Monday, February 1, 2010

သဲသဲကြဲကြဲ နဲ ့ မသဲမကြဲ

လြန္ခဲ့တဲ့ (၅) ႏွစ္ေလာက္ကထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ေတြ ့တာႏွင့္ ေကာက္ဖတ္ရင္း ဆရာေတာ္တစ္ပါးရဲ ့ ေဆာင္းပါးေလးတစ္ပုဒ္ကို အမွတ္မထင္ ဖတ္လိုက္မိတယ္။ ဖတ္ျပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေဆာင္းပါး ေခါင္းစဥ္ေလးကို စိတ္ထဲစြဲသြားျပီး ေဆာင္းပါးထဲပါ၀င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စာေရးတဲ့ ကိုယ္ေတာ္ ဘယ္သူဆိုတာရယ္ ဘယ္ဂ်ာနယ္ဆိုတာရယ္ကိုုေတာ့ အမွတ္မရေတာ့ဘူးျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါးထဲက အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ရင္းႏွီးတဲ့ သူငယ္ခ်င္းမိတ္ေဆြေတြေတြ ့လို ့အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တဲ့အခါတိုင္းလည္း ေျပာျပျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာျပလိုက္တိုင္းမွာလည္း လူတိုင္းက ေခါင္းစဥ္ေလးႏွင့္ ေျပာတဲ့အေၾကာင္းအရာႏွင့္ကို တြဲျပီး ရြတ္ရင္း သေဘာက် ႏွစ္ျခိဳက္ မွတ္သားသြားတတ္ၾကပါတယ္။ (တကယ္ သေဘာေပါက္သြား၊ မသြားေတာ့ မသိဘူးေပါ့ခင္ဗ်ာ။) ျပီးခဲ့တဲ့ လပိုင္းေတြမွာ ဒီေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ပို ့စ္တစ္ပုဒ္ေတာ့ ေရးၾကည့္အံုးမယ္လို ့စိတ္ကူးေနတုန္း အမွတ္မထင္ ဘုန္းဘုန္း ဦးသိရိႏၵ ရဲ ့ ေမတၱာဥယ်ာဥ္ ဆိုဒ္မွာ တင္ထားတာေတြ ့လိုက္ရေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ ကိုယ့္ဟာကို ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းအရာကို ျပန္ေရးေနတာထက္စာရင္ မူရင္းအတိုင္း ေဖာ္ျပလိုက္တာက ပိုေကာင္းတယ္ ဆိုေတာ့ အခု မူရင္းကို ျပန္လည္ ကူးယူေဖာ္ျပ မွ်ေဝးေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလံုး ေခါင္းစဥ္ေလးကို သတိတရ ျဖစ္ႏိုင္ၾကပါေစ။

**********************************

သဲသဲကြဲကြဲ နဲ ့ မသဲမကြဲ


" ထိမ္းျမားလက္ထပ္တယ္"
ဆုိတာ လူလားေျမာက္ျပီ လုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ျပီး၊ ေလာကဓံကုိ စိန္ေခၚလုိက္တာ ျဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ေနဖုိ႔ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။"

ဒီႏွစ္ ၁၃၆၄-ခုနွစ္ဆန္း(၁)ရက္ေန႔က တပည့္ဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔က ႏွစ္ဦးမွာ မဂၤလာဦးဆြမ္းကပ္ပြဲ ကုသိုလ္ျပဳၾကလုိ႔ ၾသ၀ါဒ ေပးပါဆုိတာနဲ႔ ေျပာေပးလုိက္ရတယ္။ ပရိတ္သတ္ကလည္း သတုိးသားရဲ့ သူငယ္ခ်င္းတစ္စုပဲျဖစ္လုိ႔ တပည့္ရင္းခ်ာမ်ားခ်ည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရင္းရင္းနွီးႏွီး ရယ္ရယ္ေမာေမာပဲ ေျပာခဲ့ျဖစ္တာပါ။ မေထရ္ျမတ္တုိ႔ စကား၀ုိင္း ၾကားထဲမွာ မေထရ္လတ္ စကားတစ္ခုကုိ ထည့္လုိက္ရတာကေတာ့ ဖတ္ရႈသူအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ မျဖစ္တန္ေကာင္းဘူး ထင္လုိ႔ပါ။ မူရင္းအတုိင္းပဲ မွတ္တမ္းျပဳ လုိက္ပါတယ္။

ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျပီးၾကတဲ့ ဇနီးေမာင္နွံကုိ ၾသ၀ါဒေပး ရမယ္ ဆုိေတာ့ ဖတ္ျပီး အမွတ္ တရ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဘာသာျပန္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲက စကားကုိ သတိရမိတယ္၊ တိတိက်က် ေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ဆုိလုိရင္းကေတာ့ " သင္ဟာ အသိပညာ မ်ားလည္း ျပည့္စုံေကာင္း ျပည့္စုံ ေနမယ္။ ရားထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြလည္း ျပည့္စုံေကာင္း ျပည့္စုံေနမယ္။ အရြယ္ႀကီးလုိ႔ ဆံပင္မ်ားလည္း ျဖဴေကာင္းျဖဴေနမယ္။ သုိ႔ေသာ္ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ျခင္း မျပဳရေသးသမွ် လူ လားမေျမာက္ေသး" တဲ့။

သူ ့စာအလုိအရဆုိရင္ အခုေျပာမယ့္ စကားဟာ လူလား မေျမာက္ေသးသူက လူလား ေျမာက္သူတုိ႔ကုိ ဆုံးမတဲ့ ၾသ၀ါဒ စကားလုိ႔ေတာင္ ဆုိရေတာ့မလုိဘဲ။

မဂၤလာေဆာင္တယ္ ဆုိတဲ့အေၾကာင္း မေျပာခင္ ပတ္၀န္းက်င္မွာ သတိထားမိခဲ့တဲ့ ဇနီးေမာင္နွံနွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းကုိ အရင္းေျပာခ်င္တယ္။ (၁) သဲသဲကြဲကြဲ ဇနီးေမာင္နွံ နဲ့ (၂) မသဲမကြဲ ဇနီးေမာင္နွံ တုိ႔ အေၾကာင္းပါပဲ။ သဲသဲကြဲကြဲ ဇနီးေမာင္းႏွံဆုိတာ "မ်က္စိေအာက္က ေပ်ာက္မွာပင္ အလြန္စုိးတယ္"ဆုိတဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ စကားကုိ ဘ၀လမ္းညြန္ထင္ျပီး အျဖစ္သဲ လုိက္နာၾကတဲ့ ဇနီးေမာင္နွံ မ်ိဳးကုိေျပာတာ။ အလုပ္သြားတာ၊ ေစ်းသြားတာမ်ိဳးကုိေတာင္ စိတ္ မခ်နိဳင္ၾကတာတုိ႔၊ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေဟာင္းေတြ႔လုိ႔ တရင္းတနီးႏႈတ္ဆက္တာ ကုိေတာင္ မနာလုိ မရႈစိမ့္နိဳင္ၾကတာတုိ႔၊ မေက်မနပ္ ပူၾက ဆူၾကတာတုိ႔ လုပ္ေနၾကတဲ့ ျငဴျငဴ စူစူ အူတူတူဆုိတဲ့ စုံတြဲမ်ိဳးေပါ့။

" စိတ္မခ်နိဳင္ဘူး"ဆုိတာ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေကာက္ခ်က္ခ် ၾကည့္ရင္ အခ်င္းခ်င္း ယုံၾကည္မႈ မရွိတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ့ ဣႆာ မစၧရိယ ေဒါသစတဲ့ ကိေလသာ စိတ္ရုိင္း စိတ္ပူေတြ တသီႀကီး ျဖစ္တတ္တာမုိ႔ ဒီလုိ စုံတြဲမ်ိဳးဟာ ေမတၱာ ျဗဟၼစုိရ္ တရား ကင္းမဲ့တဲ့ ကိေလသာစိတ္ သက္သက္နဲ႔ စုံတြဲ မ်ိဳးလုိ႔ပဲ ဆုိရမွာပါ။

