Thursday, June 28, 2012

အသုဘရႈတယ္ဆိုတာ...


“အသုဘရႈတယ္၊ အသုဘရႈတယ္” ဆိုတဲ႔စကားကို ေၿပာေလ႔ရိွၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔က အသုဘရႈတယ္၊ ရႈတယ္ ဆိုတာ ဘယ္လိုရႈရမွာလဲ? တခ်ိဳ ႔ကေဆာင္းပါးေတြနဲ႔ေရးၾကတယ္။ အသုဘရႈတယ္ဆိုတာ သုႆန္က သခ်ႋဳင္းေတြ သြားၿပီးရႈတယ္လို႔ တခ်ိဳ ႔လည္း အဲလိုေရးတာေတြလည္း ေတြ႔ဖူးေသးတယ္။ အမွန္က အသုဘရႈတယ္ဆိုတာမိမိခႏၶာကိုယ္ကို ၿပန္ရႈရမွာေနာ္ မွတ္ထားၾက။ မိမိရဲ ႔ခႏၶာကိုယ္ကို ၿပန္ရႈရမွာ။ အခု ဒီေနရာမွာ တိုက္ဆိုင္လာလို႔ အသုဘရႈနည္းေၿပာမယ္။

အသုဘရႈနည္းပံုမွန္ -
  • မိမိက အိပ္ယာေပၚ ပက္လက္လွန္အိပ္ေနလိုက္။ ေၿခလက္ေတြ ဆန္႔ဆန္႔ထား၊ မ်က္စိမိွတ္ထား၊
  • စိတ္အာရံုၿဖင္႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည္႔ပါ။  စိတ္အာရံုၿဖင္႔ မိမိ ခႏၶာကိုယ္ကို ၾကည္႔ေတာ႔ အိပ္ယာေပၚ ပက္လက္လွန္ဆန္႔ဆန္႔ အိပ္ေနပံုၿမင္ရမယ္။
  • အခုငါ ၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးလို႔ ဒီတိုင္းရိွတာ။ ၀ိညာဥ္ ခ်ဳပ္သြားလို႔ရိွရင္ ငါ႔ရဲ ႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး ေသၿပိီးေတာ႔ အသုဘၾကီးၿဖစ္မွာ။ အဲဒီလို ႏွလံုးသြင္းလိုက္ပါ။
  • အဲဒီေတာ႔ မိမိခႏၶာကိုယ္ၾကီးဟာ အသုဘအၿဖစ္ၾကီးကို ၿမင္လာလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္႔ခႏၶာ ကိုယ္႔ ဖာသာၾကည္႔ေတာ႔ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ၿမင္တယ္။ ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္သလိုလို ဆိုင္သလိုလိုလည္း ထင္တတ္တယ္။ ပိုင္ပိုင္ၾကီးၾကည္႔ရတယ္။ အဲဒီလိုၾကည္႔ပါမ်ားလာေတာ႔ အသုဘကို ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္ၿမင္ၿပီမွတ္။
အသုဘဆိုတာ မတင္႔တယ္တာေၿပာတာ။ အခု အသက္၀ိညာဥ္ မခ်ဳပ္ေသးခင္က အသုဘအစိမ္း ေခၚတယ္။ ၀ိညာဥ္ခ်ဳပ္ၿပီးတဲ့အခါက်ေတာ့  ေၾကြၿပီးအသုဘ ေခၚတယ္။ အညွာမွ ေၾကြၿပီးေသာ သစ္သီးမွည္႔ကဲ႔သို႔ ေၾကြၿပီးေသာ အသုဘေခၚတယ္။ မေၾကြခင္ ၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးခင္က သရက္သီးမ်ား အညွာနဲ႔ တန္းလန္းရိွေသာ (သရက္သီး) အသီးကဲ႔သို႔ အညွာမေၾကြေသးေတာ႔ အသုဘအစိမ္းေခၚတယ္။ တို႔၀ိညာဥ္မခ်ဳပ္ေသးေတာ႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ကေတာ့ အသုဘေတာ႔ အသုဘပါပဲ။ တင္႔တယ္ၿခင္းမရိွဘူး။ တင္႔တယ္ၿခင္းမရိွေသာ္လည္းပဲ ၀ိညာဥ္တန္းလန္း ရိွေနေသာေၾကာင္႔၊ အညွာမွ မေၾကြေသးေသာေၾကာင္႔ အသုဘအစိမ္းေခၚတယ္။

ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး အသုဘၾကီးပဲလို႔ ၿမင္ၿပီဆိုေတာ႔ ႏွစ္သက္မွဳ၊ တြယ္တာမွဳ ဘာမွမရိွေတာ႔ဘူး။ ႏွစ္သက္မွဳ၊ တြယ္တာမွဳ မရိွေတာ႔ၿခင္းက အၿမတ္ထြက္လာတယ္။ ခႏၶာကို္ယ္လည္း တြယ္တာမွဳမရိွဘူး၊ (ခႏၶာ)ကိုယ္သာမဟုတ္ေသးဘူး။  ပစၥည္းဥစၥာလည္း တြယ္တာမွဳ မရိွဘူး။ ဘုန္းၾကီးဆိုလို႔ရွိရင္ ေက်ာင္းကန္လည္း တြယ္တာမွဳမရိွဘူး။ အသုဘ ကမၼ႒ာန္း စီးၿဖန္းလို႔ အသုဘပံုကို ပိုင္ပိုင္ၿမင္ထားေသာ ဘုန္းၾကီးမ်ား ပစၥည္းဥစၥာေတြကို သိမ္းဆည္းထားေလ႔မရိွဘူး။ ဘာမွမက္ေမာၿခင္း မရိွဘူး။ အဲဒီလိုဘုန္းၾကီးက ေက်ာင္းကန္နဲ႔စပ္လို႔ စကားလည္း ေၿပာလိမ္႔မယ္ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္ေတြက အလုိလို ေအးခ်မ္းၿပီးေတာ႔ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္လိုလိုကို ထင္ရေလာက္ေအာင္ စိတ္ေတြက ေအးခ်မ္းေပ်ာ႔ေပ်ာင္း သြားတယ္။ လူလည္း ဒီအတိုင္းပါဘဲေနာ္။ အဲဒါမွတ္ထားၾက။

