Friday, March 30, 2012

ရိွတဲ႔ အတိုင္းလည္းသိဖို႔ သိတဲ႔ အတိုင္းလည္ရိွေနဖို႔ - ၿမသန္းစံ (၂)

အဲဒီအခိ်န္တုန္းက ဦးတည္ခ်က္က မိုင္းၿပင္းၿမိဳ ႔နယ္ သု၀ဏၰသ်ွမ္ေတာင္ကို သြားၾကဖို႔။ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး လားဟူလိီေရွာ တိုင္းရင္းသားေတြ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ္ခံယူၾကမယ္႔ တေပါင္းပြဲေတာ္။ ဆရာၾကီးက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ေစာင္႔ေရွာက္ေရး အသင္းၾကီးရဲ ႔ နာယကအၿဖစ္ တာ၀န္ယူလို႔။ က်ြန္ေတာ္က အဲဒီအခမ္းအနားကို ၿမ၀တီရုပ္သံအဖြဲ႔နဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ဖို႔ တပည္႔ေလးေယာက္နဲ႔ အတူလိုက္ပါလို႔၊ ေလယာဥ္ခရီး၊ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ခရီး၊ ေၿခလ်င္ခရီးေတြကို မေမာမပန္း မရပ္မနားနဲ႔ သြားလာခဲ႔ၾကလို႔။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ (၈)ႏွစ္ဆိုေတာ႔ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာင္မွ ဆရာၾကီးက (၆၅)ႏွစ္ရိွေနၿပီ။ က်ြန္ေတာ္က (၃၇)ႏွစ္ရိွေသး။ သို႔ေပမယ္႔ ၾကမ္းတမ္းတဲ႔ ခရီးဒဏ္၊ ရာသီဥတုဒဏ္ေၾကာင္႔ စစ္ေၿမၿပင္တုန္းက ငွက္ဖ်ားကအခံရိွၿပီးသား က်ြန္ေတာ္က အသက္ငယ္ငယ္နဲ႔လမး္မွာဖ်ားလို႔။ ငွက္ဖ်ားအတက္ေကာင္းလို႔။ သည္အခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးကေတာ႔ ေဒါင္ေဒါင္ၿမည္။ က်ြန္ေတာ္႔ကိုေတာင္ အားေပးၿပဳစု လိုက္ေသးေတာ႔။ ရယ္ေတာ႔ လည္းရယ္စရာ အေကာင္းသား၊ (၆၅)ႏွစ္ရိွတဲ႔ တတိယအရြယ္ထဲ ခ်ဥ္းနင္း၀င္ေရာက္ေနတဲ႔ ဆရာၾကီးက (၃၇)ႏွစ္သာရိွေသးတဲ႔ ဒုတိယအရြယ္ထဲက လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ၿပဳစုေဖးမခဲ႔ပံုေလ။ ၾကား-ၾကားလို႔ပင္ေကာင္းႏိုင္ပါေသးရဲ ႔လား။ အင္း-အဲဒီအေၾကာင္းေတြကိုလည္း ေမတၱာ၊ ဓမၼ၊ သာသနာ႔ အလင္းေရာင္ တို႔၏ ေအးၿမေသာဆြဲငင္အား ထဲမွာ က်ြန္ေတာ္ အေသးစိတ္ ေရးခဲ႔ၿပီးပါၿပီ။

သည္ခရီးကို အမီွၿပဳလို႔ ဆရာၾကီးဆီက ဓမၼနဲ႔ ပတ္သက္တဲ႔ ေလ႔လာမွဳဆိုင္ရာ အသိအၿမင္ေတြကို အေမြရခဲ႔သလို၊ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ ႔ထူးၿခားတဲ႔ အဆံုးအမေတြ ေၾကာင္႔ အိပ္ေနရာက ရုတ္တရက္လန္႔ႏိုးခဲ႔ရသူလို ၿဖစ္ခဲ႔ရတဲ႔ က်ြန္ေတာ္ရဲ ႔ ႏွလံုးသြင္း အေၿပာင္းအလဲ အခ်ိဳးအေကြ႔ကိုၿဖင္႔ ဘယ္အခါမွ ေမ႔ရႏိုင္မွာမဟုတ္။ ဘာေၾကာင္႔သည္ေလာက္အေၿပာင္းအလဲ ၿမန္ခဲ႔ရသလိုဆိုတာကို ဓမၼအတြက္ဘ၀ကို ပံုေပးရင္းက (၈)ႏွစ္ၾကာ အားထုတ္လာခဲ႔တဲ႔ သက္တမ္း အတြင္းမွာမွ ပါရမီရဲ ႔သေဘာသဘာ၀ကို တစ္စထက္တစ္စ ရိပ္မိလာရတာကလား။

