိဳးခ်ည္ေပး၊ ပရိတ္ေရကို သေျပရြက္၊ ၾကာဖူးေတြႏွင့္ တို႔တို႔ျပီး ေခါင္းကို သပ္ေပး၊ အႏၲရာယ္ကင္းပရိတ္ခ်ည္တို႔၊ ဖေယာင္းတိုင္တို႔ ေပးတာေတြ ျမင္ဖူးတယ္။

ျပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က အခ်ိန္အားရတာႏွင့္ ဒီက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းမွာ ဒုလႅဘ ခဏ၀တ္ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာဘုန္းၾကီးနဲတဲ့အရပ္ေဒသမွာ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဘာသာေရးအခမ္းအနားပြဲေတြလုပ္တဲ့အခ်ိန္ႏွင့္ သြားတိုက္ဆိုင္ေနတယ္။ ေနာက္ အလုပ္ပိတ္ရက္ေတြမွာ အိမ္ပင့္ဆြမ္းကပ္တာေတြ၊ ဘုရားအေနကဇာတင္တာေတြ ဖိတ္တာႏွင့္သြားၾကံဳတယ္။ ဒါနဲ႔ ကိုယ္လည္း ေက်ာင္းေနသံဃာအေနႏွင့္ ပင့္ေတာ့ ေရာေယာင္လိုက္သြားေပးရတာေပါ့။ အဲဒီမွာ ဆြမ္းစားကြမ္းစားလိုက္ရင္း သတိထားမိျပီး စဥ္းစားခ်င္စရာေလးေတြသြားေတြ႔တယ္။

ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဆိုတာက ေမြးကတည္းက ဘာသာေရးႏွင့္ အျမဲတမ္း ထိေတြ႔လက္ပြန္းတတီးေနေနၾကတဲ့သူေတြဆိုေတာ့ သဒၶါတရားေတြက ထက္သန္ၾကတယ္။ ဘယ္ေနရာဘယ္ေဒသေရာက္ေရာက္ ဘုရား ေစတီပုထိုး၊ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းရွိတဲ့အရပ္ဆို အေရာက္သြားလိုက္ရမွ၊ အလွဴဒါနေလးျပဳလိုက္ရမွ ေနသာထိုင္သာရွိတတ္ၾကတာမဟုတ္လား။ ရဟန္းသံဃာဆို ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္ကို အလွ်ံပယ္လွဴဒါန္းခ်င္ၾကတယ္။ ေငြေၾကး၀တၳဳဆိုလည္း ရက္ရက္ေရာေရာကို လွဴဒါန္းတတ္ၾကတယ္။

ဆြမ္းစားပင့္လို႔သြားရျပီဆို အဲဒီအလွဴရွင္ရွိတဲ့ေနရာမွာ ေပးရတဲ့အခ်ိန္က ၁နာရီခြဲ ၂နာရီေလာက္ေတာ့ရွိမယ္။ သူတို႔ကပ္တဲ့ဆြမ္းကိုဘုန္း၊ တရားေဟာ၊ ေရစက္ခ်။ အလာပသလႅာပစကားနဲနဲေျပာ။ ၀တၳဳေငြႏွင့္ လွဴဖြယ္ပစၥည္းကပ္တာလက္ခံ။ ျပီးရင္ေတာ့ ေက်ာင္းျပန္ေပါ့။ ေက်ာင္းေရာက္လို႔ သူတို႔လွဴလိုက္တဲ့ ၀တၳဳေငြကိုၾကည့္မိျပီး မ်က္လံုးျပဴးရတယ္။ ဒီမွာ ပံုမွန္အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ တစ္ေန႔တာ ၁၀နာရီ၊ ၁၂နာရီေလာက္လုပ္မွရႏိုင္တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏမ်ိဳးကို အနည္းဆံုးအေနေလာက္ႏွင့္ ရဟန္းတစ္ပါးကို လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကတယ္။ ေျပာရရင္ ၁နာရီ ၁နာရီခြဲေလာက္ အခ်ိန္ေပးလိုက္ရံုနဲ႔ ပံုမွန္လူ အလုပ္လုပ္တဲ့ တစ္ရက္စာ ေအးေအးလူလူဝင္တယ္။ ျမတ္စြာဘုရားထားခဲ့တဲ့ သာသနာေတာ္ရဲ ႔ အရွိန္အ၀ါဟာ အင္မတန္ျကီးမားတာပါလားလို႔ ေတြးမိလိုက္တယ္။

ဘာဆက္စဥ္းစားမိလဲဆိုေတာ့ ပံုမွန္ သာေရးနာေရး ဘာသာေရးအခမ္းအနားတစ္ပြဲမွာ ဘုန္းၾကီးတစ္ပါးအတြက္ သီလေပး၊ ပရိတ္ရြတ္၊ တရားေဟာ၊ ေရစက္ခ်လုပ္တာ နာရီ၀က္ကေန ၄၅မိနစ္၊ တစ္နာရီအတြင္းအခ်ိန္မွာ အားလံုးျပီးေအာင္လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို အခမ္းအနားမ်ိဳးေတြသီးသန္႔အတြက္ပဲ ေဟာႏိုင္၊ ေျပာႏိုင္၊ ပရိတ္ရြတ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ ေလ့က်င့္မယ္ဆိုရင္ ဘာမွ ဘာသာေရး background အေျခခံမရွိတဲ့သူေတာင္ ႏွစ္ပတ္ကေန တစ္လေလာက္ ေလ့က်င့္လိုက္ရင္ ေျပာလို႔ေဟာလို႔ရႏိုင္တယ္။

