Wednesday, July 20, 2011

Daruma၊ ဓမၼႏွင့္ ပစ္တိုင္းေထာင္ အေတြးမ်ား


ဒီတစ္ေခါက္ အမေမြးေန႔ကိုေတာ့ ဓမၼႏွင့္စပ္ဆက္ျပီး ေတြးမိေတြးရာေလးေတြ အမွတ္တရ လက္ေဆာင္ေရးေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ။

တစ္ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ ႔ Personal ေမးလ္အေကာင့္ရဲ ႔ Gtalk Message က စာတန္းကို ဖတ္ျပီး တူမလုပ္တဲ့သူကေမးပါတယ္။ ဦးဦး....ဘာအဓိပၸါယ္လဲ ဆိုျပီးေတာ့။ Message က 七転び八起き” လို႔ ေရးထားတာပါ။ အသံထြက္က Nana Korobi Ya Oki” လို႔ အသံထြက္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္က “ခုႏွစ္ၾကိမ္လဲရင္ ရွစ္ၾကိမ္ထမယ္” လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြသံုးတတ္ၾကတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ေလးတစ္ခုေပါ့။ သူတို႔ေတြ ဒီေဆာင္ပုဒ္ေလးႏွင့္ ဆင္းရဲျပီး သယံဇာတမရွိတဲ့ တိုင္းျပည္အဆင့္ကေန အခုလို ကမၻာ့အဆင့္မီတိုင္းျပည္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားထူေထာင္လာႏိုင္ခဲ့ၾကတာ။ တူမလုပ္တဲ့သူကို အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ႏွင့္ပတ္သက္ျပီး နည္းနည္းေလး သူနားလည္ေအာင္ ရွင္းျပျဖစ္လိုက္ပါတယ္။

