Thursday, June 17, 2010

သစ္တံုးတရားေတာ္ (၁) ဒါရုကၡေႏၶာပမသုတ္ (ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္မူရင္း)

ပဌမ ဒါရုကၡေႏၶာပမသုတ္

၂၄၁။ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာသမၺီျပည္ ဂဂၤါျမစ္ကမ္းနား၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဂဂၤါျမစ္ေရအယဥ္ျဖင့္ ေမ်ာ၍ လာေသာ ၾကီးစြာေသာ သစ္တံုးကို ျမင္ေတာ္မူေသာ္ ''ရဟန္းတို ့ ဂဂၤါျမစ္ေရအလ်ဥ္ျဖင့္ ေမ်ာ၍ လာေသာ ၾကီးစြာေသာ သစ္တံုးကို သင္တို ့ ျမင္ၾကကုန္၏ေလာ''ဟု ရဟန္းတို ့ကို မိန္ ့ေတာ္မူ၏။ အသွ်င္ဘုရား ျမင္ၾကပါကုန္၏။

ရဟန္းတို ့ အကယ္၍ သစ္တံုးသည္ ဤမွာဘက္ကမ္းသို ့ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို ့မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ အလယ္၌ မနစ္ျမဳပ္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ၾကည္းကုန္း၌ မတင္ခဲ့ပါလွ်င္၊ လူတို ့ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ နတ္တို ့ မဆယ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ ဝဲမစုပ္ယူခဲ့ပါလွ်င္၊ အတြင္း၌ မေဆြးမပုပ္ခဲ့ပါလွ်င္ ထိုသစ္တံုးသည္ သမုဒၵရာသို ့ ညြတ္သည္ သမုဒၵရာသို ့ ကိုင္းသည္ သမုဒၵရာသို ့ ရိႈင္းသည္ ျဖစ္လတၲံ ့။ ထိုသို ့ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို ့ ဂဂၤါျမစ္၏ ေရအလ်ဥ္သည္ သမုဒၵရာသို ့ ညြတ္သည္ သမုဒၵရာသို ့ ကိုင္းသည္သမုဒၵရာသို ့ ရိႈင္းသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။

ရဟန္းတို ့ ဤအတူ သင္တို ့သည္လည္း ဤမွာဘက္ကမ္းသို ့ မေရာက္ခဲ့ပါလွ်င္၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို ့မကပ္ေရာက္ၾကပါလွ်င္၊ အလယ္၌ မနစ္ျမဳပ္ၾကပါလွ်င္၊ ၾကည္းကုန္း၌ မတင္ၾကပါလွ်င္၊ လူတို ့ မဆယ္ယူၾကပါလွ်င္၊ နတ္တို ့ မဆယ္ယူၾကပါလွ်င္၊ ဝဲမစုပ္ယူၾကပါလွ်င္၊ အတြင္း၌ မေဆြးမပုပ္ၾကပါလွ်င္ သင္တို ့သည္ နိဗၺာန္သို ့ ညြတ္ကုန္သည္ နိဗၺာန္သို ့ ကိုင္းကုန္သည္ နိဗၺာန္သို ့ ရိႈင္းကုန္သည္ ျဖစ္လတၲံ  ့။ ထိုသို ့ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေျကာင့္နည္း၊ ရဟန္းတို ့ ေကာင္းစြာ ျမင္ျခင္း 'သမၼာဒိ႒ိ'သည္ နိဗၺာန္သို ့ညြတ္သည္ နိဗၺာန္သို ့ ကိုင္းသည္ နိဗၺာန္သို ့ ရိႈင္းသည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
 
ဤသို ့ မိန္ ့ေတာ္မူလွ်င္ ရဟန္းတစ္ပါးသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏-''ျမတ္စြာ့ဘုရား ဤမွာဘက္ကမ္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ အလယ္၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္းဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ၾကည္းကုန္း၌ တင္မႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ လူတို ့ ဆယ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ နတ္တို ့ ဆယ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ ဝဲစုပ္ယူမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း၊ အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း ''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

ရဟန္း ''ဤမွာဘက္ကမ္း'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ အတြင္းျဖစ္ေသာ တည္ရာ 'အဇၩတၲိကာယတန'ေျခာက္ပါးတို ့၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း ''ထိုမွာဘက္ကမ္း'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္အပျဖစ္ေသာတည္ရာ 'ဗာဟိရာယတန' ေျခာက္ပါးတို့၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း ''အလယ္၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္း'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ နွစ္သက္စဲြမက္မႈ 'နႏၵီရာဂ'၏ အမည္တည္း။ ရဟန္း ''ၾကည္းကုန္း၌ တင္မႈ'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ငါဟူေသာ ေထာင္လႊားသည့္ 'မာန'၏ အမည္တည္း။