အသုသ အသုဘ ဆိုလို႔ ခက္ခက္ခဲခဲ ရႈရတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီစကားနဲ႔ဆက္လို႔ ေရွးကဆိုရိုးရိွတယ္။ “မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္” ။ မသာတစ္ေခါက္ ေက်ာင္းဆယ္ေခါက္ ဆိုတဲ႔စကား ေရွးလူၾကီးေတြစကား။ အသုဘ မသာအိမ္ကို တစ္ေခါက္သြားၿခင္းသည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔ ဆြမ္းပို႔၊ ဥပုသ္ေစာင္႔၊ တရားနာ ဆယ္ေခါက္သြားတာထက္ မသာတစ္ေခါက္ သြားလိုက္ၿခင္းက ပို၍ခရီးေရာက္တယ္။ တနည္းအားၿဖင္႔ ညီမ်ွေသာ ကုသိုလ္ရိွတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဆိုလိုသည္မွာ အသုဘ ရုပ္ၾကီးၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ကာ ေၾသာ္...သူ႔ခမ်ာ ေသရွာလို႔ တကယ္ အသုဘ အစစ္ၿဖစ္ၿပီ။ ငါ႔ခႏၶာကိုယ္လည္း ဒီလိုၿဖစ္မွာပဲ၊ အဲဒီလိုေတြးဆၾကည္႔ေတာ႔ကာ အသုဘရႈၿခင္း အဓိပၸါယ္ေရာက္တယ္။ ေရွးအခါက အသုဘနဲ႔ စပ္လို႔ ဘုန္းၾကီးေတြပင္႔စာေရးေသာအခါ ဘယ္ရြာက ဘယ္သူကြယ္လြန္သြားလို႔ အသုဘရႈစား ၾကြေတာ္မွဳပါလုိ႔ ပင္႔ေလ႔ရိွၾကတယ္။ ဘုန္းၾကီးေတြကို။ လူမ်ားကိုလည္း အသုဘရႈ တရားနာၾကြၾကပါလုိ႔ ဖိတ္စာရိုက္ေလ႔ရိွၾကတယ္။ လူအမ်ား အသုဘရႈလား မရႈလားေတာ႔ မသိဘူး။ အသုဘေတာ႔ပို႔ၾကတယ္။ အသုဘပို႔တယ္ဆိုတာ ဒီလိုအသုဘရႈနည္းကို ၾကည္႔ၾက။ ရုပ္ခႏၶာက ေသတၱာထဲထည္႔ထားလို႔ မၿမင္ရေသာ္လည္း အဲဒီထဲမွာ ရုပ္ၾကြင္းခႏၶာၾကီးက ႏွစ္သက္ဖြယ္ မရိွေတာ႔ဘူး။ ပုပ္ပြေနမယ့္၊ မပုပ္ပြေသးေသာ္လည္း ပုပ္ပြဖုိ႔ရန္ ေရွးရႈေနတဲ႔ စပ္ဆုတ္ရြ႔ံရွာဖြယ္ ခႏၶာကုိယ္ၾကီးဘဲ။ ငါ႔ခႏၶာကိုယ္လည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ အဲဒီလိုတင္စားၾကည္႔ရင္ အဲဒါအသုဘရႈၿခင္းၿပီးသြားတယ္ေနာ္။

ၿပီးေတာ႔ တို႔ခႏၶာကိုယ္ေတြဟာ အသက္မေသေသးခင္ အသုဘစိမ္းေတြ လႈပ္ရွားေနၾကတာ။ အမွန္စင္စစ္ ႏွစ္သက္ဖြယ္မရိွ၊ မတင္႔တယ္ေသာ အသုဘေတြ။ မတင္႔တယ္ေသာေၾကာင္႔ ဒီခႏၶာကိုယ္ၾကီး တင္႔တယ္ေစၿခင္း အက်ိဳးငွာ ေရခ်ိဳးေပးရတယ္။ အ၀တ္တန္ဆာ ဆင္ၾကတယ္။ သနပ္ခါးန႔ံသာေတြ လိမ္းလို႔ ၿပဳၾက ၿပင္ၾကတယ္။ အသုဘၾကီး ၿပင္ေနၾကတာေနာ္။ ေသၿပီးသား အသုဘၾကီးကို ပန္းကံုးၾကီးေတြ ေထာင္လို႔၊ မတင္႔တယ္တာေတြကို တင္႔တယ္ပါေစျခင္း အက်ိဳးငွာ လွပေသာ အ၀တ္ကေလးေတြဖံုးလို႔၊ အဲဒိီလို ၿပဳၿပင္ၾကသကဲ႔သုိ႔ တို႔ခႏၶာကိုယ္ၾကီးလည္း မတင္႔တယ္ေသာ အသုဘၾကီးတင္႔တယ္ေအာင္ သနပ္ခါးလိမ္းရတာ၊ မိန္းမေတြ ေက်ာက္ၿပင္ေပၚ သနပ္ခါး တရႊဲရႊဲနဲ႔ ေသြးၾကတယ္။ အဲဒီအသုဘၾကီးကို ၿပင္ၾကတာအဲဒါ။ ငါဟာ အသုဘၾကီးကို ၿပင္ေနတာဘဲလို႔ နားလည္ၾကေနာ္။ ငါ႔အသုဘၾကီး ငါၿပင္ထားတာ။ သူကလည္း သူ႔အသုဘၾကီး သူၿပင္လာတာ။ အမယ္.. အသုဘၾကီး ၿပင္လာလိုက္တာ သနပ္ခါးေခ်ာင္းၾကီးေတြ ကြက္လို႔၊ ႏွဳတ္ခမ္းနီၾကီးေတြ ဆိုးလို႔၊ ေခါင္းမွာလည္းပန္းေတြ ပန္လို။႔ သူတို႔ အသုဘၾကီးေတြ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ ၿပင္လာၾကတာ။ နားလည္ၾကရဲ ႔လား။ ဟုတ္ကဲ့လား။ ကိုယ္႔အသုဘကိုယ္ ၿပင္ၾကတာေနာ္။ ေသျပီးတဲ႔အခါ ကိုယ္႔အသုဘကို သူမ်ားၿပင္ၾကမွာ။



