Thursday, May 24, 2018

နားလည္ေပးလို႔ရတယ္။ လက္ခံေပးလို႔ေတာ့ မရဘူး။

ဒီမနက္ FB ေပၚ တက္တက္ခ်င္း ဘာသာေရးႏွင့္ဆိုင္တဲ့ ပို႔စ္ ႏွစ္ခုဖတ္ျဖစ္တယ္။
တစ္ခုက မိတ္ေဆြညီမတစ္ေယာက္ေရးတင္ထားတာ။ ဘုန္းၾကီးလူထြက္ကိုယူမယ္ဆိုျပီး ေရးထားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ရဲ ႔ status တစ္ခုေအာက္မွာ ဘုန္းၾကီးေတြ အမ်ားၾကီး ေနာက္သလို၊ ေျပာင္သလိုေတြနဲ႔ေရာ၊ အခ်ိဳ ႔ အတည္ေပါက္ေတြနဲ႔ပါ ကြန္မန္႔ေတြ ေရးထားတာကိုျမင္ျပီး မသင့္ေတာ္တဲ့အေၾကာင္း။
ေနာက္တစ္ခုဖတ္ျဖစ္တာကေတာ့ ရန္ကုန္မွာ နာမည္ရေနျပီျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံျခားျပန္ တရားျပဆရာတစ္ေယာက္က ေယာဂီမယ္သီလရွင္ ႏွစ္ပါးႏွင့္ ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံထားတာမွာ သူက အေပၚကထိုင္ေနျပီး၊ သီလရွင္ႏွစ္ပါးက ေအာက္ကထိုင္ လက္အုပ္ခ်ီထားတဲ့ပံု ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ (သိပ္မၾကာေသးတဲ့ လမ်ားဆီတုန္းကလည္း တရားျပဆရာမတစ္ေယာက္ ဒီလိုမ်ိဳးပဲ လုပ္ခဲ့ဖူးပါေသးတယ္။)
ပထမအေၾကာင္းအရာနဲ႔ပတ္သက္ျပီး စဥ္းစားမိတာက ရဟန္းသံဃာေတြၾကားမွာ ဟိုးအရင္ကတည္းက သာသနာကိုတကယ္ၾကည္ညိဳျပီး ၀တ္လာၾကတဲ့သူေတြရွိသလိုု၊ အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ကိုရင္၊ ရဟန္းျဖစ္လာၾကေပမယ့္ သာသနာမွာေနရတာ ျငိီးေငြ႔ေနၾကတဲ့သူေတြကလည္း အမ်ားၾကီးရွိပါတယ္။
အရင္ကဆိုရင္ေတာ့ ဒီိလိုျငီးေငြ႔ေနၾကတဲ့သူေတြကို အနီးေန ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းႏွင့္ သူႏွင့္ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္တဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြေလာက္ကပဲ ရိပ္မိႏိုင္ခဲ့ၾကေပမယ့္ အခုလို အင္တာနက္ေတြ၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာေတြကို သံုးလာၾကတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ရဲ ႔ စိတ္ခံစားမႈေတြ အြန္လိုင္းေပၚအထိ ပ်ံ ႔ႏွ႔ံ ေရာက္လာျပီး လူေတြ ပိုသိလာႏိုင္ၾကတာမ်ိဳး ျဖစ္လာတာပါ။
ရဟန္းသံဃာေတြဆိုပင္မယ့္လည္း အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ဆယ္ေက်ာ္သက္လူငယ္ေတြပဲဆိုေတာ့ ငယ္ရြယ္သူေတြလုပ္ေလ့လုပ္ထရွိတဲ့အတိုင္း သူတိုု႔စိတ္ခံစားမႈကို လူငယ္အထာႏွင့္ ဖြင့္ထုတ္လိုု႔ရတဲ့ ေနရာမွာ ဖြင့္ထုတ္ၾကတာကို လူ႔သဘာ၀တစ္ခုအေနႏွင့္ နားလည္ေပးလို႔ရေပမယ့္ လူ႔ေဘာင္အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုအတြင္းမွာ လိုက္နာဖို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ လူ႔က်င့္၀တ္၊ ရဟန္းက်င့္၀တ္ေတြႏွင့္ ခ်ိန္ထိုးၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ လက္ခံေပးဖို႔ အခက္အခဲရွိတယ္လို႔ပဲေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နားလည္ေပးလို႔ရတယ္။ လက္ခံေပးလို႔မရဘူး လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ။
ေနာက္ ကိစၥကလည္း အဲဒီသေဘာတရားအတိုင္းပါပဲ။
