Wednesday, January 3, 2018

အဆံုုးသတ္ခြင့္မေပးတဲ့ အတိတ္ကေျခရာမ်ား




♦️♦️ အဆံုုးသတ္ခြင့္မေပးတဲ့ အတိတ္ကေျခရာမ်ား ♦️♦️

ေျပာခ်င္တဲ့အေၾကာင္းအရာကိုု ခဏခဏၾကားဖူးထားေနၾက ဇင္ပံုုျပင္တစ္ပုုဒ္နဲ႔ပဲ စလိုုက္ခ်င္ပါတယ္။

တခါက ဇင္ကိုုယ္ေတာ္ႏွစ္ပါးဟာ ခရီးတစ္ခုုကိုုသြားရင္း ေခ်ာင္းေလးတစ္ခုုအနားကိုု ေရာက္လာၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ အမ်ိဳးသမီးငယ္တစ္ေယာက္က ေခ်ာင္းကိုု ျဖတ္ကူးဖိုု႔လုုပ္ရင္း ေရစီးသန္တာေၾကာင့္ရယ္၊ ေရနက္တာေၾကာင့္ရယ္ မျဖတ္ကူးႏိုုင္ပဲ အခက္အခဲျဖစ္ေနတာကိုု သူတိုု႔ ေတြ႔လိုုက္ၾကရတယ္။ ဒါကိုုျမင္ေတာ့ ပထမကိုုယ္ေတာ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးငယ္ကိုု ေပြ႔ခ်ီလိုုက္ျပီး ဟိုုဘက္ကမ္းဆီကိုုေရာက္ေအာင္ ေခၚသြားေပးလိုုက္တယ္။ ဒါကိုု ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္က တစ္လမ္းလံုုး စိတ္ထဲက မေက်မနပ္ျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္က ျဖစ္စဥ္ကိုု ေက်ာင္းထိုုင္ဆရာေတာ္ကိုုျပန္တိုုင္လိုုက္တယ္။ ဆရာေတာ္က ပထမကိုုယ္ေတာ္ကိုု ေခၚယူစစ္ေဆးတဲ့အခါမွာ ပထမကိုုယ္ေတာ္ေျပာလိုုက္တာက ”တပည့္ေတာ္က အမ်ိဳးသမီးငယ္ကိုု ေခ်ာင္းရဲ ႔ ဒီဘက္ကမ္းပါးဆီမွာပဲ ခ်ထားေပးခဲ့ျပီးပါျပီ။ ဒါေပမယ့္ ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္ကေတာ့ အမ်ိဳးသမီးကိုု အဲဒီေခ်ာင္းကမ္းပါးေနရာကေန ေက်ာင္းေရာက္လာတဲ့အထိ ေပြ႔ခ်ီမလာခဲ့သူ ျဖစ္ပါတယ္” တဲ့။

