Wednesday, April 28, 2010

ႏွစ္သက္မိေသာ ဇင္ ပံုျပင္မ်ား (၁၆)

A Parable

A man traveling across a field encountered a tiger. He fled, the tiger after him. Coming to a precipice, he caught hold of the root of a wild vine and swung himself down over the edge. The tiger sniffed at him from above. Trembling, the man looked down to where, far below, another tiger was waiting to eat him. Only the vine sustained him.

Two mice, one white and one black, little by little started to gnaw away the vine. The man saw a luscious strawberry near him. Grasping the vine with one hand, he plucked the strawberry with the other.

How sweet it tasted!

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Wednesday, April 21, 2010

ႏွစ္သစ္ကူး ဓမၼလက္ေဆာင္

မနက္ျဖန္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာတို႔၏ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္၍ ႏွစ္သစ္သိုု႔ ကူးေျပာင္းေတာ့မည္ျဖစ္ေပသည္။ ႏွစ္ေဟာင္းက အညစ္အေၾကးမ်ားကို ႏွစ္သစ္သို႔ မပါေစရန္အလို႔ငွာ အတာေရျဖင့္ “အၾကိဳ, အက်, အၾကတ္, အတက္”ဟူ၍ ေလး ရက္တိုင္တိုင္ သၾကၤန္ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာခဲ့ၾကေလျပီ။ ေမာ္လျမိဳင္စေသာ အခ်ိဳ႕အရပ္ မ်ားဆိုလွ်င္ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္ေန႔ အပါအ၀င္ ငါးရက္ၾကာမွ်ပင္ ခႏၶာကိုယ္မွ အညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္ ေစရန္ အလို႔ငွာ သၾကၤန္ေရျဖင့္ ေဆးေၾကာၾကေလသည္။ ထိုသို႔ေဆးေၾကာသျဖင့္ ခႏၶာကိုယ္အညစ္ အေၾကးမ်ား ကင္းစင္ႏိုင္ပါေပသည္။ ထိုသုိ႔ျပဳလုပ္ျခင္းကို ရုပ္ကိုျပဳျပင္အလွဆင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ပါေပသည္။ သို႔ေသာ္ ခႏၶာကိုယ္တြင္းရွိေသာ ေလာဘ (တပ္မက္ျခင္း) ေဒါသ (အမ်က္ထြက္ျခင္း) ေမာဟ(အေကာင္းအဆိုးကို ခြဲျခား၍ မသိျခင္း) မာန(ေထာင္လႊား ျခင္း) ထိနမိဒၶ (ငိုက္ျမည္း ျခင္း၊ထိုင္းမွိဳင္းျခင္း) မိစၦာဒိ႒ိ(အယူမွားျခင္း) ၀ိစိကိစၦာ (ဘုရားတရားသံဃာဟူေသာ ရတနာသံုးပါးတရားတို႔၌ ယံုမွားျခင္း) ဥဒၶစၥ(စိတ္ပ့်ံလြင့္ျခင္း) အဟိရိက (အရွက္မရွိျခင္း) အေနာတၱပၸ (အေၾကာက္ တရားမရွိျခင္း) ဟူေသာ ကိေလသာ (စိတ္ကို ပူေလာင္ေစတတ္ ႏွိ္ပ္စက္တတ္ေသာတရား) တရားမ်ားကို စင္ၾကယ္ေစႏိုင္ရန္အတြက္ ရိုးရိုးေရျဖင့္ ေဆးေၾကာျခင္းျဖင့္ စိတ္ကို မစင္ၾကယ္ေစႏိုင္ပါ၊ ထိုကိေလသာတရား မ်ားကို စင္ၾကယ္ေစရန္ႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းသည္ကား ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဓမၼေရစင္ျဖင့္ သြန္းေလာင္းမွသာလွ်င္ စင္ၾကယ္ေစႏိုင္မည္ျဖစ္ေပသည္။ ဓမၼေရစင္ျဖင့္ သြန္းေလာင္းျခင္းဟူသည္ကား အလွဴေပးျခင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္း သမထဘာ၀နာ ၀ိပႆနာဘာ၀နာ အလုပ္တို႔ကို ျပဳလုပ္ျခင္းတို႔ပင္ျဖစ္ေပသည္။ အလွဴေပးျခင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္းဟူသည္ကို လူတိုင္းနား လည္ၾကသည္။ သမထဘာ၀နာႏွင့္ ၀ိပႆနာဘာ၀နာဟူေသာ ေ၀ါဟာရတို႔ကို လူတိုင္းနာမလည္ၾကေပ။ သမထ ဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္းဟူသည္ကား မိမိတို႔၏ စိ္တ္ကို နီ၀ရဏတရား (၆)ပါး (ေလာဘ ေဒါသ ထိနမိဒၶ ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ ၀ိစိကိစၦာ အ၀ိဇၨာ)တို႔မွ ကင္းရွင္းေစရန္အလို႔ငွာ သမထကမၼ႒ာန္းေလးဆယ္မွ ကမၼ႒ာန္းတစ္ခုခုကို စီးျဖန္းျခင္းျဖင့္ နီ၀ရဏတရားတို႔ကို ေခတၱ ျငိမ္းေအးေစႏိုင္သည္။ စိတ္တည္ၾကည္မွဳရရွိေစရန္ စိတ္ျငိမ္းမွဳ ရရွိေစရန္ သမာဓိ ရရွိေစရန္အလို႔ငွာ အမ်ားအားျဖင့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္း (၀င္ေလထြက္ေလ)ကို ရွဳမွတ္ၾကသည္။ နီ၀ရဏတရား တို႔ကို မိမိတို႔၏ စိတ္မွာ မကိန္းေအာင္းေစရန္ ၀င္ေလ ထြက္ေလကို အျမဲမျပတ္ရွဳမွတ္ ပြားမ်ားျခင္းကို သမထ ဘာ၀နာ ရွဳမွတ္ပြားမ်ားျခင္းဟုေခၚပါသည္။ သမထဘာ၀နာသည္ကား ကိေလသာတရား နီ၀ရဏတရားတို႔ကို ထာ၀ရမျငိမ္းခ်မ္းေစပါ။ ယာယီမွ်သာ ျငိမ္းေအးေစႏိုင္ပါသည္။ ၀ိပႆနာဘာ၀နာသည္သာ ကိေလသာတရား တို႔ကို ထာ၀ရျငိမ္းေအးေစႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္သျဖင့္ အာနာပါန(၀င္ေလထြက္ေလ)ဟူေသာ သမထဘာ၀နာကို သမာဓိရရံု (၁၅)မိနစ္ေလာက္သာ ရွဳမွတ္ပြားမ်ား၍ ၀ိပႆနာဘာ၀နာဘက္သို႔ ကူးေျပာင္းရမည္ျဖစ္ေလသည္။