ကိေလသာဆုိတဲ့ သေဘာက ပထမေတာ့ လုိလားေတာင့္တ ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ေမွ်ာ္လင့္ သလုိ ျဖစ္မလာေတာ့ ေဒါသေတြ ေသာကေတြ မနာလုိ ၀န္တုိဆုိတဲ့ ဣႆာ မစၧရိယေတြ ျဖစိ လာတာ ဓမၼတာပဲ။

ၾကာေတာ့ တျဖည္းျဖည္း စိတ္၀မ္းေတြ ကြဲလြဲလာ ၾကရင္း ေနာက္ဆုံး ဇနီးေမာင္နွံ ကြဲၾကတဲ့အထိ ေရာက္ကုန္ၾကေရာ။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ လက္တြဲၾကသူ မွန္သမွ် ဒီလုိပဲ။ အစမွာေတာ့ သည္းၾကတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကြဲၾကတာပဲ။ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကား တာက "ေမတၱာသိေနဟ" ေမတၱာဆုိတာ ခုိင္ျမဲေအာင္ တြဲကပ္ေပးတဲ့ အေစးဓာတ္တဲ့။ ဒီ အေစးဓာတ္မပါရင္ ၾကာၾကာမတြဲနိဳင္ဘူး။ ကြဲတတ္ၾကတာပဲ။ ခုကာလစကားနဲ့ဆုိရင္ ဒီလုိ စုံတြဲ မ်ိဳးကုိ ေရႊရည္စိမ္စုံတြဲ၊ ေဆးဆုိးပန္းရုိက္စုံတြဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ "အင္တြဲ" ေတြလုိ႔မ်ား ေျပာရမလား ဘဲ။ ဘယ္သူ ့ကုိလုိ႔ ပုဂၢလဓိ႒ာန္ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျမင္ရ ၾကားရ ေတြ ့ရ တတ္တဲ့ ေလာက ဓိ႒ာန္သေဘာ ဓမၼဓိ႒ာန္သေဘာကုိ ေျပာရတာ။

ထိမ္းျမားတယ္ဆုိတာ လူလားေျမာက္ပါျပိလုိ႔ ေၾကြးေၾကာ္ျပီး ေလာကဓံကုိ စိန္ေခၚ လုိ္က္တာျဖစ္လုိ႔ တစ္ေယာက္မ်က္နွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ေနဖုိ႔ အခ်ိန္မဟုတ္ေတာ့ဘူးေနာ္။

ဘ၀တစ္သက္တာကုိ ရည္မွန္းျပီး နွစ္ကုိယ့္တစ္စိိတ္နဲ႔ အတူလက္တြဲရင္း ေလာကဓံ တုိက္ပြဲ ကို ရင္ဆုိင္ဖုိ႔ ေျခလွမ္းစၾကတာ။ ၀မ္းသမုဒၵရာ မခန္းေျခာက္ရေအာင္ အူသိမ္ အူမဆုိတဲ့ ျမစ္ ေခ်ာင္းေတြ မွန္မွန္စီးဆင္းနိဳင္ေရးအတြက္ ရုန္းကန္လႈပ္ရွား ျခင္းဆုိတဲ့ မုိးေလ၀သ မွန္ကန္ဖုိ႔ အဓိကထားရမယ့္ အခ်ိန္ေရာက္ျပီ။

ဒီလုိ ခံယူခ်က္မ်ိဳး ရွိၾကတဲ့ ဇနီးေမာင္ႏွံ ဆုိတာ မူလကတည္းက ဘ၀တစ္သက္တာ အတြက္ တူညီတဲ့ ခံယူခ်က္၊ တူညီတဲ့ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ လက္တြဲခဲ့ၾကတာ ျဖစ္လုိ႔ အျဖစ္ မသည္းၾကေတာ့ဘူး။ နာလည္နိုင္စြမ္း၊ ခြင့္လြတ္နိဳင္စြမ္း ရွိၾကတယ္။ ဘ၀ တစ္သက္တာအထိ အျပန္အလွန္ အက်ိဳးလုိလားတဲ့ ေမတၱာအေစးဓာတ္နဲ႔ တြယ္ကပ္ထားတာ ျဖစ္လုိ႔၊ စိတ္မခ်တာတုိ႔၊ မနာလုိ ၀န္တုိတာ တုိ႔ဆုိတဲ့ ကိေလသာ အပူဓာတ္လည္း မျပင္းထန္ ၾကေတာ့ဘူး