ဒီပံုုျပင္မွာ ကၽြန္ေတာ္တိုု႔တေတြဟာ ပထမကိုုယ္ေတာ္ရဲ ႔ စိတ္ျဖတ္ႏိုုင္မႈအေပၚ ခ်ီးက်ဴးမႈေတြျပဳရင္းပဲ အမ်ားစုုက ျပီးလိုုက္ၾကတယ္။ အခုု ကၽြန္ေတာ္ေျပာၾကည့္ခ်င္တာက ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္အေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပထမကိုုယ္ေတာ္ဟာ အမ်ိဳးသမီးကိုု ေပြ႔ခ်ီခဲ့စဥ္တုုန္းက သူဟာ အေတြ႔အထိအေပၚသာယာခ်င္တဲ့ အာသာဆႏၵႏွင့္ အခြင့္အေရးယူခဲ့တာလား၊ ေမတၱာစိတ္ေစတနာသန္႔သန္႔ႏွင့္ ကူညီေပးခဲ့တာလားဆိုုတာကိုုေတာ့ ကာယကံရွင္ ကိုုယ္တိုုင္ကသာ သိမွာျဖစ္ေပမယ့္ ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္ရဲ ႔ အျမင္မွာေတာ့ ပထမကိုုယ္ေတာ္ဟာ ၀ိနည္းစည္းကမ္းကိုု ခ်ိဳးေဖာက္သူ၊ မလုုပ္သင့္မလုုပ္အပ္ရာကိုု လုုပ္သူရယ္လိုု႔ ေတြးထင္မိသြားေစတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သူ႔အမွားအတြက္ ထိုုက္သင့္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္ကို ခံယူသင့္တယ္၊ ခံယူထိုုက္တယ္လိုု႔ေတြးတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ၾကည့္လိုုက္ရင္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္လိုု လူစားမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ေနတတ္ၾကတာမ်ားမယ္လိုု႔ ထင္ပါတယ္။ ကိုုယ့္အသိုုင္းအ၀ိုုင္းထဲ တစ္ေယာက္ေယာက္က တကယ္လိုု႔မ်ား အမွားက်ဴးလြန္မိခဲ့ျပီဆိုုရင္ အဲဒီလူအေပၚ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ကဲ့ရဲ ႔ျပစ္တင္၊ ေ၀ဖန္ရံႈ ႔ခ်တတ္ၾကတယ္။ နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးႏိုုင္ခဲတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ ျပဳလုုပ္လိုုက္မိတဲ့အမွားအတြက္ ျပစ္ဒဏ္တစ္ခုုခုု က်ခံျပီးခဲ့ရင္ေတာင္မွပဲ လူ႔အသိုုင္းအ၀ိုုင္းထဲမွာ သူ႔ဘ၀တစ္ေလ ွ်ာက္လံုုး မျပီးႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အေလ ွ်ာ္အစားျပန္လည္ ေပးဆပ္ရတာမ်ိဳးကိုု ေမ ွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနမိတတ္ၾကပါတယ္။

အခုုကိစၥႏွင့္ စပ္ဆက္ျပီးေတာ့ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ထင္ရွားခဲ့တဲ့ အဂုုၤလိမာလ ကိုုယ္ေတာ္အေၾကာင္းကို ထပ္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ အဂုုၤလိမာလဟာ ဘုုရားရွင္ႏွင့္ မေတြ႔ဆံုုမီအခ်ိန္အထိ ေတာထဲမွာ ေတြ႔သမ ွ်လူကိုု သတ္၊ လက္ညိႈးျဖတ္ျပီး ေနလာခဲ့ရာက ျမတ္စြာဘုုရားရဲ ႔ အဆံုုးအမကိုု ရျပီးေနာက္ပိုုင္းမွာေတာ့ ႏူးညံ့ေအးေဆးတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လူေတြအျမင္မွာေတာ့ သူဟာ လူဆိုုးတစ္ေယာက္၊ လူသတ္သမားတစ္ေယာက္၊ သူတိုု႔ ခ်စ္ခင္ရတဲ့သူေတြကိုု သတ္ျဖတ္ခဲ့သူတစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။

ဒါေၾကာင့္လည္း ရြာထဲ သူ ဆြမ္းခံ၀င္တဲ့အခ်ိန္ေတြမွာ ခဲေတြႏွင့္ေပါက္၊ တုုတ္ဓါးေတြႏွင့္ ရိုုက္ႏွက္ျပီး လက္စားေခ်ခဲ့ၾကတယ္။ အဲဒီလိုု လုုပ္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဂၤုုလိမာလကိုုယ္ေတာ္မွာေတာ့ ရဟန္းတရားေတြကိုု က်င့္ၾကံပြားမ်ားအားထုုတ္ေနတဲ့သူျဖစ္ေနျပီမိုု႔ သူ႔ကိုု ၀ိုုင္း၀န္းႏွိပ္စက္ေနၾကတဲ့သူေတြအဖိုု႔မွာ သူေတာ္ေကာင္းကိုု ေစာ္ကားမိတဲ့ ကံၾကီးထိုုက္တဲ့အမႈကိုု က်ဴးလြန္ေနၾကသူေတြ ျဖစ္ကုုန္ၾကရေတာ့တယ္။

ဒီေနရာမွာ ထပ္ထည့္ေျပာၾကည့္ခ်င္တာက ကာလသံုုးပါးႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး သံသရာကေနလြတ္ေျမာက္ဖိုု႔ အားထုုတ္ၾကိဳးပမ္းေနသူေတြအတြက္ ျမတ္စြာဘုုရားရွင္ ေဟာၾကားထားခဲ့တဲ့ ေဒသနာေတာ္တစ္ပုုဒ္အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

