Wednesday, April 25, 2018

နဲနဲေတာ့ ခါးမယ္....






လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္က ျဖစ္မယ္လိုု႔ထင္ပါတယ္။ “အေနာက္ကိုုေရြ ႔၊ အေရွ ႔ကိုုေမ ွ်ာ္“ ဆိုုတဲ့ ၀တၳဳကိုုေရးခဲ့တဲ့ ဆရာ ေဒါက္တာရဲႏိုုင္ရဲ ႔ ဘာသာေရးႏွင့္ဆိုုင္တဲ့ ေဆာင္းပါးတစ္ပုုဒ္ သတင္းစာမွာ ပါလာခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့သူေတြလည္း ရွိၾကမယ္လိုု႔ထင္ပါတယ္။

ဆရာက ဘာအေၾကာင္းေရးထားလဲဆိုုေတာ့ သူတစ္ခါမွာ ရန္ကုုန္မွာရွိတဲ့ International Meditation Center တစ္ခုုမွာ တရား၀င္အားထုုတ္ျဖစ္ခဲ့ေၾကာင္း။ အဲဒီရိပ္သာမွာ ၀စီပိတ္အဓိ႒ာန္ႏွင့္အားထုုတ္ရတာမ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း။ အားထုုတ္ရတာ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေၾကာင္း။ တစ္ရက္မွာေတာ့ ခန္းမထဲ တရားထိုုင္ေနၾကတုုန္း ေဘးနားကေယာဂီတစ္ေယာက္ ၀က္ရူးျပန္သလိုုလိုု၊ တစ္ခုုခုု၀င္ပူးသလိုုလိုုျဖစ္ေၾကာင္း။ ေယာဂီထိန္းေတြက ၀ိုုင္း၀န္းျပဳစုုထိန္းေပးေနၾကေပးမယ့္ အဆင္မေျပေၾကာင္း။ ေနာက္ဆံုုးသူမေနႏိုုင္ေတာ့တာနဲ႔ တရားထိုုင္ေနတာကိုုျဖဳတ္၊ ၀စီပိတ္အဓိ႒ာန္ကိုုလည္း ဖ်က္လိုုက္ျပီး အဲဒီေယာဂီကိုု လိုုအပ္တဲ့ ေစာင့္ေရွာက္ကုုသမႈလုုပ္ေပးခဲ့တဲ့အေၾကာင္း။ အဲဒီေယာဂီဟာ တရားမွတ္ေနရင္း ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ကာဗြန္ဒိုုင္ေအာက္ဆိုုဒ္ level က်သြားတာမို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်က အသက္ရွဴတဲ့ပံုစံ ပံုမွန္မဟုတ္တာကေန စျဖစ္တာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ေရးထားတာ ဖတ္ဖူးခဲ့ပါတယ္။

အဲဒီေဆာင္းပါး သတင္းစာမွာပါတဲ့အခ်ိန္က ပုဂံျမိဳ ႔နားက နာမည္ၾကီးရိပ္သာတစ္ခုမွာ ေယာဂီေတြတရားအားထုတ္ရာကေန ခႏၶာကိုယ္အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကတာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြထြက္၊ ေနာက္ မႏၲေလးက အခုနာမည္ၾကီးေနတဲ့ အမ်ိဳးသားေရးဆရာေတာ္က အဲဒီအေၾကာင္းစာအုပ္ထုတ္ျပီး ရွင္းေနတဲ့အခ်ိန္လို႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။

အဲဒီတုန္းက ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေယာဂီေတြတရားအားထုတ္ရင္း ခႏၶာကိုယ္ေတြက ျမင္ရတဲ့သူ အဆင္မေျပ၊ မတင့္တယ္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ကိစၥဟာ ၾကားထဲမွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ျငိမ္ေနခဲ့ျပီး၊ အခုု ဒီႏွစ္ပိုင္းထဲေရာက္ေတာ့မွ ရိပ္သာတခ်ိဳ ႔ကေယာဂီေတြရဲ ႔ ဗြီဒီယိုဖိုင္ေတြ၊ ဓါတ္ပံုေတြ အြန္လိုင္းမွာ ျပန္တက္လာတာကေန တခါ လူေျပာမ်ားလာျပန္ပါတယ္။ ေျပာၾကတဲ့သူေတြထဲမွာ ဒါမျဖစ္သင့္ဘူးလို႔ ေျပာၾကတဲ့သူေတြရွိသလို၊ ဒါဟာ တရားေၾကာင့္ျဖစ္တာ၊ ေယာဂီရဲ ႔ စရိုက္ေၾကာင့္ျဖစ္တာ စသျဖင့္ အေကာင္းဘက္ကေန ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိေနတာေတြ႔ရပါတယ္။