အခုဆိုေတာ႔လည္း တစ္ခ်ိန္တုန္းက စတန္႔ထြင္ သလိုလို၊ ပံုစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ အမ်ားအာရံုအစိုက္ခံ ရေအာင္ တမင္ဖန္တီးလုပ္ခဲ႔သလိုလို၊ ပံုစံၿပဓမၼ အေရၿခံဳၿပီး၊ ထင္ရာပဲလုပ္ေတာ႔မလိုလိုဆိုတဲ႔ လက္ညိွဳး ထိုး စြပ္စြဲသံေတြလည္း တိုးတိတ္ေမွးမိွန္ေပ်ာက္ပ်က္ကုန္ၾကၿပီေပါ႔ေလ။ အခ်ိန္ဟာ အေကာင္းဆံုး တရားသူၾကီးပဲ မဟုတ္လား။

ပါရမီဆိုတာ သူတစ္ပါးက ကိုယ္႔ကိုနားလည္ေပးႏိုင္ဖို႔ ေနေနသာသာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို နားလည္ႏိုင္ေအာင္ကိုပဲ အေတာ္ၾကိဳးစားရတာကလား။ ဟုိတစ္ခ်ိန္တုန္းကေတာ႔ ကိုယ္႔မွာ က်င္႔ၾကံအား မရိွေသးေတာ႕ အူေၾကာင္ေၾကာင္ၾကီးရယ္။ လက္ရိွလုပ္ေနဆဲ အလုပ္ေတြကို ဆက္မလုပ္ခ်င္ေတာ႔တာ တစ္ခုကလြဲလို႔ ဘာဆက္လုပ္ရမလဲဆိုတာလည္း အေၿဖမရိွေသးတဲ႔အခ်ိန္။ ခရီးစဥ္မွာ ဆရာၾကီး ကေတာင္ ရယ္ရယ္ေမာေမာနဲ႔ ေၿပာေနပါေသးတယ္။

“ကိုၿမသန္းစံ တို႔ကေတာ႔ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ၾကီးရဲ ႔ တရားနဲ႔ အရိွုက္ကိုထိသြားၿပီထင္ တယ္ေဟ႔-ဘီယာေတြ၊ ၀ီစကီေတြနဲ႔လည္းေ၀းရေတာ႔မယ္ထင္တယ္ေဟ႔”

ခရီးစဥ္ကၿပန္လာ။ ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိကနဲ႔ေတြ႔။ သည္႔ေနာက္တရားစအားထုတ္ၿဖစ္ခဲ႔ပံုမွသည္ ယေန႔အခ်ိန္္ထိ (၈)ႏွစ္တာကာလကို အခက္အခဲအမ်ိဳးမိ်ဳးနဲ႔ ေက်ာ္လြန္ၿဖတ္သန္းခဲ႔ရတဲ႔ ကာလအတြင္း မွာ ဆရာၾကီးနဲ႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ေတြ႔ဆံုခြင္႔ရခဲ႔။ လူခ်င္း မေတြ႔ဆံုၿဖစ္ေတာင္ တယ္လိီဖုန္းနဲ႔ေတာ႔ မၾကာခဏ စကားေၿပာၿဖစ္ခဲ႔ၾက။ တရားသေဘာ၊ ဓမၼသေဘာေတြကို ေဆြးေႏြးၿဖစ္ခဲ႔ၾကေလရဲ ႔။

ဆရာၾကီးနဲ႔ မေတြ႔ၿဖစ္ခဲ႔တဲ႔ အခ်ိန္ကာလ ေတြမွာလည္း ဆရာၾကီးရဲ ႔ အဆံုး အမ ေတြကို ဆရာၾကီးရဲ ႔ စာအုပ္ေတြကေနတစ္ဆင္႔ ရေနခဲ႔ၿပီးသား။ အထူးသၿဖင္႔ ရဟႏၱာ နဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား၊ သိီဟုိဠ္ ေခတ္ စံေတာ္၀င္အရိယာမ်ား၊ ဓမၼဒူတ၊ ရတနာသံုးပါးေက်းဇူး စတဲ႔စာအုပ္ေတြထဲမွာ ဆရာၾကီး ေထာက္ညႊန္ၿပခဲ႔တဲ႔ အသိတရား၊ ဉာဏ္တရားေတြဟာၿဖင္႔ မွတ္သားလို႔ မဆံုးႏိုင္၊ ဉာဏ္အလင္းေရာင္ ရလို႔မဆံုးႏိုင္။ က်င္႔ၾကံအားထုတ္မွဳအတြက္ နညး္စနစ္၊ အားမာန္ေတြရလို႔ မဆံုးႏိုင္။ နိဗၺာန္ဆိုတဲ႔ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ မေပ်ာက္သြားဖို႔ စာအသိ ခႏၶာအသိေတြနဲ႔ ဆရာၾကီး ေရးၿပေၿပာၿပခဲ႔တာေတြဟာ က်ြန္ေတာ္တို႔လို “ေနာက္ေပါက္” ေတြအဖို႔ ေက်းဇူးမ်ားလို႔ မဆံုးႏိုင္။

