Tuesday, October 2, 2012

"JUST" For You

ဒီစာစုကို ေအာက္တိုဘာ (၂) ရက္ေန႔မွာက်ေရာက္တဲ့ အစ္မ မ၀င္း၀င္းရီ ရဲ ႔ ေမြးေန႔အတြက္ အမွတ္တရ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေရးေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

*********************

အခု ေရးမယ့္ အေၾကာင္းအရာေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ့္ဖာသာ ပို႔စ္တစ္ပုဒ္ေရးမယ္လို႔ စိတ္ကူးျပီး မေရးျဖစ္ဘူး ျဖစ္ေနခဲ့တာပါ။ အစ္မ ေမြးေန႔အတြက္ ဘာေရးရရင္ ေကာင္းမလဲစဥ္းစားလိုက္ေတာ့ ဒီမေရးရေသးတဲ့အေၾကာင္းေလးကိုဘဲ ေရးျပီး အမွတ္တရလက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ေတာ့မယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္မိတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အစ္မရဲ ႔ ေမြးေန႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိထားတဲ့ JUST သံုးလံုး ကို ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးလိုက္ပါတယ္ေနာ္။



"JUST" For You

ဟိုးအရင္က ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းၾကီးေတြမွာ သူတို႔ရဲ ႔ ထုတ္လုပ္ကုန္ေတြအတြက္ ပစၥည္းသိုေလွာင္ထားဖို႔ သိုေလွာင္ရံုေတြထားရွိရတယ္။ ပစၥည္းေရာင္းထြက္မယ္၊ ေရာင္းမထြက္ဘူး မေသခ်ာေပမယ့္ ေစ်းကြက္မွာ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနဖို႔အတြက္ ပစၥည္းေတြကို ၾကိဳတင္ထုတ္လုပ္ထားျပီး သိမ္းဆည္းထားၾကရတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြကို အမ်ားၾကီးၾကိဳတင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္ဖို႔အတြက္လည္း လူအင္အားေရာ၊ ေငြအင္အားေရာ၊ တျခားစိုက္ထုတ္ရတဲ့ အရင္းအႏွီးေတြက အမ်ားၾကီးလိုတာေပါ့။ တကယ္လို႔ ပစၥည္းက မွန္းထားသေလာက္ ေရာင္းမေပါက္ရင္ ထုတ္ထားျပီးသား ထြက္ကုန္ေတြအတြက္ အရံႈးႏွင့္ရင္ဆိုင္ရတဲ့ ျပႆနာမ်ိဳးေတြ ရွိတယ္။ ဒီလိုပံုုစံထုတ္လုပ္မႈမ်ိဳးကို Traditional Production System လုိ႔ ေျပာလို႔ရသလို၊ Just In Case Production System လို႔လည္း ေခၚလို႔ရပါတယ္။ JIC လို႔လည္း သံုးၾကတယ္။ သူ႔ရဲ ႔အားနည္းခ်က္က ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားတယ္၊ အဆံုးအရံႈးျဖစ္ႏိုင္ေခ်မ်ားတယ္။ အားသာခ်က္ကေတာ့ ကုန္ေခ်ာပစၥည္းကို အခ်ိန္မေရြးကိုယ့္ဘက္က ပံ့ပိုးႏိုင္တယ္။ ေနာက္ အေျခအေနအရ လတ္တေလာမွာ ကုန္ၾကမ္းျပတ္သြားခဲ့ရင္လည္း ပူေနစရာမလိုဘူး။ ကိုယ့္လက္ထဲမွာ ထုတ္လုပ္ျပီးသား ကုန္ေခ်ာပစၥည္းက ရွိႏွင့္ေနျပီးသားကိုး။

