Tuesday, November 24, 2009

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဘဒၵႏ ၱနရပတိ၏ အႏၱိမစ်ာပနအခမ္းအနားအစီအစဥ္


ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအား ပူေဇာ္ေသာအေနျဖင့္ ယေန႔ည (၂၅-၁၁-၂၀၀၉)မွ စ၍ ငါးညတိုင္တိုင္ တရားပဲြမ်ားကို က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ညလွ်င္ ဆရာေတာ္ႏွစ္ပါးက်စီ တရားေဟာၾကမည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဘုန္းဘုန္းဦးအဂၢဝရမွ မိန္႔ေတာ္မူပါသည္။

၂၅-၁၁-၂၀၀၉ - ပ်ဥ္းမနားဆရာေတာ္ ဦးဇဋိလႏွင့္ ဆရာေတာ္ဦးသုမဂၤလ (ဒယ္အိုးဆရာေတာ္)

၂၆-၁၁-၂၀၀၉ - ျမစ္သားဆရာေတာ္ဘဒၵႏ ၱဝါသဝႏွင့္ တိပိဋက စြန္းလြန္းဆရာေတာ္ဦးသုႏၵရ

၂၇-၁၁-၂၀၀၉ - (၁၂)ဘဲြ႕ရ က်ိ္ဳက္ထိုဆရာေတာ္ ဘဒၵႏ ၱနေႏၵာဘာသာဘိ၀ံသ ႏွင့္
ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ အရွင္ေဆကိႏၵ

၂၈-၁၁-၂၀၀၉ - ေဒါက္တာေကာဝိဒ ႏွင့္ ပဲႏြယ္ကုန္းဆရာေတာ္ ဦးစႏၵာဝရ

၂၉-၁၁-၂၀၀၉ - ေညာင္ကန္ေအးဆရာေတာ္ အရွင္ ဣႏၵက ႏွင့္ ဝါးခင္းကုန္းဆရာေတာ္ ဦးတိကၡ

၃၀-၁၁-၂၀၀၉ - ယင္းေန႔တြင္ အႏိ ၱမစ်ာပနအခမ္းအနားကို ေန႔လည္ (၁၂)နာရီတိတိအခ်ိန္တြင္ စတင္က်င္းပ မည္ျဖစ္ၿပီး၊ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေထရ္ဆရာအရွင္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ျမေတာင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးႏွင့္ ေပါက္ျမိဳင္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးတို႔မွ သီလေပးၾသဝါဒခ်ီးျမႇင့္ေပးၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး အရွင္ဥာဏိႆရမွ ေရစက္သြန္းခ် အမွ်ေပးေဝၿပီးေနာက္တြင္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရုပ္ကလပ္ေတာ္ကို ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးမ်ားႏွင့္ တပည့္သံဃာမ်ား၊ အစိုးရအဖဲြ႕ဝင္ လူႀကီးမင္းမ်ား၊ ေဂါပကအဖဲြ႕ဝင္လူႀကီးမ်ား၊ တပည့္ဒကာ ဒကာမမ်ားႏွင့္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္မ်ားမွ အဖဲြ႕သံုးဖဲြ႕ ခဲြကာ မင္းခမ္းမင္းနားျဖင့္ ေရေဝးသုႆန္သို႔ ပင့္ေဆာင္ မီးသၿဂိဳလ္မည္ျဖစ္ပါသည္။