သည္အထဲမွာ ထူးထူးၿခားၿခား အမွတ္တရၿဖစ္ေနတာက ဆရာၾကီးသံုးခဲ႔ တဲ႔ “အေမႊဓာတ္” ဆိုတဲ႔ စကားလံုး။ သည္စကားလံုးက တရားရွာ၊ တရားအားထုတ္နယ္ပယ္မွာ ေတာ္ေတာ္ “တာ” သြားတာကလား။ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ ႔ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္းထဲက မူလႏွစ္ၿဖာ “အ၀ိဇၨာနဲ႔တဏွာ” ကို ကိုယ္စားၿပဳတဲ႔ စကားလံုးပါလားဆိုတာကို အခုေနာက္ပိုင္းမွာ ရိပ္မိလာေတာ႔တာ။

ဟုတ္လိုက္ေလ။ “တဏွာ” ဟာတကယ္႔ကို ၾကီးမားတဲ႔ အေမႊဓာတ္ၾကီးေပပဲ။ သတိပ႒ာန္တရား ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ၾကိဳးစားအားထုတ္မွုေၾကာင္႔ ဒိ႒ိနဲ႔ ၀ိစိကိစၦာနယ္ပယ္က လြတ္ေၿမာက္ခြင္႔ရခဲ႔ၾကတဲ႔ ေယာဂီရင္႔မၾကီးေတြေတာင္မွ တဏွာနဲ႔ရင္ဆိုင္ရတဲ႔ အခါ အေတာ္မ်ားမ်ား ပံုလဲရေတာ႔တာ။ သည္ေလာက္အထိ တဏွာရဲ ႔ ေမႊခ်က္ကၿပင္းထန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ အေမႊဓာတ္ၾကီးမားလွတဲ႔ တဏွာကို ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေဗာဓိပင္နဲ႔ ေရႊပလႅင္ေရာက္မွ ေအာင္ႏိုင္ခဲ႔တာ မဟုတ္လား။ တဏွာဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္ကို အၿပည္႔အ၀သိနားလည္ခြင္႔ရဖို႔ အတြက္ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ၿမတ္ၾကီး ေတာင္မွ ေလးသေခၤ်နဲ ႔ ကမၻာ တစ္သိန္း အခ်ိန္အရင္းအႏွီးၿပဳခဲ႔ရတာ။ “တဏွာ တည္းဟူေသာ လယ္ သမား သင္႔ကို ငါေတြ႔ခဲ႔ ၿပီ” ဆိုတဲ႔စကားကို ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ ေၿပာႏိုင္ဖို႔ ဘုရားအေလာင္းေတာ္ေတြေတာင္ အနည္းဆံုး ေလးအေသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာ တစ္သိန္း ပါရမီၿဖည္႔ခဲ႔ရတာ။ လြယ္မွတ္လို႔။