တေလာက မိတ္ေဆြဂ်ပန္ဆရာမႏွင့္ စကားေျပာျဖစ္ေတာ့ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြရဲ ႔ ယံုၾကည္မႈေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ အရုပ္တစ္ခုအေၾကာင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီအရုပ္ကို ဂ်ပန္လို “Daruma” လို႔ေခၚပါတယ္။ စကားလံုးအရင္းအျမစ္ကို လိုက္ရင္ေတာ့ အိႏၵိယကေန ေမြးစားထားတဲ့စကားလံုးျဖစ္ေနျပီး မူရင္းစာလံုးက ျမန္မာလိုအသံထြက္ရမယ္ဆို “ဓမၼ” ပါတဲ့။ (http://en.wikipedia.org/wiki/Daruma_doll) ဘယ္လိုအရုပ္မ်ားလဲလို႔ ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ျမန္မာျပည္က ပစ္တိုင္းေထာင္ အရုပ္လိုမ်ိဳးျဖစ္ေနတာ သြားေတြ႔ပါတယ္။ ဘယ္လို ပစ္ပစ္ ျပန္ျပန္ေထာင္တယ္။ သူတို႔လူမ်ိဳးေတြကေတာ့ ဒီအရုပ္ကို အလုပ္တစ္ခုမလုပ္မီမွာ၀ယ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဆိုင္က ၀ယ္၀ယ္လာခ်င္း အရုပ္မွာ မ်က္လံုးေတြပါမလာဘဲ မ်က္လံုးေနရာက အျဖဴေရာင္အျဖစ္ လြတ္ေနပါတယ္။ အဲဒီလြတ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးတစ္လံုးကို ၀ယ္လာတဲ့သူက အနက္ေရာင္ႏွင့္ သူ႔ဖာသာသူ ဆြဲျခယ္ရပါတယ္။ က်န္တဲ့မ်က္လံုး တစ္ဘက္ကိုေတာ့ မိမိရည္ရြယ္ထားတဲ့အလုပ္ျပီးေျမာက္တဲ့အခ်ိန္က်ေတာ့ ထပ္ျပီးဆြဲရပါတယ္တဲ့။ မ်က္လံုးတစ္ဘက္မရွိပဲ ျဖဴေနတဲ့အရုပ္ကို ျမင္တိုင္း မိမိရဲ ႔မျပီးျပတ္ေသးတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္းကို သတိရေစတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ရိပ္သာတစ္ခုမွာ စစအားထုတ္ခ်င္းရက္ေတြမွာ သမထကို အားထုတ္ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ ႔ သံုးေလးရက္အားထုတ္လို႔ သမာဓိ အေတာ္အတန္ေကာင္းလာတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေတာ့ ၀ိပႆနာကို ကူးေပးပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တရားျပတဲ့ဆရာေတာ္က ၾသ၀ါဒေပးတာက “အခုအခ်ိန္ကေနစျပီးေတာ့ ပစ္တိုင္းေထာင္လိုမ်ိဳး မိမိကိုယ္ကို သေဘာထားရပါမယ္”တဲ့။ “ပစ္တိုင္းေထာင္အရုပ္ဟာ ဘယ္လိုပစ္ပစ္ ျပန္ျပန္ေထာင္လာႏိုင္သလို ေယာဂီပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း ဘယ္အာရံုကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ မျငီးမညဴတန္း မလြတ္တမ္းလက္ခံမွတ္ရင္းႏွင့္ အျမဲစိတ္ကသတိဆက္ျပီး ေထာင္မတ္ေနႏိုင္ရမယ္” လို႔ ဆံုးမပါတယ္။ ၀ိပႆနာတရားအားထုတ္ေနခ်ိန္အတြင္း ဣရိယာပုဒ္ကို မေျပာင္းေတာ့ဘူးလို႔ အခ်ိန္ႏွင့္ သတ္မွတ္ျပီး အဓိ႒ာန္ႏွင့္ ထိုင္လိုက္ေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္အတြင္း ေတြ႔ၾကံဳလာသမွ် ကိုယ္ကာယ ဒုကၡေတြကိုလည္း အရႈခံအာရံုေတြအျဖစ္ႏွင့္ သိေပးျပီး သည္းခံရပါေတာ့တယ္။ ခႏၶာကို လာတိုက္သမွ် အာရံုေတြကို ၾကိဳးစားသည္းခံမွတ္ရင္း ႏွလံုးသြင္းမွန္သြားတဲ့ အခ်ိန္တစ္ခ်ိန္မွာေတာ့ အာရံုအေကာင္းအဆိုး အားလံုးအေပၚ မွ်တစြာ လက္ခံႏိုင္သြားပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအေလ့အက်င့္ဟာ ေနာက္ပိုင္း တရားရိပ္သာျပင္ပ လူမႈဘ၀ထဲေနထိုင္သြားလာတဲ့အခါေတြမွာလည္း အသံုးတည့္တာကို ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ လူ႔ဘ၀မွာ တစ္ခါတေလ ကိုယ္က ေကာင္းတာလုပ္ေနလည္းပဲ အဆိုးေတြကေတာ့ ၾကံဳရတတ္တာပါဘဲ။ ကံႏွင့္ကံရဲ ႔အက်ိဳးေပးကို နားမလည္ရင္ေတာ့ အေတာ္ေလး မ်က္စိလည္ခ်င္စရာေကာင္းပါတယ္။ ဖန္ဆင္းရွင္ တစ္ဦးဦးကပဲ ကိုယ့္ဘ၀ကို စီမံျခယ္လည္ေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္သြားေလာက္ေအာင္ကိုပါဘဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေလာကမွာ လူေတြ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကို လက္ခံယံုၾကည္ေနၾကတာ အံ့ၾသဖို႔ေတာ့မရွိပါဘူး။ တခါတေလက်ျပန္ေတာ့လည္း အေကာင္းေတြက ေမွ်ာ္လင့္မထားပဲ လိုတာထက္ပိုလို႔ ေတြ႔ၾကံဳၾကရျပန္ပါေရာ။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြျဖစ္တတ္တာက သတိလက္လြတ္ႏွင့္ သာယာတတ္ၾကတာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မာနေတြတက္ျပီး ငါမွငါ ျဖစ္မိတတ္ျပန္ပါတယ္။ တကယ္ကေတာ့ ေလာကဓံအဆိုးအေကာင္းဆိုတာေတြဟာ ပစ္တိုင္းေထာင္ကို ပစ္လွဲဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ တြန္းလွဲခ်က္ေတြဆိုတာကို သေဘာေပါက္နားလည္ထားဖို႔ လံုေလာက္တဲ့ အသိဉာဏ္ခြန္အား ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ရွိထားဖို႔ လိုပါတယ္။