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အရုိးျပာကို စ်ာပနပဲြအၿပီး တစ္ပတ္ခန္႔အၾကာတြင္ ပဲခူးတိုင္း၊ ျဖဴးၿမိဳ႕နယ္ရွိ ျဖဴးမဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ မူလေက်ာင္းတိုက္သို႔ ျမိဳ႕နယ္သံဃာနာယကအဖဲြ႕ဆရာေတာ္မ်ား၊ တာဝန္ရွိလူႀကီးမင္းမ်ား၊ တပည့္သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ဒကာ ဒကာမမ်ားမွ ပင့္ေဆာင္ၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ရိပ္သာတြင္ သံုးညတိုင္တိုင္ တရားပဲြမ်ား ဆက္လက္က်င္းပမည္ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ေနာက္ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ အရုိးျပာကို ျဖဴးေခ်ာင္းတြင္ ေရေမွ်ာပူေဇာ္မည္ျဖစ္ပါ ေၾကာင္းကို ကမာၻတစ္ဝန္းတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကပါေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားအားလံုးသို႔ ေစတနာေရွ႕ထား၍ အသိေပးေၾကညာအပ္ပါသည္။

------------------------------------------------------------------

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအားရည္စူး၍ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ ျပဳလုပ္ၾကပါမည္


၂၄-၁၁-၂၀၀၉ အဂၤါေန႔ နံနက္ (၇)နာရီအခ်ိန္ ျမန္မာနိဳင္ငံ အာရွေတာ္၀င္ေဆးကုခန္းတြင္ ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္မူေသာ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ ဓမၼကထိက ျဖဴးဆရာေတာ္ၾကီးအား ရည္စူး၍ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ေဒါက္တာ ဥတၱမသီရိ ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏တပည့္သာ၀ကမ်ား ဓမၼေက်းဇူးတင္ရွိဖူးသူမ်ား စုေပါင္းကာ စကၤာပူနိဳင္ငံ ဓာတ္ေတာ္ေက်ာင္းတုိက္တြင္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ေန႔ဆြမ္းဆက္ကပ္လွဴဒါနး္ျပီး ေရစက္ခ် အမွ်အတန္းေပးေ၀ ကုသုိလ္ျပဳမည္ ျဖစ္ပါ၍ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဒါယကာ ဒါယိကာမမ်ားႏွင့္ ဓမၼေက်းဇူးရွိသူမ်ား မည္သည္မဆုိ ၾကြေရာက္ကုသုိလ္ယူနိဳင္ပါေၾကာင္း အသိေပးအပ္ပါသည္။

ကုသိုလ္အလွဴရွင္- ကုိရဲထြဋ္+မေအးသီတာ ႏွင့္ ဆရာေတာ္ၾကီး၏ တပည့္ ဒကာ ဒကာမမ်ား။

ေန႔ရက္- ၂၇-၁၁-၂၀၀၉၊ ေသာၾကာေန႔
အခ်ိန္- နံနက္ ၁၀ နာရီမွ ၁၂ နာရီအထိ
ေနရာ- ဓာတ္ေတာ္ေက်ာင္းတုိ္က္
Lorong 4- Geylang- No-59
Near Kallang MRT
ဆက္သြယ္ရန္- +၆၅ ၈၃၁ ၉၈၀ ၄၂
ကလန္း MRT မွ ဘတ္စ္ကား ၃၂ ကုိစီးလာလွ်င္ ႏွစ္မွတ္တုိင္ေျမာက္တြင္ ဆင္းရပါမည္။

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Sunday, November 22, 2009

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူျခင္း



ႏိုဝင္ဘာလ (၂၄)ရက္ သတင္း။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱနရပတိ သည္ အာရွေတာ္ဝင္ေဆးကုခန္းတြင္ (၂၄-၁၁-၂၀၀၉) နံနက္(၇)နာရီ အခ်ိန္တြင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားၿပီျဖစ္ပါ၍ ၾကြင္းက်န္ရစ္ေသာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ရုပ္ကလပ္ေတာ္အား (၃၀-၁၁-၂၀၀၉) ရက္ေန႔တြင္ မီးသၿဂိဳလ္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္းကို ရပ္ေဝးရပ္နီးမွ ဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းတို႔အား ဝမ္းနည္းစြာ အသိေပးေၾကညာအပ္ပါသည္။ အစီစဥ္အေသးစိတ္ကို ဆရာေတာ္ဦးအဂၢဝရႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ ဆက္လက္ ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ႏိုဝင္ဘာလ (၂၂)ရက္ သတင္း။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱနရပတိ
သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အာရွေတာ္ဝင္ေဆးကုခန္းတြင္ ဆက္လက္ေဆးကုသမႈ ခံယူလွ်က္ရွိပါသည္။