တစ္ခါတစ္ခါ အေမႊဓာတ္ၾကီးနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ေနရေပမယ္႔ ကိုယ္႔ဘက္က ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ႏိုင္ နဲ႔ ေငါက္ေငါက္ငမ္းငမ္း မေၿပာႏိုင္ခဲ႔ပါဘူး။ အေမႊဓာတ္မွန္းလည္း သိေနတယ္။ သူ႔သတၱိကလည္း မကုန္ ေသးေတာ႔ ေခါင္းငံု႔ခံေနရသလို ၿဖစ္ေနရင္းနဲ႔ ရွုမွတ္ေနရေတာ႔တာ။ အဲဒီ ကိေလသာအေမႊဓာတ္ေတြ အၿပီးသတ္ကုန္ဆံုးသြားမယ္႔ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္ကို ေရာက္ခဲ႔ ရင္ ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္သြားလိမ္႔မလဲရယ္ လို႔ တစ္ခါတစ္ခါ တမ္းတမ္းတတ ၿဖစ္မိပါရဲ ႔။ ဒါေပမယ္႔ ရွုမွတ္မွု ဆိုတာက အနာဂတ္ကိုလည္း မေမ်ွာ္ရ ဘူး။ အတိတ္ကိုလည္း မၿပန္ရဘူးေလ။ ေပၚဆဲရုပ္နာမ္- ပစၥုဳပၸန္ကိုပဲ မွန္မွန္ၾကည္႔ရမွာ။ သည္ေတာ႔ ေပၚဆဲရုပ္နာမ္ ပစၥဳပၸန္မွာဘာေတြ႔ရမယ္ထင္သလဲ။ ပညတ္ေတြ ခုခံေနခ်ိန္မွာေတာ႔ ဉာဏ္အၿမင္မရွင္းလို႔ သဲသဲကြဲကြဲ မသိရေသးေပမယ္႔ ပရမတ္အရိွတရားကို အာရံုၿပဳ ၿဖစ္လာတဲ႔အထိ အသိဉာဏ္ေတြ ၿမင္႔လာ တဲ႔အခါမွာေတာ႔ အဲဒီအေမႊဓာတ္ဟာလည္း ၿဖစ္ၿပီးရင္ ပ်က္တာပဲဆိုတဲ႔ သဘာ၀ တစ္ခုကို ရိပ္မိလာပါ ေတာ႔တယ္။

ဒါေတြဟာ ရွုမွတ္ရင္း၊ ေလ႔က်င္႔ရင္းနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ ႔ တရားေတာ္ေတြအေပၚမွာ ေလးေလး နက္နက္ယံုၾကည္မွုက ေပါက္ဖြားလာတဲ႔ အသိတရား၊ အသိဉာဏ္ေတြပဲေပါ႔။ ပညာဉာဏ္ေတြပဲေပါ႔။ သည္အထိ ခရီးေပါက္ေအာင္ အေတာ္႔ကို ၿဖတ္သန္းခဲ႔ ရတာကလား။ လြယ္မယ္ထင္လို႔လုပ္ၾကည္႔၊ မရေတာ႔ ေနာက္ဆုတ္သြား၊ ၾကာလာေတာ႔ စိတ္ပ်က္၊ ရိုးအီစရာၾကီးပါကြာ၊ ဘာမွ်လည္းရတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္တဲ႔လူေတြနဲ႔ေတာ႔ တရားေတာ္ဟာ လားလားမ်ွ မပတ္သက္ခ်င္ပါဘူး။ ဓမၼရဲ ႔ လ်ွိဳ ႔၀ွက္ခ်က္ ေတြဆို က်င္႔ၾကံအားထုတ္မွုနဲသာ သိခြင္႔ရစေကာင္းတာ။ သီလကို အလြဲသံုးစားလုပ္တဲ႔လူ၊ သမာဓိကို တန္ဖိုးမထားတဲ႔လူ၊ ပညာကို အထြတ္မတင္ခ်င္တဲ႔ လူေတြနဲ႔ေတာ႔ ဓမၼဟာ လားလားမ်ွ မထိုက္တန္ႏိုင္ပါ ဘူး။

ဒါေၾကာင္႔မို႔ ဓမၼရဲ ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ ေအးရိပ္မွာ ခိုလွံုခ်င္ရင္ေတာ႔ ထိုက္တန္တဲ႔ ရင္းႏွီးမွဳေတာ႔ ရိွရပါမယ္။ သီလကို ေလးစား၊ သမာဓိကို တန္ဖိုးထား၊ ပညာကို ဦးထိပ္တင္ခ်င္တဲ႔ လူမိ်ဳးဆိုရင္ ဘယ္သူ ကိုမဆို ဓမၼဟာ အခ်ိန္မေရြး လက္လွမ္းၾကိဳေနတာပါ။ ရာထူးရိွတဲ႔လူ၊ ေငြရိွတဲ႔လူ၊ ရာထူးမရိွတဲ႔လူ၊ ေငြမရိွ တဲ႔လူဆိုၿပီး ခြဲၿခားဆက္ဆံတာမ်ိဳးဟာ ဓမၼမွာ မရိွရိုးထံုးစံပါ။ သုညနိဗၺာန္ဆိုက္ခ်င္မွေတာ႔ ကိုယ္႔ဘက္က လည္းရိွတယ္လို႔ ထင္ထားခဲ႔တာေတြကို သုညအၿဖစ္ လုပ္ခဲ႔ေတာ႔ေပါ႔။

