Tuesday, January 17, 2012

ေဖာ္၊ ေဖ်ာက္၊ ေပ်ာက္ Legend (အပိုင္း ၂)

ရာဇ၀င္ထဲက စိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားၾကသူမ်ား

တကယ္လို႔မ်ား အပိုင္း (၁) မွာတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔ အဆံုးအမစကားေတာ္ “ေကာင္းမႈကုသိုလ္ကို လုပ္မယ္လို႔ ၾကံစည္စိတ္ကူးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ အက်ိဳးမ်ားလွျပီ” ဆိုတာကို ေျပာင္းျပန္ အဓိပၸါယ္ေကာက္ၾကည့္မယ္ ဆိုပါစို႔။ မေကာင္းမႈကို လုပ္မယ္လို႔ ၾကံစည္စိတ္ကူးလိုက္ရံုမွ်ျဖင့္ေရာ အက်ိဳးေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပ်က္စီးဆုတ္ယုတ္သြားႏိုင္မလဲ။

ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္တဲ့ သမိုင္းရာဇ၀င္မွာ စိ္တ္ကူးပံုေဖာ္မွားမိလို႔ ရသင့္ရထိုက္တဲ့အက်ိဳးေတြ မရေတာ့ရံုသာမက အႏႈတ္လကၡဏာပါျပသြားရတဲ့ ထင္ရွားတဲ့သူႏွစ္ဦးရွိခဲ့ပါတယ္။ အားလံုးသိၾကမွာပါ။ ပထမတစ္ဦးက အရွင္ေဒ၀ဒတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ေယာက္ဖေတာ္ ေတာ္စပ္ျပီး ေရွးကပါရမီကုသိုလ္ထူးေတြရွိခဲ့လို႔ သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ေစာစီးစြာ ၀င္ခြင့္ရခဲ့သလို၊ ေလာကီ စ်ာန္ အဘိညဥ္ေတြလည္း အဆင့္ျမင့္ျမင့္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္သူတစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္က ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ကန္႔လန္႔တိုက္ဖို႔ အထံုေရစက္က ပါခဲ့ေလေတာ့ ေနာက္ဆံုး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ဘ၀တိုင္ေအာင္ သူ႔မွာ ကန္႔လန္႔တိုက္ဖို႔ အေၾကာင္းေတြက ရွိေနရျပန္ပါတယ္။ ဒီလိုႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားကို ေသေၾကာင္းၾကံတဲ့အထိ ၾကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ တစ္ေလာကလံုးရဲ ႔ အတုမရွိျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ျမားမွန္ျပီး ေသတာကို သူက ပံုေဖာ္စိတ္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ဆင္နင္းျပီး ျပားေသတာကို ပံုေဖာ္စိတ္ကူးခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာက္တံုးပိျပီး ေသြးသန္ရဲရဲႏွင့္ ေသတဲ့ပံုကို ပံုေဖာ္စိတ္ကူးမိခဲ့ပါတယ္။ သူစိတ္ကူးပံုေဖာ္တဲ့အတိုင္းလည္း အျပင္မွာ လက္ေတြ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ သူစိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားခဲ့တဲ့ဒဏ္ေတြကို အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ သူခံေနရရွာပါျပီ။

ေနာက္ထပ္တစ္ဦးကေတာ့ အဇာတသတ္ဘုရင္ပါပဲ။ အရွင္ေဒ၀ဒတ္ႏွင့္ အေစာပိုင္းတုန္းကေတာ့ ဆရာတပည့္ ေတာ္ခဲ့ပါတယ္။ သူလည္း ဆရာအတင္မွားရာကေန လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ ေက်းဇူးတရားအင္မတန္မွ ၾကီးမားလွတဲ့ ဖခင္ျဖစ္တဲ့သူကို ေသေအာင္ အားထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ပထမ မင္းသားဘ၀မွာ ဖခင္ကို ဓါးဒဏ္ရာႏွင့္ ေသတာကို စိတ္ကူးပံုေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ ဘုရင္ျဖစ္လာျပန္ေတာ့လည္း ဖခင္ကို ေထာင္ျပန္ခ်ျပီး အစာအဟာရ ျပတ္ျပီးေသတဲ့ပံု၊ လမ္းမေလွ်ာက္ႏိုင္ျဖစ္ျပီး ေသတဲ့ပံု စတာေတြကို စိတ္ကူးပံုေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ေတြ႔လည္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့ပါတယ္။ သူစိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားမိတာေတြေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာမညဖလသုတ္ေဟာတဲ့အခ်ိန္မွာ ရသင့္တဲ့ အခြင့္အလမ္းကို လက္လြတ္ဆံုးရႈံးသြားခဲ့ရသလို အခုအခ်ိန္အထိလည္း အျပစ္ဒဏ္ေတြကို ေပးဆပ္ေနရတုန္း ရွိပါေသးတယ္။

