Tuesday, May 31, 2011

ရက္ေပါင္း (၁၅၀) ၾကာျပီးေသာ သူတို႔စကားမ်ား (၂)

၂၀၁၁ ႏွစ္သစ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြေမာင္ႏွမေတြကို 2011 New Year Resolution ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ Post ေရးဖို႔ Tag လုပ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ဓမၼေမာင္ႏွမေတြကလည္း ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ေရးေပးခဲ့ၾကပါတယ္။ အခု ရက္ေပါင္း (၁၅၀) ျဖတ္သန္းျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာ မိတ္ေဆြေတြအတြက္ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ေရးထားတာေလးေတြ အမွတ္တရျပန္ျဖစ္ေအာင္ ႏွင့္ က်န္တဲ့စာဖတ္သူေတြလည္း ဖတ္႐ႈႏိုင္ဖို႔ ေဖာ္ျပေပးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

----------------------------------------

*2011 New Year Resolution*

ဘာရယ္မဟုတ္၊ ကို၀ိမုတၱိသုခ (www.vimuttisukha.com/) က အထက္ပါ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လာတဂ္(TAG) ပါတယ္။ အဲဒါမို႔ လုပ္မယ္လို႔ ရည္ရြယ္ထားတာေလးေတြကို ကမန္းကတန္း အစီအစဥ္ဆြဲၿပီး ခုလို ခ်ေရးျဖစ္ပါတယ္။

၁)
နယ္ပယ္ခ်ိန္းဖို႔ ႀကိဳးစားမည္။
ဒီစိတ္ကူးကို ကၽြန္ေတာ္ ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တရားတစ္ပုဒ္နာၿပီးမွ ရရွိခဲ့တာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ သားအာ႐ံု၊ သမီးအာ႐ံု၊ မိသားစုအာ႐ံု.. ေျပာရရင္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးမွာ ၿငိစြန္းၿပီး ေနေနၾကတယ္။ ဒါဟာ ပံုမွန္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ က်က္စားေနက် မူလအာ႐ံု၊ မူလနယ္ပယ္..။ ဒီနယ္ပယ္မွာ လူးလြန္႔ရင္းမွ တစ္ခုခု ပူစရာၾကံဳလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အဆင္မေျပတာ ၾကံဳလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္.. ေလာကဓံ တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခု ခပ္ပါးပါးေလး လာ႐ိုက္ခတ္ေတာ့မွ တရားအာ႐ံုဘက္ကို စိတ္ကူးမိတတ္ၾကစျမဲပါ။ တရားနယ္ပယ္ဘက္ကို ေျခလွမ္းဖို႔ စိတ္ညြတ္မိတတ္ၾကစျမဲပါ။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာင္းျပန္လွန္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္မယ္။ တရားအာ႐ံုကို မူလနယ္ပယ္ သတ္မွတ္ၿပီး ဟိုအပူ၊ ဒီအပူ၊ ဟိုအာ႐ံု၊ ဒီအာ႐ံုေတြကို လိုအပ္မွသာ ခဏတျဖဳတ္ သြားေရာက္က်က္စားတဲ့ နယ္ပယ္တစ္ခုအျဖစ္ သေဘာထားလိုက္မယ္။

အဲဒီတရားထဲမွာ ကိုယ့္နယ္ပယ္မွာပဲ ကိုယ္ က်င္လည္က်က္စားဖို႔ ေပးထားတဲ့ ဥပမာက..

