Tuesday, June 8, 2010

ဒီလိုေလး လုပ္ၾကည့္ရင္ ေကာင္းမလား? (ျပန္လည္ ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးမႈ ၁၁)

ကိုစိုး၀င္းထြဋ္ (www.trueanswer.co.cc) ၏ ျပန္လည္ေ၀ဖန္ေဆြးေႏြးမႈ

ခင္မင္ ေလးစားရပါေသာ ကို၀ိမုတၱိ ခင္ဗ်ာ -

သာသနာျပဳလုပ္ငန္း အတြက္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းျပည္အတြက္ လည္ေကာင္း ရည္ရြယ္လ်က္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ဗုဒၶစာေပမ်ားအျပင္ ေလာကဓါတ္ သိပၸံပညာရပ္မ်ားကိုလည္း တြဲဖက္သင္ၾကားသင့္ေၾကာင္း ေစတနာသန္႔သန္႔ျဖင့္ ကို၀ိ အႀကံျပဳေဆြးေႏြးတင္ျပထားတာ ဖတ္ရေတာ့ အလြန္ပဲ ၀မ္းေျမာက္မိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကို၀ိ အႀကံျပဳ တင္ျပတာဟာ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ရန္ ေလးနက္ က်ယ္၀န္းမယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ရန္ အတြက္ ရွိလာႏိုင္တဲ့ အခက္အခဲေတြ၊ ေကာင္းက်ဳိးေတြ၊ သတိထားစရာေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ဥာဏ္မီသေလာက္ စဥ္းစားေတြးေခၚၾကည့္ၿပီး သာသနာေတာ္အတြက္ေရာ တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ အျပဳသေဘာ-ေကာင္းက်ဳိးမ်ား ျဖစ္ေပၚလာဖုိ႔ရန္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီေ၀ဖန္ အႀကံျပဳစာေလးေရးလိုက္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အႀကံျပဳျခင္းမ်ားတြင္ အမ်ားသူငါအေပၚ ဆရာလုပ္သည္ဟုထင္စရာ အသံုးအႏႈန္းမ်ားပါ၀င္ပါက ခြင့္လႊတ္ပါရန္ ေမတၱာျဖင့္ ႀကိဳတင္ေတာင္းပန္ၾကားပါရေစခင္မ်ာ- 

သာမန္စဥ္းစားရင္ေတာ့ ဒီအစီအစဥ္ေလးကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္္ႏိုင္ပါက တခ်ဳိ႕လူမ်ား ပညာတတ္ေရး အတြက္ ရဟန္းဘ၀ကို အသံုးခ်ႏိုင္တယ္လို႔ ျမင္စရာ ရွိပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ဒီလို ျပဳလုပ္မႈမ်ားရွွိခဲ့ရင္ေတာင္ ကို၀ိရဲ႕အႀကံျပဳခ်က္ကို လုပ္ေဆာင္ဖို႔သင့့္ေတာ္တယ္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ျမန္မာျပည္သူမ်ား ပညာတတ္ေရးဟာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြ အကူအညီေတြကို အတန္းေက်ာင္းပညာသင္ဖို႕ အားကိုးေနရဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ေငြေၾကးခ်ဳိ႕တဲ့ေသာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ တကၠသိုလ္၀င္တန္းေျဖဆိုမည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ ယခုအခ်ိန္ထိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ တာ၀န္ယူကာ တကၠသိုလ္၀င္တန္း ကၽြမ္းက်င္ ဆရာ-ဆရာမမ်ားအကူအညီျဖင့္ ဖြင့္လွစ္ေပးေသာ ကုသိုလ္သင္တန္းမ်ားကို အားကိုးေနရဆဲျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ေလာကီပညာတတ္ဖို႔ အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ ရဟန္းျပဳပါကလည္း ေလာကီပညာတတ္ဖို႕အတြက္ ပဋိယတ္စာေပမ်ားကိုပါ အပိုဆု အျဖစ္ သင္ယူေနၾကတယ္ဆိုၿပီး ၀မ္းသာစရာျဖစ္ပါတယ္။

အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ား

ပဋိယတ္စာကို သင္ၾကားဖို႕ အဓိကထား ရဟန္းျပဳသူမ်ားလည္း သိပၸံပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ကို၀ိ အႀကံဳျပဳသလို သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေခတ္ပညာတတ္ဖို႔အတြက္သာ ရည္ရြယ္လ်က္ ရဟန္းျဖစ္လာသူျဖစ္ဦးေတာ့ လူသားတစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ မိမိဘ၀ ရပ္တည္ေရး ပညာေရးဆိုင္ရာပံ့ပိုးကူညီမႈမ်ားကို ဗုဒၶသာသနာမွ လုပ္ေဆာင္ေပးႏိုင္ခဲ့မႈအတြက္ အလြန္ပဲ ဂုဏ္ယူစရာ ေက်နပ္ဖြယ္ရာျဖစ္ပါတယ္။ 
 
သာသနာျပဳလုပ္ငန္းအတြက္ အားမသန္ပဲ မိမိကိုယ္တိုင္ သိရွိေရး ပဋိယတ္ အားသန္သူမ်ား ဗုဒၶစာေပမ်ားသင္ၾကားမႈအျပင္ သိပၸံပညာရပ္မ်ားကို သင္ၾကားမႈမွာ အပိုသေဘာအျဖစ္ မွတ္ယူရန္ရွိေသာ္လည္း တျခား နယ္ပယ္မ်ားမွာလည္း မ်ားစြာအသံုး၀င္ႏိုင္ပါတယ္။

ဥပမာ - ဗုဒၶသင္ၾကားေပးတဲ့ အဘိဓမၼာမွာ စိတ္-ေစတသိက္-႐ုပ္-နိဗၺါန္ သဘာ၀မ်ားကို သင္ၾကားရင္း ဘုရားေဟာ ႐ုပ္သဘာ၀ နဲ႔ သိပၸံပညာရပ္ရဲ႕ ႐ုပ္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး  အဆင့္ျမင့္ဆံုး ေဖာ္ထုတ္ေတြ႕ရွိထားမႈ quantum physics စတဲ့ သိပၸံပညာရပ္မ်ားကိုလည္း ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ ထိုကဲ့သို႔ ေလ့လာျခင္းျဖင့္ Scientific acceptability of Rebirth Dr Granville Dharmawar လို စာအုပ္မ်ဳိး  ေတြ ပိုမိုတင္ျပလာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာႀကီး ဂိုအင္ကာရဲ႕ Vipassana Research Institute လိုမ်ဳိး ပဋိပတ္ အားထုတ္သူမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလာကုတၱရာမွာသာမက မ်က္ေမွာက္ဘ၀ လူမႈဘ၀ ပတ္၀န္းက်င္ အတြက္ လက္ငင္းအက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားေၾကာင္း ကို သိပၸံနည္းက် အေထာက္အထား အခ်က္အလက္မ်ားနဲ႔ အမ်ားသိရွိေအာင္ တင္ျပေဖာ္ထုတ္လာႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ထို႔ျပင္ ပဋိပတ္-အားသန္သူမ်ားလည္း ဘုရားေဟာ တရားပိုင္းဆိုင္ရာ ႐ုပ္သဘာ၀ ကို နားလည္သေဘာေပါက္မႈ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးလည္း မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳမည္ ထင္ပါသည္။ 

ဥပမာ- ယေန႔ေခတ္ သိပၸံပညာဟာ ဘုရားေဟာ ႐ုပ္(တရစပ္ပ်က္စီးေျပာင္းလဲေနော ဓါတ္သဘာ၀ မ်ားသာ - အေကာင္အထည္မဟုတ္) သဘာ၀ ႏွင့္ အေတာ့္ကို အနီးစပ္ဆံုး ေတြ႕ရွိေဖာ္ျပတင္ျပလာႏိုင္ပါတယ္။ ျဒပ္ထု mass အေကာင္အထည္ဆိုတာ တကယ္ေတာ့ ေျပာင္းလဲေနေသာ စြမ္းအင္သတၱိ(ဓါတ္) energy မ်ားရဲ႕ ႀကီးမားေသာအစုအေ၀းသာျဖစ္တယ္ (E=mc2) ဆိုတာမ်ိဳးေတြဟာ သုတမယဥာဏ္-စိႏၱာမယဥာဏ္အားျဖင့္ ဘုရားေဟာ ႐ုပ္သဘာ၀ ကို နားလည္ဖို႔ အတြက္ အမ်ားႀကီး အေထာက္အကူျပဳပါလိမ့္မယ္။ 

