Sunday, March 31, 2019

3R ျဖင့္ ၀ိပႆနာ ရႈပြားျခင္း





Your body is your first home: 


"Breathing in, I arrive in my body. 

Breathing out, I am home."

Thích Nhất Hạnh

ဗီယက္နမ္ဘုန္းေတာ္ၾကီး ဆရာေတာ္သစ္နက္ဟန္ (Thích Nhất Hạnh) ကို ျမန္မာျပည္မွာ အမ်ားစုကေတာ့ ဇင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးတစ္ပါးအေနႏွင့္ပဲ သိထားၾကတာမ်ားပါတယ္။ ဇင္ လို႔ၾကားလိုက္တာနဲ႔ကိုဘဲ ဒါဟာ ငါတို႔လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ ေထရ၀ါဒမဟုတ္ဘူး၊ ငါတို႔ႏွင့္ မဆိုင္ပါဘူးရယ္လို႔ တန္းျပီးလည္း ေတြးထင္သြားတတ္ၾကတာမ်ားပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဆရာေတာ္ TNH ရဲ ႔ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတြ၊ ေရးသားထားတဲ့ စာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားစုက ေထရ၀ါဒက လက္ခံယံုၾကည္ထားတဲ့ တရားေတြႏွင့္ သိပ္ျပီး မကြဲလြဲတာကို ေတြ႔ရမွာပါ။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ သတိႏွင့္ ၀င္ေလထြက္ေလကိုု ရႈမွတ္တတ္ဖို႔ႏွင့္ အမူအရာတိုင္းမွာ သတိႏွင့္ ေနတတ္ဖို႔သင္ၾကားျပသရာမွာ မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ေတာ္ထဲကအတိုင္းပဲ သင္ၾကားေပးသြားတာကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ TNH သင္ျပတဲ့ တရားရႈမွတ္နည္းအခ်ိဳ ႔ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ အရင္က ၾကားဖူးေနက်မဟုတ္တဲ့ ရႈနည္း၊ မွတ္နည္းမ်ိဳးေတြျဖစ္ေနတတ္ေတာ့ ရုတ္တရတ္ၾကားလိုက္ရရင္ တခ်ိဳ ႔ေတြအတြက္ေတာ့ နားလည္ လက္ခံေပးဖိုု႔ရာ အခက္အခဲျဖစ္ၾကမွာ အမွန္ပါဘဲ။ 

အထူးသျဖင့္ ဆရာေတာ္သင္ေပးတတ္တာက ၀င္ေလထြက္ေလရႈမွတ္နည္းကို လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ အေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး၊ စိတ္ခံစားမႈေပၚမူတည္ျပီး ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေျပာင္းမွတ္ခိုင္းတာမ်ိဳး၊ ျပံဳးဖို႔ သင္ေပးတာမ်ိဳး၊ မုဒိတာပြားတဲ့ ရႈမွတ္နည္း၊ ကရုဏာပြားတဲ့ရႈမွတ္နည္း၊ ေနာက္ျပီး ကိုုယ္နာက်င္မႈႏွင့္ စိတ္နာက်င္မႈေတြျဖစ္တဲ့အခါ ေ၀ဒနာအေပၚ ရႈမွတ္နည္းေတြဟာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ ႔ နားမွာ ခပ္စိမ္းစိမ္းလို ျဖစ္ေနမွာ အေသအခ်ာပါဘဲ။

ဒါေပမယ့္ အခုဒီဘက္ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာေတာ့ Oxford ဆရာေတာ္ရဲ ႔ တရားေတြကို လူေတြသေဘာက်ႏွစ္သက္လက္ခံလာၾကျပီး ေဟာထားတဲ့ တရားေတြနာလာၾကတာ၊ ေရးထားတဲ့ စာအုပ္ေတြဖတ္လာၾကတာကို သတိထားမိလာပါတယ္။ 

ဆရာေတာ္က လူအမ်ားစု သိထား၊ နားလည္ထားျပီးသားျဖစ္တဲ့ ေမတၲာကမၼ႒ာန္းကိုု ဦးတည္မေဟာပဲ ကရုုဏာႏွင့္ မုုဒိတာ ကမၼ႒ာန္းကို ဦးတည္ေဟာတတ္ပါတယ္။ Positive Emotion, Positive Thinking, Positive Psychology စသျဖင့္ ေခါင္းစဥ္ေတြတပ္ေပးျပီး ကရုုဏာႏွင့္ မုုဒိတာကိုပြားတတ္ေအာင္ ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္သင္ေပးပါတယ္။