ေၿပာရရင္ ဆရာၾကီးကိုယ္တိုင္လည္း အေမႊဓာတ္ရဲ ႔ ဒဏ္ကို ဘယ္ေလာက္အထိ ခံခဲ႔ရသလဲ မသိဘူးေနာ္။ ဘ၀နဲ႔ ယွဥ္တြဲေနတဲ႔ ဓမၼခရီးလမ္းမွာ အေမႊဓာတ္ဆိုတာ မေတြ႔မၿဖစ္ေတြ႔ရမယ္႔ အတားအ ဆိီးတစ္ခု မဟုတ္လား။ ဒါေတြကို အပၸမာဒ ဓမၼရသမဂၢဇင္းရဲ ႔ ေတြ႔ဆံု ေမးၿမန္း ဓမၼလမ္း က႑မွာ ဆရာၾကိီး ကို္ယ္တိုင္ဖြင္႔ဟ ေဖာ္ထုတ္ခဲ႔ၿပီးသားပါ။ ၂၀၀၁ခုႏွစ္၊ ေမလတုန္းက ဆရာၾကီးအိမ္မွာ ဆရာေက်ာ္နႏၵေအာင္ ေမးၿမန္းခဲ႔စဥ္တုန္းက ဆရာၾကီးေၿဖခဲ႔ၿပီးသားပါ။ (၁၆)ႏွစ္သားေလာက္မွာ မံုရြာ ေဇာတိကာရံုေက်ာင္းတိုက္ရဲ ႔ သာမေဏဘ၀က စခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ဓမၼခရီးလမ္းဟာ ထက္ၿမတ္တဲ႔ ပညာဉာဏ္ေတြနဲ႔ လွ်မ္းလ်ွမ္းေတာက္ခဲ႔ရတာကိုလည္း ၿပန္ၿပီးၿမင္ေယာင္ ေနမိပါရဲ ႔။ အသက္ (၂၃)ႏွစ္ မွာ ဓမၼစရိယတန္းကို ပါဠိဘာသာနဲ႔ ေၿဖဆိုေအာင္ၿမင္လို႔ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ထံပါးမွာ အနိီး ကပ္အလုပ္အေက်ြးၿပဳရင္းနဲ႔ စာ၀ါေတြ ပို႔ခ်လို႔၊ အသက္(၂၇)ႏွစ္မွာ ကမၻာေအးကုန္းေၿမကို ေရာက္လို႔၊ ဆ႒မသဂၤါယနာမွာ အဘိဓဇ မစိုးရိမ္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ ႔ ထံပါးမွာ သဂၤါယနာကိစၥေတြ တစ္တပ္ တစ္အား ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္လို႔၊ မဇၩမနိကာယ္သံုးက်မ္းနဲ႔ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ငါးက်မ္းကို နိႆယေရးခဲ႔လို႔ စတဲ႔ သာသနာေတာ္ရဲ ႔ ၾကီးမားတဲ႔ တာ၀န္ေတြကို သက္ေတာ္ငယ္ငယ္ ဉာဏ္ထက္ထက္နဲ႔ ထမ္းေဆာင္ခဲ႔တာေတြကို ၾကားရေတာ႔ အားက်ၾကည္ညိဳရပါတယ္ေလ။

အဲဒီေနာက္ အသက္(၃၃)ႏွစ္မွာ လူ၀တ္လဲ၊ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွာ တာ၀န္ထမ္း၊ အဲဒီကေန အဆင္႔ဆင္႔ေသာ တာ၀န္ေတြယူ၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ပရိယတၱိသာသနာ႔ တကၠသိုလ္(ရန္ကုန္)မွာ တြဲဖက္ပါေမာကၡအၿဖစ္၊ ၿပီးေတာ႔ ၁၉၉၃-ခုႏွစ္ ကစၿပီး သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာနရဲ ႔ အၾကံေပး ပုဂၢိဳလ္အၿဖစ္ စတဲ႔ တာ၀န္ေတြကို မရပ္မနားထမ္းေဆာင္ခဲ႔တာေတြကိုလည္း ဆရာၾကီးေၿပာၿပခ်က္အရ ပံုရိပ္ေတြကို မွန္းဆၿပီး ၿမင္ေယာင္ေနမိပါရဲ ႔။