ေနာက္ဥပမာအေနနဲ႕ အိုင္းစတိုင္း ရဲ႕ relativity သေဘာတရား (ႏိႈင္းယွဥ္မႈေၾကာင့္ သတ္မွတ္မႈေၾကာင့္သာ (ပညတ္)ေလာကီတရားမ်ားဟာ တကယ္ရွိေနသေယာင္ ျဖစ္ေနသေယာင္ ဟုတ္ေနသည္ဟုထင္ရျခင္း သေဘာတရား) ကို သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ဗုဒၶ ဘာသာ၀င္ေတြကုိယ္တိုင္ နားလည္မႈလြဲတတ္တဲ့ ပညတ္-ပရမတ္ သေဘာတရားေတြ အေပၚ မွန္မွန္ကန္ကန္နားလည္ေရး အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ ကူညီႏိုင္မည္ဟု ထင္မိပါသည္။ 

သိပၸံပညာရပ္ ေလာကီပညာ မ်ားကို  ပဋိယတ္ ပဋိပတ္တြင္ လုပ္ငန္းမွာ အသံုးခ်ႏိုင္ေရး

သိပၸံပညာရပ္ ေလာကီပညာ မ်ားကို သင္ၾကားျခင္းဟာ ပဋိယတ္ ပဋိပတ္တြင္ လုပ္ငန္းမွာ အသံုးခ်ႏိုင္ေရး ရည္ရြယ္ထားႏုိင္လွ်င္ေတာ့ ပိုမိုေကာင္းမြန္ပါသည္။ ကြန္ပ်ဳတာပညာ-စီမံခန္႔ခြဲမႈပညာတို႔ကေတာ့ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ အလြန္ပဲလိုအပ္လွပါတယ္။

ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလာကီသိပၸံပညာရပ္မ်ားသင္ၾကားရာတြင္ သတိထားစရာေလးမ်ား

၂၁ရာစု အခုေခတ္ ႐ုပ္၀တၳဳပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီးကား အလြန္ပဲ အထူးအဆန္း ျဖစ္ ေခတ္မီေနေတာ့ကား သိပၸံပညာရပ္မ်ားဆိုင္ရာ ႐ုပ္သဘာ၀မ်ား ကို သင္ယူရင္း သင္ယူသူဟာ လြန္ကဲစြာ အထင္ႀကီးတဲ့စိတ္မ်ား ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သိပၸံပညာ၏ တိုးတက္မႈအေပၚ ေလ့လာရင္း အလြန္အမင္း အထင္ႀကီးတဲ့စိတ္မ်ား ျဖစ္ေပၚခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္ပိုင္း (materiality)ဆိုင္ရာ ထက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ (mentality or morality) က ပိုမိုအေရးႀကီးေၾကာင္း သတိရဖို႔ အၿမဲလိုအပ္ပါတယ္။ 
 
ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာေလာက သိပၸံ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္တိုးတက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ (mentality or morality) ေမတၱာ ကရုဏာ မုဒိတာ  စတာေတြ ကို ထည့္မတြက္ပါက ဘယ္လိုမွ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ လူ႕ေဘာင္ေလာက ျဖစ္လာမည္မဟုတ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ ယံုၾကည္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။