အာနာပါနႏွင့္တြဲျပီးလည္း ဒီ အႏုႆတိကမၼ႒ာန္းေတြကို ပြားမ်ားတတ္ေအာင္ သင္ေပးသြားတယ္။ ေနာက္ျပီး နာက်င္မႈေ၀ဒနာကို ကရုုဏာႏွင့္ ဘယ္လိုၾကည့္ရတယ္ ဆိုတာမ်ိဳးေတြ သင္ျပေပးတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ 

Oxford ဆရာေတာ္ရဲ ႔ သင္ၾကားျပသေပးတဲ့နည္းစနစ္ေတြဟာ ဆရာေတာ္ TNH ရဲ ႔ သင္ၾကားေပးပံုေတြႏွင့္ ေနရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တူေနတာကိုလည္းဘဲ သတိထားမိတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္ ႏွစ္ပါးလံုးဟာ ပိဋကစာေပႏွင့္ မဆန္႔က်င္ပဲ လူအမ်ားနားလည္က်င့္သံုးလြယ္မယ့္ နည္းစနစ္ေတြႏွင့္ သင္ၾကားေပးသြားၾကတာမ်ိဳးလိုု႔ဘဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။ 

အခု Oxford ဆရာေတာ္ သင္ေပးတဲ့ လူၾကီးလူငယ္အားလံုး နားလည္လြယ္ျပီး၊ လိုုက္လုပ္ၾကည့္ဖို႔လည္း မခဲယဥ္းတဲ့ လြယ္ကူရိုးရွင္းတဲ့ ၀ိပႆနာရႈမွတ္နည္းတစ္ခုကိုု ျပန္လည္ေ၀မ ွ်ေပးခ်င္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္က ဒီနည္းကိုု 3R ရႈမွတ္နည္းလို႔ေျပာပါတယ္။ စစခ်င္းမွာ ႏွာသီး၀မွာ ၀င္ေလထြက္ေလကို မွတ္တာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၀မ္းဗိုက္မွာ ပိန္တယ္၊ ေဖာင္းတယ္ကို မွတ္တာဘဲ ျဖစ္ျဖစ္ တျခား မိမိတို႔ ႏွစ္သက္ရာ သမာဓိထူေထာင္တဲ့ နည္းစနစ္တစ္ခုခုုကို အသံုးျပဳျပီး တရားစတင္ရႈမွတ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိမွတ္ေနရင္းက ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ နာတာက်င္တာ၊ ကိုက္တာခဲတာ၊ ယားတာယံတာ စသျဖင့္ တစ္ခုခုုေပၚလာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ နားကေနအသံတစ္ခုခုၾကားတာ၊ ႏွာေခါင္းကေန အနံ႔တစ္ခုုခုုရတာ၊ အေတြးတစ္ခုခုု ၀င္လာတာဘဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီျဖစ္လာတဲ့ အာရံုုကိုု ခ်က္ခ်င္းသြားျပီး သိေပးရပါမယ္။

ဒါကို ဆရာေတာ္က 'Regisiter' လုပ္တယ္လို႔ သံုးပါတယ္။ မွတ္ပံုတင္လိုက္တာ၊ တနည္းကေတာ့ Accept လုပ္လိုက္တာ၊ လက္ခံလိုက္တာပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ ငါ့ကိုယ္မွာ၊ စိတ္ထဲမွာ ဒါေလးျဖစ္သြားပါလားဆိုုတာကိုု သိေပးလိုုက္တာပါ။ ဘာမွာ ေကာင္းတယ္ဆိုုးတယ္၊ မွန္တယ္မွားတယ္၊ ျဖစ္သင့္တယ္မျဖစ္သင့္ဘူး ေ၀ဖန္မေနပဲ သိရံုုသက္သက္ေလး သိေပးဖိုု႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုသိေပးလိုက္ျပီးရင္ေတာ့ ဒီသိေနတဲ့ အာရံုေလးကို ျပန္လႊတ္ေပးလိုက္ရပါမယ္။ ဒါကို ဆရာေတာ္က 'Release' လုပ္တယ္လုိ႔ သံုးပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ မိမိပထမမွတ္ေနတဲ့ ၀င္ေလထြက္ေလျဖစ္ျဖစ္၊ ၀မ္းဗိုုက္ေဖာင္းပိန္ျဖစ္ျဖစ္ဆီကို ျပန္လာျပီး အရင္အတိုုင္းပဲ ျပန္လည္ျပီးရႈမွတ္ရပါမယ္။ ဒါကိုေတာ့ ဆရာေတာ္က 'Return Home' လုပ္တယ္လို႔ သံုးႏႈန္းပါတယ္။