 
Typed By: M.Pyone

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Tuesday, June 12, 2012

ေမတၱာ…



ကိုယ့္သႏၱန္မွာ ကုသိုလ္ဓါတ္ျဖစ္ပြားဖို႔အတြက္က လိုရင္းပဲ။ နားလည္ျပီလား....။ 

အဲဒီေတာ့ တစ္ဘက္သားကို ႏွလံုးေအးေအာင္၊ စိတ္တိုင္းက်ေအာင္ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ျပီးေတာ့ကာ ခ်စ္တဲ့စိတ္ႏွင့္ ပြားရမွာ။

အဲဒိီေတာ႔ ခ်စ္တဲ႔စိတ္ ေပၚလာရင္ ေပးရတာလည္း ၀န္မေလးေတာ႔ဘူး။ နည္းနည္းခ်စ္ရင္ နည္းနည္း ေပးႏိုင္တယ္၊ မ်ားမ်ားခ်စ္ရင္ မ်ားမ်ားေပးႏိုင္တယ္။ တအားခ်စ္ရင္ အသက္ပါေပးႏိုင္တယ္။ သေဘာေပါက္လား။ ခ်စ္တဲ႔စိတ္သာ ေပၚပါေစ။ ဒါလိုရင္း အခ်က္ပဲ။ ဒီေတာ႔ ကုသိုလ္အားလံုးရဲ ႔ လိုရင္းအခ်က္ဟာ ေမတၱာပဲ။ သေဘာေပါက္ၿပီေနာ္။ လိုရင္းဟာ ဘာတဲ့တုန္း။ ေမတၱာ…။

တကယ္ခ်စ္တဲ႔စိတ္ ထားရမယ္ေနာ္။ မိခင္ဟာ တစ္ဦးတည္းေသာ သားေလးအေပၚမွာခ်စ္တဲ႔စိတ္မ်ိဳးတဲ့၊ အသက္ပါေပးတဲ႔ စိတ္မ်ိဳးၿဖစ္ေနတာ။ အဲဒီစိတ္မ်ိဳးနဲ႔ သတၱ၀ါမ်ားအေပၚမွာ ထားရမယ္။ အပိုင္းအၿခားမရိွ ထားရမယ္။ ငါ႔မိသားစု၊ သူ႔မိသားစု နယ္နိမိတ္ မၿခားရဘူးတဲ႔။ အဲဒီစိတ္မ်ိဳး ထားႏိုင္ၿပီဆိုရင္ က်န္တဲ႔ဒါနကအစ ပါရမိီအကုန္ ေအာင္တာပဲ။ ပုညဆိုတဲ႔ ေကာင္းမွဳ၀င္ေတာ႔မွာပဲ။ နားလည္ၿပီလား။