တရားေၾကာင့္ျဖစ္တာ ဟုတ္၊ မဟုတ္။ ေယာဂီရဲ ႔ စရိုက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တာ ဟုတ္မဟုတ္ဆိုတာကိုကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္ပါဠိေတာ္ထဲကတရားေတာ္ေတြ၊ အ႒ကထာ၊ ဋီကာ ေတြမွာ ကိုယ္တိုင္လိုက္ရွာဖတ္ႏိုင္ရင္လည္း ဖတ္၊ မဖတ္ႏိုင္ရင္လည္း ပါခ်ဳပ္ဆရာေတာ္တို႔၊ ဖားေအာက္ဆရာေတာ္တို႔၊ ေယာဆရာေတာ္တို႔၊ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက၊ Oxford ဆရာေတာ္ တို႔လို ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ေရာ၊ တျခား ဘာသာေတြရဲ ႔ အယူ၀ါဒက်င့္စဥ္ေတြ၊ အေနာက္တိုင္းစိတ္ပညာႏွင့္ ေဆးပညာ ဗဟုသုတပါျပည့္စံုၾကတဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးေတြဆီကို လူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ျဖစ္၊ စာႏွင့္ျဖစ္ျဖစ္ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး ေမးေလွ်ာက္ၾကည့္ၾကရင္ အေျဖမွန္သိၾကရမယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။

အခုျပႆနာကို ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္ဆိုတာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေဆးပညာရႈေထာင့္ကေန သိခ်င္တာနဲ႔ မိတ္ေဆြဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ႏွင့္ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမိတ္ေဆြႏွင့္ ေမးျမန္းေဆြးေႏြးထားတာေတြထဲကေန တခ်ိဳ ႔ကိုု ထုတ္ႏုတ္ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။ မိတ္ေဆြရွင္းျပတာက

- ေဆးပညာမွာ လူနာက အသက္ရွဴ အရမ္းျမန္ေအာင္လုပ္ရင္ (၁ မိနစ္ကို အခါ ၅၀-၆၀ ေလာက္ လုပ္ရွဴတာမ်ိဳး) ဒီလို ၁၅မိနစ္ေက်ာ္ ၾကာလာရင္ ကိုယ္ထဲက ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုုဒ္ လယ္ဗယ္ က်သြားျပီး ထိုသူမွာ နွလံုးခုန္အရမ္းျမန္တာ၊ လက္ေတြ ေျခေတြ အေၾကာကပ္ကုန္တာ၊
ေခၽြးေစးပ်ံ မူးေ၀တာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊၊

ေဆးရံုမွာ ဒီလို လူနာမ်ိဳးေတြကို ေတြ ႔ရတတ္တယ္။ အထူးသျဖင့္ မိန္းခေလးငယ္ေတြ၊ Gay ေတြ နဲ ့attention seekers ေတြ မွာ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္၊၊ စာေမးပဲြ​ၾကီးေတြ​နီးရင္ ေဆးရံုကို လာတတ္ၾကတယ္၊၊ လူနာက လူေတြ ၀ိုင္းေနေလ ပိုလုပ္ျပေလပဲ။ တစ္ေယာက္ထဲ အဲဒီလူနာကုုိ အခန္းထဲမွာ ထားလိုက္ရင္ ရပ္သြားေရာ၊၊ hysterical outcry လို ့လည္း ေခၚပါတယ္၊၊