၁၉၈၀ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ စနစ္တစ္မ်ိဳးကို တခ်ိဳ ႔ကုန္ထုတ္လုပ္မႈလုပ္ငန္းေတြမွာ ေျပာင္းျပီး သံုးလာၾကတယ္။ အဲဒါက Just In Time Production Systemပါတဲ့။ အတိုေကာက္ JIT လို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ သူကေတာ့ ပစၥည္းကို ေစ်းကြက္ကလိုအပ္ေနသေလာက္ပဲ ထုတ္တယ္။ ၾကိဳတင္ထုတ္ျပီး သိမ္းထားတာမ်ိဳးကို မလုပ္ဘူး။ ပစၥည္းကို သံုးစြဲသူေတြဘက္က မွာတဲ့အေျခအေနေပၚမွာမူတည္ျပီး လိုအပ္သေလာက္ဘဲထုတ္ျပီး ေစ်းကြက္ကို တစ္ခါတည္းတန္းပို႔တဲ့အတြက္ ပစၥည္းေတြကို ေရရွည္သိမ္းထားဖို႔ ေနရာစီစဥ္ထားစရာမလိုေတာ့ဘူး။ ေနာက္ပစၥည္းအေလအလြင့္လည္း နည္းသြားတယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ ေျမယာေတြေစ်းျမင့္တဲ့အခ်ိန္၊ အလုပ္သမားစရိတ္ေတြ ေစ်းျမင့္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီစနစ္ကို က်င့္သံုးတာဟာ ထုတ္လုပ္သူေတြဘက္က ေတာ္ေတာ္ေလးအဆင္ေျပတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ ႔အားနည္းခ်က္က ေစ်းကြက္ကလုိအပ္ေနခ်ိန္မွာ ကုန္ၾကမ္းျပတ္ေနတာမ်ိဳး၊ သဘာ၀ေဘးအႏၱရာယ္တစ္ခုခုျဖစ္ေနတာမ်ိဳးႏွင့္ ၾကံဳရရင္ေတာ့ ျပႆနာတက္ႏိုင္တယ္။ ဂ်ပန္မွာ ဆူနာမီျဖစ္ျပီး စက္ရံုေတြ ရပ္ထားရတဲ့အခ်ိန္မွာ အခုလိုျပႆနာမ်ိဳးေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ေစ်းကြက္မွာလိုအပ္ေနေပမယ့္ ပစၥည္းကို အဆင္သင့္ထုတ္ထားတာ ရွိမေနေတာ့ လုပ္ငန္းရွင္ေတြဘက္ကလည္း နစ္နာသလို၊ စားသံုးသူေတြဘက္ကလည္း လိုအပ္ခ်က္မျပည့္၀တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္ၾကရတယ္။

ပညာသင္ၾကားေရးမွာလည္း ဒီ Just ႏွစ္မ်ိဳးကို လူေတြ အသံုးျပဳေနၾကရတယ္။ ေက်ာင္းပညာေရးအတြက္ လူေတြ ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုေက်ာ္စာ၊ တခ်ိဳ ႔ ႏွစ္ခုေလာက္ အခ်ိန္ေပးသင္ယူတယ္ဆိုတာ Just In Case Learning လုပ္တာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ သင္ေနရတဲ့ပညာေတြကို ဘယ္ေနရာမွာ ဘယ္လိုသံုးရမယ္ဆိုတာေတာ့ မသိေသးဘူး။ ဘယ္လိုလိုအပ္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္အတိုင္းအတာအထိ သံုးရမယ္ဆိုတာလည္း မသိဘူး။ ဒါေပမယ့္ လိုလိုမယ္မယ္ သိထားရမယ့္အရာေတြဆိုျပီး သင္ၾကားက်က္မွတ္ ေနၾကရတာဘဲ။ သင္ထားရတာေတြ၊ သင္ေနရတာေတြ အားလံုးကို သံုးရခ်င္မွလည္း သံုးရမယ္။ တခ်ိဳ ႔ပညာရပ္ေတြဆို ဘယ္လိုအသံုး၀င္မယ္မွန္းမသိပဲႏွင့္ကို သင္လိုက္ၾကရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။

တကယ္လက္ေတြ႔လုပ္ငန္းခြင္ထဲေရာက္သြားတဲ့အခါမွာက်ေတာ့ ကိုယ္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ႏွင့္တိုက္ရိုက္ပတ္သက္တဲ့ သိစရာ၊ သင္ယူစရာေတြကို ထပ္သင္ဖို႔က လိုလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အလုပ္လည္းလုပ္ရင္း၊ နားမလည္တာ၊ မသိေသးတာေတြကိုလည္း ထပ္ျပီးသင္ယူရပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကိုက်ေတာ့ Just In Time Learning လုပ္တယ္လို႔ ေခၚရမွာပါ။