ဘီလံုး ငွက္ငယ္ေလး တစ္ေကာင္ ကို သူ႔အေမက “သား.. အေမ အစာရွာထြက္တုန္း.. ဒီေျမစာက်င္းထဲမွာပဲေန.. ဒီေျမစာ က်င္းထဲကေန အျပင္လံုး၀ မထြက္နဲ႔” လို႔ မွာတယ္.. အဲလိုမွာၿပီး အေမျဖစ္တဲ့ ငွက္မႀကီးက အစာရွာ ထြက္တာေပါ့..။ အဲဒါကို သားျဖစ္သူက နားမေထာင္ဘဲ ေျမစာက်င္းထဲကေန အျပင္ကို ထြက္ေတာ့ အစာရွာထြက္တဲ့ စြန္ တစ္ေကာင္က ျမင္ၿပီး သုတ္ပါေလေရာ.. အဲဒီမွာ ကံေကာင္းေထာက္မစြာ စြန္လက္သည္းၾကားထဲ ပါသြားတဲ့ ဘီလံုးငွက္ငယ္က.. “ေတာက္.. ငါ သတိမထားလိုက္မိလို႔ ခုလို အသုတ္ခံရတာ.. ေနာက္တစ္ခါ ဆိုလို႔ကေတာ့ ဒီလို သုတ္လို႔ ဘယ္ရလိမ့္မလဲ” လို႔ ၾကံဳး၀ါးေတာ့.. အဲဒါကို မခံခ်င္စိတ္ ျဖစ္တဲ့ စြန္ကလည္း ဘီလုံးငွက္ကို ခုန ေျမစာက်င္းႏႈတ္ခမ္းမွာ ျပန္ခ်ေပးတာၿပီး ေနာက္တစ္ႀကိမ္ သုတ္ဖို႔ ေကာင္းကင္ေပၚ ပ်ံ၀ဲသတဲ့.. ဒီေတာ့ ဘီလံုးငွက္က တြင္း၀ကေန “ေဟ့ စြန္ရဲႀကီး လာေလကြာ.. လာစမ္းပါ” ဆိုၿပီး စိန္ေခၚတာေပါ့.. ဒါနဲ႔ စြန္က တစ္ရွိန္ထိုး.. ထုိးသုတ္တဲ့အခါ ဘီလံုးငွက္က တြင္းထဲက လွစ္ခနဲ ၀င္ေျပးလိုက္ေတာ့ စြန္ငွက္ႀကီးခမ်ာ.. တြင္း၀က ေျမစာခဲနဲ႔ ရင္ဘတ္နဲ႔ ေစာင့္ၿပီး ေသပြဲ ၀င္ရသတဲ့.။

ဆိုလိုတာက ကိုယ့္နယ္ပယ္မွာကိုယ္ သတိနဲ႔ ေနရင္ အႏၱရာယ္ကင္းတာကို ေျပာျပသြားတာ ပါပဲ။

၂)
တရားဘက္ကို နယ္ပယ္ခ်ိန္းေတာ့မယ္ ဆိုေတာ့.. ဒီအာ႐ံုဘက္ကို ခပ္မ်ားမ်ားေလးနဲ႔ ေရရွည္ လုပ္ႏိုင္ဖို႔က ၾကားမွာ သံေ၀ဂခံဖို႔ လိုလာၿပီ။ သံေ၀ဂက သိပ္ရွာစရာေတာ့ မလိုပါဘူး။ ေသျခင္းတရား ကမၼ႒ာန္းပါတဲ့ အဘိဏွသုတ္က ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ လက္တြဲေဖာ္ ျဖစ္သြားမယ္။ ဒီ အဘိဏွသုတ္ ျမန္မာျပန္ကို ကို၀ိမုတၱိ ဆိုဒ္မွာ ေတြ႔ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္သေဘာက်ခဲ့တာ။ မသိေသးသူမ်ား သိႏိုင္ေစဖို႔ ထပ္ၿပီး ေရးေပးလိုက္ပါ့မယ္။

ေန ့စဥ္ပြားပါ ဤငါးျဖာ

၁။ ငါသည္ အိုျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ အိုျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။

၂။ ငါသည္ နာျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ နာျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။

၃။ ငါသည္ ေသျခင္းသေဘာရွိသည္ျဖစ္၏။ ေသျခင္းသေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္။

၄။ ငါ့အား ခပ္သိမ္းေသာ ႏွလံုးကို ပြားေစတတ္ေသာ အေဆြအမ်ိဳး၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ ခ်စ္ကၽြမ္း၀င္သူတို႔ႏွင့္ အရပ္တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ရွင္ကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ဘ၀တစ္ပါးသို႔ ေျပာင္းသြားသျဖင့္ ေသကြဲ ကြဲရျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္ေခ်၏။