ဘုရားရွင္ႏွင့္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးမ်ားဟာ ဘယ္လိုပဲ ေလာကဓံ အေကာင္းအဆိုးေတြၾကံဳေတြ႔ေနပါေစ မွ်တတဲ့ႏွလံုးသြင္းႏွင့္ပဲေနၾကေတာ့တယ္ဆိုတာကို ဟိုးအသက္ငယ္ငယ္ စာထဲမွာဖတ္ရေတာ့ နားသိပ္မလည္ခဲ့ပါဘူး။ တကယ္တမ္း လက္ေတြ႔ႏွင့္ယွဥ္လာေတာ့မွ အရွင္ျမတ္ၾကီးေတြရဲ ႔ စိတ္ဓါတ္ေတာ္ေတြကို မွန္းဆၾကည္ညိဳႏိုင္လာပါေတာ့တယ္။ Fight and Flight ဆိုတာ ႏွစ္ခုလံုးက တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အာရံုေတြအေပၚမွာ သတိမပါ၊ ဉာဏ္မပါပဲ ဗီဇစိတ္ေတြႏွင့္ ျပန္လည္တံု႔ျပန္မႈေတြပါဘဲ။ ေလာကဓံအထိုးအႏွက္ကို အရႈံးေပးလိုက္ရတဲ့သေဘာလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ တကယ္ အသိဉာဏ္ပါလာျပီဆိုတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အာရံုေတြအေပၚမွာ React မလုပ္ေတာ့ပဲ Response အျဖစ္ ေျပာင္းသြားႏိုင္ပါေတာ့တယ္။ လူေတြမွာက ကိုယ္မလိုခ်င္တဲ့ အာရံု၀င္လာျပီဆိုရင္ ျငင္းထုတ္ပစ္လိုက္ဖို႔၊ တြန္းဖယ္လိုက္ဖို႔ကို အျမဲၾကိဳးစားခ်င္ေနတာဆိုေတာ့ အဲဒီအက်င့္ၾကီးကို ၾကိဳးစားေဖ်ာက္ပစ္ျပီး ဘာအာရံုလာလာ ေက်ေက်နပ္နပ္လက္ခံမယ္ (Accept) လုပ္မယ္၊ ျပီးေတာ့မွ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို တံု႔ျပန္မယ္ (Response) လုပ္မယ္လ႔ို စိတ္ကို ျပဳျပင္ယူဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါဟာ ပစ္တိုင္းေထာင္ က်င့္စဥ္ရဲ ႔အေျခခံပါဘဲ။

ဂ်ပန္ေတြကေတာ့ သူတို႔ရဲ ႔ေလာကီအက်ိဳးစီးပြားအတြက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အားသစ္ျဖစ္ေစဖို႔ ပစ္တိုင္းေထာင္အရုပ္ကို အသံုးခ်ၾကပါတယ္။ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ေတာ့ ပစ္တိုင္ေထာင္အရုပ္ဆိုတာ ကေလးေတြေဆာ့စရာ၊ လူၾကီးေတြ ဧည့္ခန္းထဲ အလွထားစရာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ပစ္တိုင္းေထာင္အရုပ္ေလးမွာ အင္မတန္နက္ရိႈင္းသိမ္ေမြ႔တဲ့ အဓိပၸါယ္ေတြ အျပည့္ႏွင့္ရွိေနတယ္ဆိုတာကို ေလာကီထြက္ေျမာက္ေၾကာင္း က်င့္ၾကံေနသူမ်ား၊ ထြက္ေျမာက္သြားျပီးသူမ်ားကေတာ့ သိေနေလရဲ ႔အမေရ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ပစ္တိုင္းေထာင္အရုပ္ေလးကို “ဓမၼ” လို႔ အမည္ေပးထားတာကို အေတာ္ေလး သေဘာက်မိပါရဲ ႔။

အမရဲ ့ ေရႊရတုအၾကိဳေမြးေန႔မွာ အမက ပင္လယ္၀ေရာက္ေနျပီလို႔ ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေကာ ဘယ္နားေလာက္ေရာက္ေနပါလိမ့္၊ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ အစပ္နားေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေနျပီ ထင္တယ္လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ "Growing Old" မျဖစ္ပဲ "Growing Up" ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရမွာပဲလို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ သတိေပးမိပါတယ္။

အမလည္း တရားသတိႏွင့္ ရည္မွန္းရာ ပန္းတိုင္ေပါက္ေအာင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ပါေစ။ သာသနာေတာ္ျပန္႔ပြားစည္ပင္ေရးအတြက္လည္း ဆထပ္တိုးၾကိဳးပမ္းႏိုင္ပါေစလို႔ (၄၉)ႏွစ္ေျမာက္ေမြးေန႔ အမွတ္တရ ဆုမြန္ေကာင္းေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္ အမေရ...။

ခင္မင္စြာျဖင့္
Bliss
20.07.2011 (Wed.)


No comments:

Post a Comment