အဲဒီမွာ တစ္ခုသတိထားမိတာက ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာသင္ၾကားေရးမွာဘဲျဖစ္ျဖစ္ JIT ကို က်င့္သံုးမယ့္သူေတြဟာ JIC ကို ပိုင္ႏိုင္ထားမွ ျဖစ္မယ္ဆိုတာပါဘဲ။ ဥပမာအေနႏွင့္ေျပာမယ္ဆိုရင္ မာရသြန္ျပိဳင္ပြဲ၀င္မယ့္ အေျပးသမားတစ္ေယာက္ဟာ မာရသြန္ကို တန္းျပီး ျပိဳင္ပြဲ၀င္လို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ စစခ်င္းမွာ ေလ့က်င့္ျပင္ဆင္မႈေတြႏွင့္ တျခားျပိဳင္ပြဲအေသးစားေတြကို အမ်ားၾကီးျဖတ္သန္းထားျပီးသား ျဖစ္ေနမွသာ မာရသြန္ကို ၀င္ျပိဳင္ႏိုင္တဲ့အဆင့္ကို ေရာက္ပါတယ္။ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းမွာ JIT Production ကို လုပ္မယ့္သူေတြဟာလည္း ကုန္ပစၥည္းေတြကို JIC ပံုစံႏွင့္ ထုတ္လုပ္ထားဖူးတဲ့ အေတြ႔အၾကံဳရွိထားမွ လုပ္လုိ႔ရႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုပါဘဲ။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ အေရးေပၚလိုအပ္လာတဲ့ပညာရပ္ကို သင္မယ့္သူဆိုတာဟာလည္း သူေရွးႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက သင္ယူလာခဲ့တဲ့ ပညာအေျခခံေတြ ရွိႏွင့္ထားျပီးသားျဖစ္မွသာ အခုသင္ယူရမယ့္ လုပ္ငန္းခြင္ကပညာကို လြယ္လြယ္ကူကူသင္ယူႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကဲ....ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းဘက္ကို ဦးလွည့္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။

လူအမ်ားစုဟာ ဘာသာေရးဆိုတာကို မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ ပံုမွန္အစစအရာရာ အဆင္ေျပေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာ ေမ့ေလ်ာ့ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အရာရာ ေခ်ာေခ်ာေမြ႔ေမြ႔ႏွင့္ အဆင္ေျပေနေသးရင္ ဘုရား၊ တရားဆိုတာဟာ ကိုယ္ႏွင့္ ဟိုးအေ၀းၾကီးမွာလို ေနတတ္ၾကတယ္။ ကိုယ့္မွာ တစ္ခုခု ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါးအဆင္မေျပတာ ရွိလာတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳး၊ ေနထိုင္မေကာင္းလို႔ အိပ္ယာေပၚမွာ လဲွေနရေတာ့တဲ့အခ်ိန္မ်ိဳး ေရာက္လာေတာ့မွဘဲ ဘာသာေရးဆိုတာကို သတိရတတ္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ဘုရားရွိခိုးဖို႔၊ ပုတီးစိတ္ဖို႔၊ တရားအားထုတ္ဖို႔ ျပင္ၾကေတာ့တယ္။ ဒါဟာလည္း လူေတြရဲ ႔ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိတဲ့ ဓေလ့ေတြထဲက တစ္ခုလို႔ ေျပာရမွာပါဘဲ။

ျပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းတုန္းက ဒီမွာေရာက္ျပီး ကုမၸဏီတစ္ခုမွာ ရာထူးၾကီးၾကီးႏွင့္ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ႏွင့္ စကားစျမည္ေျပာျဖစ္တယ္။ သူကလည္း ပညာတတ္၊ ဗဟုသုတလည္း ေတာ္ေတာ္စံုတဲ့သူဆိုေတာ့ ဘာသာေရးအပါအ၀င္ တျခား သူသိထားတာေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားပါတယ္။ သူကဘာေျပာလဲဆိုေတာ့ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူဘာသာေရးကိစၥကို မလုပ္ေသးဘူးတဲ့။ ေသခါနီးရင္ေတာ့ သံုးေလးလေလာက္ေတာ့ အခ်ိန္ရအံုးမွာပါ တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္က်ေတာ့မွ အိပ္ယာေပၚလွဲရင္း လုပ္စရာရွိတာ၊ လုပ္သင့္တာေတြကို လုပ္တာေပါ့ဗ်ာ တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔စကားနားေထာင္ျပီး မ်က္လံုးျပဴးသြားရပါတယ္။ တယ္သတၱိေကာင္းတဲ့ လူပါလားဆိုျပီးေတာ့ပါ။ သူ႔ကို ေသခါနီး အခ်ိန္ သံုးေလးလေပးပါမယ္လို႔ ဘယ္သူကမ်ား ေျပာပါလိမ့္ေနာ္။ သံုးေလးလဆိုတဲ့အခ်ိန္ရခဲ့ရင္ေကာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တကယ္လုပ္သင့္တယ္ဆိုတဲ့အရာကို လုပ္ႏိုင္မွာမို႔လို႔လား ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ေတြးမိလိုက္ပါတယ္။