ဆရာၾကိီးရဲ ႔ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ႔ လက္ရာၿဖစ္တဲ႔ “ရဟႏၱာနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ထူးမ်ား” စာအုပ္ကို ဆရာၾကီး အသက္(၄၂)ႏွစ္မွာ ေရးႏိုင္ခဲ႔တာကအစ၊ အခုေနာက္ဆံုး ဆရာၾကီးရဲ ႔ ေနာင္ေတာ္ၾကီးၿဖစ္တဲ႔ ေမာင္းေထာင္ေၿမဇင္းေတာရ ဆရာေတာ္ ဘုရာၾကီးရဲ ႔ ၀ိပႆနာရွုနည္းနဲ႔ ရန္ကင္းေတာင္ ၀ိပႆနာ စခန္းမွာ ေယာဂီေတြအတြက္ အက်ိဳးမ်ားရာမ်ားေၾကာင္း ေဟာေၿပာပို႔ခ်ခဲ႔တာအဆံုး၊ အားလံုးအားလံုး ဟာ ဗုဒၶသာသနာ အေပၚမွာထားရိွခဲ႔တဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ ႔ေစတနာ သဒၵါတရားကို မွတ္ေက်ာက္တင္ႏိုင္ခဲ႔တာ ေတြပါ။

က်ြန္ေတာ္ေလ်ွာက္ရမယ္႔ ဓမၼခရီးလမ္းမွာ မလိုလားအပ္တဲ႔ အေမႊဓာတ္ရဲ ႔ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ကို မခံရဖို႔အတြက္ ဆရာၾကီးဟာ ကရုဏာတရားေရွ ႔ထားၿပီး မၾကာခဏ က်ြန္ေတာ္႔ကို ဆံုးမေလ႔ရိွပါတယ္။ ဆရာၾကီးက စကားေၿပာရင္ ကိုယ္႔ထက္ငယ္တဲ႔ သူကို “ကိုရင္” ဆိုၿပီးနာမ္စားေလးသံုးၿပီးေၿပာေလ႔ရိွပါ တယ္။

“ကိုရင္ ဘာမလုပ္နဲ႔ေနာ္၊ ညာမလုပ္နဲ႔ေနာ္၊ ကိုရင္ကငယ္ေသးတာ၊ လမ္းေၾကာင္း မတိမ္း မေစာင္းဖို႔ လိုတယ္ေနာ္၊ ဘာကိုေတာ႔ လုပ္ေနာ္၊ ဘာကိုေတာ႔ၿဖင္႔ ႏွလံုးသြင္းေနာ္” နဲ႔ ေလာကဓံတရားနဲ႔ ပက္သက္လာရင္ ကိုယ္တိုင္နာက်င္ခဲ႔သူပီပီ က်ြန္ေတာ႔္ကို အားမနာတမ္းဆံုးမေလ႔ ရိွပါတယ္။ ဆရာၾကီး လုပ္ခ်င္ခဲ႔တဲ႔ မဂၢဇင္းပံုစံမ်ိဳး က်ြန္ေတာ္လုပ္ၿဖစ္ေလေတာ႔ “မုဒိတာ” စိတ္အၿပည္႔နဲ႔ အား ေပးလိုက္ တာ။

“အပၸမာဒဆိုတဲ႔ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ကို ကိုယ္လုပ္ခ်င္ခဲ႔တာ၊ အခုေတာ႔ ကိုယ္မလုပ္ႏိုင္ခဲ႔ေပမယ္႔ ကိုရင္က လုပ္ႏိုင္သြားၿပီဆိုေတာ႔ သာသနာအတြက္ တစ္အားပဲေဟ႔” ဆိုၿပီး ကေလာင္အားေရာ၊ လူအားပါ ၀ိုင္းကူေပးခဲ႔ရွာပါတယ္။ ဆရာၾကီးေဇယ်ေမာင္ကို သြားေတြ႔ဖို႔ကအစ၊ ဂုရုၾကီးဂိုအင္ကာနဲ႔ ဆံုေတြ႔ဖို႔အေရးအထိ ဆရာၾကီးခမ်ာ ကိုယ္တိုင္လိုက္ကူပံ႔ပိုးေပးခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေတြဟာေၿပာမကုန္ႏိုင္တဲ႔ ေက်းဇူးတရားေတြပဲေပါ႔။

သာသနာေတာ္ကို ရိုေသေလးစား ခ်စ္ၿမတ္ႏိုးတတ္တဲ႔ ဆရာသမားေတြမ်ားေနာ္၊ ကိုယ္႔တပည္႔ သားသမီးဟာ သာသနာအတြက္ အသံုး၀င္တန္ဖိုးရိွတဲ႔သူတစ္ေယာက္ ၿဖစ္လာရင္ ၀မ္းေၿမာက္၀မ္းသာ အားေပးခ်ီးၿမွင္႔လို္က္ၾကတာေနာ္။ သာသနာေတာ္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး အသက္ရွင္သြားၾကတဲ႔ ဆရာသမား ေတြရဲ ႔ ရင္ထဲကအၿဖဴဓာတ္ကို ဘယ္လိုအၿဖဴေရာင္မ်ိဳးမွ် လိုက္လို႔မမီႏိုင္ပါဘူးေလ။