”အတိတ္ခႏၶာသို႔လည္း အစဥ္မလိုက္ရာ၊ အနာဂတ္ခႏၶာကိုလည္း မေတာင့္တရာ၊ အတိတ္ခႏၶာသည္ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ျပီးၿပီ၊ အနာဂတ္ခႏၶာသည္ ေရာက္မလာေသး။

ပစၥဳပၸန္ျဖစ္ေသာ သေဘာတရားတိုု႔ကို ထိုထိုျဖစ္ဆဲခဏ၌သာလွ်င္ ဝိပႆနာပညာျဖင့္ အဖန္ဖန္ပြါး မ်ားရာ၏။”

လိုု႔ မိန္႔ေတာ္မူထားပါတယ္။

ဒီေဒသနာေတာ္အရဆိုုရင္ေတာ့ ကိုုယ္ကိုုယ္တိုုင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တျခားသူတစ္ဦးဦးမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတိတ္က ျပဳလုုပ္က်ဴးလြန္ခဲ့မိသမ ွ်ကိစၥေတြအတြက္ ျပန္ေတြးပူေဆြးေနတာေတြ၊ ၀မ္းနည္းစိတ္ဆိုုးစိတ္ပ်က္ျဖစ္ေနတာမ်ိဳးေတြ လုုပ္ေနသမ ွ်၊ ေနာက္ျပီး ျဖစ္မလာေသးတဲ့ အနာဂတ္အေၾကာင္းအရာေတြကိုု ၾကိဳေမ ွ်ာ္ျပီး ေၾကာင့္ၾကစိုုးရိမ္ေနသမ ွ် လြတ္ေျမာက္မႈႏွင့္ ေ၀းေနအံုုးမွာပဲျဖစ္တယ္။ တကယ္လြတ္ေျမာက္မႈကိုု ရခ်င္ရင္ေတာ့ အခုုလက္ရွိပစၥပၺန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာပဲ အာရံုုထား စိတ္၀င္စားျပီး တန္ဖိုုးထား ပြားမ်ားပါလိုု႔ အဓိပၺါယ္သက္ေရာက္ပါတယ္။

တကယ္လိုု႔မ်ား ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ေတြရဲ ႔ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ ကိုုယ္ကိုုယ္တိုုင္မွာေရာ၊ သူတစ္ပါးမွာပါ အရင္က မသိလိုု႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သိလ်က္နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပစ္ေတြ၊ အမွားေတြ လုုပ္ဖူးထားခဲ့တာ အားလံုုးကို သင္ပုုန္းေခ် နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးျပီး၊ သေဘာထားၾကီးၾကီးနဲ႔ ကိုုယ့္ရဲ ႔ (သူတစ္ပါးရဲ ႔) ပစၥဳပၺန္လတ္တေလာ ျဖစ္တည္ေနမႈ၊ လုုပ္ေဆာင္ေနမႈေတြအေပၚမွာသာ တန္ဖိုုးထား အသိအမွတ္ျပဳျပီး ေနေပးသြားႏိုုင္ၾကမယ္ဆိုုရင္ လူ႔အသိုုင္းအ၀ိုုင္းၾကီးတစ္ခုုလံုုး ျငိမ္းခ်မ္းသာယာျပီး ၾကည္ႏူးေပ်ာ္ရႊင္စရာ ေကာင္းေနမွာေတာ့ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းမွာ အမွားသိုု႔မဟုုတ္ ျပစ္မႈတစ္ခုုခုု က်ဴးလြန္ထားဖူးတဲ့သူေတြကိုု နားလည္ခြင့္လႊတ္ေပးျပီး အမ်ားႏွင့္တန္းတူထား ဆက္ဆံႏိုုင္ဖိုု႔ဆိုုတဲ့ကိစၥဟာ ဒီေလာက္ ရိုုးရွင္းလြယ္ကူတဲ့ ကိစၥမ်ိဳးေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။ ခိုုးမႈတစ္ခုုခုုႏွင့္ ေထာင္က်ျပီး လြတ္ေျမာက္လာသူတစ္ဦးကိုု လူ႔အသိုုင္းအ၀ိုုင္းက အမ်ားႏွင့္တန္းတူ စီးပြားေရးႏွင့္ ေငြေၾကးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့လုုပ္ငန္းေတြမွာ ယံုုၾကည္စိတ္ခ်စြာႏွင့္ တာ၀န္ေပးႏိုုင္မွာလား။ ေဒါသအေလ ွ်ာက္ လူသတ္မႈက်ဴးလြန္ထားဖူးသူတစ္ဦးႏွင့္ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံႏိုုင္မွာလား။ မုုဒိန္းမႈက်ဴးလြန္ထားဖူးသူတစ္ဦးႏွင့္ ကိုုယ့္ရဲ ႔ မိသားစုု၊ ေဆြမ်ိဳးအသိုုင္းအ၀ိုုင္းထဲက အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဦး ခင္မင္ရင္းႏွီးလာတဲ့အခါ စိတ္ခ်လက္ခ်ထားႏိုုင္မွာလား။ ေအာက္ထစ္ဆံုုးအေနႏွင့္ အရက္မူးလာရင္ စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ရမ္းကားတတ္တဲ့သူတစ္ဦးႏွင့္ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ အရက္အတူတူ တစ္၀ိုုင္းတည္း ထိုုင္ေသာက္ဖိုု႔ဆိုုတာမ်ိဳး လုုပ္ႏိုုင္မွာလား။ ဒီေမးခြန္းေတြအတြက္ အေျဖဟာ လြယ္လြယ္ကူကူ ရလာမွာေတာ့ မဟုုတ္ပါဘူး။