ဒီလို Register, Release ႏွင့္ Return Home လုပ္တဲ့ ရႈမွတ္နည္းကို 3R ရႈမွတ္နည္းလို႔ ဆရာေတာ္က တင္စားနာမည္ေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။

အခုေျပာတဲ့ Oxford ဆရာေတာ္ရဲ ႔နည္းဟာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီး သင္ၾကားျပသတဲ့ အမွတ္ ႏွင့္ အားထုတ္နည္းႏွင့္လည္း သေဘာတရားတူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက ၀မ္းဗိုုက္မွာ ေဖာင္းတယ္ပိန္တယ္ မွတ္ေနရင္း ခႏၶာကိုယ္မွာ နာလာရင္ နာတယ္၊ နာတယ္ မွတ္၊ တစ္ခုုခုုၾကားရင္ ၾကားတယ္၊ ၾကားတယ္ မွတ္၊ တစ္ခုုခုုေတြးေနရင္ ေတြးတယ္၊ ေတြးတယ္ မွတ္။ ျပီးရင္ေတာ့ မူလခ်ည္တိုင္ျဖစ္တဲ့ ေဖာင္းတယ္ပိန္တယ္ဆီျပန္လာျပီး ဆက္မွတ္ဖိုု႔ ေျပာထားတာႏွင့္ သေဘာတရားအတူတူပါဘဲ။

ဒီ 3R နည္းဟာ မိုးကုုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးေဟာခဲ့တဲ့ အိမ္သည္ႏွင့္ ဧည့္သည္ သေဘာတရားႏွင့္လည္း အတူတူဘဲျဖစ္ပါတယ္။ ၀င္ေလထြက္ေလကို သိတဲ့စိတ္ကို အိမ္သည္စိတ္လို႔ေျပာျပီး တျခား အာရံုုဒြါရေတြမွာျဖစ္လာတာေတြကို သိတဲ့စိတ္ကို ဧည့္သည္စိတ္ အျဖစ္ တင္စားျပီး ေဟာၾကားထားခဲ့ပါတယ္။ ဧည့္သည္စိတ္ေတြျဖစ္လာရင္ အဲဒါေတြကို ျဖစ္ပ်က္မွတ္ပစ္၊ ျပီးတာနဲ႔ အိမ္သည္ျဖစ္တဲ့ ထြက္ေလ၀င္ေလစိတ္ကို ျပန္မွတ္လို႔ ဆရာေတာ္ၾကီး ဆံုးမထားတာရွိပါတယ္။ ဒါကိုဆရာေတာ္ၾကီးက နားလည္လြယ္ေအာင္ ပင့္ကူဥပမာေပးျပီးလည္း ေဟာခဲ့ပါေသးတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီ ပင့္ကူဥပမာတရားဟာ မိလိႏၵမင္းၾကီးေမးလို႔ အရွင္နာဂသိန္က ရွင္းျပေပးခဲ့တဲ့ မိလိႏၵပဥွာထဲက အေမးပုစၦာတစ္ပုဒ္ပါ။ ဆိုလိုရင္းကေတာ့ ပင့္ကူတစ္ေကာင္ဟာ ပင့္ကူအိမ္တစ္ခုေဆာက္ျပီးတဲ့အခါမွာ အလယ္မွာ ျငိမ္ျပီးေနတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား သူ႔ရဲ ႔အိမ္ ပင့္ကူမ ွ်င္ေတြဆီကို အေကာင္တစ္ေကာင္ လာျငိျပီး မရုန္းႏိုင္၊ ထြက္မေျပးႏိုင္ ျဖစ္ျပီဆိုရင္ သူဟာ ပိုးမ ွ်င္ေတြလႈပ္ရွားမႈကေန ခ်က္ခ်င္းသိလိုက္တယ္။ သိလိုက္တာနဲ႔ အဲဒီအေကာင္ရွိတဲ့ဆီကို သူနားေနရာ ပင့္ကူအိမ္အလယ္တည့္တည့္ေနရာကေနသြားျပီး ကိုက္သတ္စားပါတယ္။ ျပီးရင္ေတာ့ သူ႔မူလ အလယ္ေနရာကိုဘဲ ျပန္လာျပီး ျပန္ေနေနပါတယ္။