အဲဒီေတာ႔ ဘယ္သူ႔အေပၚကိုၿဖစ္ၿဖစ္ ၾကည္႔လိုက္လို႔ရိွိုရင္ အၿပစ္မရွာရဘူး၊ အမုန္းမထားရဘူး။ နားလည္ၿပီလား။ အတင္းမေၿပာရဘူး၊ စိတ္ထဲကလည္း မေၿပာရဘူး၊ ပါးစပ္ကလည္း မေၿပာရဘူးေနာ္။ ခ်စ္တတ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရတယ္။ နားလည္ ခြင္႔လႊတ္ၿပီးေတာ႔ ရင္ထဲမွာ တန္ဖိုးထားရမယ္။

ဒီေနရာမွာ ေမတၱာနဲ႔ ခ်စ္ပံုခ်စ္နည္းက (တျခားခ်စ္ပံုခ်စ္နည္းေတြႏွင့္) မတူဘူးေနာ္ ။ ေသခ်ာမွတ္ပါ။ အခု ဘုန္းဘုန္းတို႔ သိတာေတြနဲ႔ တၿခားစီပဲေနာ္။ ကုသိုလ္ရဲ ႔ အေၿခခံေလးကို ေသခ်ာမွတ္ၾက။

ဒီကုသို္လ္ဓါတ္ ၿဖစ္ဖို႔အေရးက ေမတၱာဓါတ္ အေၿခခံမွရတာတဲ႔။ ေမတၱာဆိုတာ ပါဠိစကားၿဖစ္ေနတယ္။ ဒါကုိ ဘာသာၿပန္ရတာ အင္မတန္ ခက္တယ္။ ဘုရားေပးတဲ႔ ဥပမာနဲ႔မွ သေဘာေပါက္မွာေနာ္။ မိခင္က သားေလး တစ္ေယာက္ထဲ ရထားတဲ႔အေပၚမွာ ထားတဲ႔ ေမတၱာမ်ိဳး ဆိုေတာ့ကာ အခ်က္ေတြက ဆရာေတာ္ၾကီးေတြ ၾကိဳးစား ၿပန္ၾကတာေနာ္။ ကိုယ္႔သားေလးကို ၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ကာ မေတာင္းပဲနဲ႔ ကေလးေလးက ဆယ္လသားဆိုရင္ စကားမေၿပာတတ္ေသးဘူး။ သို႔ေသာ္ ကေလးငိုတာနဲ႔  အမူအယာၾကည္႔ၿပီးေတာ႔ကာ ကေလးရင္ထဲမွာ ဘာလိုေနတယ္ဆိုတာကုိ ေဖာ္ႏိုင္ၾကတယ္။ သေဘာေပါက္ရဲ႔လား။ အဲဒီေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ သူ႔စိတ္ စိတ္၀င္စားႏိုင္ရမယ္။

အဲဒီေတာ႔ ၁) က ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔သူ႔စိတ္ ၿဖစ္ေနတယ္လို႔ မွတ္ရမယ္။ ကိုယ္လံုးကေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ပဲ။ စိတ္က သူ႔စိတ္တဲ႔။ အဲဒီလိုေနႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ေမတၱာရဲ ႔ အေၿခခံ အေၾကာင္းတစ္ခ်က္ေပၚလာတယ္။