အျခားတစ္ဘက္မွာလည္း အတိတ္က အမွားေတြက်ဴးလြန္ခဲ့မိျပီး အခုုလက္ရွိအခ်ိန္မွာ အသိတရားရလိုု႔ ကိုုယ့္ဘ၀ကိုုယ္ အသစ္ကေန ျပန္လည္ထူေထာင္ ရုုန္းထြက္ခ်င္ၾကေပမယ့္လည္း လူ႔အသိုုင္းအ၀ိုုင္းၾကီးက မညွာမတာ ခ်ိဳးခ်ိဳးႏွိမ္ႏွိမ္ လ်စ္လ်ဴရႈဆက္ဆံတာကိုု ခံၾကရလိုု႔ အစြန္႔ပယ္ခံဘ၀မွာပဲ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ညိႈးညိႈးငယ္ငယ္ေနေနၾကရတဲ့ ဘ၀ေတြကေရာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မ်ား ရွိေနမလဲ။ တခ်ိဳ ႔လည္း ဘ၀သစ္မထူေထာင္ႏိုုင္ေတာ့မယ့္အတူတူ မထူးဇာတ္ခင္းျပီး အရင္ဘ၀ေဟာင္းဆီကိုုပဲ ျပန္ေရာက္သြားၾကရတာမ်ိဳးေတြ ရွိေနအံုုးမွာပါပဲ။ သူတိုု႔ေတြအတြက္ေတာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းၾကီးရဲ ႔ သံသယစံႏႈန္းသတ္မွတ္ခ်က္ဟာ ရက္စက္လြန္းရာက်ေနမွာ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္တမ္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ေတြဟာ ဇင္ပံုုျပင္ထဲက ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္ကိုု အျပစ္တင္ကဲ့ရဲ ႔ခဲ့ၾကေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ္တိုု႔ကိုုယ္တိုုင္ ဒုုတိယကိုုယ္ေတာ္ျဖစ္ျဖစ္သြားၾကရတဲ့ အၾကိမ္ေပါင္းဟာ မနဲေတာ့သလိုု၊ အဂၤုုလိမာလဇာတ္လမ္းထဲက ရြာသားေတြကိုု သူေတာ္ေကာင္းကိုုျပစ္မွားမိၾကတဲ့သူေတြလိုု႔ ေျပာတတ္ၾကေပမယ့္ ကိုုယ္တိုုင္လည္း အဲဒီရြာသားေတြလိုု ျပဳမူမိခဲ့တဲ့ အၾကိမ္ေပါင္းဟာ ဒီတစ္သက္ ေရတြက္လိုု႔ ကုုန္မယ္မထင္ဘူး မဟုုတ္ပါလားဗ်ာ။

၀ိမုတၱိသုခ
3.1.2018

No comments:

Post a Comment