တျခားလည္း ဘာသာေရးသမိုင္းစာမ်က္ႏွာမွာ စိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားမိခဲ့တဲ့သူေတြအေၾကာင္း ဆြဲထုတ္ျပလို႔ရတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြ အမ်ားအျပားရွိခဲ့ပါတယ္။ လူ႔သမိုင္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္မွာလည္း စိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားမိၾကတဲ့သူေတြအေၾကာင္း အမ်ားၾကီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့လာဖူးခဲ့ၾကပါတယ္။ သူမ်ားေတြအေၾကာင္းကိုသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က သံေ၀ဂရစရာအေနႏွင့္ ေလ့လာေနၾကတာပါ။ တကယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ေမြးကတည္းက အခုအခ်ိန္အထိ စိတ္ကူးပံုေဖာ္မွားမိတဲ့ ျဖစ္စဥ္ေပါင္း မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ရွိႏွင့္ေနျပီးျဖစ္ပါတယ္။

လူကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ တိရစၦာန္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ဦးဦးအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ မေက်နပ္တဲ့စိတ္ ျပင္းထန္ရင္ ျပင္းထန္သေလာက္ အဲဒီကိုယ္မေက်နပ္တဲ့သူ မေကာင္းတာတစ္ခုခု ျဖစ္သြားတဲ့သ႑ာန္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိသိႏွင့္ေရာ၊ မသိတသိႏွင့္ေရာ ပံုေဖာ္စိတ္ကူးမိတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ကူးလိုက္ရတာကိုပဲ အရသာခံေနတတ္ျပန္ပါေသးတယ္။ ကိုယ္မေက်နပ္တဲ့သူက ကိုယ့္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ တျခားတစ္ေယာက္ေယာက္ေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တစ္ခုခု ဒုကၡေရာက္သြားတာမ်ိဳး ၾကားရ ၾကံဳရရင္ ၀မ္းသာတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။

တကယ္လို႔မ်ား ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ႔ အေပၚကေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အဆံုးအမေတာ္ကို Reverse လုပ္ၾကည့္ လိုက္ၾကမယ္ဆိုရင္ ရလာမယ့္ ရလဒ္ေတြက မေတြးရဲ စရာပါပဲေနာ္။

စိတ္ကူးပံုေဖာ္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္း

ဒီေနရာမွာ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ျခင္းႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္ျခင္း ဘယ္လိုမ်ိဳး ျခားနားလဲလို႔ ေမးစရာရွိႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္မိသေလာက္ေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္တဲ့ျဖစ္စဥ္မွာ ဦးတည္ခ်က္ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိမေနပါဘူး။ ျပတ္သားတဲ့ အဆံုးသတ္မႈ ရွိမေနပါဘူး။ မိမိရဲ ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈရွိမေနပါဘူး။ အေတြးအမွ်င္တန္းၾကီးက ကိုယ္မျဖတ္ရင္ မျဖတ္သလို ေတာက္ေလွ်ာက္ ေ၀ေ၀၀ါး၀ါးႏွင့္ ေတာင္စဥ္ေရမရ သြားေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္လို႔ နားလည္မိပါတယ္။

စိတ္ကူးပံုေဖာ္ျခင္းမွာေတာ့ ဦးတည္ခ်က္ ခိုင္ခိုင္မာမာရွိပါတယ္။ စိတ္ကူးပံုေဖာ္ေနတဲ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာလည္း အသိကရွိေနျပီး ျပတ္သားတဲ့အဆံုးသတ္မႈလည္း ရွိပါတယ္။ မိမိရဲ ႔ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာ ရွိပါတယ္။ သူတို႔ႏွစ္ခုမွာ ထင္ရွားတဲ့ ျခားနားခ်က္ကေတာ့ စိတ္ကူးယဥ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ စိတ္ရဲ ႔ ခြန္အားဟာ ေလ်ာ့နည္းသြားတတ္ေပမယ့္ စိတ္ကူးပံုေဖာ္မႈျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ (ပံုေဖာ္တဲ့အေၾကာင္းအရာ ေကာင္းသည္ ဆိုးသည္ကို ခဏထားလို႔) စိတ္ရဲ ႔ခြန္အားဟာ တိုးလာေစတတ္တယ္လို႔ အၾကမ္းအားျဖင့္ နားလည္မိပါတယ္။

(ဆက္ရန္)

ေလးစားစြာျဖင့္

၀ိမုတၱိသုခ

၁၅၊ ၁၊ ၂၀၁၂။ (တနဂၤေႏြေန႔)

No comments:

Post a Comment