သိတဲ့အတိုင္း ပရိတ္ဆိုလည္း ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္လံုး အလြတ္ရေနဖို႔မွ မလိုတာ။ နတ္ပင့္၊ ေမတၲာသုတ္ရြတ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေတြရြတ္၊ ယံဒုႏၷိမိတၲံ ၃ဂါထာရြတ္ႏိုင္ရင္ရေနျပီ။ ဘုရားအေနကဇာတင္အတြက္ဆို အေနကဇာတိသံသာရံဂါထာေတြ အလြတ္က်က္ေပါ့။ ျပီးရင္ သီလေပးေရစက္ခ် အလြတ္က်က္။ ေဟာမယ့္ေျပာမယ့္ တရားကို သာေရးနာေရးႏွင့္ စပ္ဆက္ျပီး ဘုရားေဟာဇာတ္လမ္းေတြထဲက သင့္ေလွ်ာ္ရာ ဇာတ္လမ္း ၁၅ပုဒ္ အပုဒ္၂၀ေလာက္ ထုတ္ႏုတ္ျပီး ဖတ္ထားမွတ္ထားႏိုင္ရင္ အိုေကျပီ။ ဒီဘက္ေခတ္မွာဆို ပါဠိေတြလည္း သိပ္ရြတ္ျပေနစရာမလိုေတာ့ ပါဠိဂါထာေတြ က်က္ေနဖို႔လည္း သိပ္မလိုလွဘူး။ လူရွိန္ေအာင္ အနည္းအက်ဥ္း စကားထဲမွာ ညွပ္ညွပ္ျပီး ထည့္ေျပာေပးႏိုင္ရံုေလာက္ဆို အလုပ္ျဖစ္ေနျပီ။

ေျပာခ်င္တာက သာသနာ့အရိပ္ခိုျပီး လြယ္လြယ္ လုပ္စားခ်င္တယ္ဆိုရင္ လုပ္စားဖို႔ မခက္ခဲဘူးဆိုတာကိုပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုဒီဘက္ႏွစ္ေတြမွာ သကၤန္း၀တ္ျပီး မေထာ္မနန္းလုပ္ေနၾကတဲ့သူေတြ ေရွးကထက္ ပိုပိုမ်ားလာတာ သတိထားမိၾကမွာပါပဲ။ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြစားေသာက္ အလုပ္မလုပ္ခ်င္ဘူးလား။ သာသနာ့အရိပ္ေအာက္မွာ သဒၶါအားေကာင္းၾကတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြကို သူေတာ္ေကာင္းေယာင္ေဆာင္ျပီး လိမ္စားလို႔ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေတြ ရွိေနတယ္။

အဲဒီလို လုပ္စားတဲ့ ဘုန္းၾကီးေတြ မ်ားလာရင္ေတာ့ ၾကာရင္ လူေတြကလည္း ရိပ္မိလာၾကမွာပါဘဲ။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြစိတ္ထဲမွာ ဘုန္းၾကီးဆိုတာ ပရိတ္ရြတ္ေပးရံု၊ သဗၺီတိေယာ ၀ိ၀ဇၨႏၲဳ ဆိုျပီး ပရိတ္ၾကိဳးခ်ည္ေပးရံုေလာက္ပဲ လုပ္ေပးၾကျပီး ငါတို႔က အလွဴေငြထည့္ေနရတာပါလားလို႔ ျမင္လာၾကလိမ့္မယ္။ အဲလိုျမင္လာတဲ့သူေတြ မ်ားလာတဲ့ တစ္ေန႔ေရာက္လာရင္ေတာ့ တိုင္းျပည္မွာ စက္မႈနည္းပညာေတြ အရမ္းတိုးတက္ေနရင္ေတာ့ ကိုယ္ပိုင္စက္ရုပ္ေပါ့။ မတိုးတက္ေသးရင္ေတာ့လည္း ဂ်ပန္ကေန စက္ရုပ္မွာျပီး ဘုန္းၾကီးေတြအစား Robot သံုးတဲ့အေနအထား ေရာက္မလာႏိုင္ဘူးလို႔ ဘယ္သူေျပာႏိုင္မွာလဲေလ။

သာသနာေတာ္ကို ၾကည္ညိဳေလးစားတဲ့ ဒကာဒကာမေတြ အတြက္ ဗုဒၶဘာသာရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ အခန္းက႑ အနာဂတ္မွာ ဘယ္အတိုင္းအတာအထိ သက္ေရာက္မႈရွိေနမလဲဆိုတာကေတာ့ အခုလက္ရွိေခတ္ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေပၚမွာပဲ အဓိကမွီတည္ေနမယ္လို႔ ေတြးထင္မိပါတယ္။

No comments:

Post a Comment