၅။ ငါသည္ ကံသာလွ်င္ မိမိဥစၥာရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေၾကာင္းရင္းရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေမြခံရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ အေဆြအမ်ိဳးရွိသည္၊ ကံသာလွ်င္ ကိုးကြယ္လဲေလ်ာင္းရာ ရွိသည္ ျဖစ္၏။ ေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ၊ မေကာင္းသည္လည္းျဖစ္ေသာ အၾကင္ကံကို ျပဳအံ့။ ထိုျပဳေသာ ေကာင္းမႈမေကာင္းမႈကံ၏ ေကာင္းေမြ ဆိုးေမြခံသည္ ျဖစ္ရအံ့။

အဘိဏွသုတ္

———————————————————–

ဒီသုတ္ကို လကၤာအတိုေလးနဲ႔လည္း ခုလို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္ထားပါေသးတယ္။

အိုျခင္းတစ္ျဖာ၊ နာျခင္းတစ္ေထြ၊ ေသျခင္းတစ္ျခား၊ ကြဲျပားတစ္တန္၊ ကံလွ်င္ဥစၥာ၊ ဤငါးျဖာကို၊ မကြာေန႔ည၊ ဉာဏ္သက္၀င္၍ ဆင္ျခင္ၾက။

ေသျခင္းတရား ဆင္ျခင္ပံုနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔လည္း

“ဤကမၻာအတြင္းမွာပင္ မေသဖူးေသာ ေနရာဟူ၍မရွိေတာ့.. မိမိ လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ ေနရာတိုင္း၊ ေျခလွမ္းတိုင္းဟာ မိမိရဲ႕ သခ်ႋဳင္းေျမ” ဆိုၿပီး ဆင္ျခင္ရမယ္လို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္သားမိခဲ့ပါေသးတယ္။

၃)
ေသျခင္းတရားကို ႏွလံုးသြင္းရင္းနဲ႔မွ ရံဖန္ရံခါ ေမတၱာပြားတဲ့ဘက္ကိုလည္း ကူးမိမွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားျဖစ္ခဲ့တဲ့ ေသျခင္းတရားကေန ေမတၱာကို ကူးယူပံုေလးက..

“တို႔အားလံုးဟာ ေသေဖာ္ေသဖက္ေတြပဲ၊ မေသခင္ ခဏ ေတြ႔ၾကရတာ.. ရင္ထဲ ေအးၾကပါေစ”

ဒါက အေသကို ပြားမ်ားရာကေန ေမတၱာဘက္ကူးဖို႔ စိတ္အလွည့္ေလးပါ။

၄)
ေနာက္ၿပီး.. တရားအားထုတ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ လက္လြတ္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာလည္း သံေ၀ဂဉာဏ္ ရင့္သန္ဖို႔အတြက္ တစ္ဖက္တစ္လမ္းကေန အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမွာမို႔ပါ။

“တရားအားထုတ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က အို၊ နာ၊ ေသ လြတ္ဖို႔၊ ဇာတိကုန္ဖို႔.. ဇာတိကုန္ေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္ေသးေတာင္ အပါယ္မက်ဖို႔”

အထက္တန္း၊ အလယ္တန္း ေက်ာင္းသားဘ၀က စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔ဆို ဘာသာရပ္တိုင္းကို ေအာင္မွတ္ ၄၀-ရေအာင္ လုပ္ဖို႔က အဓိကပဲ..။ အမွတ္မ်ားတာ မမ်ားတာ၊ ဂုဏ္ထူးပါတာ မပါတာကေတာ့ ေနာက္က႑ေပါ့။ ခုလည္း အပါယ္မက်ဖို႔က အဓိက..။ အပါယ္က်မွာကိုေတာ့ သံေ၀ဂ အျပင္းစားႀကီး မဟုတ္ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေလး လန္႔မိသည္။ အပါယ္ဘံုဘ၀ႏွင့္ ပတ္သတ္ၿပီး ဟိုတစ္ခါ နာရတဲ့တရားထဲမွာ