၀ိပႆနာတရားဆိုတာ ပညတ္နယ္ကိုေက်ာ္ျပီး ပရမတ္နယ္ကို သြားဖို႔ၾကိဳးစားၾကရတာမို႔ ေလာကီနယ္က အေလးထားတန္ဖိုးသတ္မွတ္ေနၾကတဲ့ ပညတ္ခ်က္ေတြကို အႏွစ္သာရမရွိဘူး။ ဘာမွမဟုတ္ဘူး။ အသံုးမက်ဘူး လို႔ အသိအျမင္ရွင္းလင္းေအာင္ လုပ္ၾကရမယ္ဆိုတာမွန္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာေနေနၾကရင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ဆက္ဆံေျပာဆိုၾကတဲ့အခါမွာ လိုက္နာျပဳက်င့္ရမယ့္ က်င့္၀တ္စည္းကမ္းေတြကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္ေတာင္မွ လူေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြအတြက္ သတ္မွတ္မွာၾကားခဲ့တာရွိျပီးသားပါ။
ဒါကို ေလာကီပညတ္ခ်က္ေတြ၊ ဘာမွ အေလးထားေနဖို႔မလိုဘူး။ အဓိက သိထားတဲ့ တရားက သူတို႔ထက္သာရင္ အေလးအျမတ္ျပဳေနစရာ မလိုဘူး လို႔ လုပ္လို႔မရပါဘူး။ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ သာသနာ့ေဘာင္၀င္လာတဲ့ ကိုရင္ေပါက္စေလးကိုေတာင္ လူ၀တ္ေၾကာင္ အရိယာေတြက ရွိခိုးအရိုအေသေပးရမယ္ဆိုတာ ဗုုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္း နားလည္ထားၾကျပီးသားက်င့္၀တ္လို႔ထင္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခုက လူတစ္ေယာက္မွာ တကယ္တရားစစ္တရားမွန္ေတြ ကိန္းလာေလေလ၊ မာန္မာနက ေလ ွ်ာ့က်ေလေလသာျဖစ္ပါတယ္။ အျခားလူတစ္ေယာက္ကို အရိုုအေသအေလးအျမတ္ျပဳဖို႔ဆိုတာဟာ အဲဒီတရားျပည့္၀ေနတဲ့သူအတြက္ ၀န္ေလးတဲ့ ကိစၥတစ္ခုမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။
ေနာက္ျပီး တကယ္တရားကိုနားလည္လာေလေလ ဘုရားရွင္အဆံုးအမကို ပိုပိုုလိုက္နာလာေလေလသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ေတြ ၀ိနည္းကို မက်ဴးလြန္မေဖာက္ဖ်က္ၾကေတာ့ဘူးလို႔ ေျပာၾကတာေပါ့။ လူဆိုရင္လည္း တရားအသိဉာဏ္ျမင့္လာေလ၊ ဘုရားရွင္ရဲ ႔ ပညတ္ထားခ်က္ေတြအေပၚမွာ ပိုတန္ဖိုးထားေလ ျဖစ္လာရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအခ်င္းခ်င္း ၾကည့္လိုက္ရင္ေတာင္ အျမင္မတင့္တယ္၊ မအပ္စပ္တဲ့ အျပဳအမူအေနအထိုင္မ်ိဳးကို တရားျပဆရာတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ (လံုုး၀) မလုပ္သင့္ဘူးလိုု႔ပဲ သံုးသပ္မိပါတယ္။
ဒါေတြဟာ ပညတ္ခ်က္ေတြပါ။ ဘာမွ တန္ဖိုးမရွိပါဘူး။ အဓိက အကုသိုလ္မျဖစ္ဖို႔က အေရးၾကီးတာပါလို႔ ေစာဒက တက္ၾကပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလုိေျပာၾကရင္ အဲဒီလိုေျပာတဲ့စကားအေပၚမွာ နားလည္ေပးလို႔ရပါတယ္။ လက္ခံေပးလို႔ေတာ့ မရပါဘူးလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းေတြကို ဦးေဆာင္ လုပ္ကိုင္ေနၾကတဲ့သူေတြ အေနႏွင့္ ကိုယ့္အေနအထိုင္၊ အေျပာအဆိုေတြေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ သာသနာေတာ္အေပၚမွာ လူေတြ အၾကည္အညိဳမဲ့သြားေစတာမ်ိဳး မလုပ္မိၾကဖိုု႔ လိုအပ္တယ္လို႔ျမင္မိပါတယ္။ သာသနာေတာ္ကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ။ ဘုရားရွင္ ရဲ ႔ အဆံုးအမေတာ္ေတြကိုလည္း ဦးထိပ္ပန္ဆင္ၾကပါလို႔။

No comments:

Post a Comment