ၿပီးရင္ ၂) က တစ္ဖက္သားကို တကယ္တန္ဖိုးထားရမွာ။ တန္ဖိုးထားရမွာေနာ္။ ကုိယ္႔သားသမီးေလးေတြ ဘယ္ေလာက္ အရုပ္ဆိုးဆိုး ခ်စ္တာပဲ။ တန္ဖိုးထားတာပဲ။ ဘယ္ေလာက္မုိက္မိုက္ တန္ဖိုးထားၾကတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီအတိုင္းပဲ။ တကယ္တန္ဖိုးထားရမွာ။ တဖက္သားကို တန္ဖိုးထားၿပီး တကယ္ခ်စ္ရမယ္။ စိတ္၀င္စားရမွာ။ နားလည္ၿပီေနာ္။ တဖက္သားကို ဂုဏ္ပ်က္ေအာင္ တန္ဖိုးက်ေအာင္ မေတြးရဘူး။ မေၿပာရဘူး။ တန္ဖိုးမခ်ပစ္ရဘူး။ မုန္းရင္ တန္ဖိုးခ်ပစ္တာ။ အလကားပါကြာ။ ဘယ္ေလာက္ရိွရိွ။ ဒီလိုဟာ တန္ဖိုးခ်တာ။ နားလည္မလား။ အဲဒီလိုမ်ိဳးမရိွရဘူး။ တန္ဖိုးခ်ရင္ ကိုယ့္စိတ္က စြမး္အားက်သြားၿပီ။ အပူဓါတ္ထြက္ၿပီ။ တန္ခိုးက်ေတာ႔မယ္။ တူေသာ အက်ိဳးေပးလိမ္႔မယ္။ ကိုယ္႔ကိုမုန္းတဲ႔ သူေတြေပၚလာေတာ႔မွာပဲ။ နားလည္မလား။ ဒီ(ကိုယ္)ထဲစြမ္းအားမဟုတ္တာ ၀င္သြားတာကိုး။ စိတ္အစာ စားမွားသြားတာကိုး။ သေဘာေပါက္ရဲ ႔လား။ ေသခ်ာမွတ္ေနာ္။

ၿပီးရင္ ၃) က တန္ဖိုးထားတဲ႔ အၿပင္မွာ တန္ဖိုးထားရင္ မွားခ်င္သေလာက္ မွားပါေစ။ နားလည္ခြင္႔လႊတ္ရမယ္။ နားလည္ခြင္႔လႊတ္တဲ႔စိတ္ ရိွကိုရိွရမယ္။ ကိုုယ္႔ကိုယ္ကအစေနာ္။ အကုန္လံုး ခြင္႔လႊတ္ရမွာေနာ္္။ နားလည္ခြင္႔လႊတ္ရမွာ။ အဲ… ခြင္႔မလႊတ္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ပူေနမွာပဲ။ အရာရာကို နားလည္ ခြင္႔လႊတ္ေပးႏိုင္ၾကတဲ႔စိတ္က မိခင္စိတ္ပဲ။ သားသမီးေတြ ဘယ္ေလာက္ဆိုးဆိုး နားလည္ခြင္႔လႊတ္ၾကတာပဲေနာ္။ ဘယ္ေလာက္မွားမွား၊ ၾကိဳက္သေလာက္မွား။ တစ္ခါမွားလည္းပဲ ေၿပာသာေၿပာတာ။ ခြင္႔လႊတ္တာပဲ။ ႏွစ္ခါမွားလည္း ခြင္႔လႊတ္ပဲ။ ဆယ္ခါမွားလည္း ခြင္႔လႊတ္ပဲ။ ေသသည္အထိ ခြင့္လႊတ္တုန္းပဲ။ ခြင္႔လႊတ္လို႔ မဆံုးမွ မဆံုးႏိုင္တာေနာ္။ သူက ေမတၱာအားကိုး။ သေဘာေပါက္ရဲ႔လား။ ေမတၱာတကယ္ ရိွသြားရင္ နားလည္ခြင္႔လႊတ္ နိုင္ၾကတယ္။ ခြင္႔မလႊတ္ေတာ့ဘူး။ တစ္သက္လံုးမုန္းတယ္ဆိုရင္ ဒါေမတၱာ ကင္းမဲ႔သြားလို႔။ အဲဒီအမုန္းဓါတ္၀င္ရင္ ကိုယ္ပဲစြမ္းအားက်သြားတာပဲ။ သေဘာေပါက္လား။ အားလံုးအေပၚကို တန္ဖိုးထားရမယ္။ တကယ္ခ်စ္ရမယ္၊ နားလည္ ခြင္႔လႊတ္တတ္ရမယ္။