-လူတို႔ ဆက္သြယ္ေရး-ေနထိုင္ေရးအဆင္ေျပေစရန္ ထုတ္လုပ္ေသာ စက္ပစၥည္း-ေမာ္ေတာ္ကား-စက္႐ံုအလုပ္ရံုမ်ားမွ ထြက္ရွိေသာ ဓါတ္ေငြ႕မ်ားမွပင္ လူတို႔ အဆင္ေျပေျပ ေနထိုင္ႏိုင္သည့္ သဟဇာတ မွ်တေနသည့္ သဘာ၀ သစ္ပင္ ေတာေတာင္ ေလထု စသည္တို႔ကို တစတစ ယိုယြင္း ေအာင္ ဖ်က္ဆီးပစ္ေနေလၿပီ။
- အလြန္အစြမ္းထက္ေသာ ႏူးကလီးးယားစြမ္းအင္ထုတ္လုပ္မႈပညာ မွ ပင္ ႏူးကလီးယားဗံုး အျဖစ္ ေျပာင္းလဲကာ လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ႏုတ္ယူၿပီးျဖစ္ေလသည္။
- လူ႔အသက္ေပါင္းမ်ားစြာကို ကယ္တင္ႏိုင္ေသာ ဓါတုေဗဒေဆး၀ါးမ်ား ထုတ္လုပ္မႈပညာ ကပင္ လူသားမ်ားကို မူးယစ္ေဆး၏ သားေကာင္ဘ၀အျဖစ္ ေရာက္ေအာင္ဖန္တီးကာ လူ႔အသက္ေပါင္း မ်ားစြာကို ႏုတ္ယူၿပီးျဖစ္ေလသည္။
- ေရာဂါပိုးမ်ားကို ေသေစေသာ ဇီ၀ဓါတုေဆးပညာမွပင္ ကူးစက္ေရာဂါပိုးမ်ားကို ရက္ပိုင္းအတြင္း ပ်ံ႕ႏွံေစကာ လူေပါငး္မ်ားစြာကို ေရာဂါကူးစက္ေသေစေအာင္လုပ္ႏိုင္သည့္ ဇီ၀ဓါတုလက္နက္မ်ား တီထြင္ထားၾကေလသည္။

႐ုပ္ပိုင္း (materiality) ဆိုင္ရာ ႀကီးက်ယ္လာသေလာက္ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ (mentality or morality) မႀကီးက်ယ္လာပါက အလြန္ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ အေျခအေနကို ဖန္တီးႏိုင္ေၾကာင္း အထူးသတိျပဳသင့္ပါတယ္။ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ရင့္က်င့္မႈ (အေလာဘ-အေဒါသ-အေမာဟစိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚမႈ) ကို မေမ့ဖို႕အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။ 

စိတ္္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေလာကီသိပၸံပညာရပ္မ်ားသင္ၾကားရာတြင္ သတိထားစရာေလးမ်ား

စိတ္ပညာ(psychology) အေတြးအေခၚပညာ(philosophy) သင္ၾကားမႈႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အေနာက္တိုင္း-အေရွ႕တိုင္း လူေတြ အယူအဆ-အေတြးအေခၚမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ႀကိဳတင္သိရွိထားျခင္းျဖင့္ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ အေထာက္အကူအမ်ားႀကီးျဖစ္မည္ဟုထင္မိပါသည္။ ေလာကဓါတ္သိပၸံပညာ အဆင့္ျမင့္ ရုပ္ပုိင္း (quantum physics or chemistry) သေဘာတရားမ်ားမွာ ဘုရားေဟာႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးျဖစ္လာသျဖင့္ ေလာကီကိစၥမ်ားေရာ ဗုဒၶစာေပသင္ၾကားေရးေရာ ႏိႈင္းယွဥ္ေလ့လာျခင္းမွာ အလြန္အသံုး၀င္ပါတယ္ ......

ဒါေပမယ့္ spirituality or mentality ပိုင္း နာမ္တရားပိုင္းဆိုင္ရာျဖစ္သည့္ စိတ္ပညာ၊ အေတြးအေခၚေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ သင္ယူရာမွာေတာ့ွ တခါတေလ ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာသေဘာေတြနဲ႔ ဆန္႔က်င္တာေတြ ပါလာတဲ့အခါမွာလည္း -ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာသေဘာကိုသာ အတည္ယူဖို႔လိုအပ္ပါသည္... 