တစ္ခ်ိဳ႔ ငယ္ေပါင္း အေၾကာင္းသိ ဇနီးေမာင္နွံေတြ ဆုိရင္ ေျပာသံ ဆုိသံမွာ နင္- ငါ- ေဟ့- ဟဲ့ ဆုိတဲ့ အသံေတြ လႊမ္းေနတတ္ၾကလုိ႔ နေဘးက ၾကားရတဲ့သူေတြက ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလား လုိ ့ေတာင္ ထင္ရတယ္။ ဟန္ေဆာင္တာ အျဖစ္သည္းတာေတြ မပါေတာ့ ေျပာသံ ဆုိသံ ကလည္း မျပစ္ခ်ြဲေတာ့ဘူးေပါ့။ သူတုိ႔ အျဖစ္သည္းတာကုိၾကည့္ုျပီး အခ်စ္ နည္းတယ္လုိ႔ မထင္လုိက္ေလနဲ႔၊ ယုံၾကည္ စိတ္ခ်လုိ႔ အနည္ထုိင္ျပီး အခ်စ္ျမဲသြားၾကတာ။ အနည္ထုိင္တယ္ဆိုလုိ႔ အသားေသျပီး ေအးစက္မာခဲ သြားတယ္လုိလည္း မထင္ေလနဲ ့ ၊ မဟုတ္ဘူး။ ရွင္သန္ေနတဲ့ သစ္ပင္ဟာ အႏွစ္လုိပဲ။ မာေပမယ့္ မခဲဘူး။ အျမဲႀကီးထြားေနတာ။ ပင္စည္နဲ ့ လုိက္ဖက္ေအာင္ အႏွစ္က ႀကီးထြားလုိက္ေနၾကတာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း သားသမီး ေတြကေန ေျမးေတြ ျမစ္ေတြအထိ အသုိက္အအုံ ႀကီးလာေလ သူတုိ႔ ေမတၱာဓာတ္က ႀကီးမား က်ယ္ျပန္႔ေလ ျဖစ္ေနၾကတာေပါ့။

ဒီေန႔ ဇနီးေမာင္ႏွံစုံတြဲေကာ ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲ ပါခ်င္ၾကသလဲ။ ကုိယ္ေရာက္ခ်င္တဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ ေရြးခ်ယ္ သတ္မွတ္ျပီး ေရာက္နိဳင္တဲ့ လမ္းမွန္အတုိင္း စည္းကမ္းက်က် ေလွ်ာက္ လွမ္းၾက။ ဘ၀ေနာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘယ္ေဗဒင္ကိုမွ မေမးနဲ႔၊ ကုိယ္ေလွ်ာက္တဲ့ လမ္းေပၚ က မွတ္တုိင္မ်ားက ကုိယ့္ဘ၀မွတ္တုိင္ပဲ၊ လမ္းဆုံးမွာရွိတဲ့ ပန္းတုိင္ဟာလည္း ကုိယ္ဆုိက္ ေရာက္ရမယ့္ ပန္းတုိင္ပဲ။ ေလွ်ာက္တဲ့လမ္းကတစ္မ်ိဳး၊ ေရာက္တဲ့ ပန္းတုိင္က တစ္မ်ိုးဆုိတာ မရွိဘူး။ ဒါဟာ ေဖာက္ျပန္ ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိတဲ့ ကမၼနိယာမ သေဘာပါပဲ။

ဓမၼေဘရီ အရွင္၀ီရိယ(ေတာင္စြန္း)

No comments:

Post a Comment