တရားရႈမွတ္သူဟာလည္း ဒီပင့္ကူအတိုင္းပါဘဲ။ သူ႔ရဲ ႔ မူလကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ ၀င္ေလထြက္ေလ (သို႔) ပိန္တယ္ေဖာင္းတယ္ စသည္ကေန ထင္ရွားေပၚလာတဲ့ အာရံုုရွိတဲ့ဆီကို စိတ္ကေနသြားျပီး သိေပးမွတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ အဲဒီအာရံုုေလး ေပ်ာက္သြားျပီ၊ မထင္မရွားျဖစ္သြားျပီ ဆိုရင္ေတာ့ မူလကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ ထြက္ေလ၀င္ေလ (သို႔) ပိန္တယ္ေဖာင္းတယ္ ဆီကို ျပန္လာျပီး အရင္လို ျပန္ဆက္မွတ္ေနရံုုဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သတိျပဳစရာတစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္။ တခါတရံမွာ ပင့္ကူအိမ္ထဲကို အိမ္ရွင္ ပင့္ကူထက္ပိုုျပီး အေကာင္ၾကီးတဲ့၊ အင္အားပိုေတာင့္တင္းတဲ့ အေကာင္မ်ိဳးေတြ လာ၀င္ျငိေနတတ္တာမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ဒီလိုုအခါမ်ိဳးမွာ အိမ္ရွင္ပင့္ကူဟာ ဒီလိုသားေကာင္ၾကီးမ်ိဳးကို ရင္ဆိုင္ရာမွာ တၾကိမ္တည္းမရင္ဆိုင္ပါဘူး။ ပထမအၾကိမ္ သားေကာင္ဆီသြားပါတယ္။ သားေကာင္ရဲ ႔ လက္ေျခအဂၤါတစ္ခုခုကို နာက်င္ေအာင္ ကိုက္လိုုက္ပါတယ္။ ျပီးရင္ သူ႔ေနရာျဖစ္တဲ့ အလယ္ေနရာကို ျပန္သြားပါတယ္။ ခဏေနရင္ သားေကာင္ဆီ ထပ္သြားပါတယ္။ သားေကာင္ရဲ ႔ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းတစ္ခုခုကို ထပ္ကိုက္ပါတယ္။ ျပီးတာႏွင့္ သူ႔ေနရာသူျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာလုပ္ရင္းႏွင့္ ေနာက္ဆံုးမွာ သားေကာင္ေသဆံုးသြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ပင့္ကူဟာ သားေကာင္ကို ကိုက္ျဖတ္စားေသာက္ပါတယ္။