ဆရာၾကီးရဲ ႔ ေနာက္ဆံုးအေၿခအေနကို ေတြ႔ေနရတဲ႔ အခ်ိန္မွာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ေက်းဇူးတရားေတြ ဟာ ဓမၼာရံုထဲမွာ အစိီအရီေပၚလာတာမ်ား ကုန္-ကုန္ႏိုင္ေသးေတာ႔၊ သတိၿပန္လည္သလို ၿဖစ္လာတဲ႔ အခ်ိန္မွာေတာ႔ မ်က္စိေရွ ႔က ၿမင္ကြင္းကို ႏွလံုးသြင္းၿဖစ္ပါၿပီ။ ေက်းဇူးရွင္ ေမာင္းေထာင္ေၿမဇင္း ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဆရာၾကီးကို တရားေတာ္ေတြ အားရပါးရ ခ်ီးၿမွင္႔ေဟာၾကားေပးၿပီးတဲ႔ေနာက္မွာ ဆရာၾကီး အပါးကခြာလို႔ အခန္းထဲက အၿပင္ထြက္သြားမွ က်ြန္ေတာ္ဟာ ဆရာၾကီးအနားကို တိုးကပ္ႏိုင္ ပါေတာ႔တယ္။

ပထမဦးစြာ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ရင္ထဲ ဓမၼဓာတ္ကို က်ြန္ေတာ္အာရံုၿပဳ ၾကည္ညိဳရင္းက ဂါရေ၀ါစ မဂၤလာတရားနဲ႔ ညီစြာ ဦးသံုးၾကိမ္ခ် ရိွခိုးမိပါတယ္။ သည္႔ေနာက္ ဆရာၾကီးရဲ ႔ ခုတင္နားအထိခ်ဥ္းကပ္ပါ တယ္။ က်ြန္တာ္႔မ်က္ႏွာနဲ႔ ဆရာၾကီးမ်က္ႏွာနဲ႔ နီးကပ္သည္အထိ တိုးကပ္လိုက္ပါတယ္။ က်ြန္ေတာ္ေၿပာ တဲ႔ စကားသံၾကားရေအာင္လို႔ပါ။ ဆရာၾကီးဟာ မ်က္လံုးကေလးေမွးမိွတ္ထားရာက ခပ္ၿဖည္းၿဖည္းခပ္ ေလးေလးကေလး ဖြင္႔ဟလာပါတယ္။ က်ြန္ေတာ႔္ကိုၿမင္ေတာ႔ ခ်က္ခ်င္းမွတ္မိပါတယ္။ အသံတိုးယဲ႔ယဲ႔ ကေလးနဲ႕ပဲ ဆရာၾကီးက စကားစေၿပာပါတယ္။

“ ကိုၿမသန္းစံေရ၊ မစားသာဘူးေဟ႔ .... အေတာ္ခံေနရတာ”

ဆရာၾကီးခမ်ာ ဒုကၡေ၀ဒနာနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရတဲ႔ အေပၚမွာ ေဒါမနႆၿဖစ္မသြားဖို႔ အေတာ္ၾကိဳးစား သတိထားေနပံုရပါတယ္။ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြ ၿပင္းၿပင္းထန္ထန္ေဖာက္ၿပန္ရင္ ေတာ္ရံုတန္ရံုလူေတြဟာ စိ္တ္မွာ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာေတြၿဖစ္ေပၚလာတတ္ၾကစၿမဲပါပဲ။ သုခေ၀ဒနာနဲ႔ ၾကံဳရင္သာ ၿပံဳးၿပံဳး-ၿပံဳးၿပံဳးနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ေသာမနႆေ၀ဒနာေတြၿဖစ္လို႔၊ ခံစားလို႔မ၀ေအာင္ ၿဖစ္တတ္ၾကတာလည္း တရားသေဘာနဲ႔ အလွမ္းေ၀းၾကတဲ႔ လူေတြရဲ ႔ၿဖစ္စဥ္ သဘာ၀တစ္ခုေပပဲေပါ႔။ ဒုကၡေ၀ဒနာ မၿဖစ္တဲ႔ အခ်ိန္၊ သုခေ၀ဒနာ မၿဖစ္တဲ႔ အခ်ိန္ေတြမွာ ဥေပကၡာေ၀ဒနာရဲ ႔ သေဘာသဘာ၀ဟာ မိမိခႏၡာအစဥ္မွာ အမ်ွင္မၿပတ္ တရစပ္ၿဖစ္ေနတတ္တဲ႔ သဘာ၀ကိုေတာ႔ ေမာဟဖံုးေနတဲ႔လူေတြအဖို႔ ရိပ္မိႏိုင္ဖို႔ အခက္သားလား။ ၿမင္ေတြ႔ႏိုင္ဖို႔ အေ၀းသားလား။ အာရံုၿပဳတတ္ဖို႔ ၿဖစ္ႏိုင္ခဲသားလား။