ၿပီးရင္ နံပါတ္၄) က ေကာင္းစားေစခ်င္တဲ႔စိတ္ မေလွ်ာ႔ရဘူး။ သူ႔အေပၚ တိုးတက္ေကာင္းမြန္တာကိုပဲ ေတာင့္တရမယ္။ ေကာင္းစားေစလိုေသာစိတ္တဲ့။ အၿမဲရိွရမယ္။

ဒါကိုယ္႔ကိုယ္ကို ၾကိဳးစားၾက။ ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ သူ႔စိတ္ေနာ္။ စိတ္၀င္စားၿပီးေတာ႔ တကယ္တန္ဖိုးထားရမယ္၊ ေကာင္းစားေစလိုတဲ႔ စိတ္ရိွရမယ္၊ နားလည္ခြင္႔လႊတ္ရမွာေနာ္။ အဲဒီလိုစိတ္မ်ိဳးနဲ႔ တကယ္ခ်စ္ရမွာ၊ တကယ္တန္ဖိုးထားရမွာ။ အဲဒီစိတ္သာ ဘုန္းဘုန္းတို႔ေမြး။ အကုန္ေအာင္ၿမင္ၿပိီသာ မွတ္ေတာ့။ နားလည္မလား၊ ေကာင္းၿပီေနာ္။ မခက္ဘူးေနာ္။

မ်ားေသာအားၿဖင္႔ လူေတြက ကိုယ္႔အေၾကာင္းကိုပဲ စိတ္၀င္စားၿပီးေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ကိုယ္႔စိတ္ လုပ္ေနၾကတာ။ ဒီကစတာ။ အဲဒါ မာနသမားေတြ၊ အယူသမားေတြ။ နားလည္မယ္ေနာ္။ ကိုယ္ၿဖစ္ခ်င္တာပဲ ေလွ်ာက္ေတြးေနေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ကိုယ္စိတ္။ သူမ်ားဘက္က လွည္႔မစဥ္းစားဘူး၊ ဘယ္ေတာ႔မွ မေအာင္ဘူး၊ နားလည္မလား။ အပူဓါတ္ပဲထြက္ေနမွာပဲ။ အဲ…ၿဖစ္ရမွာက ကိုယ္႔ကိုယ္နဲ႔ သူစိတ္ၿဖစ္ရမွာ စိတ္၀င္စားၿပီးေတာ႔ တဖက္သားရင္ထဲေအးေအာင္ ဘာလုပ္ေပးရမလဲဆိုၿပီး တန္ဖိုးထားၿပီးေတာ႔ကာ ေကာင္းစားေစခ်င္တဲ႔စိတ္ကို ေမြးရမွာ။ မွားလည္းပဲ နားလည္ခြင္႔လႊတ္တယ္။ ၿပီးတာ ၿပီးခဲ႔ၿပီ။ ထားပစ္ခဲ႔။ တအားခ်စ္ေနရမွာ။ အဲဒီစိတ္မ်ိဳး မ်ားမ်ား ထားႏိုင္လို႔ရိွရင္ ဒါနက အစ အကုန္ေအာင္ၿပီပဲ။ ေအာင္ရင္ စြမ္းအား ၿပည့္လာတာပဲ။ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတြလည္း က်င့္ခဲ့ၾကတာ ဒိီကစတာပဲ။ သေဘာေပါက္ၿပီလား။ အဲဒီေတာ႔ ရုပ္ေတြကအစ အကုန္ၾကည္လင္ၿပီး ေၿပာင္းေတာ့တာပဲ။ ရၿပီေနာ္။