- တကယ္လို ့ အသက္ရွဴ အရမ္းေနွးျပီး ကိုယ္ထဲမွာ ကာဗြန္ဒိုင္ေအာက္ဆိုဒ္မ်ားလာရင္ respiratory acidosis လို ့ေခါ ္ကာ လူနာမွာ ေခါင္း အရမ္းကိုက္ျခင္း၊ မွတ္ဉာဏ္ပ်က္ဆီးျခင္း၊ ေမာပန္း ႏြမ္းနယ္ျခင္း၊ ဂနာမျငိမ္ျဖစ္ျခင္း စတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္၊၊

မိတ္ေဆြေျပာတာႏွင့္စပ္ဆက္ျပီး လြန္ခဲ့တဲ့ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္က ျမန္မာျပည္ အရပ္ေဒသတခ်ိဳ ႔က ေက်ာင္းေတြမွာ ေက်ာင္းသူေတြကိုသရဲ၀င္ပူးတာ၊ စက္ရံု၀န္ထမ္း အမ်ိဳးသမီးတခ်ိဳ ႔ သရဲပူးခံရတာ၊ ေနာက္ အမ်ိဳးသမီးေတြကို နဂါး၀င္ပူးတာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျဖစ္လိုက္ေသးတာကို မွတ္မိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြ ပရိတ္ရြတ္ေပးေပမယ့္လို႔ မသက္သာၾကတာေတြ ရွိခဲ့တယ္။ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ ဘာသာေရးကိုခ်ည္း အားမကိုးပဲ၊ ေဆးပညာႏွင့္ စိတ္ပညာကြၽမ္းက်င္သူေတြရဲ ႔ အကူအညီႏွင့္ အၾကံဉာဏ္ကိုလည္း ယူသင့္တယ္လို႔ အဲဒီတုန္းကတည္းက ေတြးမိပါေသးတယ္။

မိတ္ေဆြ ဆက္လက္ သံုးသပ္ျပတာက -

ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ ႔အထိုင္ျပိဳင္ပဲြ လုပ္တဲ့ရိပ္သာေတြမွာ ကိုယ္-ေျခ-လက္ နာက်င္တာကို အာရံုလဲႊဖို ့အတင္း ျမန္ျမန္ရွဴတာေတြ လုပ္ၾကတဲ့အခါ
(၁) နဂိုကလည္း သမာဓိ အခံကမရွိ
(၂) နာက်င္ေနလို ့ ေဒါသကလည္း ထြက္ေန
(၃) ေဘးနားက လူေတြ ၀ိုင္းၾကည့္ေနတာကိုလည္း သိေန
(၄) နာတာကိုလည္း မေျပာင္းမျပင္ရဲ
(၅) သူမ်ားေတြလို ရတယ္လို႔သိေအာင္ attention ရွာ (hysterical outcry)
(၆) နာက်င္ ေဒါသထြက္ေနေတာ့ — sympathaetic ဟိုမုန္းေတြ အလြန္အကြၽံထြက္ျပီး -
နွလံုးခုန္ျမန္- ေခြၽးျပန္၊ ရုတ္ရင္း ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ပံုထြက္၊ တြန္ ့လိမ္ေကာက္ေကြး၊ သူငယ္အိမ္က်ယ္၊ မ်က္နွာ၊ လည္ပင္း၊ ရင္ဘတ္ နီရဲလာျပီး ေပါေတာေတာရူးေၾကာင္ေၾကာင္ အျပဳအမူေတြျဖစ္ၾကတာလို ့ ထင္ပါတယ္၊၊

အမ်ားစု အနာခံထိုင္ခိုင္းၾကတဲ့ သူူေတြမွာ ျဖစ္တတ္တာက - respiratory alkalosis ျဖစ္ရင္း ေနာက္ပိုင္း နာတာမခံနိုင္၊ စိတ္တိုလာေတာ့ sympathetic overdrive ျဖစ္ကာ အူတူတူ ေတြ ျဖစ္တာနဲ ့ ဘ၀ဆံုးၾကတာလို ့ ထင္တယ္၊၊ သူတို ့မွာ ဘာသမာဓိမွ မျဖစ္ေတာ့ neuropeptide ကလဲ မထြက္ဘူး။