အစ္မလည္း သိတဲ့အတိုင္းပါ။ ကိုယ့္ခႏၶာကိုယ္က ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလိုမျဖစ္ေတာ့ပဲ အိပ္ယာေပၚမွာလွဲျပီးထားရေတာ့တဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့မွ တရားအလုပ္လုပ္ဖို႔ဆိုတာဟာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရာခိုင္ႏႈန္းက ေတာ္ေတာ္ေလး နဲတဲ့ကိစၥတစ္ခုပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ခႏၶာကိုယ္ကလည္း အင္အားမရွိ၊ စိတ္ကလည္း အားမရွိေတာ့ပါဘူး။ တစ္ေနကုန္ ပင္ပင္ပန္းပန္းအလုပ္လုပ္ထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ ညဘက္အိပ္ခါနီး အရမ္းအိပ္ငိုက္ေနတဲ့အခ်ိန္ အိပ္ယာထဲလွဲျပီး တရားမွတ္ခိုင္းရင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားဖို႔ဘဲ ရွိသလိုျဖစ္ေနမွာပါ။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ေဘးကေန မိတ္ေဆြေကာင္း၊ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ေယာက္က  ေတာက္ေလွ်ာက္ထိုင္ျပီး သတိေပးေနရင္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုအခြင့္အေရးမ်ိဳး ရဖို႔ဆိုတာကလည္း လြယ္တာမွတ္လို႔ေလ။

၀ိပႆနာတရားကို အားထုတ္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ပါရမီကုသုိလ္ျဖစ္ဖို႔၊ စ်ာန္တရား၊ မဂ္တရား၊ နိဗၺာန္တရားေတြကို ရဖို႔ဆိုတာေတြထဲမွာ ေသဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ရဲ ႔ေနာက္ဆံုးျဖတ္သန္းရမယ့္အခ်ိန္ကို အဆင္သင့္ျပင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုပါ ထည့္ထားသင့္ပါတယ္။ လူအမ်ားစုက ေသဖို႔ကိစၥကို ေလးေလးနက္နက္မစဥ္းစားထားၾကတာမ်ားပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္ကဘဲ ကိုယ့္ရဲ ႔ ေရွ ႔ဆက္ရမယ့္ သံသရာခရီးအေျပာင္းအလဲအတြက္ အေကာင္းအဆိုးကို ဆံုးျဖတ္ေပးသြားမွာ မဟုတ္လား။ 

စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြျဖစ္လာျပီ၊ ေတြ႔ၾကံဳလာရတဲ့ အေၾကာင္းကိစၥေတြ အဆင္မေျပတာ မ်ားလာျပီ၊ ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြ ေဖာက္ျပန္လာျပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီကိုယ္ႏွင့္ စိတ္ကို မွ်တေအာင္ ထားႏိုင္ဖို႔အတြက္ ၀ိပႆနာတရားကို စနစ္တက် က်င့္သံုးတတ္ထားဖို႔လိုပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ ၀ိပႆနာတရားကို ခႏၶာကိုယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြႏွင့္ တေျပးညီ Just In Time ပံုစံႏွင့္ ရႈမွတ္ပြားမ်ားသြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့အေျခအေနေတြေပၚမူတည္ျပီး ကာယႏုပႆနာကိုအားထုတ္မလား၊ ေ၀ဒနာႏုပႆနာကို အားထုတ္မလား၊ စိတၱႏုပႆနာကိုအားထုတ္မလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ဓမၼာႏုပႆနာႏွင့္သိမွတ္ေနမလား ဆိုတာကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ပဲ ဆံုးျဖတ္ ဆံုးျဖတ္ျပီး အားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကိုယ္က JIT ႏွင့္ အားထုတ္ေတာ့မယ္ဆိုေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြမွာ ယခင္ကျပင္ဆင္ထားခဲ့တဲ့ Just In Case (JIC) ႏွင့္ အားထုတ္မႈက ရွိမေနခဲ့ဘူးဆိုရင္ ကေသာင္းကနင္းေတြျဖစ္ျပီး စိတ္ဒုကၡထပ္ျဖစ္ၾက႔ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ပံုမွန္သြားလာေနထိုင္ရပ္တည္ခြင့္ရေနၾကတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက ၀ိပႆနာအားထုတ္မႈအတြက္ ရည္ရြယ္ေရွးရႈျပီး လိုအပ္တဲ့ သီလေစာင့္ထိန္းမႈေတြ၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတာေတြ၊ ေမတၱာပြားမ်ားတာေတြ၊ ေသျခင္းတရားကို ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္တာေတြ၊ ခႏၶာကိုယ္ရဲ ႔ မတင့္တယ္ပံုေတြကိုဆင္ျခင္တာေတြကို အခ်ိန္ရရင္ ရသေလာက္၊ အခြင့္အေရးရရင္ ရသေလာက္ လုပ္ထားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကမွတဆင့္ ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္နည္း တစ္ခုခုကို အေျခခံျပီး စိတ္တည္ျငိမ္မႈရေအာင္ႏွင့္ ပညတ္၊ ပရမတ္ကြဲျပီး ရုပ္တရားနာမ္တရားေတြရဲ ႔ သဘာ၀ကို အမွန္အတိုင္းသိျမင္ႏိုင္တဲ့ စိတ္အေျခအေနမ်ိဳးျဖစ္လာေအာင္ အျမဲေလ့က်င့္ေပးေနရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတိပ႒ာန္တရားေလးပါးလံုးကို စနစ္တက်ႏွင့္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္အားထုတ္တတ္ေအာင္ သင္ယူေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ထားသင့္ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ Just In Case ပံုစံႏွင့္ ၀ိပႆနာတရားကို ၾကိဳးစားအားထုတ္ေနတာပါဘဲ။