ဘုန္းဘုန္းဦးအဂၢဝရမိန္႔မွာခ်က္အရ ကမာၻတစ္ဝန္းတြင္ ေရာက္ရွိေနၾကပါေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားမွ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးအတြက္ စိုးရိမ္စြာ သတင္းေမးျမန္းမႈမ်ားကို အထူးပင္ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ အကယ္၍ ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ဆက္သြယ္ရန္ အခက္အခဲရွိခဲ့ပါလွ်င္ ထိုင္းႏိုင္ငံရွိ ဖံုးနံပါတ္ (+668 5113 7722)သို႔ ဆက္သြယ္ စံုစမ္းေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။

ႏိုဝင္ဘာလ (၂၁)ရက္ သတင္း။

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱနရပတိ သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ရွိ ဖလန္ေကာက္ေဆးရုံ (PRARAM 9 HOSPITAL)၊ စတုတၳထပ္ အတြင္းလူနာေဆာင္ အခန္းအမွတ္ (၃)တြင္ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါေဝဒနာကို ေဆးကုသမႈခံယူလွ်က္ရွိေနရာမွ ႏိုဝင္ဘာလ(၂၁)ရက္ေန႔တြင္ စင္းလံုးငွားေလယာဥ္ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ျပန္လည္ ၾကြသြားၿပီျဖစ္ပါေၾကာင္းကို ေၾကညာအပ္ပါသည္။ ျဖဴးဆရာေတာ္ႀကီး၏ သတင္းကို ဆရာေတာ္ဦးအဂၢ၀ရႏွင့္ ဆက္သြယ္၍ ဆက္လက္ေဖၚျပေပးသြားပါမည္။

သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ၏ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို ့ကို ၾကည္ညိဳၾကေသာ တပည့္ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားအေနျဖင့္ ေဘသဇၨဒါန က်န္းမာေရးေဆးအလွဴေတာ္အတြက္ စြမ္းႏုိင္သမွ် ကုသိုလ္ေတာ္ ပါဝင္လိုၾကပါလွ်င္ ့ေအာက္ပါဖံုးနံပါတ္မ်ားသို႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကပါေၾကာင္း ကုသိုလ္အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ အသိေပးႏိွဳးေဆာ္ေၾကညာအပ္ပါသည္။


စကၤာပူႏိုင္ငံ
ကိုညီညီလြင္+ မစမ္းျမ
ဖံုးနံပါတ္။ ။ +၆၅ ၉၀၀၉၆၈၂၀၊ +၆၅ ၉၈၅၁၇၆၆၀

ျမန္မာႏိုင္ငံ
ဦးအဂၢဝရ
ဖုန္း - (+95 95390417)၊

ဦးစႏၵာသီရိ၊ ဦးစေႏၵာဘာသ
အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႕ -
ဓမၼရကၡိတျဖဴးမဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊
အမွတ္(၅)ရပ္ကြက္၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ဘူတာအနီး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
ဖုန္း - ၀၁-၅၃၀၀၆၈ ၊ ၅၀၁၈၄၆ (Ext- ၁၈၁) ၊ ၀၉၅၀ - ၁၇၅၅၄
(လိုင္းဖံုးနံပါတ္ကို ဦးစားေပးေခၚဆိုၾကပါရန္)







ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Wednesday, November 18, 2009

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေရးေပၚက်န္းမာေရးသတင္း

ၾကည္ညိဳေလးစားခင္မင္ရပါေသာ ဆရာေတာ္အရွင္သူျမတ္မ်ား၊ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားႏွင့္ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါ ညီအကို ေမာင္ႏွမအေပါင္းတို ့(ဘုရား) ခင္ဗ်ား.....

