Sunday, February 5, 2017

ပရိယတၱိကိုလည္း မေမ့ၾကဖို႔




ဒီႏွစ္ပိုင္းေတြထဲ Facebook ေပၚမွာ တရားအားထုတ္ထားၾကတဲ့ ေယာဂီေတြတင္ေနၾကတဲ့ ပို႔စ္ေတြ၊ တရားေဆြးေႏြး (ျငင္းခံုရန္ျဖစ္) ေနၾကတာေတြကို လိုက္ဖတ္ၾကည့္ျဖစ္ရင္း သာသနာေတာ္မွာ ပရိယတၱိရဲ ႔အခန္းက႑ဟာ ေတာ္ေတာ္ေလး အေရးၾကီးတယ္ဆိုတာကို ေရွးကထက္ ပိုပိုသေဘာေပါက္လာပါတယ္။

မိမိတို႔ကို တရားျပသေပးလိုက္တဲ့ ဆရာသမားေတြအေနႏွင့္ ပရိယတၱိစာေပကို ေကာင္းေကာင္း မသင္ၾကားခဲ့ဖူးတဲ့ ေတာထြက္ရဟန္းေတာ္ေတြျဖစ္ခ်င္လည္း ျဖစ္မယ္။ လူ၀တ္ေၾကာင္ေယာဂီေတြလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအေပၚမွာ မိမိတို႔ဘက္က ငါ့ဆရာလည္း စာေပတတ္ကၽြမ္းႏွံ႔စပ္တာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခႏၶာႏွင့္ တရားကို နားလည္သေဘာေပါက္ထားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔လည္း စာေပေတြ ေလ့လာေနဖို႔မလိုဘူး။ တရားကို လက္ေတြ႔က်င့္ၾကံအားထုတ္ထားျပီးသား။ စာေပႏွင့္ လက္ေတြ႔ တစ္ထပ္တည္းက်ဖို႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဆိုတဲ့အျမင္မ်ိဳး ကိုင္စြဲထားၾကျပီး စာေပအေပၚအထင္မၾကီးတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေနတာ သတိထားမိပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သတိျပဳမိေစခ်င္တာက ဆရာၾကီးဦးဘခင္တို႔၊ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာတို႔ဟာ အစပိုင္းမွာ တရားကို လက္ေတြ႔အားထုတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ပရိယတၱိစာေပေတြကို ထဲထဲ၀င္၀င္ေလ့လာခဲ့ၾကျပီး တရားျပဆရာေတြအျဖစ္ႏွင့္ ျမန္မာႏွင့္ ကမၻာမွာ ရပ္တည္ခဲ့ၾကတာကို မေမ့ေစခ်င္ပါဘူး။

လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးငါးႏွစ္ေလာက္က လူရင္းထဲက တစ္ေယာက္က သူႏွင့္ရင္းႏွီးတဲ့ စာတတ္ဦးဇင္းေလးတစ္ပါးကို သူအားထုတ္ထားတဲ့ တရားအေတြ႔အၾကံဳေတြေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီအခါမွာ အဲဒီကိုယ္ေတာ္က အဘိဓမၼာကို ေလ့လာဖူးလားလို႔ ျပန္ေမးပါတယ္။ မေလ့လာဖူးဘူးလို႔ ျပန္ေျဖေတာ့ ဒါဆုိရင္ အဘိဓမၼာကို ေလ့လာၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္လို႔ မိန္႔ၾကားဖူးတယ္လို႔ သူ ျပန္ေျပာျပတာကို စိတ္ထဲမွာ မွတ္မွတ္သားသား ျဖစ္ေနခဲ့တယ္။ အခု အဲဒီအေၾကာင္းအရာကို  ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ ဒီကိုယ္ေတာ္ဟာ သြယ္၀ိုက္တဲ့နည္းႏွင့္ ပညာသားပါပါေလး သတိေပးသြားတာပါလား ဆိုတာကို ျမင္လာမိတယ္။

မိမိအားထုတ္လို႔ သိျမင္ထားတဲ့တရားေတြဟာ ခႏၶာႏွင့္ရင္းျပီးသိထားတာမို႔လို႔ မမွန္ဘူးလို႔ေတာ့ မေျပာလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကိုယ္သိထားတာေတြဟာ ဆရာသမားက သတ္မွတ္ထားတာ၊ ေျပာထားတာႏွင့္ ကိုက္ညီေနလို႔မို႔၊ တျခား ကိုယ္လိုအားထုတ္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြျဖစ္ေနတာေတြႏွင့္ တစ္ထပ္တည္းက်၊ တူညီတိုက္ဆိုင္ေနလို႔မို႔ မွားစရာ မရွိႏိုင္ဘူးလို႔ေတာ့ တစ္ထစ္ခ်မယူဆေစလိုပါဘူး။ 