Just In Case ႏွင့္ တရားကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္အားထုတ္ထားတဲ့အခါက်ေတာ့ အေရးေပၚလာလို႔ မိမိခႏၶာမွာ လတ္တေလာျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေနေပၚမူတည္ျပီး Just In Time အားထုတ္ရေတာ့မယ့္အခါမွာလည္း ပူစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္အရင္က အားထုတ္ေနက်အတိုင္းပဲ ဆက္ျပီး ရႈမွတ္ေနလိုက္ရံုဘဲရွိမွာပါ။ မာရသြန္ျပိဳင္ပြဲအတြက္ ရည္ရြယ္ျပီး  အျမဲတမ္း ေလ့က်င့္ထားတဲ့အေျပးသမားတစ္ေယာက္ဟာ တကယ္ပြဲ၀င္ရေတာ့မယ့္အခါမွာ သူ႔အတြက္ ပိုထူးျပီး ပင္ပန္းစရာအေၾကာင္း မရွိေတာ့သလိုပဲေပါ့။ အားထုတ္မႈ၀ီရိယအေနႏွင့္ကေတာ့ ေရွးအရင္ပံုမွန္ေလ့က်င့္ေနတဲ့အခ်ိန္ေတြထက္ ပိုေတာ့ စိုက္ထုတ္ရမွာေပါ့ေလ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္ဘ၀မွာ ခ်ိန္းထားတဲ့ေနရာတစ္ခုကို ခ်ိန္းထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကြက္တိေရာက္သြားတာမ်ိဳး၊ အခမ္းအနားတစ္ခုကို သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ အတိအက်စတာမ်ိဳး၊ ေလယာဥ္ေတြ၊ ရထားေတြ၊ ကားေတြ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ အတိအက်ထြက္ခြာတာမ်ိဳးကို Right On Time ျဖစ္တယ္လို႔ သံုးၾကပါတယ္။ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ JIC တို႔၊ JIT တို႔ႏွင့္ လိုက္ေအာင္ Just On Time (JOT) လို႔သံုးၾကတယ္။ ပစၥည္းေတြကို သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာကို ေရာက္ေအာင္ထုတ္လုပ္ႏိုင္တာ၊ ပို႔ေဆာင္ႏိုင္တာမ်ိဳးေပါ့။