ဒီဥပမာအတိုင္းပါဘဲ။ တခါတေလမွာ တရားရႈမွတ္သူအေနႏွင့္ မူလကမၼ႒ာန္းျဖစ္တဲ့ ၀င္ေလထြက္ေလ၊ ေဖာင္းတယ္ပိန္တယ္မွတ္ေနရင္း ေပၚလာတဲ့ အာရံုုဟာ ကိုယ့္မွာရွိတဲ့ သမာဓိအင္အားထက္ ပိုအားေကာင္းေနတာမ်ိဳး ၾကံဳၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ခႏ̕ၶာကိုယ္မွာ အလြန္အမင္းနာက်င္ခံခက္ေနတာမ်ိဳး၊ စိတ္ထဲမွာျဖစ္ေနတဲ့ အေတြးေတြ၊ ခံစားမႈေတြဟာ ထိန္းမႏိုင္ သိမ္းမရေအာင္ ရုုန္းရင္းဆန္ခတ္ဗေလာင္ဆူပြက္ေနတာမ်ိဳး၊ အေတြးေတြ ရပ္လို႔မရႏိုုင္ေအာင္ ျဖစ္တာမ်ိဳးေတြ ၾကံဳရတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးေတြမွာ ခုနပင့္ကူရဲ ႔ နည္းစနစ္အတိုင္းဘဲ ပထမတစ္ၾကိမ္မွတ္လိုက္၊ ထားခဲ့လိုက္၊ ျပီးရင္ ကိုယ့္ရဲ ႔ မူလကမၼ႒ာန္းဆီ ျပန္လာလိုက္၊ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ အာရံုဆီထပ္သြားမွတ္လုိက္ႏွင့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၾကိဳးစားမွတ္ေပးၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုမွတ္ရင္း မွတ္ရင္းနဲ႔ဘဲ ဒီ ရုုပ္နာက်င္မႈ၊ စိတ္နာက်င္မႈစတာေတြဟာ သူတို႔ရဲ ႔ ျပင္းအားေတြ တဆတဆ ယုုတ္ေလ်ာ့သြားျပီး ေျဖးေျဖးခ်င္း ခ်ဳပ္ဆံုး ကြယ္ေပ်ာက္သြားၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

Oxford ဆရာေတာ္ေျပာတဲ့ 3R ရႈမွတ္နည္းမွာပါတဲ့ Register ဆိုတဲ့စကားဟာ တရားရႈမွတ္ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ရုုပ္မွာဘဲျဖစ္ျဖစ္၊ စိတ္မွာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာသမ ွ်အာရံုုေတြကိုု လက္ခံအသိအမွတ္ျပဳေပး၊ သိေပး၊ နားလည္ေပးရမွာကိုဆိုလိုပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အာရံုုေတြအေပၚမွာ တြန္းကန္ဖယ္ရွားလိုက္ခ်င္တာမ်ိဳး၊ ေရွာင္ခြာထြက္ေျပးခ်င္တာမ်ိဳး မလုပ္ရပါဘူး။ 

စိတ္ပညာမွာ ေျပာထားတာက လူေတြမွာ သိစိတ္ (Conscious Mind) ႏွင့္ မသိစိတ္ (Sub-Conscious Mind) ဆိုျပီး ရွိပါတယ္။ သိစိတ္ဟာ Short Term Memory ႏွင့္တူျပီးေတာ့ မသိစိတ္ ဟာ Long Term Memory ႏွင့္တူပါတယ္။ သိစိတ္ထဲကို ၀င္လာတဲ့ အေတြးေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ အသစ္အသစ္၀င္လာတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြ မ်ားလာတဲ့အခါ အေဟာင္းအေဟာင္းေတြက သိပ္မၾကာမီမွာပဲ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ မသိစိတ္ထဲေရာက္သြားတဲ့ အေတြးေတြ၊ အေၾကာင္းအရာေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မေပ်ာက္ပ်က္ပဲ တစ္သက္လံုးရွိေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္လို႔ ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ့ အာရံုတစ္ခုခုကို ရင္မဆိုင္ပဲ ေရွာင္ခြာထြက္ေျပးလိုက္တဲ့အခါမွာ အဲဒီအေၾကာင္းအရာဟာ ေပ်ာက္ပ်က္မသြားပဲ မသိစိတ္ထဲကို တြန္းပို႔လိုက္သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီကိုယ္တြန္းဖယ္ထား၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ထားလိုက္မိတဲ့ အေၾကာင္းအရာဟာ အျမဲတမ္းလိုလို အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လာတာနဲ႔ ျပန္ျပန္ေပၚလာျပီး လူကိုဒုုကၡေပးပါေတာ့တယ္။