၀ိပႆနာဘာ၀နာဟူသည္ မိမိခႏၶာကိုယ္ကို ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ မိမိခႏၶာကိုယ္၏ အျဖစ္ အပ်က္တို႔ကို အျမဲမျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းကို ၀ိပႆနာဘာ၀နာပြားမ်ားသည္ဟု ေခၚဆိုပါသည္။ ခ်ဲ႕၍ဆိုရေသာ္ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိခႏၶာကိုယ္က ယားမွဳေ၀ဒနာေလး ျပေကာင္းျပလိမ့္မည္။ ထိုယားမွဳေ၀ဒနာေလး၏ ျဖစ္မွဳပ်က္မွဳ ကို အာရံုတစ္ပါးစိတ္မသြားဘဲ ေစာင့္ၾကည့္ေပးေနရံုပင္ျဖစ္ေလသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ နာမွဳေ၀ဒနာေလးျဖစ္ ေပၚလာလိမ့္မည္။ ထိုနာမွဳေ၀ဒနာေလး၏ ျဖစ္မွဳ ပ်က္မွဳကို အျမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပးေနရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ျမင္ေသာအရာတိုင္း ၾကားေသာအရာတိုင္း နံေသာအရာတိုင္  လွ်က္ေသာအရာတိုင္း ေတြ႔ထိေသာအရာတိုင္း ေတြးေတာေသာအရာတိုင္း၏ ျဖစ္မွဳ ပ်က္မွဳေလးကို အျမဲမျပတ္ ရွဳမွတ္ပြားမ်ားေပးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိတို႔၏ သႏၱာန္တြင္ ေဒါသစိတ္ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္မည္၊ တစ္ခါတစ္ရံ ေလာဘစိတ္ျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္မည္၊ ျဖစ္ေပၚလာတိုင္း စိတ္တိုင္း၏ ျဖစ္မွဳ ပ်က္မွဳကို အျမဲမျပတ္ေစာင့္ၾကည့္ေပးပါ၊ အရွဳခံျဖစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အရွဳဥာဏ္ျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာဥာဏ္အၾကား (၀ိပႆနာဥာဏ္ဟူသည္ကား သမၼာဒိ႒ိ သမၼာသကၤပၸ သမၼာ၀ါယာမ သမၼာသတိ သမၼာသမာဓိတို႔ကို ဆိုလိုသည္။) ကိေလသာၾကားမခိုေစမူ၍ အျမဲမျပတ္ပြတ္တိုက္ေပး ရမည္ျဖစ္ေပသည္။ ထိုသို႔ ကိေလသာၾကားမခိုေစမူ၍ ပြတ္တိုက္ေပးလွ်င္ ရွဳမွတ္ေပးလွ်င္ နိဗၺာန္ဟုေခၚဆိုေသာ တရားထူးကို မိမိတို႔သည္ မုခ်မေသြ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမည္မွာ ဧကန္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ ေလာကဥပမာေဆာင္ရေသာ္ကား ၀ါးႏွစ္လံုးကို ပြတ္တိုက္ပါမ်ားလွ်င္ မီးထြက္သကဲ့သို႔ ထိုအတူပင္ အရွဳခံျဖစ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အရွဳဥာဏ္ျဖစ္ေသာ ၀ိပႆနာဥာဏ္တို႔ကို အျမဲမျပတ္ ပြတ္တိုက္ ေပးလွ်င္ကား ေသခ်ာေပါက္နိဗၺာန္ေပၚလာမည္ျဖစ္ေပသည္။ နိဗၺာန္ကုိ အာရံုငါးပါးႏွင့္ မသိႏိုင္ရံုကာမွ်ျဖင့္ နိဗၺာန္သည္ ဘာမွ်မရွိဟုဆိုျခင္းသည္ မ်က္စိမျမင္သူသည္ အလင္းေရာင္ကို မျမင္ရံုကာမွ်ျဖင့္ အလင္းေရာင္မရွိပါဟု ဆိုျခင္းကဲ့သို႔ ယုတၱိမတန္ပါေခ်။ နိဗၺာန္ကို ဤလက္ရွိဘ၀တြင္ပင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏိုင္သည္။ ဗုဒၶဘာသာသည္ ငွင္း၏ အဆံုးစြန္ေသာ ပန္းတိုင္သို႔ ေနာင္တမလြန္ဘ၀၌သာ ေရာက္ႏိုင္သည္ဟုမဆိုပါ။ နိဗၺာန္ကို ဤဘ၀တြင္ပင္ ခႏၶာကိုယ္အၾကြင္းအက်န္ရွိလွ်က္ သိျမင္ရျခင္းကို သဥပါဒိေသသနိဗၺာန္ ဟုေခၚ၏။ ရဟႏၱာတစ္ပါးသည္ ပရိနိဗၺာန္စံ၍ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္ေၾကြသြားေသာအခါ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တည္ရွိျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ ဆက္လက္ခံစားရသည့္ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို အႏုပါဒိေသသနိဗၺာန္ ဟု ေခၚ၏။ ထိုနိဗၺာန္ ေပၚလာလွ်င္ကား စိတ္အတြင္းမွာရွိေသာ ကိေလသာတို႔သည္လည္း ကင္းေ၀းစင္ၾကယ္သြားၾက မည္ျဖစ္ေပသည္။ ဤသည္ပင္ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြကို ေဆးေၾကာသည္ဟုေခၚဆိုႏိုင္ပါေပ၏။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ေသာ္ကား ျမန္မာတို႔၏ ႏွစ္သစ္တြင္ ကိုယ္၏အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာရံုျဖင့္ အားရတင္းတိမ္မေနမူ၍ စိတ္အညစ္အေၾကး ကိေလသာအညစ္အေၾကးတို႔ကိုလည္း ဓမၼေရစင္ျဖင့္ ေဆးေၾကာၾကပါဟူ၍ တိုက္တြန္းလွ်က္ မိမိ၏ “ႏွစ္သစ္ကူး ဓမၼလက္ေဆာင္” ေဆာင္းပါးကို ေအာက္ပါ လကၤာ ေဆာင္ပုဒ္ျဖင့္ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္ရေပသည္။

“စိတ္ကိုျပဳျပင္ အလွဆင္”
ေနထြက္ေန၀င္ ကိုးဂုဏ္ရွင္ ေန႔စဥ္ရွိခိုးမယ္၊
အနႏၱငါး ဂုဏ္ေတာ္မ်ား ညြတ္တြားကန္ေတာ့မယ္၊
မ်က္ႏွာသစ္လွ်င္ ေရကိုျမင္ ျမင္စဥ္ေမတၱာပြားပါ့မယ္၊
သစ္ရင္းသစ္ရင္း ပ်က္ယိုယြင္း ရုပ္ဆင္းသတိထားပါ့မယ္၊
တန္းတူေတြ႔လွ်င္ ေမတၱာ၀င္ မ၀င္ႏိုင္ကျပိဳင္တတ္တယ္၊
ျပိဳင္မယ့္အစား ေမတၱာပြား စိတ္ထားျပဳျပင္ေျပာင္းပါ့မယ္၊
ကိုယ့္ေအာက္ေတြ႔လွ်င္ ကရုဏာ၀င္ မ၀င္ႏိုင္က ႏိုင္တတ္တယ္၊
ႏိုင္မဲ့အစား ကရုဏာပြား စိတ္ထားျပဳျပင္ေျပာင္းပါ့မယ္၊
ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မုဒိတာ၀င္ မ၀င္ဣႆာရိုင္တတ္တယ္၊
ရိုင္မဲ့အစား မုဒိတာပြား စိတ္ထားျပဳျပင္ေျပာင္းပါ့မယ္၊
သေဗၺသတၱာ သူသူငါ ကံသာမူလရွိၾကတယ္၊
သံသရာနယ္ ခ်ာခ်ာလည္ အတၱပယ္မွ ျငိမ္းလိမ့္မယ္၊
စိတ္ကိုလဲျပင္ ရုပ္လဲျပင္ ျပင္ဆင္တိုင္းရ ျပဳတိုင္းလွ သုခနိဗၺာန္တိုင္လိမ့္မယ္၊
ရုပ္ကိိုသာျပင္ နာမ္မျပင္ ရုပ္သြင္မလွ နာမ္မလွ၊
နာမ္ကိုသာျပင္ ရုပ္မျပင္ နာမ္စဥ္လဲလွ ရုပ္လဲလွ၊
နာမ္ဓာတ္ေပၚတြင္ ဥာဏ္ဓာတ္တင္ လိုလွ်င္ခဏနိဗၺာန္ရ။
(မစိုးရိမ္းဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)

“ယခုႏွစ္သစ္မွသည္ ေနာင္ႏွစ္သစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မိမိ၏ ဓမၼမိတ္ေဆြအားလံုး က်န္းမာခ်မ္းသာၾကကာ ရုပ္နာမ္ႏွစ္မ်ိဳးကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ေဆးေၾကာႏိုင္ေသာ သူေတာ္စင္မ်ား ျဖစ္ၾကပါေစကုန္သတည္း”
 
အရွင္ဇ၀န
၂၀၁၀ ခုႏွစ္၊ ဧျပီလ၊ ၁၆ ရက္။ (ေသာၾကာေန ့) 



ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Tuesday, April 20, 2010

Beauty (Harmony Of Head And Heart By Moe Hein)

BEAUTY

Sometimes you are a shower,
cooling the heart and pleasing the head.

Sometimes you are an enigma,
vexing the heart and puzzling the head.

And sometimes you are a dagger,
piercing the heart and slashing the head.

Beauty, am I to
smile, ...cry....or .....die?

(From Poems On Sentiments)



ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

သူငယ္ေတာ္ေတာရ ဆရာေတာ္၏ ေန ့စဥ္ေဟာျပ ၾသ၀ါဒ (၂၉)

တကယ္ပယ္ရမယ့္အရာ

ဘုန္းၾကီးတို ့ေယာဂီသူေတာ္စင္ေတြအားလံုး သိထားရမွာက သကၠာယဒိ႒ိဆိုတဲ့ပုဒ္မွာ သကၠာယဆိုတာ ထင္ရွားရွိတဲ့ ရုပ္နာမ္အေပါင္းအစုကိုေခၚတယ္၊ သကၠာယကို ပယ္ရမွာ မဟုတ္ဘူး။ ငါမရွိဘဲနဲ ့ ရွိတယ္၊ သူမရွိဘဲနဲ ့ ရွိတယ္လို ့ ယူဆေနတဲ့ ဒိ႒ိကိုသာ ပယ္ရမွာ။

သကၠာယ နဲ ့ဒိ႒ိ

သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္ဘို ့ရာ ေယာဂီသူေတာ္စင္ေတြအားလံုးဟာ ဘာကိုရႈရမွာလဲေမးရင္ သကၠာယကို ျမင္ေအာင္ ရႈရမယ္၊ သကၠာယကိုျမင္ရင္ ဒိ႒ိဆိုတာ ျပဳတ္သြားမယ္။

အာနာပါန နဲ ့ သတိပ႒ာန္

အာနာပါနႆတိကို ပိုင္ပိုင္နိဳင္နိဳင္ ပြားေနတဲ့သူဟာ သတိပ႒ာန္ေလးပါးလံုးကို ျပီးျပည့္စံုတယ္လို ့ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ အာနာပါနႆတိ တစ္လံုးကို ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ပြားၾကည့္ရင္၊ သတိပ႒ာန္ေလးပါးလံုး သူ ့ေနရာနဲ ့သူ ပါ၀င္ေနတာကို ေတြ ့ရတယ္။

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

ပဲႏြယ္ကုန္းဆရာေတာ္၏ သုတပန္းခိုင္ (၁၂)

၄၆။ ေျမတစ္ျပင္လံုး၌ ဧကရာဇ္မင္း ျဖစ္ရသည္ထက္၊ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာျပည္သို ့ ေရာက္ရသည္ထက္၊ တစ္ေလာကလံုးကို အစိုးရသည္ထက္ “ေသာတာပန္” ျဖစ္ရတာက ျမတ္တယ္။

၄၇။ အနာမရွိေသာ လက္ျဖင့္ အဆိပ္ကိုကိုင္လွ်င္ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး။ ေစတနာမရွိဘဲ ျပဳမိလွ်င္ အကုသိုလ္ မျဖစ္ပါဘူး။

၄၈။ မေကာင္းမႈ ျပဳထားလွ်င္ ေကာင္းကင္မွာ ေနေန၊ သမုဒၵရာအလယ္မွာ ေနေန ေတာင္ေခါင္းထဲေနေန မေကာင္းမႈမွ မလြတ္နိဳင္ပါဘူး။

၄၉။ ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွ ၀ိပါတ္ေတာ္ ၁၂-ပါး ၾကံဳရေသးတယ္။ ၀ဋ္ေၾကြးပါမည့္ အလုပ္အေျပာကို ေရွာင္ၾကဥ္ပါ။

၅၀။ ေသျခင္းတရား (ေသမင္း) က ႏွိပ္စက္ေတာ့ ဘယ္ေဆြမ်ိဳးမွ မကယ္နိဳင္ဘူး။
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Monday, April 19, 2010

ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္ တရားေတာ္

ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ) ႏွင့္ ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္-အင္းမ)

ကၽြန္ေတာ္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားဘ၀မွာ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္တာေတြ ေလ့လာရင္း စိတ္အေၾကာင္းသိခ်င္လာပါတယ္။ အဲဒါႏွင့္ တစ္ေန ့ေက်ာင္းက ဗုဒၶဘာသာအသင္းစာၾကည့္တိုက္မွာ သြားျပီး တရားေခြေတြရွာၾကည့္ေတာ့ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက ရဲ ့ ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္စစ္ ဆိုတဲ့ တရားေခြေလး ေတြ ့တာႏွင့္ ငွားလာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတရားေခြဟာ ကၽြန္ေတာ္ ပထမဆံုးနာျဖစ္တဲ့ ဆရာေတာ္ အရွင္ဆႏၵာဓိက ရဲဲ ့တရားတစ္ပုဒ္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီတရားေခြႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး မွတ္မွတ္သားသားျဖစ္ခဲ့တာကေတာ့ အဲဒီအေခြငွားျပီး ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာဘဲ ေက်ာင္းသားအေရးအခင္းျဖစ္လို ့ ေက်ာင္းေတြပိတ္လိုက္ရပါတယ္။ ဒီတရားေခြဟာ ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္အတူ လေပါင္းမ်ားစြာ ရွိေနခဲ့ရပါတယ္။ ေနာင္ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္မွ စာၾကည့္တိုက္ကို ျပန္အပ္ျဖစ္လိုက္တဲ့ အေခြေလးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀ထဲမွာ အမွတ္တရတစ္ခုအျဖစ္ ဒီတရားေတာ္ကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားကို ဓမၼဒါန ျပန္လည္မွ်ေ၀ ေပးလိုက္ပါတယ္ ခင္ဗ်ား။



ပထမပိုင္း



ဒုတိယပိုင္း



ေလးစားစြာျဖင့္
၀ိမုတၱိသုခ
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Wednesday, April 14, 2010

THE BUDDHA (Documentary Movie)

 THE BUDDHA 

 

Full program now available online.


Two-thousand-five-hundred years ago in northern India, Prince Siddhartha left his palace where he had spent twenty-nine years indulging in pleasures. He was determined to comprehend the nature of human suffering. After a grueling spiritual quest that lasted six years, he at last attained enlightenment meditating under a fig tree. He became the Buddha, the “awakened one,” and devoted the rest of his life to teaching the way to enlightenment that he himself had found, giving birth to one of the world’s great religions.

Beginning on Wednesday, April 7, 2010, PBS brings to life Siddhartha and his journey in THE BUDDHA, a two-hour documentary directed by award-winning filmmaker David Grubin.

“Buddhism is growing more and more popular in America,” said David Grubin. “But the Buddha himself remains a mysterious, exotic figure, the founder of a religion in a different key. The Buddha never claimed to be God, or his emissary on earth. He said only that in a world of unavoidable pain and suffering, he had found a serenity which others could find too. In our own bewildering times of violent change and spiritual confusion, the Buddha’s teachings have particular relevance.”

The film, narrated by actor Richard Gere, is undertaken in conjunction with Asia Society Museum, which has organized an exhibition entitled Pilgrimage and Buddhist Art, the first-ever exhibition examining artistic production inspired by sacred sites and the practice of Buddhist pilgrimage in Asia.

Grubin, who directed the critically acclaimed series of films on American presidents including “LBJ,” “FDR” and “Truman” as well as other award-winning series such as THE JEWISH AMERICANS, THE SECRET LIFE OF THE BRAIN and NAPOLEON, tells the story of the Buddha through ancient artwork that depicts the various stages of Siddhartha’s journey, contemporary animation that vividly portrays the legends surrounding the Buddha and contemporary footage of northern India, where many of the religious rituals from the Buddha’s time are still practiced today.

Experts on the Buddha, representing a variety of disciplines, relate the key episodes of the Buddha’s life and reflect on what his journey means for us today. They include His Holiness the Dalai Lama; poets Jane Hirshfield and W.S. Merwin; scholars Robert Thurman, Kevin Trainor and Dr. Max Moerman; astrophysicist Trinh Xuan Thuan; and psychiatrist Mark Epstein, as well as practicing Buddhist monastics.

“By continuing our exploration of the world’s religions, we are delighted to participate in broadening people’s understanding of Buddhism today with David Grubin’s moving portrait of the life of the Buddha,” said John F. Wilson, PBS senior vice president and chief TV programming executive. “This film exposes not just the man, but also his rich teachings, which we hope will spark a larger conversation about religion and spirituality.”

THE BUDDHA (PREVIEW)




Part 1 (Birth & Youth, Part 1)



Part 2 (Birth & Youth, Part 2)



Part 3 (Birth & Youth, Part 3)



Part 4 (Seeking, Part 1)



Part 5 (Seeking, Part 2)




Part 6 (Seeking, Part 3)



Part 7 (Enlightenment, Part 1)



Part 8 (Enlightenment, Part 2)



Part 9 (Enlightenment, Part 3)



Part 10 (Teachings, Part 1)



Part 11 (Teachings, Part 2)



Part 12 (Teachings, Part 3)



Part 13 (Teachings, Part 4)



Part 14 (Community)



Part 15 (Meditation)



Part 16 (Compassion)



Part 17 (Miracles)



Part 18 (Death & Legacy, Part 1)



Part 19 (Death & Legacy, Part 2)




ရုပ္ရွင္ကားကို အစမွ အဆံုးအထိ တစ္ဆက္တည္း ၾကည့္လိုသူမ်ား ဤေနရာသို ့ႏွိပ္၍ၾကည့္ပါရန္။
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

မဟာသၾကၤန္အတြက္ အမွတ္တရ

“တာသၾကၤန္ နဲ ့သံေ၀ဂဘြဲ ့”

တာသၾကၤန္ သကၠရာဇ္ေျပာင္းျပီမို ့၊
ဇရာသန္ တစ္ႏွစ္ျဖင့္ ေႏွာင္းျပန္ေပါ့၊
အသစ္ေတြ ေဟာင္းပါလို ့ အိုခဲ့ျပီ။

ေၾသာ္... ရုပ္ကလာပ္ ကယ္တို ့၊
ခ်ဳပ္ျပတ္ကာ ကြယ္လြန္၍
နယ္ကၽြံကာ မရဏစခန္းကိုလွ၊
တစ္ေရြ ့ေရြ ့၀င္ကာ၊ ေန ့စဥ္ေန ့စဥ္ လွမ္းခဲ့တယ္၊
ကြယ္ ...ႏြမ္းလို ့ ၾကံဳလွီ။

ထိတ္စရာ့ ပါကလား၊
အနိစၥေပမို ့ စိတ္ခ်ေတာ့ မေသြသာသည္၊
ေသမွာ အတည္ကြဲ ့ သတၱ၀ါအမ်ား။

ေၾသာ္ .... တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ကယ္ႏွင့္ အသစ္အသစ္ ခႏၶာကိုယ္တို ့၊
ျမန္စြာ အိုေအာင္ တျမည့္ျမည့္နဲ ့ ေဆြးခဲ့ေသာ္လည္း၊
ဉာဏ္လႊာတိုသူေတြ တေစ့ေစ့မွ မေတြးနိဳင္ဘူး၊
တေရြ ့ေရြ ့ေျပးကာ အိုနယ္၀င္ခဲ့ေပါ့၊
ပ်ိဳတယ္ထင္သူေတြ ေၾကာ့ေၾကာ့ ေၾကာ့ေၾကာ့နဲ ့ျမဴးရွာၾက၊
ႏွစ္ကူးျပီး သၾကၤန္ခါခ်ိန္မို ့၊
ခႏၶာအိမ္ အသစ္တစ္ခုျဖင့္ ေျပာင္းျပန္ေပါ့၊

အမယ္မင္း.... အေဟာင္းျဖစ္ျပီး အသစ္ဆက္လို ့ ပြားေပမယ့္၊
၄င္းအသစ္လဲ တစ္ေခတ္ပ်က္လို ့ သြားေပလိမ့္၊
အို.... ကြယ္တို ့ရဲ ့ အေကာင္းမျဖစ္နိဳင္ဘူး၊
အေဟာင္းအသစ္ဆိုတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တရား။

ဒဂုန္ဦးထြန္းျမင့္

----------------------------
သၾကၤန္တြင္း ဘေလာ့ဂ္မွာ ဘာေရးရမလဲစဥ္းစားေနတုန္း ဆရာပါရဂူရဲ  ့ “ဒဂုန္ဦးထြန္းျမင့္၏ ကေလးသူငယ္ႏွင့္ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ” စာအုပ္ ထဲမွာ  ဒီသံေ၀ဂကဗ်ာေလး တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ဖတ္မိတာနဲ ့ သၾကၤန္အမွတ္တရ တင္ေပးလိုက္တာပါခင္ဗ်ာ။

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Thursday, April 8, 2010

သူငယ္ေတာ္ေတာရ ဆရာေတာ္၏ ေန ့စဥ္ေဟာျပ ၾသ၀ါဒ (၂၈)

ဒိ႒ိ (၆၂)ပါး၏ ေရေသာက္ျမစ္

သကၠာယဒိ႒ိတည္းဟူေသာ ေႏွာင္ၾကိဳးနဲ ့ အတုပ္အေႏွာင္ခံရတဲ့သူဟာ ဘ၀နဲ ့ကာမကို တပ္မက္တဲ့ တဏွာတည္းဟူေသာ ေရအလ်ဥ္မွာ ျမဳပ္တစ္လွည့္၊ ေမ်ာတစ္လွည့္နဲ ့ ဒုကၡျဖစ္ရတယ္၊ ေမ်ာတာကနည္းတယ္၊ ျမဳပ္တာကမ်ားတယ္။ ဒီေတာ့ သကၠာယဒိ႒ိဆိုတာ ဒိ႒ိ(၆၂)ပါးလံုးရဲ ့ ေရေသာက္ျမစ္ၾကီးျဖစ္တယ္။ သူ ့ကို အမွီျပဳျပီးေတာ့ ဒိ႒ိအားလံုး ျဖစ္သြားနိဳင္တယ္။

သကၠာယဒိ႒ိ နဲ ့ သံသရာ

သကၠာယဒိ႒ိတည္းဟူေသာ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္း အတုပ္အေႏွာင္ခံရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ က်န္တဲ့ (၆၂)ပါးေသာ ဒိ႒ိၾကိဳးေတြ ၀ိုင္းျပီးေတာ့ တုပ္ထားတာ ျဖစ္ေလေသာေၾကာင့္ သံသရာတည္းဟူေသာ ေထာင္အိမ္၊ ေႏွာင္အိမ္၊ ေလွာင္အိမ္ၾကီးထဲမွာ မလႈပ္နိဳင္ေအာင္ ျမဳပ္ရေတာ့တာပဲ။


ရုပ္နာမ္ရႈမွ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္္

တကယ္တန္းအရွိက ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါ သူ ငါမဟုတ္၊ ရုပ္နာမ္တို ့ရဲ ့အစုအေပါင္း၊ မရွိတာက သတၱ၀ါ၊ ဒီေတာ့ တကယ္မရွိတဲ့သတၱ၀ါကို ရႈမွတ္ဖို ့မလိုဘူး။ တကယ္ထင္ရွားရွိေနတဲ့ ရုပ္နာမ္တို ့ရဲ ့ အစုအေပါင္းကို ျမင္ေအာင္ရႈရမယ္။ အဲဒါမွ သကၠာယဒိ႒ိျပဳတ္လြတ္မယ္။

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

A Plea To Head And Heart (Harmony Of Head And Heart By Moe Hein)

A PLEA TO HEAD AND HEART

Dear Head,
show me not the way to amass wealth
for it may drown me in a sea of greed.
Nor the way to harness power
for it can sow the destruction seed.
And not the way leading to fame
for it can inflate and deflate me again.
But show me how the wise
think right, speak right and do right.
The path they never lose from their sight
and win over passion with reason.

Dear Heart,
give me the guts to face life
and the strength to endure hardship.
So that I be placid in a storm
as the brave strive to survive.
And if I reach the shores of happiness
with a chance to hoist the flag of success,
let me be humble not arrogant
and know that everything is transient.

(From Poems On Head And Heart)




ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

ပဲႏြယ္ကုန္းဆရာေတာ္၏ သုတပန္းခိုင္ (၁၁)

၄၂။ သဒၶါ၊ သီလ၊ ဟီရိ၊ ၾသတၱပၸ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ အရိယာဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးဆိုတာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ ့ ၾကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္တဲ့ အေမြေတာ္ပဲ။

၄၃။ ဆိုးသြမ္းမိုက္ရိုင္းတဲ့ သားသမီးေတြကို မိဘမ်ားက ေျပာဆိုဆံုးမလို ့မရေတာ့ အေမြျပတ္ ေၾကျငာတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားကလည္း ပ်င္းေနတဲ့ လူေတြကို အေမြျပတ္ ေၾကျငာထားပါတယ္။ လူပ်င္းေတြဟာ အရိယာ ဥစၥာ ခုႏွစ္ျဖာဆိုတဲ့ ဗုဒၶအေမြေတာ္ေတြကို မရနိဳင္ပါဘူး။

၄၄။ အရိယာဥစၥာ ခုႏွစ္ျဖာ ျပည့္စံုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ တကယ့္လူခ်မ္းသာအစစ္ပါပဲ။ နိဗၺာန္ေရာက္သည့္ ဘ၀တိုင္ေအာင္ ဘ၀ဆက္တိုင္း ဘ၀ဆက္တိုင္း ခ်မ္းသာေစနိဳင္ပါတယ္။

၄၅။ မိဘက သားသမီးကို ပစၥည္းေတြ ပံုေပး၍ ေလာကီခ်မ္းသာ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္ေပးနိဳင္တယ္။ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာ ျပည့္စံုေအာင္ လုပ္မေပးနိဳင္ဘူး။

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Surmountable (Harmony Of Head And Heart By Moe Hein)

SURMOUNTABLE

Are you in distress?
Don't fret.
For millions in the world
are suffering no less.

Surely,
you have tasted life
which sometimes is bitter
and other times sweet.

However depressing
Live on!
What is there to gain
burying yourself in pain.
Your trouble will only double.

Remember
mountains, however lofty,
come under the sole and heel.
Waves, however gigantic,
come under the hull and keel.

All are surmountable.
Shake off your worries
and muster courage.
With a sound mind and firm steps
come on, move ahead!

Every second is precious
so make use of it.
Don't give up, my dear.
Your heart is the driving spirit.
Your head the guiding compass.

Go on! Make it!
If you can,
you are no more the man before.
You are reborn.
Future awaits you with a smile.

Man,
do know that
your fate is in your hand.

(From Poems On Life)


ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Monday, April 5, 2010

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ဓမၼသင္တန္း (ဒုတိယပိုင္း)

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ဓမၼသင္တန္း
ဆရာေတာ္ ဦးၾသသဓ

အပိုင္း (၁၀)



အပိုင္း (၁၁)



အပိုင္း (၁၂)



အပိုင္း (၁၃)



အပိုင္း (၁၄)



အပိုင္း (၁၅)



အပိုင္း (၁၆)




(U SannAung ၏ Youtube စာမ်က္ႏွာမွ ျပန္လည္ကူးယူ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္ ခင္ဗ်ား။)

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ဓမၼသင္တန္း (ပထမပိုင္း)

မဟာသတိပ႒ာနသုတ္ ဓမၼသင္တန္း
ဆရာေတာ္ ဦးၾသသဓ

အပိုင္း (၁)



အပိုင္း (၂)



အပိုင္း (၃)



အပိုင္း (၄)



အပိုင္း (၅)



အပိုင္း (၆)



အပိုင္း (၇)



အပိုင္း (၈)



အပိုင္း (၉)




(U SannAung ၏ Youtube စာမ်က္ႏွာမွ ျပန္လည္ကူးယူ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္ ခင္ဗ်ား။)
ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္