“ခ်စ္သားတို႔ သံသရာ သက္တမ္းက ရွည္ၾကာလွပါၿပီ။ ဒီသက္တမ္းမွာမွ တိရစၦာန္ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ဘ၀၊ တိရစၦာန္ထဲမွာမွ ႏြားဘ၀၊ ႏြားထဲမွာမွ ႏြားနီခ်ည္းသက္သက္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဘ၀ေတြကို စဥ္းစားၾကည့္ရင္ အဲဒီ ႏြားနီ ဘ၀နဲ႔ပဲ လည္လွီးအသတ္ခံရလို႔ က်ခဲ့ရတဲ့ ေသြးဟာ မဟာသမုဒၵရာ ေရထုနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ ဘယ္ဟာက မ်ားမလဲ..၊ မဟာသမုဒၵရာ ေရထုက နည္းေပလိမ့္မယ္ ခ်စ္သားတို႔..” တဲ့..။

အဲဒီတရား ျပန္ျပန္သတိရတိုင္း ကၽြန္ေတာ့္လည္ပင္း ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ျပန္ စမ္းမိတာက ခဏခဏ..။ ဟိုေန႔ကလည္း ဓာတ္ပံုေတြထဲမွာ လည္လွီးၿပီး အသတ္ခံရလို႔ ေသေနတဲ့ ႏြားပံုကို ျမင္ေတာ့.. အားပါးပါး ငါသာ ဒီလိုဘ၀မ်ိဳး ျဖစ္လို႔ကေတာ့ သြားၿပီဆိုၿပီး တအား ေၾကာက္မိေသးတယ္..။ ေတာ္ၿပီ.. ေတာ္ၿပီ.. တရားအာ႐ံုနဲ႔ပဲ ေပ်ာ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေတာ့မယ္..။ ထပ္ၿပီး လည္လွီး မခံရဲေတာ့ဘူးဗ်ာ..။

၅)
ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ၿပီး အကဲခတ္မိသေလာက္ စိတ္ကူးယဥ္ နည္းနည္းဆန္ၿပီး အေျပာင္းအလဲ ႀကိဳက္တတ္တာကို သြားေတြ႔တယ္..။ စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္တယ္ဆိုတာ အေတြးေတြနဲ႔ စကားေျပာတာလို႔ ကၽြန္ေတာ္ျမင္တယ္။ အဲလို စိတ္ကူးယဥ္ ဆန္လို႔လည္း အေတြးထဲမွာတင္ မေအာင့္အီးႏိုင္ဘဲ ပြင့္အံထြက္လို႔ စာေတြ ေရးျဖစ္ခဲ့တယ္..။ စာေရးတဲ့ အလုပ္ဟာ တရားအာ႐ံု ယူသူေတြအတြက္ မေကာင္းဘူးဆိုတာ စာ စေရးျဖစ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းရိပ္မိပါတယ္။ ဘာလို႔လည္း ဆိုေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ စေရးဖို႔ စဥ္းစားၿပီ ဆိုကတည္းက အေတြးေတြက ေတာင္စဥ္ေရမရ ျပန္႔ထြက္သြားလိုက္တာ.. ဒီစာကို ဘယ္လိုေရးမယ္၊ ေခါင္းစဥ္ကိုေတာ့ ဘယ္လိုေပးမယ္၊ ဒီပံုုျပင္ေလးက ဒါေလးနဲ႔ကိုက္တယ္၊ အဲ.. ဒီအဆံုးအမကိုေတာ့ ဒီေနရာေလး ထည့္လိုက္ရင္ အဆင္ေျပမယ္.. အစခ်ီလို႔ အေတြးေတြက ေဘာင္ဘင္ခတ္ေကာ..။ သမာဓိ ပ်က္တယ္လို႔ ေျပာရမယ္ထင္တယ္..။ 2011 New Year Resolution ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ စာေရးဖို႔ လာတဂ္ေတာ့လည္း ဒီစာေတြ ေရးျဖစ္ဖို႔ ညက အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္မ်ား အေတြးေတြ ေယာက္ယက္ခတ္ သြားတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ၀န္ခံရပါဦးမည္။

အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးတဲ့ အလုပ္ကိုလည္း ျဖတ္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါဦးမယ္.. ဥပါဒါန္ အစြဲေလးေတြေၾကာင့္ တံုးတိႀကီး မျဖတ္ႏိုင္ေသးေတာင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္းေတာ့ မွ်ဥ္းၿပီး ျဖတ္သြားမွာပါ။ ဒီ စာေရးတာက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ၀ါသနာလို႔လည္း ေျပာလို႔ ရသလို စိတ္ထြက္ေပါက္ တစ္ခုလည္း ျဖစ္ေနသည့္အတြက္ ျဖတ္ႏိုင္ဖို႔ကေတာ့ ၀ီရိယ အားေကာင္းသည့္ သတိကို ကၽြန္ေတာ္အရင္ ေမြးျမဴရပါဦးမည္။

ဒီလို စာေရးတာကို ျဖတ္ဖို႔ တြန္းအားေပးတဲ့.. ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ စာစုေလးက.. ဆရာျမသန္းစံရဲ႕ “မေမ့သူတို႔ ဓေလ့တူ၍ အေတြ႔တူတို႔ အတူေတြ႔” ဆုိတဲ့ စာအုပ္ (စာေရးသူ၏ နိဒါန္းစကား) ထဲက..၊ ဆရာျမသန္းစံ စာေပေတြ ေရးသားသည္ကို သိ၍ ဆရာျမသန္းစံ၏ ဆရာအရွင္ ဆံုးမသည့္စကားပါ။ (ကၽြန္ေတာ့္အထင္ မဟာေဗာဓိၿမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ျဖစ္ဖို႔မ်ားပါသည္။)

“ခင္ဗ်ားမွာ စာပိုးရွိတယ္ေနာ္.. သတိထား၊ ခင္ဗ်ားတို႔ က်ဳပ္တို႔ မေျပာနဲ႔.. ေရွးေရွး ဆရာေတာ္ႀကီးေတြေတာင္ ဒီလိုပဲ စာပိုး အႏွိပ္စက္ ခံရတာခ်ည္းပဲ.. ကိုယ့္ကို လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ မျဖစ္ေအာင္ အဲဒီ စာပိုးက အေႏွာင့္ယွက္ႏိုင္ဆံုးပဲ..။ တစ္ခ်ိဳ႕မ်ား ခႏၶာ၀န္ ခ်ေတာ့မယ့္ အခ်ိန္အထိ အဲဒီ စာပိုးက အေႂကြးေတာင္းသလို လိုက္ေတာင္းေနေတာ့တာ။ အဲဒါ သတိသာ ထားေပေတာ့.. ကိုယ္က ေတာင္ကုန္းေပၚ တက္ေနတုန္းမွာ သူမ်ားကို ကုန္းပိုးၿပီး ေခၚခ်င္ေနရင္ ကိုယ္လည္း ခရီးမတြင္ သူမ်ားလည္း ခရီးမေရာက္ေပဘူး။ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ ေတာင္ကုန္းေပၚ ေရာက္ခဲ့ၿပီဆိုရင္ ေအာက္ကို ႀကိဳးစ ပစ္ခ်လိုက္ပါဗ်ာ.. တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ဆြဲတင္ၿပီး ေခၚလို႔ ရပါတယ္ဗ်..။ ဘုရားရွင္နဲ႔ အဂၢသာ၀က၊ မဟာသာ၀က မေထရ္ႀကီးေတြက ေရွးေရွးတုန္းက ဒီလိုပဲ.. ကိုယ္တုိင္ ေတာင္ကုန္းေပၚ ေရာက္ၿပီးမွ ေအာက္ကို ႀကိဳးစပစ္ခ်ၿပီး ေ၀ေနယ်ေတြကို ကယ္ခဲ့ၾကတာပါဗ်။ ကိုယ့္က်မွ ေျပာင္းျပန္ မလုပ္ခ်င္ပါနဲ႔ဗ်ာ..။”