သူက alkalosis ျဖစ္ေစ- acidosis ျဖစ္ေစ ျဖစ္ရင္ ေနာက္ဆံုး sympathetic over drive နဲ ့ ေပါင္းကာ မ်က္ေစ့ သူငယ္အိမ္က်ယ္လာတယ္ (ေဆးေျခာက္သမားလို)၊ body balance မထိန္းနိုင္ဘူး။ dystonic posture ပါ၊၊ အခန္ ့မသင့္ရင္ စိတ္ေရာဂါေတာင္ ျဖစ္နိုင္တယ္ လို ့ ထင္ပါတယ္ ဆိုျပီး ရွင္းျပသြားပါတယ္။

မိတ္ေဆြဆရာ၀န္က ဒီေန႔ေခတ္ တရားအားထုတ္ေနၾကသူေတြႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး သူ႔ထင္ျမင္ခ်က္ကို ဆက္ေျပာတာက - “တရားအားထုတ္သူေတြ မ်ားလာၾကတာမွန္ေပမယ့္ induction course နဲ ့ ေသခ်ာ အၾကံေပးမယ့္ ကလ်ာဏမိတ္ေကာင္းေတြ မရွိၾကေတာ့ လဲရာထိုင္ဘ၀ ျဖစ္ေနၾကရတယ္၊၊ သူတို ့ကို အေသတတ္ျပီ၊ ရျပီလို ့ ဆရာကေျပာလႊတ္လိုက္ေတ့ာ သူတို ့ခမ်ာမယ္ ဘာမွ မသိေသးမွန္းအခ်ိဳ ႔က သိေပမယ့္ ရိပ္သာကိုလည္း ျပန္မသြားရဲ။ ျပန္သြားရင္ နာမွာကိုး။ နာတာကို ေသမေလာက္ေၾကာက္သြားရတာနဲ ့ ဘ၀ဆံုးၾကရတယ္၊၊ ဆရာကို တရား ျပန္ေမးတဲ့သူေတြ ​အဆူခံၾကရတယ္၊၊ ေတာ္ေတာ္ သနားစရာေကာင္းပါတယ္။“ လို႔ ေျပာပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးႏွစ္ေက်ာ္၊ ငါးႏွစ္ေလာက္ကပါ။ ပရိယတ္စာေပကြၽမ္းက်င္ႏွ႔ံစပ္တဲ့ ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြ ဆရာေတာ္ေလးတစ္ပါးဟာ အခု ျမန္မာျပည္မွာ အရမ္းနာမည္ၾကီးေနတဲ့ ထိုင္နည္းပံုစံတစ္ခုႏွင့္ ေယာဂီေတြကို နာရီအၾကာၾကီးထိုင္ခိုင္းတတ္တဲ့ ရိပ္သာမွာ သူတို႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ရက္အတိုင္း အဓိ႒ာန္ေအာင္ျမင္တဲ့အထိ ထိုင္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ကို ရိပ္သာႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ အေတြ႔အၾကံဳေတြေမးၾကည့္တဲ့အခါမွာေတာ့ အံ့ၾသတၾကီးျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္

နာရီရွည္ကို သူတို႔သတ္မွတ္ထားတဲ့ အထိုင္ပံုစံအတိုင္းထိုင္ေနၾကတဲ့အခ်ိန္အတြင္းမွာ အဲဒီထိုင္ေနတဲ့ေယာဂီဟာ တကယ္လို႔ တံေတြး၊ သလိပ္စသည္ ေထြးခ်င္ရင္ ေယာဂီထိန္းကို လွမ္းေခၚျပီး ေထြးလို႔ရပါတယ္တဲ့။ ေရေသာက္ခ်င္ရင္လည္း ေရေတာင္းေသာက္လို႔ရတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီလိုခြင့္ျပဳထားေတာ့ ေယာဂီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တရားထိုင္တာၾကာလာလို႔ ခႏၶာကိုယ္ ေညာင္းလာ၊ နာလာတဲ့အခါမွာ တံေတြးေထြးခ်င္ခ်င္၊ မေထြးခ်င္ခ်င္၊ ေရေသာက္ခ်င္ခ်င္၊ မေသာက္ခ်င္ခ်င္ ေယာဂီထိန္းေတြကို ခဏခဏေခၚျပီး တံေတြးေထြး၊ ေရေတာင္းေသာက္လုပ္ၾကပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဲဒီအခ်ိန္ခဏမွာ ခႏၶာကိုယ္ကို မသိမသာနဲနဲလႉပ္ရွားလို႔ရတဲ့အတြက္ ေညာင္းတာ၊ နာတာ သက္သာၾကတာမို႔ပါ။ ရိပ္သာျပီးလို႔ တရားအေတြ႔အၾကံဳကို ဆရာေတာ္က ပရိတ္သတ္ေတြၾကားေမးတဲ့အခါမွာလည္း ေမးခြန္းအမ်ားစုုက Leading Question ေတြျဖစ္ေနတတ္ျပီး ေျဖတဲ့ေယာဂီက မလူးသာမလြန္႔သာႏွင့္ ဆရာေတာ္ ေျဖေစခ်င္တဲ့ အေျဖကိုပဲ ေျဖေပးလိုက္ၾကရတာ မ်ားတယ္လို႔ဆိုပါတယ္။