တကယ္လို႔ ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ့အေတြးေတြ၊ အာရံုုေတြကို ပင့္ကူက ကိုယ့္ထက္ၾကီးတဲ့ သားေကာင္ကို ရင္ဆိုင္သလိုမ်ိဳး သတိဦးေဆာင္တဲ့ စိတ္က ေပၚလာတဲ့ အာရံုကို သူေပၚေပၚလာတိုင္း သိသိေပးမယ္ (မွတ္ေပးမယ္)၊ လက္ခံေပးမယ္၊ Register လုုပ္လုပ္ေပးလိုက္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ကိုုုယ္ရင္မဆိုင္ခ်င္တဲ့ အာရံုုဟာ မသိစိတ္ကေန အျပီးျပန္ထြက္လာျပီး သိစိတ္ဆီကိုေရာက္လာကာ အခ်ိန္တစ္ခုေရာက္တဲ့အခါမွာ လံုး၀ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားမွာဘဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလို ကိုယ္မႏွစ္သက္တဲ့ အာရံုေတြ စိတ္ႏွင့္ရုုပ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာတာေတြကို ရႈမွတ္တဲ့အခါမွာ ေဒါသစိတ္မျဖစ္ေစပဲ သူတို႔အေပၚမွာ မိခင္က နာက်င္ခံခက္လို႔ ငိုေၾကြးေနတဲ့ ကိုယ့္သားငယ္၊ သမီးငယ္ေလးအေပၚမွာ ထားတဲ့ ခ်စ္ခင္ယုုယစိတ္၊ သနားကရုဏာစိတ္မ်ိဳးႏွင့္ ၾကည့္ျပီး အသိအမွတ္ျပဳေပးပါလို႔ Oxford ဆရာေတာ္က သတိေပးဆံုးမပါတယ္။ သတိႏွင့္ ကရုဏာႏွင့္ တြဲျပီး ရႈမွတ္ေစလိုတာျဖစ္ပါတယ္။


“The function of mindfulness is, first, to recognize the suffering and then to take care of the suffering. The work of mindfulness is first to recognize the suffering and second to embrace it. A mother taking care of a crying baby naturally will take the child into her arms without suppressing, judging it, or ignoring the crying. Mindfulness is like that mother, recognizing and embracing suffering without judgement.  

So the practice is not to fight or suppress the feeling, but rather to cradle it with a lot of tenderness. When a mother embraces her child, that energy of tenderness begins to penetrate into the body of the child. Even if the mother doesn't understand at first why the child is suffering and she needs some time to find out what the difficulty is, just her act of taking the child into her arms with tenderness can already bring relief. If we can recognize and cradle the suffering while we breathe mindfully, there is relief already.” 
 

― Thích Nhất Hạnh, No Mud, No Lotus: The Art of Transforming Suffering



ဒီ 3R တရားရႈမွတ္နည္းဟာ အေျခခံ သမာဓိထူေထာင္တာကေန စလို႔ သတိပ႒ာန္ ေလးပါးလံုး အလံုးစံုပါ၀င္တဲ့ တရားအားထုတ္ရႈမွတ္နည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီနည္းကိုပဲ ၾကည္ညိဳေလးစား တန္ဖိုးထားရတဲ့ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္ၾကီးမ်ားကလည္း ကိုယ္တိုင္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားသြားခဲ့ၾကသလိုု၊ သူတို႔ရဲ ႔ တပည့္ဒကာ၊ ဒကာမေတြကိုလည္း သင္ၾကားျပသေပးေတာ္မူသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ 

၀ိပႆနာကိုုု အခုမွစအားထုတ္ၾကမယ့္ အေျခခံအဆင့္ေယာဂီေတြ၊ တရားစိတ္၀င္စားသူေတြ၊ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုုခုုကိုု စမ္းသပ္လုပ္ၾကည့္ခ်င္သူေတြကေနစလို႔ အဆင့္ျမင့္တရားေတြကိုအားထုုတ္ေနၾကတဲ့ ေယာဂီသူေတာ္စင္ေတြအထိ အသံုးတည့္တဲ့ ရႈမွတ္နည္းတစ္ခုလည္းျဖစ္ပါတယ္။ လြယ္ကူရိုုးရွင္းျပီး လိုက္လုပ္ၾကည့္ဖို႔ မခဲယဥ္းတာမို႔ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား စိတ္၀င္စားရင္ စမ္းၾကည့္လို႔ရေအာင္ ျပန္လည္ေရးသား ေ၀မ ွ်ေပးလိုက္ရပါတယ္။ 

"I have arrived, I am home" is the shortest Dharma Talk I have ever given. "I have arrived, I am home" means "I don't want to run anymore." You need that insight in order to be truly established in the here and now, and to embrace life with all its wonders. 

Thích Nhất Hạnh

ေလးစားစြာျဖင့္

၀ိမုတၱိသုခ

၃၁၊ ၃၊ ၂၀၁၉။

No comments:

Post a Comment