Wednesday, May 2, 2018

မုန္းလည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး.....





တစ္ေန႔က ရန္ကုုန္ ေျခာက္ထပ္ၾကီးဘုရားမွာ သီတင္းသံုးေတာ္မူတဲ့ သက္ေတာ္ရွည္ဆရာေတာ္ၾကီး အလည္အပတ္ၾကြလာတာနဲ႔ သြားေရာက္ဖူးေျမာ္ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ မႏၱေလးမစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔လိုု ပိန္ပိန္ပါးပါး ေသးေသးသြယ္သြယ္ ခႏၶာကိုယ္အခ်ိုုးအဆစ္မ်ိဳးႏွင့္ သြားလာလႈပ္ရွားတာ၊ ေျပာဆိုုတာေတြမွာ ေအးေဆးတည္ျငိမ္တဲ့ ဣေျႏၵအမူအရာကို ၾကည္ညိဳဖြယ္ အထင္သား ဖူးျမင္ရပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးႏွင့္ ဖူးေျမာ္ရခ်ိန္မွာ ဧည့္ပရိတ္သတ္လည္း ဘယ္သူမွ ရွိမေနတာမို႔ ေအးေအးေဆးေဆး (၂) နာရီ နီးပါးေလာက္ စကားလက္ဆံုေျပာဆိုခြင့္၊ တရားေဆြးေႏြးခြင့္ကို ရခဲ့သလို၊ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ တရားအေတြ႔အၾကံဳေတြကိုလည္း ဓမၼဗဟုသုတအေနႏွင့္ ၾကည္ညိဳနာယူခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။

စစခ်င္းမိနစ္အနည္းငယ္ အလႅာပ၊ သလႅာပ ေျပာဆိုျပီးတာႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီးက တရားႏွင့္ စပ္ဆက္တဲ့စကားေတြဆီကို တေျဖးေျဖးေခၚေဆာင္သြားပါေတာ့တယ္။ ဒါန၊ သီလႏွင့္ စပ္တဲ့စကားေတြကို အရင္ဆံုုး ဆံုးမၾသ၀ါဒ ေပးပါတယ္။ ျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ ဘာ၀နာပြားမ်ားမႈႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းေတြဆီကို ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးက ဗုုဒၶါႏုႆတိကမၼ႒ာန္းႏွင့္ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားရျခင္း အက်ိဳးႏွင့္ ပြားမ်ားပံုပြားမ်ားနည္းေတြကုိ အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက သူ႔ရဲ ႔ ကိုယ္ပိုင္အေတြ႔အၾကံဳေတြႏွင့္ ပြားမ်ားခဲ့ပံုေတြအေၾကာင္းေျပာျပတယ္။ လယ္တီဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ နည္းနာနိႆယအတိုင္းပြားမ်ားခဲ့ပံုုုုႏွင့္ တကယ္သာထိထိေရာက္ေရာက္ပြားမ်ားရင္ ဒိဗၺစကၡဳ၊ ဒိဗၺေသာတစတဲ့ အဘိဉာဥ္လိုုမ်ိဳးေတြေတာင္ ရႏိုင္တဲ့အထိေတာင္စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာရွင္းျပေတာ္မူတယ္

အဲဒီကေနတဆင့္တက္လို႔ ၀ိပႆနာဘာ၀နာပြားမ်ားတဲ့ဆီကို စကား ေရာက္သြားပါတယ္။ ဆရာေတာ္ၾကီးက မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုေရာ၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုေရာ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနၾကခ်ိန္မွာ မွီလိုုက္ျပီး တပည့္ခံခြင့္ရခဲ့သူမို႔ ဆရာေတာ္ၾကီးႏွစ္ပါးရဲ ႔ တစ္မ်ိဳးစီ ထက္ျမက္ပံု၊ အားသာပံုေတြကို ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ ေျပာျပေတာ္မူပါတယ္။