ေလ့လာၾကည့္မယ္ဆိုုရင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က တရားအားထုတ္တဲ့ေနရာမွာ ထိုုင္ပံုုထိုုင္နည္းႏွင့္ပတ္သက္လိုု႔ ဘယ္လိုပံုစံႏွင့္ထိုင္ရမယ္ဆိုျပီး သတ္သတ္မွတ္မွတ္ေဟာထားခဲ့တာဆိုလို႔ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းတစ္ခုုပဲရွိပါတယ္။ က်န္တဲ့ကမၼ႒ာန္းနည္းေတြမွာ ဘယ္လိုုထိုုင္ရမယ္ဆိုုတာမ်ိဳး ဘာမွေျပာမထားခဲ့ပါဘူး။ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးလည္း အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ၾကာၾကာထိုုင္အားထုုတ္ရမယ္လိုု႔ မမွာခဲ့ေပမယ့္ ၾကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ထပ္ခါထပ္ခါအားထုုတ္ရမယ္လိုု႔ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တာမ်ိဳးပဲရွိတာကို အားလံုုးသိၾကမွာပါ။

အခုုေခတ္မွာ တရားျပတဲ့ ဆရာသမားေတြက မိမိတိုု႔ ႏွစ္သက္သေဘာက်တဲ့ ထိုုင္ပံုုထိုုင္နည္း
ပံုုစံေတြကိုု တီထြင္၊ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ျပီး ေယာဂီေတြကိုု တရားျပသေနၾကေပမယ့္ ဒါေတြဟာ ေယာဂီတစ္ဦးခ်င္းစီတိုုင္းအတြက္ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္မယ္၊ မျဖစ္မယ္ဆိုုတာ ေျပာရခက္လွပါတယ္။

ျပီးခဲ့တဲ့ သံုုးေလးရက္ေလာက္က မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္က အြန္လိုုင္းမွာ ေတြ႔ေနရတဲ့ ေယာဂီေတြ တရားအားထုုတ္ရင္း ကိုု႔ရိုု ႔ကားယားပံုုေတြျဖစ္ေနတာႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ဘာလိုု႔ လူေတြ အဲလိုုေတြျဖစ္ကုုန္ၾကတာလဲလိုု႔ေမးပါတယ္။ လူေတြတရားအားထုုတ္ၾကတာမွာ သေဘာထားမွားေနၾကလိုု႔၊ အတၱေတြပါေနၾကလိုု႔ပါ လိုု႔ ခပ္တိုုတိုုပဲ ျပန္ေျဖျဖစ္လိုုက္ပါတယ္။