၀ိပႆနာကို အားထုတ္တဲ့ေနရာမွာလည္း အရင္ကတည္းက Just In Case ႏွင့္လည္း အားထုတ္ထားမယ္၊ အေရးေပၚလာတဲ့အခ်ိန္မွာလည္း Just In Time ႏွင့္ ဆက္အားထုတ္ႏိုင္တဲ့ သူတစ္ဦးအတြက္ လံုေလာက္တဲ့အေၾကာင္းေတြ ျပည့္စံုတဲ့အခ်ိန္တစ္ခု အေရာက္မွာေတာ့ အရႈခံအာရံုတိုင္းကို ရႈတဲ့ဉာဏ္က မလြတ္တမ္း မျပတ္မလပ္ ဆက္တိုက္ရႈမွတ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထားကို ေရာက္လာပါတယ္။ အာရံုတစ္ခုေပၚလိုက္တာႏွင့္ သိျပီးသား၊ မွတ္ျပီးသားဆိုတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္သြားတာမ်ိဳးေပါ့။ ဒီလိုရႈမွတ္လို႔ရတဲ့အေနအထားမ်ိဳးေရာက္သြားျပီဆိုရင္ေတာ့ JOT ႏွင့္ ရႈမွတ္အားထုတ္ႏိုင္တဲ့သူလို႔ ေျပာလို႔ရပါျပီ။ 

ဒီလို JOT ႏွင့္ အားထုတ္ႏိုင္သြားျပီဆိုရင္ မိမိခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ေပၚလာသမွ် ေလာကဓံအေကာင္းအဆိုးတိုင္းအေပၚမွာ ဟန္ခ်က္ညီညီႏွင့္  ျငိတြယ္မႈမရွိပဲ မွ်တတဲ့သေဘာထားကို ထားႏိုင္တဲ့ စိတ္အေနအထားကို ျဖစ္ေပၚလာေစႏိုင္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီကေန ေရွ ႔ဆက္ၾကိဳးစားအားထုတ္သြားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီအေျခအေနရဲ ႔ ဟိုဘက္အလြန္မွာရွိေနတဲ့ လြတ္ေျမာက္ရာထြက္ေပါက္ဆီကို ေရာက္ရွိသြားရေတာ့မွာပါဘဲ။

ဒီေတာ့ အစ္မေရ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြအားလံုး ဒီ Just သံုးလံုးကို ကိုယ့္ရဲ ႔ ေန႔စဥ္ လက္ေတြ႔ဘ၀ထဲေရာက္ေအာင္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ လုပ္ၾကဖို႔ဘဲ ရွိေတာ့တာပါဘဲ။ ဒါမွသာ ဘယ္အခ်ိန္ ကိုယ့္ဆီလာမယ္မွန္းမသိတဲ့ ေသျခင္းတရား၊ နာျခင္းတရားအပါအ၀င္ တျခားေလာကဓံအေကာင္းအဆိုးေတြကို ခံႏိုင္ရည္ရွိရွိႏွင့္ ရင္ဆိုင္ဖို႔အတြက္ ေလ့က်င့္ထားျပီးသား ျဖစ္ေစသလို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီးကိုလည္း ဘုရားရွင္အလိုေတာ္က် ဓမၼႏွင့္ပူေဇာ္ရာလည္းေရာက္မယ္ မဟုတ္လားဗ်ား။

အစ္မေမြးေန႔အတြက္ လက္ေဆာင္ေဆာင္းပါးကို Just ေတြအေၾကာင္းေရးမိေတာ့ အခု ဒီစာအဆံုးသတ္ေလးကိုလည္း နာမည္ၾကီး ကုန္ပစၥည္း Brand တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Nike ရဲ ႔  Slogan ေလးကို ယူသံုးျပီး ကၽြန္ေတာ္ေရာ၊ အစ္မေရာ၊ စာဖတ္ေနၾကတဲ့ မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးအတြက္ေရာ သတိေပးစကားေလးအျဖစ္ လက္ေဆာင္ပါးလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ အားလံုး.... Just Do It! ပါလို႔။

(အစ္မရဲ ႔ ယေန႔က်ေရာက္တဲ့ ေမြးေန႔မွသည္ အသက္ထက္ဆံုးတိုင္ ေက်းဇူးရွင္မိခင္ၾကီးကို လုပ္ေကၽြးျပဳစုရင္း၊ သံသရာလြတ္ေျမာက္ရာအတြက္လည္း ျပင္ဆင္ရင္း ေလာကီ၊ ေလာကုတ္ ႏွစ္ျဖာေသာ ခ်မ္းသာသုခမ်ားကို ခံစားရရွိႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းေမတၱာပို႔သလိုက္ပါတယ္ အစ္မေရ....။)

ခင္မင္စြာျဖင့္
၀ိမုတၱိသုခ
ေအာက္တိုဘာ ၂ရက္ေန႔၊ ၂၀၁၂။

No comments:

Post a Comment