ေနာက္ေတာ့ ဆရာေတာ္ၾကီးက သူကိုယ္တိုင္တရားအားထုတ္ရာမွာ သိျမင္ခဲ့ရတဲ့ တရားအေတြ႔အၾကံဳေတြကို ၾကြား၀ါမႈပံုစံမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ တရားေတာ္ရဲ ႔ ထူးျခားဆန္းက်ယ္ပံုေတြကို သဒၶါတရားတက္ဖြယ္ျဖစ္လာေအာင္ ေျပာျပေတာ္မူပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးကိုယ္တိုင္က သမထဘာ၀နာမွာ အတိုင္းအတာတစ္ခုအထိ ေပါက္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ က်င့္ထားခဲ့သူမို႔ ၀ိပႆနာဘာ၀နာကိုအားထုုတ္ခ်ိန္မွာေတာ့ သူ႔အေနႏွင့္ ဉာဏ္စဥ္တစ္ခုစီတိုင္းမွာ အထူးတလည္ကိုပဲ ထင္ထင္ရွားရွား သဲသဲကြဲကြဲ နားလည္သိျမင္ခဲ့ပါတယ္။

တရားအားထုုတ္တဲ့ ေယာဂီတိုင္းဟာ ဒီဉာဏ္အဆင့္ေတြကို အေျခခံကေနစလို႔ အဆင့္ဆင့္ျဖတ္သန္းျပီးမွ ေနာက္ဆံုးပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ့ မဂ္ဖိုုလ္ကို မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကရတာမွန္ေပမယ့္၊ ေယာဂီတိုင္း ဒီဉာဏ္တစ္ခုစီတိုင္းရဲ ႔ သေဘာလကၡဏာကို သဲသဲကြဲကြဲ နားလည္ခံစားသိျမင္ၾကရတာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ ႔ဉာဏ္ေတြကို ေရာက္ရွိျဖတ္သန္းသြားေပမယ့္သူ႔ရဲ ႔လကၡဏာေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ သဲသဲကြဲကြဲ မသိျမင္လိုုက္ရတာမ်ိဳးေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။

ဆရာေတာ္ၾကီးကေတာ့ ဉာဏ္စဥ္အဆင့္တစ္ခုုစီတိုင္းမွာ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ရႈမွတ္ပြားမ်ားခဲ့ရတယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဉာဏ္စဥ္ေတြရဲ ႔ သဘာ၀လကၡဏာေတြကို ျပည့္ျပည့္၀၀နားလည္သေဘာေပါက္ခဲ့ရတယ္လုုိ႔ ဆိုုပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔ ဆရာေတာ္ၾကီး ၾကံဳေတြ႔သိျမင္ရတဲ့လကၡဏာေတြဆိုရင္ စာေပမွာ တိုက္ရိုုက္မပါတာမိုု႔ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးကိုုယ္တိုုင္ တရားစစ္ေဆးေပးျပီး ဒါကေတာ့ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေနတယ္ဆိုုတာမ်ိဳး ဆံုုးျဖတ္ေပးရတာေတြရွိခဲ့တယ္လိုု႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

အဲဒီေန႔က ဆရာေတာ္ၾကီးဆီက တရားအေတြ႔အၾကံဳေတြႏွင့္ တရားအဆံုးအမေတြ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေအာင္ နာၾကားမွတ္သားခြင့္ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ၾကီး၊ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးတို႔ သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနစဥ္မွာ တပည့္ခံ ပညာဆည္းပူးခြင့္ရခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ဒီေခတ္ဒီအခါမွာ အေတာ္ကိုရွားပါးေနျပီမို႔ အခုလိုဖူးေမ ွ်ာ္ၾကည္ညိဳ တရားနာၾကားေဆြးေႏြးခြင့္ရခဲ့တာဟာ ၾကံဳေတာင့္ၾကံဳခဲ အခြင့္အေရးၾကီး တစ္ခုပါပဲ။

ဆရာေတာ္ၾကီးဆီက တရားဉာဏ္စဥ္ေတြရဲ ႔ သေဘာလကၡဏာေတြကို နာယူလာရင္းက အခု ေနာက္ပိုင္း အြန္လိုင္းမွာ ရိပ္သာတစ္ခုကေန ေယာဂီေတြရဲ ႔ တရားအေတြ႔အၾကံဳေတြကို ေမးျမန္းျပီး က်န္တဲ့ေယာဂီေတြကို အားေပးစကားေျပာခိုင္းတဲ့ ဗြီဒီယို clip ေတြႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး နဲနဲေလး ေျပာခ်င္လာပါတယ္။

ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြထဲ အဲဒီရိပ္သာဟာ ျပည္တြင္းမွာေရာ၊ ျပည္ပမွာပါ တျဖည္းျဖည္း နာမည္ၾကီးလာခဲ့ျပီး၊ လူၾကိဳက္မ်ားေနေပမယ့္ တရားျပသမႈႏွင့္ တရားအဆံုးအျဖတ္ေပးပံုေတြမွာ သေဘာမက်တာေလးေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုး၊ ေလးႏွစ္ေလာက္ကတည္းက ရိပ္သာရဲ ႔ တရားနည္းႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ပိဋကတ္ေတာ္ႏွင့္ မကိုက္ညီတဲ့အေၾကာင္း စာေပတတ္ကၽြမ္းႏွ႔ံစပ္ၾကတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြက ေထာက္ျပေျပာဆိုေ၀ဖန္တာေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။

အခုဒီလပိုင္းေတြထဲ ၾကည့္ျဖစ္တဲ့ ဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြမွာ ေယာဂီက သူ႔တရားအေတြ႔အၾကံဳကို ေျပာျပတဲ့အေပၚမွာ ဆရာလုပ္သူ အဆံုးအျဖတ္ေပးတာေတြက ေယာဂီရဲ ႔ တရားတက္လမ္းအတြက္ တစ္ဘ၀လံုးစာသာမက၊ ကံမေကာင္းရင္ တစ္သံသရာလံုးစာအတြက္ပါ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစႏိုင္တယ္လိုု႔ ျမင္မိပါတယ္။

အားလံုးၾကားဖူးေနၾကတဲ့ တရားဉာဏ္စဥ္ (၁၆) ပါးဟာ တရားေၾကးမံု (သို႔မဟုုတ္) တရားေပတံပါပဲ။ ဒီဉာဏ္စဥ္ေတြကို တခ်ိဳ ႔ရိပ္သာေတြက လက္ခံတာရွိသလုိ၊ တခ်ိဳ ႔ရိပ္သာေတြကလည္း လက္မခံၾကပါဘူး။ လက္ခံသည္ျဖစ္ေစ၊ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ တကယ္တရားအားထုတ္လာျပီဆိုရင္ ေယာဂီတိုင္းဟာ ဒီဉာဏ္ေတြရဲ ႔ သေဘာလကၡဏာေတြကိုေတာ့ သိရွိျဖတ္သန္းၾကရတာပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေယာဂီတစ္ေယာက္ဟာ သူသိျမင္ခံစားေနရတဲ့ တရားသဘာ၀ကို ေျပာျပလိုက္တာႏွင့္ ဒီေယာဂီဟာ ဘယ္ဉာဏ္အဆင့္မွာ က်က္စားေနျပီ၊ ေရာက္ေနျပီဆိုတာကို တရားဗဟုသုတေကာင္းေကာင္းရွိထားတဲ့သူဆိုရင္ တန္းျပီးနားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ ေလာကီဥပမာႏွင့္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က သူသိထားတဲ့ သခ်ၤာအေၾကာင္းေျပာတယ္ဆိုုပါေတာ့။ သူက အေပါင္းအႏုတ္အေျမွာက္အစားလုုပ္တဲ့အေၾကာင္းေတြကိုေျပာေနတာလား၊ logarithm အေၾကာင္းေျပာေနတာလား၊ Differentiate ေတြ Integrate ေတြအေၾကာင္းေျပာေနတာလား ဆိုုတာကိုနားေထာင္လိုက္တာႏွင့္ ဒီေက်ာင္းသားဟာ မူလတန္းေက်ာင္းသားလား၊ အထက္တန္းေက်ာင္းသားလား၊ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားလားဆိုတာကို ခြဲႏိုုင္သလိုုမ်ိဳးပါ။