ဒီအဆံုးအမက ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ အေတာ္ “တာ” သြားသလို.. ကၽြန္ေတာ္ စာေရးခ်င္တုိင္း.. သို႔တည္းမဟုတ္ တရားႏွင့္ မေလ်ာ္တာေတြ လုပ္မိဖို႔ စိတ္ကူးေပၚတိုင္း အနီးကပ္ေစာင့္ေရွာက္သည့္ မိတ္ေဆြေကာင္းသဖြယ္ အားကိုးအားထား ျပဳျဖစ္မွာပါ။

{စာေပ ေရးသားလွ်က္ရွိတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္၊ ရဟန္းပုဂၢိဳလ္မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ (တပည့္ေတာ္) အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ ဒီလို စာေပေရးသားသူေတြ ရွိလို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္ (တပည့္ေတာ္) ဒီလိုအသိေတြ ရရွိတာပါ (ဘုရား) }

၆)
ေက်းဇူးသိတတ္ေသာ၊ ေက်းဇူးဆပ္ႏိုင္ေသာ သားေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေအာင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားျဖစ္ဦးမွာပါ။
အေဖကား ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလွ်ာက္ရမည့္ မရဏခရီးကို ဦးေအာင္ ေလွ်ာက္သြားၿပီ..။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေမပဲ ရွိေတာ့သည္။ ဒီအသက္အရြယ္၊ ဒီလို အေျခအေနေရာက္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ မိဘႏွစ္ပါးက ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ခဲ့သည္။ အေဖ့ကို လုပ္ေကၽြးခြင့္ မရေတာ့ေသာ္လည္း အေမ့ကို အတိုးခ်၍ ေကၽြးေမြး ေစာင့္ေရွာက္ခြင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ရွိသည္။ အေမ့ကို ျပဳစုရမည္၊ ေစာင့္ေရွာက္ရမည္၊ တရားႏွင့္အညီ အလုပ္အေကၽြး ျပဳႏိုင္ရန္ေတာ့ ဘာသာေရး အဆံုးအမေတြက ကၽြန္ေတာ့္ကို ထိန္းေက်ာင္းေပးသြား ေပလိမ့္မည္။

၇)
အထက္ပါ အစီအစဥ္တို႔ကား ကၽြန္ေတာ္ အဓိက လုပ္ျဖစ္မည့္ အရာမ်ားကို အက်ဥ္းမွ် ခ်ေရးထားျခင္းမွ်သာ..။ ႀကိဳၾကား ႀကိဳၾကား ကၽြန္ေတာ္လုပ္ခ်င္သည့္ အရာမ်ားလည္း ရွိေနပါေသးသည္၊ ရွိပါလိမ့္ဦးမည္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္အရာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ခ်င္စိတ္ ေပၚတုိင္း မျဖစ္မေန ရကိုရ,ရမည္ ဟူေသာ ဥပါဒါန္ ျပင္းျပင္းျဖင့္ မေဆာင္ရြက္မိေအာင္လည္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကို ထိန္းေက်ာင္းပါဦးမည္။ “ေတာင့္တနည္းေလ ေၾကာင့္ၾကနည္းေလ” ဟူေသာ အဆံုးအမႏွင့္ “အဘယ္အရာမွ် အစိုးမရသည့္ အနတၱ” သေဘာကိုလည္း ဘုရားအဆံုးအမကေန ကၽြန္ေတာ္ သိရွိထားၿပီးၿပီ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္ လုပ္ရမည့္ စီမံကိန္းႏွင့္ အနတၱသေဘာ ေရာယွဥ္ေသာ အဆံုးအမ တစ္ခုကိုလည္း ပိုင္းေလာ့ဆရာေတာ္ဘုရား တရားတစ္ပုဒ္ကေန ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားထားၿပီးၿပီ။

“အနာဂတ္အတြက္ ပံုစံေတာ့ခ်၊ သို႔ေသာ္.. ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မယ္၊ ျဖစ္ခ်င္ရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္..။”

—————————————————-

အထက္ပါ အစီအစဥ္ တို႔ႏွင့္ပတ္သတ္၍ ရာခိုင္ႏႈန္း (%) ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား လုပ္ျဖစ္မည္ ဆိုသည္ကိုေတာ့ သတိဦးစီးေသာ ၀ီရိယ ဘယ္ေလာက္ ေကာင္းမေကာင္းက ဆံုးျဖတ္ေပးသြား ပါလိမ့္မည္။ အေျခခံကေတာ့ သတိ (သမၼာသတိ) ေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ လုပ္ေဆာင္မည့္ အစီအစဥ္မ်ားကို ျပန္စဥ္ၾကည့္မိသည္။
၁) နယ္ပယ္ခ်ိန္းဖို႔ (တရားနယ္ပယ္သို႔)
၂) တရားနယ္ပယ္တြင္ ေရရွည္တည္ေစရန္ သံေ၀ဂပြားဖို႔ (ေသျခင္းတရား)
၃) ေသျခင္းတရား ကမၼ႒ာန္းမွ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းသို႔ ကူးၿပီး ပြားမ်ားဖို႔
၄) တရားအားထုတ္ရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို မေမ့ဖို႔ (အပါယ္မက်ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားရမည္။)
၅) စာေရးသည့္ အလုပ္အား တျဖည္းျဖည္း ျဖတ္ဖို႔
၆) အေမ့ကို ျပဳစုလုပ္ေကၽြးလွ်က္ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ ထားသြားဖို႔
၇) ျဖစ္ခ်င္သည့္ စိတ္ဆႏၵ ေပၚတိုင္း ေကာင္းတာဆိုလွ်င္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး လုပ္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္တိုင္း ျဖစ္ခြင့္မရွိေသာ အနတၱ သေဘာကိုေတာ့ ေမ့မထားဖို႔

အႏွစ္ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ဘ၀ကို ဓမၼျဖင့္ တည္ေဆာက္ဖုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆံုးျဖတ္ထားသည္။

သို႔ေသာ္.. ကၽြန္ေတာ္သည္ သာမန္ လူတစ္ေယာက္ ပုထုဇဥ္ အ႐ူးသာ ျဖစ္လို႔.. အကယ္၍ ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ကူးမ်ား လြဲေခ်ာ္ကာ အမိုက္ဓာတ္မ်ား၀င္လို႔ အေပၚကအတုိင္း ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကူးထားတာေတြ အနည္းႏွင့္ အမ်ား မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ရွိေကာင္း ရွိႏိုင္ပါသည္။ ဤသို႔ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းကို ေသြဖီ၍ အဓမၼ လမ္းေၾကာင္းေပၚေရာက္လို႔ လမ္းမွားလိုက္ေနေသာ လူတစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ္ ျဖစ္သြားလွ်င္..၊ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္.. ကၽြန္ေတာ့္အား အားမနာတမ္း ေျပာဆိုဆံုးမ သြန္သင္ေပးၾကမည့္ ဆရာသမားေကာင္း၊ မိတ္ေဆြေကာင္းမ်ား ကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အထူးေတာင့္တမိပါသည္။ သြန္သင္ဆံုးမ ပဲ့ျပင္ေပးၾကပါရန္လည္း ယခု ဤပို႔စ္ကို တဂ္ေသာ ကို၀ိမုတၱိသုခ ႏွင့္တကြ ဆရာသမားအေပါင္း၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းကိုလည္း ႐ိုက်ိဳးစြာ ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။

ႏွစ္သစ္မွာ အားလံုးပဲ စိတ္ႏွလံုး ေအးျမၾကပါေစ။

ေလးစား႐ိုေသ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္
ဖိုးသား

No comments:

Post a Comment