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ရဲ ့သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို ့ႏွင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္အတြက္ အားထုတ္ ၾကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ခဲ့မႈမ်ားကို အာရံုျပဳၾကည္ညိဳႏွလံုးသြင္း၍ ေအာက္ပါသတင္းစာသားကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား၏ ကိုယ္ပုိင္ အင္တာနက္၀က္ဘ္ဆိုဒ္မ်ားႏွင့္ အီးေမးလ္မ်ားမွတဆင့္ ထပ္ဆင့္ ျဖန္ ့ျဖဴးေ၀မွ်ေပးပါရန္ ေလးစားစြာျဖင့္ ေမတၱာရပ္ခံ ပန္ၾကားအပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား။

ေလးစားစြာျဖင့္
၀ိမုတၱိသုခ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ အေရးေပၚက်န္းမာေရးသတင္း





ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ နိဳင္ငံေက်ာ္ဓမၼကထိက ျပည္တြင္းျပည္ပသာသနာျပဳ ျဖဴးဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး ဘဒၵႏၱနရပတိ သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၊ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ ရွိ ဖလန္ေကာက္ေဆးရုံ (PRARAM 9 HOSPITAL)၊ စတုတၳထပ္ အတြင္းလူနာေဆာင္ အခန္းအမွတ္ (၃)တြင္ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါေဝဒနာကို ေဆးကုသမႈခံယူလွ်က္ရွိေနပါသည္။

ဆရာေတာ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ ၂-ႏွစ္က ေက်ာက္ကပ္အစားထိုးခဲ့ရာမွ ေက်ာက္ကပ္သို႔ ပိုးဝင္ေရာက္မႈေၾကာင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အေရးေပၚကုသမႈခံယူလွ်က္ရွိပါသည္။

ေဆးရုံတြင္ အထူးကုဆရာဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေခတ္မွီစက္ကိရိယာမ်ားျဖင့္ ကုသလွ်က္ရွိရာ ကုသစရိတ္မွာ တစ္ရက္လွ်င္ က်ပ္သိန္း(၃၀)ခန္႔ ကုန္က်လွ်က္ရွိပါသည္။

သို႔ပါေသာေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီ၏ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္၊ ပညာဂုဏ္တို ့ကို ၾကည္ညိဳၾကေသာ တပည့္ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ားအေနျဖင့္ ေဘသဇၨဒါန က်န္းမာေရးေဆးအလွဴေတာ္အတြက္ စြမ္းႏုိင္သမွ် ကုသိုလ္ေတာ္ ပါဝင္လိုၾကပါလွ်င္ ေအာက္ပါဖံုးနံပါတ္မ်ားသို ့ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းႏိုင္ၾကပါေၾကာင္း ကုသိုလ္အက်ိဳးေမွ်ာ္၍ အသိေပးႏိွဳးေဆာ္ေၾကညာအပ္ပါသည္။


ထိုင္းႏိုင္ငံ
ဦးအဂၢဝရ (ေခတၱ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၊ ထိုင္းႏိုင္ငံ)
ဖံုးနံပါတ္။ ။+၆၆ ၈ ၁၄၃၉ ၄၅၉၆။
ဆန္စစ္ကရစ္ယူနီဗာစီတီ၊ ဗာရာဏသီ၊ အိႏိၵယ
ဓမၼရကိၡတ ျဖဴးမဟာစည္၊ ရန္ကုန္ ႏွင့္
မဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊ ျဖဴးၿမိဳ႕။