ဒါက နိယာမတရားၾကီးတဲ့။ ကမၻာ႔အစဥ္အလာ နိယာမတရားၾကီးတဲ့။ လမ္းေဟာင္းၾကီးေခၚတယ္။ ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶေတြလည္း ဒီကပဲ သြားတာပဲ။ နိဗၺာန္လမ္းအထိ ေပါက္တာေနာ္။ ေအာင္ၿမင္တဲ႔႔ပုဂၢိဳလ္တိုင္းက ဒီကခ်ည္းသြားတာပဲ။ အဲ…ဆန္႔က်င္ဘက္ က်င္႔တဲ႔ပုဂၢိဳလ္ကေတာ႔ ဆံုးရွံးတဲ႔အထဲမွာ အကုန္ပါတာပဲ။ အပယ္ေလးပါးသြားၾကမွာပဲ။



 
Typed By: M.Pyone
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Saturday, June 9, 2012

ပဲခူး ေအာင္သုခဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ လြယ္ကူရိုးရွင္းေသာ နေမာတႆဘုရားရွိခို္း



အရဟေတာ = လူမင္း၊ နတ္မင္း၊ ျဗဟၼာမင္းတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံေတာ္မူထိုက္ထေသာ၊
သမၼာသမၺဳဒၶႆ = သစၥာေလးပါး ျမတ္တရားကို ဆရာမကူ သယမၻဴဉာဏ္ျဖင့္ ပိုင္းျခားထင္ထင္ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ သိျမင္ေတာ္မူေပထေသာ၊
တႆ ဘဂ၀ေတာ = အရဟံအစ ဘဂ၀ါအဆံုးရွိေသာ ကိုးပါးေသာ ဂုဏ္ေတာ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ထိုျမတ္စြာဘုရားအား၊
အဟံ = ရုပ္နာမ္ႏွစ္ျဖာ ဟုတ္မွန္ရာကို သူငါမွည့္ေခၚ ဘုရား တပည့္ေတာ္၊ တပည့္ေတာ္မတို႔သည္၊
နေမာ နမာမိ = ရိုေသျမတ္ႏိုးလက္စံုမိုး၍ ရွိခိုးကန္ေတာ့လိုက္ပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား။

(သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။)


ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

ပိုင္းေလာ႔ဆရာေတာ္ အရွင္ေဇယ်ပ႑ိတ၏ နေမာတႆ ဘုရားရွိခိုး


နေမာ တႆ ဘဂ၀ေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ

အရဟေတာ = တစ္ေထာင္႔ငါးရာ ကိေလသာတို႔မွ ကင္းေ၀းသန္႔ရွင္းေတာ္မူ၍ မေကာင္းမႈတရားတို႔ကို ဆိတ္ကြယ္ရာ၌ပင္ ၿပဳေတာ္မမူ၊ ေၿပာေတာ္မမူ၊ စိတ္ေတာ္ကပင္ ၾကံစည္ေတာ္မမူသၿဖင္႔၊ ၿဗဟၼာ၊ နတ္၊ လူသံုးဘံုသူတို႔၏ ပူေဇာ္အထူးကို ခံယူေတာ္မူထိုက္ပါေပထေသာ။

သမၼာသမၺဳဒၶႆ = သစၥာေလးပါး ၿမတ္တရားႏွင္႔ အလံုးစံုေသာ တရားေတာ္ၿမတ္တို႔ကို ဆရာမကူ သယမၻဴဉာဏ္ၿမတ္ၿဖင္႔ ကိုယ္ေတာ္တိုင္ တတ္အပ္ထင္ထင္ သိၿမင္ေတာ္မူႏိုင္ ပါေပထေသာ။

တႆ ဘဂ၀ေတာ = ထုိဘုန္းေတာ္အနႏၱ၊ ဉာဏ္ေတာ္အနႏၱ၊ တန္ခုိးေတာ္အနႏၱႏွင္႔ ၿပည႔္စံုေတာ္မူေသာ ၿမတ္စြာဘုရားအား။

နေမာ = ရိုေသၿမတ္ႏိုး မာန္ညြတ္က်ိဳးး၍ ရိွခိုးၿခင္းသည္။

အတၳဳဘ၀ႏၱဳ = စင္စစ္မေသြ ၿဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း။

(သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။)
 
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္