ဥပမာ- ဘုရားေဟာ အဘိဓမၼာသေဘာမွာ စိတ္-ေစတသိက္ တို႔ ၏ သဘာ၀မွာ (တစ္ခုခုအေနျဖင့္ သြားေနေသာသေဘာမဟုတ္ဘဲ ၿမဲေသာအေနျဖင့္ ေတာက္ေလွ်ာက္ရွိေနသည္မဟုတ္ဘဲ) တရစပ္ပ်က္စီးေနမႈ အသစ္အသစ္အစားထိုးျဖစ္ေပၚမႈ ျဖစ္စဥ္သေဘာ process သေဘာအေနနဲ႔သာ ရွိပါသည္။ တစ္ခုတည္းမွ ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားေနေသာ သေဘာမဟုတ္ဘဲ တရစပ္ပ်က္စီးေနမႈ- ပ်က္စီးၿပီးေနာက္ ေက်းဇူးျပဳခဲ့မႈမ်ား - အေထာက္အပံ့ျပဳခဲ့မႈမ်ား ဖန္းတီးေပးခဲ့မႈမ်ား potential သတၱိသေဘာမ်ား အျဖစ္ နဲ႔သာ ရွိသည္ဟု ယူဆေသာ္လည္း …..
- ေလာကဓါတ္ စိိတ္ပညာရွင္မ်ားကေတာ့ စိတ္ကို သိစိတ္-မသိစိတ္စသည္ျဖင့္ လူ႕သက္တမ္းတစ္ခုၾကာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ရွိေနမည့္ ၿမဲေနသည့္ တစ္ခုခု (အတၱ)အျဖစ္ အထိုင္သေဘာ ရွိသည္ယူဆၿပီး ေတြးေခၚစဥ္းစားျခင္းျဖစ္ေလရာ ဗုဒၶရဲ႕ အဘိဓမၼာသေဘာ ႏွင့္ ၀ိေရာဓိျဖစ္မႈမ်ားရွိပါတယ္။  အဘိဓမၼာသေဘာကိုသာ အေနာက္တိုင္း အေရွ႕တိုင္း စိတ္ပညာ။ အေတြးအေခၚမ်ားထက္ တန္ဖိုးထားယံုၾကည္ဖို႔ လိုအပ္သည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။  ကၽြန္ေတာ္လည္း အေနာက္တိုင္း အေရွ႕တိုင္း စိတ္ပညာ အေတြးအေခၚမ်ား ေလ့လာစဥ္ “စိတ္ကို တစ္ခုခုအျဖစ္ သြားေနေသာ - လွည့္လည္ေနေသာ အရာေလးမ်ားဟုတ္ေလမလား”ဟု တရားေတာ္အေပၚ ဒြိဟ ၀ိစိကိစၦာစိတ္မ်ား ျဖစ္လာခဲ့မိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

အေရးႀကီးေသာခက္ခဲမႈတစ္ခု

ေနာက္ ကို၀ိ စိတ္ကူးေလးကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႕ရန္ ကၽြန္ေတာ္ထင္မိတဲ့ အခက္အခဲ အတားအဆီးတစ္ခုကေတာ့ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေရးသားထားေသာ ေလာကဓါတ္ပညာရပ္မ်ားကို   ရဟန္းမ်ားကို နားလည္လြယ္ေအာင္ သင္ျပေပးမည့္ဆရာမ်ား  ရွားပါးမႈ ျဖစ္မည္ထင္ပါသည္။ 

ေလာကဓါတ္ပညာတစ္ခုတည္းကိုပင္ အဓိကထားသင္ေပးေနေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားတြင္ပင္ အထက္တန္းအဆင့္ (အဂၤလိပ္-ရူပ-ဓါတု-သခ်ၤာ-ဇီ၀စသည္ျဖင့္ဘာသာရပ္မ်ား) တြင္ ေက်ာင္းရွိဆရာမ်ားထက္ ျပင္ပမွ အခေၾကးေငြျဖင့္ သင္ၾကားေပးေနေသာ ကၽြမ္းက်င္(က်ဴရွင္) ဆရာမ်ားကို အားကိုးေနရသည္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖံုးကြယ္ေနစရာမလိုဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ရဟန္းမ်ားအတြက္ အခမဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ သင္တန္းမ်ားဖြင့္ေပးသလိုမ်ိဳး ဗုဒၶဘာသာကို ေထာက္ပံ့ကူညီမည့္ ေလာကီသိပံၸပညာရပ္မ်ားကို ေစတနာျဖင့္ သင္ၾကားေပးႏိုင္မည့္ ဆရာမ်ား အထူး လိုအပ္မည္ ဟုထင္ျမင္မိပါသည္။