ဆရာၾကီးရဲ ႔ စကားအေပၚမွာ ဘယ္လို တုံ႔ၿပန္ေၿပာၿပရေလမလဲလို႔ စဥ္းစားတဲ႔အခါ ေ၀ဒနာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ကိုယ္႔ခႏၶာမွာရွုမွတ္ခဲ႔၊ ၿမင္ခဲ႔ရတာေတြက စိတ္သႏၱာန္မွာ စုဖြဲ႔လာပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ ဒါေတြ ကိုဆရာၾကီးလည္း သိၿပီးသားပါေလ။ ဆရာၾကီး ကိုယ္တုိင္လည္း စာအုပ္ေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေရးၿပ ခဲ႔ၿပီးသားပဲ။ တရားနဲ႔ပက္သက္လို႔ နကန္းတစ္လံုးမ်ွ မသိခဲ႔ရတဲ႔ က်ြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြေတာင္မွ ဆရာၾကီး ရဲ ႔ စာအုပ္ေတြထဲက ဆရာၾကီးရဲ ႔ ေရးသားခ်က္ေတြ အေပၚမွာမီွၿပီးမွ သုတမယဉာဏ္၊ စိႏၱာမယဉာဏ္ေတြ ၿဖစ္ခြင္႔ရခဲၾကတာ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင္႔မို႔ ဒါေတြကိုသာေၿပာေနရင္ မိေက်ာင္းမင္း ေရးကင္းၿပသလို ၿဖစ္ေနပါဦးမယ္။ အေရးၾကီးဆံုးက ဆရာၾကီးမွာ လက္က်န္အခ်ိန္ေတြ သိပ္မရိွေတာ႔ဘူးဆိုတာကို အကင္းပါးပါးနဲ႔ သိၿမင္ႏိုင္ဖို႔ပါပဲ။ ဒီေတာ႔ ဘာေၿပာမလဲ။

ဆရာၾကီးဟာ ကုသိုလ္တရားနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ဒုနဲ႔ ဒယ္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္ခဲ႔ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေတြကို ၿပန္ေၿပာင္းေအာက္ေမ႔ ေၿပာေနမယ္ဆိုရင္ အခ်ိ္န္ေတြကုန္ရံုသာ ရိွေတာ႔မယ္။ ၿပီးေတာ႔ ခုနကတြင္ ဆရာၾကီးရဲ ႔ေနာင္ေတာ္ၾကီးၿဖစ္တဲ႔ ေမာင္းေထာင္ေၿမဇင္းေတာရဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးက ဗုဒၶါႏုႆတိ၊ ဓမၼာႏုႆတိ၊ သံဃာႏုႆတိေတြနဲ႔ ဆရာၾကီးရဲ ႔ စိတ္အစဥ္ကို ရတနာသံုးပါးလႊမ္းၿခံဳရင္းနဲ႔ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေစခဲ႔ၿပိီ။ ကုသိုလ္ေစတသိက္ အေၾကာင္းခံေတြက ဆရာၾကီးမွာ ရိွခဲ႔ၿပီးသား။ လတ္တေလာ အခ်ိန္ကေလး အေတာအတြင္းမွာလည္း ဒုကၡေ၀ဒနာကို အာရံုၿပဳရာက စိတ္အစဥ္ကို ေခတၱခြာလို႔ ရတနာသံုးပါးကို အာရံုၿပဳၿဖစ္ေနတဲ႔အတြက္ ဆရာၾကီးရဲ ႔ စိတ္အစဥ္ဟာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ ၾကည္လင္ လန္းဆန္း ေနတဲ႔ကာလ။ ဒါကို အမိအရ ဖမ္းဆုပ္လို႔ သည္အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အေၿပာသင္႔ဆံုးစကား က-

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပေပးပါမည္။)

*ဤစာစုအား အစမွအဆံုးတိုင္ ေမတၱာေစတနာသဒၶါတရား အျပည့္ႏွင့္ အပင္ပန္းခံ စာစီရိုက္ႏွိပ္ေပးေသာ ညီမငယ္ မ Monica Pyone အား အထူးေက်းဇူးတင္ရွိပါေၾကာင္း။*

No comments:

Post a Comment