ရဟန္း ''လူတို ့ ဆယ္ယူမႈ'' ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ လူတို ့နွင့္ေရာေနွာသည္ ျဖစ္၍ ေန၏၊ အတူတကြ နွစ္သက္မႈရိွ၏၊ အတူတကြ စိုးရိမ္မႈရိွ၏၊ လူတို့ခ်မ္းသာသည္ရိွေသာ္ ခ်မ္းသာ၏၊ လူတို ့ ဆင္းရဲသည္ရိွေသာ္ ဆင္းရဲ၏၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥတို ့  ေပၚေပါက္လာကုန္သည္ရိွေသာ္ မိမိသည္ပင္ ထိုကိစၥတို ့၌ အားထုတ္ျခင္းသို ့ ေရာက္၏။ ရဟန္း ဤသို ့ ျဖစ္မႈကို 'လူတို ့ဆယ္ယူမႈ'ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္း ''နတ္တို ့ ဆယ္ယူမႈ'' ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ိဳ  ့ေသာရဟန္းသည္ ''ငါသည္ ဤသီလအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဤျခိဳးျခံမႈအက်င့္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ဤအက်င့္ ျမတ္အားျဖင့္လည္းေကာင္း ထင္ရွားေသာ နတ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ မထင္ရွားေသာနတ္ေသာ္လည္း ေကာင္း ျဖစ္ရလိမ့္မည္''ဟု တစ္ခုခုေသာ နတ္အျဖစ္ကို ေတာင့္တ၍ အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္သံုး၏။ ရဟန္း ဤသို ့ ေတာင့္တမႈကို 'နတ္တို ့ ဆယ္ယူမႈ'ဟု ဆိုအပ္၏။

ရဟန္း ''ဝဲစုပ္မႈ'' ဟူေသာ ဤအမည္သည္ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို ့၏ အမည္တည္း။

ရဟန္း ''အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈ'' ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ရဟန္း ဤသာသနာေတာ္၌ အခ်ိဳ  ့့ေသာရဟန္းသည္ သီလမရိွ၊ ယုတ္ညံ့ေသာ သေဘာရိွ၏၊ မစင္ၾကယ္သည္ ျဖစ္၍ ယံုမွားအပ္ေသာအက်င့္ရိွ၏၊ ဖံုးလႊမ္းအပ္ေသာ အမႈရိွ၏၊ ရဟန္း မဟုတ္ဘဲလ်က္ ရဟန္းဟု ဝန္ခံ၏၊ အက်င့္ျမတ္ကိုက်င့္သံုးသူ မဟုတ္ဘဲလ်က္ အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္သံုးသူဟု ဝန္ခံ၏၊ အတြင္းပုပ္၏၊ ကိေလသာျဖင့္စိုစြတ္၏၊ အမိႈက္ သရိုက္ကဲ့သို ့ ျဖစ္၏။ ရဟန္း ဤသည္ကို 'အတြင္း၌ ပုပ္ေဆြးမႈ'ဟု ဆိုအပ္၏။

ထိုအခါ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အနီး၌ ရပ္လ်က္ ရိွ၏၊ ထိုအခါနႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏ - ''အသွ်င္ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ဤမွာဘက္ကမ္းသို ့ ကပ္ေရာက္သည္ မဟုတ္ပါ၊ ထိုမွာဘက္ကမ္းသို ့လည္း ကပ္ေရာက္သည္ မဟုတ္ပါ၊ အလယ္၌လည္း နစ္ျမဳပ္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ ၾကည္းကုန္း၌လည္း တင္လိမ့္မည္မဟုတ္ပါ၊ တပည့္ေတာ္ကို လူတို ့လည္း ဆယ္ယူလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ နတ္တို ့လည္း ဆယ္ယူလိမ့္မည္မဟုတ္ပါ၊ ဝဲသည္လည္း စုပ္ယူနိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ၊ အတြင္း၌လည္း မပုပ္ေဆြးပါ၊ အသွ်င္ဘုရားတပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုပါ၏၊ ပဥၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏''ဟုေလွ်ာက္ ထား၏။

နႏၵ သို ့ျဖစ္လွ်င္ သင္သည္ ႏြားရွင္တို ့အား ႏြားတို ့ကို အပ္ေခ်ဦးေလာ့ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၏။ ျမတ္စြြာဘုရား ႏြားမတို ့သည္ ႏြားကေလးတို ့ကို ခင္တြယ္ၾကသည္ျဖစ္၍ အလိုအေလ်ာက္ ျပန္သြားၾကပါကုန္လတၲံ  ့ဟု ေလွ်ာက္၏။ နႏၵ သင္သည္ ႏြားရွင္တို ့အား ႏြားတို ့ကို အပ္ရမည္သာတည္းဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၏။

ထိုအခါ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ႏြားရွင္တို ့အား ႏြားတို ့ကို အပ္ခဲ့၍ ျမတ္စြာဘုရားထံသို ့ခ်ဥ္းကပ္ ျပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားအား ''အသွ်င္ဘုရား ႏြားရွင္တို ့အား ႏြားတို ့ကို အပ္ခဲ့ပါျပီ၊ တပည့္ေတာ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကို ရလိုပါ၏၊ ပဥၥင္းအျဖစ္ကို ရလိုပါ၏ ''ဟု ဤစကားကို ေလွ်ာက္၏။ နႏၵမည္ေသာ ႏြားေက်ာင္းသားသည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ အထံ၌ ရွင္အျဖစ္ကိုရေလ၏၊ ပဥၥင္းအျဖစ္ကို ရေလ၏၊ အသွ်င္နႏၵသည္ ပဥၥင္းျဖစ္၍ မၾကာျမင့္မီ တစ္ပါးတည္းဆိတ္ျငိမ္ရာသို ့ ကပ္လ်က္။ပ။ အသွ်င္ နႏၵသည္ ရဟနၲာတို ့တြင္ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ေလ၏။

စတုတၴသုတ္။

သံယုတၱနိကာယ္ သဠာယတန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္ ျမန္မာျပန္

No comments:

Post a Comment