ဒီဥပမာႏွင့္ပဲ ဆက္ေျပာပါမယ္။ တကယ္လို႔ ေက်ာင္းသားက သူသိတဲ့ အေပါင္း၊ အႏုတ္၊ အေျမွာက္၊ အစားေလာက္ကိုပဲ ေျပာေနပါလ်က္ႏွင့္ သူ႔ကိုု မင္းကေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းသားျဖစ္ျပီ၊ တကၠသိုလ္တန္းေအာင္ျပီ စသည္ျဖင့္ဆံုးျဖတ္ေပးလိုုက္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူနစ္နာမယ္ထင္ပါသလဲ။ သူ႔ကိုုယ္သူ ငါေတာ့ တကၠသိုုလ္တန္းအဆင့္ျဖစ္ေနျပီ။ ဘာမွ ဆက္ေလ့လာေနစရာမလိုုေတာ့ဘူးလိုု႔ ယံုၾကည္သြားမယ္ဆိုုရင္ ဒီေက်ာင္းသားအတြက္ မခက္ပါလား။

အဲဒီ ဥပမာအတိုင္းပါပဲ။ အခုလည္း ဒီဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြမွာ တရားအေတြ႔အၾကံဳေျပာေနၾကတဲ့ ေယာဂီေတြ သိထားတဲ့တရားဟာ တကယ္က အေျခခံအဆင့္သာသာမွာပဲရွိတာပါ။ မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္စခန္းႏွင့္ အေတာ္ၾကီးကို အလွမ္းေ၀းေနပါေသးတယ္။ အခုမွ စလံုးေရ စ အဆင့္လို႔ေျပာရမယ့္ အေနအထားမွာပါ။

ဘယ္သူမဆို တကယ္စနစ္တက်ျပသေပးတဲ့ ဘယ္ရိပ္သာမွာျဖစ္ျဖစ္ သြားျပီး တရားလိုလားတဲ့စိတ္ႏွင့္ ၾကိဳးစားအားထုုတ္မယ္ဆိုုရင္ တစ္ေန႔အနည္းဆံုုး (၆)နာရီေလာက္ႏွင့္ အၾကာဆံုး (၅) ရက္ကေန (၁၀) ရက္အတြင္း အခု ဗြီဒီယိုဖိုင္ထဲက ေယာဂီေတြ ေျပာေနၾကတဲ့ တရားအေနအထားမ်ိဳးကို ရႏိုင္ပါတယ္။ ဒါဟာ တရားထူးရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ိပႆနာတရားကို စျပီး ေျခလွမ္းခ်တဲ့ အဆင့္ပဲရွိပါေသးတယ္။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ ေယာဂီကို မဂ္က်ျပီ၊ ဖိုလ္က်ျပီစသျဖင့္ ေျပာလိုက္တာဟာ တကယ္တရားလိုလားတဲ့ ေယာဂီအတြက္ အင္မတန္နစ္နာပါတယ္။ တခ်ိဳ ႔လာအားထုတ္ၾကတဲ့ ေယာဂီေတြဟာ ရက္ပိုင္းအတြင္း ေသရေတာ့မယ့္ ေရာဂါေတြႏွင့္ ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္အတြက္ မွီခိုအားထားရာတစ္ခုရဖို႔အတြက္ လာအားထုတ္ၾကတာပါ။

ဒုုကၡေ၀ဒနာကို ခြာရႈႏိုင္တဲ့အဆင့္ဟာ တရားလမ္းေၾကာင္းအေနႏွင့္ ရရွိတာမွန္ကန္ေပမယ့္ ဒါဟာ တရားလမ္းဆံုးမဟုတ္ေသးပါဘူး။ ဒုုကၡေ၀ဒနာကိုသည္းခံျပီး အခ်ိန္ၾကာၾကာထိုင္ႏိုင္တာဟာလည္း တရားအသိဉာဏ္ေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ တျခားအေၾကာင္းေတြႏွင့္လည္း ထိုင္မယ္ဆိုထိုင္လို႔ရေနတာပါပဲ။ အိႏၵိယကဆာဒူးေတြ၊ တိဘက္က လာမားဘုန္းၾကီးေတြဆို ရက္ေတြ၊ လေတြႏွင့္ ခ်ီျပီးေတာင္ ထိုင္ေနႏိုင္ၾကပါတယ္။ ဒါဟာ သမာဓိတမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျပီး တရားအသိဉာဏ္ႏွင့္ ပတ္သက္မႈမရွိပါဘူး။ ဆိုလိုတာ မဂၢင္ထိုက္တဲ့ သမာဓိမ်ိဳး မဟုုတ္ပဲလည္း အခ်ိန္ၾကာၾကာထိုုင္မယ္ဆို ထိုင္လို႔ရတယ္လိုု႔ ေျပာခ်င္တာပါ။