ကို၀ိလို စိတ္ကူးမ်ိဳး

ကၽြန္ေတာ္လည္း ကို၀ိလိုပဲ စိတ္ကူးအေတြးမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္- ဒါေပမယ့္ ေလထဲမွာပဲ ေပ်ာက္ကြယ္ခဲ့ၿပီး အခု ကို၀ိအတြက္ အႀကံျပဳစာေရးရင္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးေလးကိုလည္း ကို၀ိကို ေျပာျပလိုစိတ္ျဖစ္မိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးေလးကေတာ့ -

အေျခခံ ေလာကီသိပၸံပညာမ်ားကို အဓိက သင္ၾကားေနတဲ့ အေျခခံပညာ အလယ္တန္း-အထက္ေက်ာင္းမ်ားမွာ (ျမန္မာဘာသာ ႏွင္ အဂၤလိပ္ဘာသာတြင္) ဘယ္ဘာသာ၀င္မဆို လိုက္နာက်င့္သံုးသင့္တဲ့ ဓမၼပဒ - ကာလမသုတ္ - - ဂရုဓမၼ အေၾကာင္း ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းမႈ - ဇာတက ဇာတ္လမ္းေလးမ်ား - မဂၤလသုတ္ အက်ယ္ ဖြင့္ (ဆရာႀကီးဦးသုခ) စတဲ့စာေတြကို ျမန္မာစာ ဘာသာရပ္ မွာ လည္းေကာင္း -
ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက စာအုပ္ေတြကို သူတို႔အရြယ္နဲ႔ သင့္ေတာ္မယ့္ vocabulary မ်ားျဖင့္ အဂၤလိပ္လိုဘာသာျပန္လွ်က္ အဂၤလိပ္စာဘာသာရပ္တြင္ လည္းေကာင္း သင္ၾကားေပးဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တေတြငယ္စဥ္က  အထက္တန္း အဂၤလိပ္စာမွာ ၀ယ္သရင္းဟုိက္လို ကလဲ့စားေခ်မႈကို ဦးစားေပး ေဖာ္ျပသည့္ အိမ္ေထာင္ေရးဇာတ္လမ္းႀကီးကိုေတာင္ သင္ခန္းစာ အျဖစ္္ သင္ၾကားေပးႏိုင္ေသးရင္ ဆရာဦးဆန္းလြင္ရဲ႕ ဇာတ္လမ္း ရတနာသံုးပါးစာအုပ္ကိုလည္း သူတို႔အရြယ္နဲ႔  သင့္ေတာ္မယ့္ vocabulary အဂၤလိပ္လိုဘာသာျပန္လွ်က္ (ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္တဲ့ ပညာရွင္မ်ား အဂၤလိပ္စာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ပညာရွင္မ်ား မွ ပူးေပါင္းကာ သင့္ေတာ္သလို တည္းျဖတ္လွ်က္) အဂၤလိပ္စာအျဖစ္ သင္ၾကားျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားဟာ အဂၤလိပ္စာေရာ-လူေတြကိုးကြယ္တဲ့ဘာသာတရားမ်ားအေၾကာင္းေရာ-အေတြးအေခၚစနစ္မ်ား-႐ုပ္၀ါဒဆိုင္ရာစနစ္္မ်ားအေၾကာင္းေရာ - ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္ အတြက္ေရာ- အကုန္လံုး အေျခခံအျဖစ္ ျမန္မာလူငယ္တိုင္း သိနားလည္ သေဘာေပါက္သြားမယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ (သို႔မဟုတ္) What the Buddha taught by Walpola Rahula လို စာအုပ္မ်ဳိး - Buddhism In Nutshell by Narada Thera လို စာအုပ္မ်ဳိးဆိုလည္း သင့္ေတာ္မယ္လို႔ထင္မိပါတယ္။