ကိုယ္သိထားတာကို က်မ္းဂန္ႏွင့္တိုက္စစ္ႏိုင္ရင္တိုက္စစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ စာေပကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္တဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြႏွင့္ ေမးျမန္းျပီး လမ္းေၾကာင္းမွန္မမွန္၊ တကယ္ပန္းတိုင္ေရာက္တာ ဟုတ္မဟုတ္ စီစစ္ၾကည့္ၾကေစခ်င္ပါတယ္။

တရားအားထုတ္ထားၾကလို႔ တရားအရွိန္ႏွင့္ သဒၶါတရားေတြထက္သန္ျပီး မိမိကေတာ့ ဘယ္လိုတရားေတြေတြ႔ထားတယ္။ ဘယ္လိုဘယ္ေလာက္ခရီးေပါက္ေနျပီ စသျဖင့္ ကိုယ္ႏွင့္ရင္းႏွီးတဲ့သူေတြကို ကိုယ္လိုမ်ိဳးျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ေစတနာႏွင့္ ေျပာဆိုစည္းရံုးၾကတာကိုု နားလည္ေပးလို႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုုယ္သိထားပါတယ္လို႔ ေျပာေနတဲ့တရားဟာ စာေပႏွင့္ လြဲေနတဲ့အခါမ်ိဳး၊ ကိုယ္ထင္သလို ခရီးမေပါက္ေသးတာမ်ိဳး ရွိႏိုင္တယ္ဆိုတာကို သတိခ်ပ္ေစခ်င္တာပါပဲ။

အေနာက္တိုင္းသားေတြထဲမွာလည္း စြဲစြဲျမဲျမဲ တရားအားထုတ္ေနၾကတဲ့သူေတြ၊ တရားျပေနၾကတဲ့သူေတြ ကမၻာ့ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ေတြ ဘယ္လို Enlightenment ရသြားခဲ့ပါတယ္ ဆိုတာမ်ိဳး ေရးၾကသားၾက၊ ဓါတ္ပံုေတြရိုက္တင္ၾကတာမ်ိဳးေတာ့ အခုအခ်ိန္အထိ မေတြ႔မိသေလာက္ပါပဲ။ သူတို႔ဘယ္လို ၾကိဳးၾကိဳးစားစား အားထုတ္တယ္ဆိုတာမ်ိဳးေလာက္ပဲ ေရးတတ္ၾကပါတယ္။ ျမန္မာဓေလ့ႏွင့္ ႏိုင္ငံျခားသားဓေလ့ မတူလို႔လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

အဓိက တိုက္တြန္းခ်င္တာကေတာ့ တရားအားထုတ္ထားၾကတဲ့ ေယာဂီမ်ားအေနႏွင့္ ပရိယတၱိစာေပကို ႏိုင္သေလာက္ ေလ့လာၾကေစခ်င္ပါတယ္။ အဘိဓမၼာပိုင္းကိုလည္း အခ်ိန္ေပးျပီး ေလ့လာၾကပါ။ တျခားေသာ ကိုယ္ႏွင့္ အားထုတ္နည္းမတူတဲ့ ဆရာသမားေတြရဲ ႔ နည္းလမ္းေတြကိုလည္း လက္လွမ္းမီသေလာက္ေလ့လာၾကပါ။ ကိုယ့္ဆရာသမားကို အေလးမထား ေစာ္ကားျပစ္မွားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ သူေျပာတာတစ္ခုတည္းခ်ည္းပဲ အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ေနတာမ်ိဳး မျဖစ္ေစခ်င္ပါဘူး။ 

ငါ့မွာတရားရွိေနျပီဆိုျပီး တရားပိုင္ရွင္ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔ စကားေတြကို မ်က္ကြယ္ျပဳ ေက်ာခိုင္းပစ္ပယ္ေတာ့ မထားလိုက္ၾကပါနဲ႔လို႔ ေစတနာအရင္းခံႏွင့္ သတိေပးစကားဆိုလိုက္ခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

No comments:

Post a Comment