ဒီရိပ္သာမွာ ပိဋကတ္စာေပလည္း ကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္ျပီး၊ တခ်ိဳ ႔ ႏိုင္ငံျခား တကၠသိုလ္ေတြက ေဒါက္တာဘြဲ႔ေတြေတာင္ ယူထားၾကတဲ့ ဆရာေတာ္အခ်ိဳ ႔ အားထုတ္ဖူးၾကေပမယ့္ ဘာေျပာသံမွ ထြက္မလာၾကတာ အံ့ၾသဖို႔ေတာ့ေကာင္းတယ္လို႔ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ဘာလို႔ မေျပာၾကတာလဲဆိုတာေတာ့ ကာယကံရွင္ေတြပဲ သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။

မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ကေတာ့ အဲဒီကအားထုတ္ျပီးတဲ့ ေယာဂီေတြ မဟာစည္ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ အေျခခံဝိပႆနာတရားေလးေတာင္ ဖတ္မၾကည့္ၾကပဲ ေနႏိုင္ၾကတယ္လို႔ မခ်ိတင္ကဲေျပာရွာပါတယ္။ တကယ္သာ တရားအားထုုတ္တာကို စိတ္၀င္စားျပီး စနစ္တက်အားထုတ္တတ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ ဒီလိုစာအုုပ္မ်ိဳးကေတာ့ ဖတ္ရႈသင့္တယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ ဘယ္နည္းႏွင့္ပဲအားထုုတ္၊ အားထုတ္။ ကိုယ္သြားေနတဲ့လမ္းခရီးဟာ မွန္ကန္မႈရွိမရွိ ဆိုတာကုိ ဒီလို ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ႏွစ္ခုုလံုးမွာ အထူးကၽြမ္းက်င္ႏိုင္နင္းတဲ့ အထင္ကရဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ လမ္းညႊန္မႈမ်ိဳးကို ေလ့လာမွတ္သားနာယူသင့္လွပါတယ္။

အခုလိုေရးသားမႈအေပၚမွာ မဟုုတ္မမွန္တာေတြကို ေျပာတယ္၊ စြပ္စြဲေျပာဆိုုတယ္လို႔ထင္ျမင္ယူဆခဲ့မယ္ဆိုရင္ ဒီဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြကို ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၊ ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေယာဆရာေတာ္ဘုရား စတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးေတြကို ျပသျပီး အရင္ဆံုး အဆံုးအျဖတ္ခံယူၾကည့္ပါလို႔ ေျပာပါရေစ။

အခုေရးသားမႈဟာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးအေပၚမွာေသာ္လည္းေကာင္း၊ အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခုခုကိုေသာ္လည္းေကာင္း ထိခိုက္နစ္နာေစလိုတဲ့ စိတ္ေစတနာႏွင့္ေရးသားတာ မဟုုတ္ဘူးဆိုုတာကို နားလည္ေပးေစလိုပါတယ္။ တရားဓမၼကို တကယ္ႏွစ္သက္လိုလားျပီး ၾကိဳးစားအားထုတ္ခ်င္ၾကသူေတြ၊ ဘ၀ရဲ ႔ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္ကို အေကာင္းဆံုးျဖတ္သန္းခ်င္သူေတြ၊ ေသျခင္းတရားကိုရင္ဆိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္လိုသူေတြအတြက္ ဆရာစကားမွာလမ္းမဆံုးပဲ မဂၢင္လမ္းကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေလ ွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ၾကဖို႔အတြက္ ရည္ရြယ္ေရးသားလိုက္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

တရားစစ္တရားမွန္ကို ျမတ္ႏိုးၾကတဲ့ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး စာေရးသူရဲ ႔ ေစတနာကို နားလည္လက္ခံၾကလိမ့္မယ္လို႔လည္း ယံုၾကည္ေမ ွ်ာ္လင့္မိပါတယ္။

https://www.facebook.com/eain.daw.5281500/posts/443108286139832

https://www.facebook.com/eain.daw.5281500/videos/446069469177047/
 

No comments:

Post a Comment