ဆရာေတာ္ဦးေဇာတိက စာေတြကို ေက်ာင္းသံုးအျဖစ္ ျပဌါန္းႏိုင္ပါကလည္း တိုင္းျပည္အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးတဲ့လူမႈဆက္ဆံေရး- မွန္ကန္ မွ်တေသာစိတ္၊ သေဘာထားမွန္ကန္မႈ - ကိုယ့္စိတ္ကို သတိတရား ေစာင့္ၾကည့္တတ္မႈ အေရးႀကီးပံု - က်ဳိးေၾကာင္းခ်င့္ခ်ိန္စဥ္းစားမႈ (စိတ္သဘာ၀သေဘာတရားမ်ား)- စိတ္ပညာအေျခခံ- ေတြးေခၚမႈအေျခခံ စသည္တို႔ကိုပါ လူမ်ဳိးဘာသာမေရြး ျမန္မာေက်ာင္းသားတိုင္း တပါတည္း သင္ၾကားေပးၿပီးသားျဖစ္လို႔ တိုင္းျပည္အတြက္ေရာ သာသနာအတြက္ပါ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားမယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္ ျမန္မာျပည္ ၉တန္း - ၁၀ တန္းေက်ာင္းသားမ်ား ဥာဏ္ရည္ကလည္း လိုက္ပါႏိုင္ သင္ယူႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္မိပါတယ္။

အဆံုးသတ္

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကို၀ိထက္ စိတ္ကူးယဥ္တယ္ ေျပာမလား မသိဘူး။
ကၽြန္ေတာ္ေလ တစ္ေလာကလံုး စိတ္ေတြကဖန္ဆင္းေနတာလို႔ ေဟာထားတဲ့ ဘုရားစကားကို အျပည့္အ၀ယံုၾကည္မိေတာ့ကာ ဘာသာေရး-လူမႈေရး-ႏိုင္ငံေရး အပါအ၀င္ အားလံုးပဲ အဆိုးမွ အေကာင္းဆီ (အဓမၼ မွ ဓမၼဆီ) ဖန္တီးေျပာင္းလဲဖို႕ရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တစ္ဦးခ်င္းစီရွိ စိတ္ထားမ်ားကို ေျပာင္းလဲျခင္းအားျဖင့္ ဖန္တီးလုပ္ယူႏိုင္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္မိပါသည္။

ပူေလာင္ေနေသာ ေလာကႀကီး မွ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ေလာကႀကီးအျဖစ္ေျပာင္းလဲဖို႕ရန္ ေယာက္ယက္ခတ္ပူေလာင္ေနေသာစိတ္မ်ား၊  မနာလိုမႈ - ၀န္တိုမႈ - ျငဴစူစိတ္မ်ားကို စြန္႔လႊတ္လွ်က္ အေလာဘ-အေဒါသ-အေမာဟစိတ္မ်ား ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ (သတိပ႒ာန္ ၀ိပႆနာတရားအလုပ္ကို လုပ္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္)  ေအးခ်မ္းသာယာ၀ေျပာတဲ့ လူ႕ေဘာင္ေလာကႀကီး တစ္ခု ေသခ်ာေပါက္ ျဖစ္ေပၚလာမည္ဟု ယံုၾကည္လ်က္ - 

ဘီးတယ္ သီခ်င္းေလးကို အနည္းငယ္ျဖည့္စြက္လ်က္ -
You may say that I am a dreamer.
But I'm not the only one.
Everyone is dreamer
but
two types of dreaming.
One kind dreams of welfare of himself only and other kind dreams of that of others including himself.
Anyway, I hope someday you'll join us.
And the world will be united as one and no war
when  the idea of “I, mine, my belief, my prayers, my way of thinking,
my religion, my race, my nation, my ....., my......etcl ” disappear.


အားလံုးပဲကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။
စိုး၀င္းထြဋ္
Jan 23, 2010

( ယခုေဆာင္းပါးေရးျဖစ္ရန္ တိုက္တြန္းေပးေသာ ကုိ၀ိမုတၱိအား ေက်းဇူးအထူးတင္လွ်က္)
(ကို၀ိ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ က်န္းမာခ်မ္းသာစြာျဖင့္ သာသနာ့အက်ဳိးကိုေဆာင္ရြက္ႏိုင္ပါေစ)


No comments:

Post a Comment