နိဗၺာန္မဂ္ဖိုုလ္ကိုု အခ်ိန္တိုုတိုု၊ ရက္တိုုတိုုႏွင့္ ရခ်င္ၾကတာ ေကာင္းေပမယ့္ သံေ၀ဂကိုု အေျခမခံပဲ အတၱကိုု အေျခခံမိၾကတယ္လိုု႔ထင္ပါတယ္။ ေသဖိုု႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကတာ ေကာင္းတယ္လိုု႔ ဆိုုလိုု႔ရေပမယ့္ ဒုုကၡေ၀ဒနာကိုု နားလည္ေအာင္လုုပ္ဖိုု႔ထက္ နာတာက်င္တာကိုုက္တာခဲတာေတြ မျဖစ္ခ်င္တဲ့ အတၱေတြႏွင့္ အားထုုတ္ေနၾကတယ္လိုု႔ ထင္ပါတယ္။ ဆရာသမားေတြဘက္ကလည္း ေယာဂီကိုု သေဘာထားမွန္မွန္ႏွင့္အားထုုတ္တတ္ေအာင္၊ ပညာအလင္းပြင့္ေအာင္ တေျဖးေျဖးခ်င္း လမ္းျပေပးဖိုု႔ထက္ တစ္မဂ္တစ္ဖိုုလ္ရဖိုု႔၊ နာတာကိုုေက်ာ္ျပီး အေသတတ္ဖိုု႔ဆိုုတဲ့ မက္လံုုးေတြႏွင့္ တစ္ပတ္၊ ဆယ္ရက္၊ ႏွစ္ပတ္ စခန္းေတြႏွင့္ အျမန္နည္းသင္ၾကားေနၾကတာကိုုလည္း သတိထားမိပါတယ္။

ဗုုဒၶတရားေတာ္ေတြကိုု စိတ္၀င္စားေနတဲ့ ဘာသာျခား (ႏိုုင္ငံျခားသား) တစ္ေယာက္သာ အခုု ရက္ပိုုင္း အြန္လိုုင္းမွာ ပ်ံ ႔ေနတဲ့ ေယာဂီေတြရဲ ႔ပံုုကိုု ျမင္သြားမယ္ဆိုုပါစိုု႔။ ဗုုဒၶဘာသာဆိုုတာ ဒီလိုုမ်ိဳးေတြက်င့္ရတာပါလားလိုု႔ ေတြးျပီး လန္႔သြားမွာ၊ အထင္အျမင္ေသးသြားမွာ က်ိန္းေသသေလာက္ ရွိပါတယ္။

တရားအသိဉာဏ္ရသြားတယ္၊ အဂၤလိပ္လိုု Enlightenment ရသြားတယ္ဆိုုတာ စိတ္ရဲ ႔အလုုပ္၊ တနည္းေျပာရင္ ဉာဏ္ရဲ ႔အလုုပ္ပါ။ ရုုပ္က ဘယ္လိုုဣရိယာပုုဒ္နဲ႔ပဲေနေန စိတ္မွာ အသိဉာဏ္ျဖစ္ေနဖိုု႔လိုုရင္းပါပဲ။ ငယ္ငယ္က အလီေပါင္း က်က္ခဲ့သလိုုပါပဲ။ ထိုုင္ရက္ႏွင့္လည္း က်က္တယ္။ လမ္းေလ ွ်ာက္ရင္းလည္းက်က္တယ္။ ရပ္ရင္းလည္းက်က္တယ္။ အိပ္ေနရင္လည္း က်က္တယ္။ အခုုအခ်ိန္မွာ ၂ အလီ၊ ၃ အလီကိုု ဘယ္အခ်ိန္လာေမးေမး၊ ဘယ္လိုုလာေမးေမး ေျဖလိုု႔ရသလိုုမ်ိဳးပါ။ ထိုုင္ေနမွ ေျဖတတ္မယ္။ ရပ္ေနမွ ေျဖတတ္မယ္ ဆိုုတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ ကိုုယ္ရထားတဲ့ အလီေပါင္းဟာ ခႏ̕̕ၶာကိုုယ္ Posture ႏွင့္ ဘာမွမဆိုုင္ပါဘူး။ တရားဆိုုတာလည္း ဒီသေဘာအတိုုင္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ထိုုင္တာၾကီးကိုုလည္း တအားၾကီး စြဲမေနၾကပါနဲ႔၊ ခႏၶာကိုုယ္ေတြ တရားထိုုင္ရင္း ကိုု႔ရိုု ႔ကားယားေတြ ျဖစ္ေနၾကတာလည္း တရားအသိဉာဏ္အလင္းပြင့္ဖိုု႔ႏွင့္ ဘယ္လိုုမွ မပတ္သက္ပါဘူးလိုု႔ပဲ ေျပာလိုုက္ပါရေစဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment