Wednesday, August 11, 2010

အူယားလို ့ေရးသည္

ကာမာကူရ ဆင္းတုေတာ္ၾကီး

ကၽြန္ေတာ္ အခု ေရာက္ေနတဲ့ ဂ်ပန္နိဳင္ငံကို ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံတစ္ခု အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျမန္မာေတြသိထားခဲ့ၾကပါတယ္။ ဂ်ပန္မွာ ထင္ရွားတဲ့ ကာမာကူရဘုရား (Kamakura Daibutsu) ဆိုရင္လည္း ျမန္မာေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား သိၾကသလို ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကိုလည္း ဓါတ္ပံုေတြ၊ ဆင္းတုေတာ္ အေသးေလးေတြကေနတဆင့္ ျမင္ဖူး၊ ဖူး ဖူးၾကပါတယ္။

ဂ်ပန္ေရာက္ေနတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြဆိုရင္ေတာ့ ဂ်ပန္ရဲ ့ဘယ္နယ္ကိုပဲ ေရာက္ေနေန ဆင္းတုေတာ္ၾကီးရွိရာကို ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္းနဲ ့ေတာ့ ေရာက္ေအာင္ၾကိဳးစားသြားဖူးၾကတာပါဘဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို ့အတြက္ ဘာသာေရးအထြဋ္အျမတ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရိုေသရတဲ့ ေနရာျမတ္တစ္ခုေပပဲကိုး။

ဘုရားၾကီး သီတင္းသံုးတဲ့ေနရာက တိုက်ိဳျမိဳ ့ေပၚကေန ရထားႏွင့္သြားမယ္ဆို တစ္နာရီေလာက္စီးရင္ ကာမာကူရဘူတာကို ေရာက္ပါတယ္။ အဲဒီကမွ ဘက္စ္ကားျဖစ္ျဖစ္၊ Taxi နဲ ့ျဖစ္ျဖစ္ (၁၅) မိနစ္ေလာက္စီးရင္ ဘုရားၾကီးဆီေရာက္ပါတယ္။ ဘုရားၾကီးရဲ ့ပတ္ခ်ာလည္မွာ ေတာင္ကုန္းေတြ၊ သစ္ပင္ေတြ ထူထူထဲထဲရွိလို ့ သာသာယာယာရွိပါတယ္။ သိပ္မေ၀းတဲ့ေနရာမွာ ပင္လယ္လည္းရွိေနတာမို ့ ပတ္၀န္းက်င္ကတိုက္ခတ္ေနတဲ့ေလကအစ သန္ ့ရွင္းလတ္ဆတ္ျပီး ေရာက္ရွိလာတဲ့သူေတြကို ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါးရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့မႈကို ျဖစ္ေစပါတယ္။

တခ်ိဳ ့ေသာပုဂၢိဳလ္မ်ားကေတာ့ ကာမာကူရဘုရားၾကီးကို ဒါက ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္မဟုတ္ဘူး၊ မဟာယာနအယူအဆအရ ဘုရားအေလာင္းရုပ္တုပဲလို ့ဆိုၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သြားၾကတဲ့ျမန္မာေတြကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဆင္းတုေတာ္အျဖစ္ႏွင့္ဘဲ သိၾက၊ ႏွလံုးသြင္းၾကျပီး အာရံုျပဳၾကည္ညိဳဖူးေျမာ္ၾကတာဘဲ မ်ားပါတယ္။

ဘုရားၾကီးရဲ ့သမိုင္း
Amida Buddha
အမိတာဘာ= အမိတ(အႏိႈင္းဆမရွိေသာ)+အာဘာ(ပညာအေရာင္ရွိေတာ္မူေသာ ဘုရား)

ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားၾကီးဆီ ဂ်ပန္ကို ေရာက္ခါစ ပထမဆံုးအၾကိမ္စသြားေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ျမန္မာျပည္ကဘုရားေတြလို ဘုရားပုရ၀ုဏ္ေတြ၊ အာရံုခံတန္ေဆာင္းေတြရွိမယ္လို ့ ထင္ထားတာပါ။ အနည္းဆံုးေတာ့ ဘုရား၀တ္ျပဳစရာ ေနရာသီးသန္ ့တစ္ခုေတာ့ရွိမယ္ေပါ့။ တကယ္လည္း ေရာက္သြားေရာ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ၾကီးဟာ ကုန္းျမင့္တစ္ခုေပၚမွာ ဒီအတိုင္း သီတင္းသံုးေနတာပါ။ ပတ္ခ်ာလည္မွာက ရင္ျပင္ေတာ္လိုမ်ိဳး လမ္းေလွ်ာက္ျပီး ၾကည့္လို ့ရတဲ့ လူသြားလမ္းက်ယ္ လုပ္ထားပါတယ္။ ဘုရား၀တ္ျပဳစရာေနရာသီးသန္ ့မရွိပါဘူး။ ေဘးဘက္ေတြမွာေတာ့ အမိုးႏွင့္ အေဆာက္အအံုေတြေအာက္မွာ ထိုင္စရာခံုရွည္ေတြေတာ့ ခ်ေပးထားပါတယ္။ ဘုရားရင္ျပင္ရဲ ့ ေထာင့္တခ်ိဳ ့မွာ ေက်ာက္တံုးအၾကီးၾကီးေတြ လူထိုင္လို ့ရေအာင္ ခ်ေပးထားတာေတာ့ရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ ့ျမန္မာေတြက အဲဒီေက်ာက္တံုးေတြေပၚတက္ျပီး ဘုရား၀တ္ျပဳရွိခိုးၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ ့လည္း ရင္ျပင္စၾကၤ ံေပၚမွာဘဲ အဆင္ေျပသလိုထိုင္ျပီး ကန္ေတာ့ၾကပါတယ္။ ပုတီးစိပ္တာတို ့၊ တရားထိုင္တာတို ့၊ ဘုရားစာရြတ္ျပီး ပူေဇာ္တာတို ့လုပ္ဖို ့ဆိုတာကေတာ့ ေနရာအေနအထားေၾကာင့္ နဲနဲ ခက္မယ္လို ့ေျပာရမွာပါဘဲ။

ေနာက္ပိုင္းေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကာမာကူရကို မၾကာခဏဆိုသလို ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေရာက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္က ဘုရားၾကီးမွာ ေအးေအးေဆးေဆး တစ္ေနရာမွာ ထိုင္တတ္ျပီး ေတြ ့သမွ်ျမင္သမွ်ကို ဂရုတစိုက္ သတိထား လိုက္ၾကည့္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလို လိုက္ၾကည့္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြ သတိထားမိသြားသလဲေပါ့...။

ဘုရားၾကီးရဲ ့ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး၀န္ထမ္းေတြဟာ ဒီဘုရားအေပၚမွာ အရိုအေသနည္းတာကို ေတြ ့ရပါတယ္။ သူတို ့က ဒီဘုရားၾကီးကို Tourist Attraction အျဖစ္၊ ရုပ္တုတစ္ခု အျဖစ္ေလာက္သာ သေဘာထားတဲ့ပံုစံ သူတို ့အျပဳအမူေတြမွာ ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အထိမ္းအမွတ္ရုပ္တုဆိုတာမ်ိဳးေတာင္ စိတ္ထဲရွိခ်င္မွ ရွိလိမ့္မယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။

ေနာက္....လာၾကတဲ့သူေတြ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ သူတို ့လူမ်ိဳးေတြပဲမ်ားပါတယ္။ နိဳင္ငံျခားသားေတြလာတာလည္း ရွိေတာ့ရွိပါတယ္။ ျမန္မာေတြကိုကေတာ့ ေတြ ့ရခဲပါတယ္။ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးကို ဗုဒၶဘာသာကိုးကြယ္တယ္လို ့သိထားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ (သူတို ့မွာ မဟာယာနတို ့၊ ဇင္တို ့၊ ရွင္တို တို ့စသျဖင့္ေတာ့ အမ်ိဳးကြဲေတြေတာ့ရွိပါတယ္) ဘုရားလာၾကတဲ့သူေတြကို ျမင္ရရင္ ေတာ္ေတာ္ေလးအံ့ၾသရပါတယ္။ ဘာလို ့လဲဆိုေတာ့ သူတို ့ဟာ ဆင္းတုေတာ္ကို အရိုအေသေပးတဲ့ပံုလည္းမျပ၊ ဘာသာေရးအထိမ္းအမွတ္တစ္ခုလို ့လဲ သေဘာထားပံုမရ။ သူတို ့ေတြက ဆင္းတုေတာ္ၾကီးကို Disney Land က အရုပ္ေတြလိုမ်ိဳးသေဘာထားသလားေတာ့မေျပာတတ္ဘူး။ ဓါတ္ပံုေတြ မ်ိဳးစံုရိုက္ျပီး ျပန္ၾကတာဘဲ ေတြ ့ရတတ္ပါတယ္။

ဒီတစ္ခါလည္း မေန ့က ကၽြန္ေတာ္ ဘုရားကို ေရာက္တယ္။ အ၀င္၀မွာ ၀င္ေၾကးပိုက္ဆံေပးျပီး ဘုရားပုရ၀ဏ္ထဲ စ၀င္လိုက္တာနဲ ့ ေတြ ့ရတဲ့ျမင္ကြင္းက စိတ္ထဲ ကသိကေအာင့္ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဆင္းတုေတာ္ၾကီးရဲ ့ေရွ ့တည့္တည့္မွာ အ၀င္၀ဂိတ္တံခါးႏွင့္ဆက္ထားတဲ့ လူသြားလမ္းရွည္တစ္ခုရွိတယ္။ စျပီး ပုရ၀ဏ္ထဲ၀င္လိုက္တာနဲ ့ ဆင္းတုေတာ္ၾကီးတစ္ကိုယ္လံုးကို ဖူးလိုက္ရျပီး တန္းတန္းမတ္မတ္ အဲဒီလမ္းအတိုင္း ဆင္းတုေတာ္ဆီ ေလွ်ာက္သြားရတာမ်ိဳးေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္၀င္သြားေတာ့ အဲဒီလူသြားလမ္းေပၚမွာ လူငယ္အုပ္စုတစ္ဖြဲ ့ဓါတ္ပံုရိုက္ေနၾကတယ္။ ရိုက္တာက ရိုးရိုးမဟုတ္ဘူးဗ်။ တစ္ေယာက္က သူ ့လက္ဖ၀ါးကို ေမွာက္ျပီး ဆင္းတုေတာ္ၾကီးရဲ ့တည့္တည့္ေနရာမွာ အေပၚကို ေျမွာက္ထားတယ္။ အဲဒါကို ေနာက္တစ္ေယာက္က ကင္မရာကို ေနရာလိုက္ခ်ိန္ျပီးရိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ၾကည့္လိုက္တာနဲ ့ တန္းသေဘာေပါက္တယ္။ ဒီေကာင္ေတြ ဆင္းတုေတာ္ၾကီးရဲ ့ဦးေခါင္းေတာ္ကို လက္နဲ ့ပုတ္ေနတဲ့ပံုေတာ့ရိုက္ေနျပီလို ့။


ပုရ၀ဏ္အ၀င္မွ လွမ္းျမင္ရေသာ လူသြားလမ္းႏွင့္ ဆင္းတုေတာ္ၾကီး

စိတ္ထဲကေဒါသက ေထာင္းကနဲထြက္သြားတာကို အသာေလးထိန္းျပီး အဲဒီအဖြဲ ့ကို ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာ္လာခဲ့လိုက္တယ္။ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတက္တဲ့ ေလွကားနားေရာက္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ လူငယ္တစ္ဖြဲ ့ထပ္ေတြ ့ျပန္တယ္။ သူတို ့ကလည္း ေလွကားထိပ္မွာ ဓါတ္ပံုရိုက္ေနၾကတာပါဘဲ။ အဲ....ရိုက္ပံုရိုက္နည္းကေတာ့ သူတို ့ထဲက တစ္ေယာက္က ဘုရားဆင္းတုေတာ္ၾကီးရဲ ့ ကိုယ္ေနဟန္ထား၊ လက္ေနဟန္ထားေတာ္ အတိုင္း ခၽြတ္စြပ္တူေအာင္ လိုက္ထိုင္ျပီး ဓါတ္ပံုအရိုက္ခံေနတာပါ။ အဲဒါကို ေဘးကျဖတ္သြားတဲ့ လူေတြကလည္း သေဘာေတြက်လို ့ အားေပးသြားၾကပါေသးတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသက ပိုျပီးထြက္လာပါတယ္။ သူတို ့ကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ေက်ာ္လာျပီးေတာ့ ရင္ျပင္ေတာ္ေပၚတက္လာခဲ့လိုက္ပါတယ္။

ဘုရားအာရံုျပဳျပီး ခံုတန္းရွည္တစ္ခုမွာထိုင္ရင္း ကိုယ့္စိတ္ကိုယ္ျပန္ျပီးသတိေပးရပါတယ္။ ငါကုသိုလ္ျပဳဖို ့ဘုရားလာတာ၊ အကုသိုလ္မျဖစ္ေစနဲ ့လို ့ ဆင္ျခင္ေနလို ့မွ မဆံုးေသးဘူး။ ျမင္ကြင္းထဲကို မေတာ္တာက ထပ္၀င္လာျပန္ပါေရာဗ်ား...။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အဲဒီျမင္ကြင္းကို ၾကည့္ရင္း ငါဒီအေၾကာင္းေတာ့ ပို ့စ္ေရးေတာ့မယ္လို ့ ေခါင္းထဲအၾကံရသြားျပီး သက္ေသခံအျဖစ္ ဓါတ္ပံုရိုက္ယူထားလိုက္ေတာ့မယ္လို ့စိတ္ကူးရသြားပါတယ္။ အဲဒါနဲ ့ကင္မရာလည္း မပါေတာ့ ပါတဲ့လက္ကိုင္ဖုန္းထုတ္ျပီး ဓါတ္ပံုမွတ္တမ္းတင္လိုက္ေတာ့တယ္ခင္ဗ်ာ။

ျမင္ကြင္းကေတာ့ အေနာက္တိုင္းသူမ ႏွစ္ေယာက္၊ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ေအာက္က အုတ္ေဘာင္ေပၚမွာ ကို ့ယို ့ကားယားပက္လက္လွန္ျပီး အိပ္ခ်လိုက္လို ့ပါဘဲ။ သူတို ့၀တ္ထားတဲ့ အ၀တ္အစားေတြႏွင့္ သူတို ့အိပ္လိုက္ပံုနဲ ့က ဘုရားၾကီးေရွ ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ ဗုဒၶဘာသာျမန္မာတစ္ေယာက္မ်က္စိႏွင့္ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပဘူးဗ်ာ။ သူတို ့ကလည္း ဘာစိတ္ကူးေပါက္ျပီးမ်ား အိပ္လဲမသိ။ အၾကာၾကီးဘဲ။ ပထမ ကၽြန္ေတာ္က မသိမသာအေ၀းၾကီးကေန ဓါတ္ပံုရိုက္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ မထူးဘူးကြာဆိုျပီး စိတ္ထဲတင္းတင္းရွိတာနဲ ့ သူတို ့အနားသြားျပီးေတာ့ကို ရိုက္လိုက္ေတာ့တယ္။ ေနာက္ေတာ့ တစ္ေယာက္ကထသြားတယ္။ က်န္တဲ့ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ၾကီးၾကာမွ ထသြားတယ္။






ဒီလိုေတြ ျဖစ္ခ်င္တိုင္းျဖစ္၊ လုပ္ခ်င္တိုင္းလုပ္ေနၾကတာကို ဘယ္သူမွလည္း တားမယ့္သူမရွိ၊ သတိေပးမယ့္သူလည္းမရွိ၊ သေဘာက်လို ့အားေတာင္ေပးလိုက္ၾကေသးတယ္။ ဘုရားၾကီး စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဖြဲ ့ကလည္း သူတို ့ႏွင့္မဆိုင္သလိုပါဘဲ။

ဒီလိုအျပဳအမူမ်ိဳးေတြ ျမန္မာျပည္မွာသာ အခုလိုလုပ္လို ့ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္၀င္တားမိမွာ က်ိန္းေသပါတယ္။ ကိုယ္မတားခင္ေတာင္ ကိုယ့္ထက္ လက္ဦးျပီး တားမယ့္သူေတြ တန္းစီေနမွာပါ။ အခုေတာ့ ကိုယ့္နိဳင္ငံ၊ ကိုယ့္အရပ္မဟုတ္ေတာ့ ကိုယ့္မွာ ထြက္ေနတဲ့ ေဒါသကို အတင္းခ်ိဳးႏွိမ္ရင္း ျပန္လာခဲ့ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ ဘာသာ၊ သာသနာကို အေစာ္ကားခံလိုက္ရသလို ခံစားရတယ္ဗ်ာ။

လူတိုင္းမွာ ဘာသာေရးႏွင့္ပတ္သက္ျပီး လြတ္လပ္စြာ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ခြင့္ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္မယံုၾကည္တဲ့ မကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာအယူအဆအေပၚမွာ ေစာ္ကားခြင့္၊ မေလးမစားလုပ္ခြင့္မရွိပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ေတြ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္လို ့ တျခားဘာသာ၀င္ေတြရဲ ့ ဘုရားရွိခုိးေက်ာင္းေတြ၊ ဘာသာေရးအေလးအျမတ္အျဖစ္သတ္မွတ္ထားတဲ့ေနရာေတြကို သြားၾကရင္လည္း သူတို ့ေတြရဲ ့ အေလးအျမတ္ထားတဲ့ ရုပ္ပံုကားခ်ပ္ေတြ၊ ရုပ္တုေတြကို မေလးမစား မလုပ္ၾကပါဘူး။ အသိအမွတ္ျပဳ တန္ဖိုးထားၾကပါတယ္။ အဲဒီေနရာက သတ္မွတ္ထားတဲ့ စည္းကမ္းကိုလည္း လိုက္နာတာပါဘဲ။ ဒါဟာ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈတစ္ခုပါ။ ကိုယ္မယံုၾကည္ လက္မခံေပမယ့္ မေစာ္ကားပါဘူး။

အခုေတာ့ အင္မတန္တိုးတက္ေခတ္မီေနတဲ့ တိုင္းျပည္မွာရွိတဲ့ သူတို ့ကိုယ္သူတို ့ Civilized ျဖစ္ပါတယ္လို ့ ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့ လူမ်ိဳးေတြရဲ ့ တျခားဘာသာအေပၚ မေထမဲ့ျမင္ျပဳမႈၾကီးပါ။ ေတာ္ေတာ္ကို ရုပ္ဆိုးတယ္လို ့ ကၽြန္ေတာ္သံုးသပ္ပါတယ္။

ဒီပို ့စ္ကို ကၽြန္ေတာ္ေရးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ဗုဒၶဘာသာနိဳင္ငံတစ္ခုလို ့ အမ်ားသိထားၾကတဲ့တိုင္းျပည္တစ္ခုမွာရွိတဲ့ အထင္ကရ ကမၻာေက်ာ္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ၾကီးအေပၚ သူတို ့နိဳင္ငံသားေတြႏွင့္ ဘာသာျခားအေနာက္တိုင္းသားေတြရဲ ့ ျပဳမူဆက္ဆံပံုကို အားလံုးကို သိေစခ်င္လို ့ပါ။ တကယ္ေတာ့ ကာမာကူရဆင္းတုေတာ္ၾကီးဟာ ဒီတိုင္းျပည္မွာ တည္ရွိသီတင္းသံုးေနေပမယ့္လို ့ တစ္ကမၻာလံုးမွာရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုးႏွင့္ ပတ္သက္ပါတယ္။ ဆက္ႏႊယ္ပါတယ္။ ဘယ္တိုင္းျပည္၊ ဘယ္ေဒသကပဲျဖစ္ျဖစ္ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့ အထိမ္းအမွတ္၊ အေဆာက္အအံု၊ ေစတီပုထိုး၊ ဆင္းတုေတာ္ေတြအားလံုးကို ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရမယ့္တာ၀န္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းရဲ ့တာ၀န္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို တတ္နိဳင္သေလာက္ ကိုယ္နဲ ့နီးစပ္ရာအားလံုးကို သိေအာင္ေျပာျပေပးၾကဖို ့ ကၽြန္ေတာ္ေမတၱာရပ္ခံပါတယ္။ ျဖစ္နိဳင္ရင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးမွရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ နိဳင္ငံအသီးသီးက ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုးကို သိေစခ်င္တာပါ။ ေနာက္ ဒီကမွေရွ ့ဆက္ျပီး ဘာသာ၊ သာသနာကို အေစာ္ကားမခံရေအာင္ ဘယ္လိုမ်ိဳး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္နိဳင္မလဲဆိုတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို ့ထက္ အေတြ ့အၾကံဳပိုမ်ားတဲ့ ရဟန္းပညာရွိေတြ၊ လူပညာရွိေတြ ႏွင့္ တိုင္ပင္ညွိႏိႈင္းလို ့ အေျဖဆက္ထုတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။

ေလးစားစြာျဖင့္
၀ိမုတၱိသုခ

No comments:

Post a Comment