စကၤာပူႏိုင္ငံ
ကိုညီညီလြင္+ မစမ္းျမ
ဖံုးနံပါတ္။ ။ +၆၅ ၉၀၀၉၆၈၂၀၊ +၆၅ ၉၈၅၁၇၆၆၀

ျမန္မာႏိုင္ငံ
ဦးစႏၵာသီရိ၊ ဦးစေႏၵာဘာသ
အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္အဖြဲ႕ -
ဓမၼရကၡိတျဖဴးမဟာစည္သာသနာ့ရိပ္သာ၊
အမွတ္(၅)ရပ္ကြက္၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္၊ ကမာရြတ္ဘူတာအနီး၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။
ဖုန္း - ၀၁-၅၃၀၀၆၈ ၊ ၅၀၁၈၄၆ (Ext- ၁၈၁) ၊ ၀၉၅၀ - ၁၇၅၅၄



ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Tuesday, November 17, 2009

The Rebirth Of Buddha


ျပီးခဲ့တဲ့အပတ္က စီစဥ္မထားဘဲ မိတ္ေဆြေတြႏွင့္ ရုပ္ရွင္ရံုမွာ ရုပ္ရွင္သြားၾကည့္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္လက္မွတ္ေတြအမ်ားၾကီး ေမတၱာလက္ေဆာင္ရတဲ့ မိတ္ေဆြမိသားစုက အတူသြားၾကည့္ဖို ့ေခၚတာႏွင့္ လိုက္သြားျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ရုပ္ရွင္ကားနာမည္က "The Rebirth Of Buddha" တဲ့။ ျပီးခဲ့တဲ့လကတည္းက ဆိုင္းဘုတ္အၾကီးၾကီးေတြႏွင့္ ဘူတာေတြမွာ ေၾကာ္ျငာထားတာေတြ ေတြ ့ေနရပါတယ္။ ရုပ္ရွင္နာမည္ေခါင္းစဥ္က ဆန္းေနေတာ့ စိတ္ေတာ့၀င္စားမိတယ္။ အခုေတာ့ ဟန္က်သြားျပီး အလကားေတာင္ ၾကည့္လိုက္ရပါေသးတယ္။

ရုပ္ရွင္က ကာတြန္းရုပ္ရွင္ (Anime Movie) ပါ။ ဘာသာေရးႏွင့္ သိပၸံ ကို ေရာေမႊထားတဲ့ဇာတ္လမ္းပါဘဲ။ ဘာသာေရးဆိုတာကလည္း ဒီနိဳင္ငံက သူတို ့ေတြရဲ ့ လက္ခံထားတဲ့ ဘာသာေရးပံုစံပါဘဲ။ ဇာတ္လမ္းကို မင္းသမီး ေက်ာင္းသူေကာင္မေလးက သူမ်ားေတြမျမင္ရတဲ့ ပရေလာကသား ေသျပီးသူေတြကို သူ ့မ်က္စိထဲမွာ ျမင္ေနရတာကေန စထားပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ဂိုဏ္းဆရာႏွစ္ဦးရဲ ့ တန္ခိုးအစြမ္းျပမႈေတြ၊ တစ္ဦးက လူဆိုး တစ္ဦးက သူေတာ္ေကာင္း။ လူဆိုးက တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူေတြကို သူ ့တန္ခိုးေတြသံုးျပီး ဖ်က္ဆီးဖို ့ၾကိဳးစားတာကို သူေတာ္ေကာင္းဂိုဏ္းဆရာႏွင့္ မင္းသမီးတို ့အဖြဲ ့က ျပန္လည္ ကယ္တင္ေပးရတဲ့ဇာတ္လမ္းပါ။ ေျပာရရင္ေတာ့ တရုတ္သိုင္းကားေတြပံုစံလိုမ်ိဳးပါဘဲ။ ေနာက္ဆံုး လူဆိုးႏွင့္ သူေတာ္ေကာင္း တန္ခိုးေပါင္းစံုသံုးျပီးအားျပိဳင္ၾကတာ ထံုးစံအတိုင္း သူေတာ္ေကာင္းနိဳင္သြားပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းက ဗုဒၶ၀င္စားတဲ့သူေပါ့။ ေနာက္ဆံုးျပီးခါနီး သူတို ့ႏွစ္ဦး တန္ခိုးျပိဳင္ၾကတဲ့အခ်ိန္မွာ လူေကာင္း ဂိုဏ္းဆရာက ဘုရားပံုဖန္ဆင္းျပီး တရားေတြ ဘာေတြေဟာလိုက္ေသးတယ္။ ေနာက္ ဓါးတစ္ေခ်ာင္းထုတ္ျပီး ဟိုဘက္ရန္သူဆီကလာတဲ့ လက္နက္ေတြကို ကာကြယ္လိုက္ေသးတယ္ဗ်။ ေနာက္ Independence Day ရုပ္ရွင္ကားထဲကလို အာကာသယာဥ္ေတြက ျမိဳ ့ကို ၀ိုင္းျပီးတိုက္ခိုက္တာေတြလည္း ပါေသးတယ္။

ဒီဇာတ္ကားက ျပီးခဲ့တဲ့လမွာ ဂ်ပန္မွာဒုတိယ၀င္ေငြအေကာင္းဆံုးကားလို ့ဆိုပါတယ္။ အနဳပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ၊ အသံပိုင္းဆိုင္ရာ ရိုက္ကူးထားတာေတြကေတာ့ အထူးေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ကာတြန္းရုပ္ရွင္ဆိုေပမယ့္လို ့ တကယ့္လူေတြႏွင့္ရိုက္ထားသလိုမ်ိဳးကို ခံစားရေစပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးပိုင္းမွာ ဘုရားရွင္တရားေဟာတဲ့အခန္းကို ၾကည့္ရတာကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ပီျပင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို ့ျမင္ေတြ ့ေနက် ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ ့ပံုေတာ္က ႏႈတ္ခမ္းေတာ္မ်ားလႈပ္ျပီး တရားေဟာတဲ့ဟန္က ၾကည့္ရတာ စိတ္ၾကည္နဴးဖို ့ေကာင္းပါတယ္။

ၾကည့္ရင္းႏွင့္ စိတ္ညစ္မိတာကေတာ့ ဇာတ္လမ္းရဲ ့ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အယူအဆပိုင္းေတြပါဘဲ။ သူတို ့ေတြဟာ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့ နိဗၺာန္အယူအဆကို နားမလည္တာကို သတိထားမိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက အလြန္အမင္း အံ့ၾသဖြယ္ရာတန္ခိုးဖန္ဆင္းမႈမ်ား လုပ္ျပနိဳင္ျခင္းကို တန္ဖိုးထားၾကတာကိုလည္း ေတြ ့ရပါတယ္။ Necktie ႏွင့္ အေနာက္တိုင္း၀တ္စံုကိုက်က်နန၀တ္ထားတဲ့ ဘုရား၀င္စားဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ၾကည့္ျပီး ကၽြန္ေတာ္ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ ရယ္ခ်င္မိပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ေျပာသလိုဘဲ။ အဆိုးထဲကအေကာင္းေပါ့။ ဒီလို နိဳင္ငံၾကီးတစ္ခုက ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္ပတ္သတ္တဲ့အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကို ကမၻာသိေအာင္လုပ္ေပးတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာကို သတိမထားမိေသးတဲ့သူေတြကိုေတာ့ မ်က္စပစ္ျပလိုက္သလိုေတာ့ ျဖစ္သြားမွာအမွန္ပါဘဲ။ က်န္တာကေတာ့ သူတို ့ႏွင့္ ဗုဒၶတရားေတာ္ႏွင့္ ေရစက္ရွိသေလာက္ေပါ့။

(ရုပ္ရွင္ေၾကာ္ျငာၾကည့္ဖို ့ လင့္ခ္ေတြပါ။)
http://www.youtube.com/watch?v=IHE-SY4C26o
http://www.youtube.com/watch?v=0gzCNf4neSc&NR=1


ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Monday, November 16, 2009

အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ဘာသာေရး



'Secular State' ဟူေသာ စကားတစ္လံုးရွိသည္။ “ဘာသာေရးတျခား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တျခား” စည္းျခားထားေသာနိဳင္ငံဟူ၍ ဆိုလိုသည္။ နိဳင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရးတြင္ ဘာသာေရး၀င္မစြက္နိဳင္ေသာနိဳင္ငံကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္သည္။ ယင္းစကားလံုးအရ ဆိုလိုေသာဘာသာေရး သို ့မဟုတ္ ”ရီလစ္ဂ်င္း” ၌ “ရီလစ္ဂ်င္း” မဟုတ္ေသာ ဗုဒၶဘာသာမပါေပ။ “ဘာသာေရးတျခား၊ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတျခား” စည္းျခားရာ၌ ပါေသာ ဘာသာေရးသည္ ဗုဒၶဘာသာမွအပျဖစ္ေသာ အျခားဘာသာမ်ားျဖစ္သည္။

ေလာကီလူမႈေရး လူမႈကိစၥမ်ားအတြက္ ဗုဒၶေဟာၾကားထားေတာ္မူေသာ မဂၤလသုတ္၊ သိဂၤါေလာ၀ါဒသုတ္၊ ပရာဘ၀သုတ္၊ အပရိဟာနိယတရားစသည္တို ့သည္ နိဳင္ငံတစ္နိဳင္ငံတည္ေဆာက္ရာ၌ နိဳင္ငံ၏ စုလစ္မြမ္းခၽြန္ သို ့မဟုတ္ သရဖူအျဖစ္ တန္ဆာဆင္ထား၍ရသည္။ နိဳင္ငံတစ္နိဳင္ငံကို အေရာင္တင္ရာ၌ ဗုဒၶဘာသာကို အေရာင္တင္ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳ၍ရသည္။ ဗုဒၶဘာသာကို နိဳင္ငံ၏အထြတ္အျဖစ္ သို ့မဟုတ္ အေရာင္တင္ေဆးအျဖစ္ အသံုးျပဳရာ၌ အေသာကမင္းတရားၾကီးသည္ ထိပ္ဆံုးကပါ၀င္သည္။

သို ့ေသာ္လည္း အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကို ေလ့လာသံုးသပ္ၾကည့္လ်င္ တစ္ပိုင္းက “အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတျခား၊ ဘာသာေရးတျခား” လမ္းစဥ္ႏွင့္ အက်ံဳး၀င္ေနျပီး တစ္ပိုင္းက ယင္းလမ္းစဥ္က ခြဲထြက္သြားသည္ကို ေတြ ့ရသည္။

အေသာကမင္းၾကီးျဖန္ ့ျဖဴးေသာ တရားဓမၼမွာ ဗုဒၶေဟာၾကားေသာ တရားဓမၼ၏ အေျခခံ သေဘာတရား ျဖစ္သည္။ အေသာကမင္းတရားၾကီးသည္ မိမိတရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ မိမိဘာသာတရားကို သိဒၶိတင္လိုသည္ျဖစ္၍ အျခားတရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ အျခားဘာသာတရားကို ေ၀ဖန္ရႈံ ့ခ်သည့္အလုပ္ကို မႏွစ္ျမိဳ ့ေပ။ အျခားဘာသာတရားကို ျပစ္တင္ရႈံ ့ခ်သူမ်ားအား တရားဓမၼ၏ ရန္သူဟူ၍ပင္ သေဘာထားသည္။

အေသာကမင္းတရားၾကီးသည္ တရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ ဘာသာတရားကို လူတန္းစားတစ္ရပ္၏ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းဟူ၍ သေဘာမထားေပ။ တရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ ဘာသာတရားတစ္ခုခုကို ျဖန္ ့ျဖဴးေနၾကသူမ်ားအားလည္း ထိုတရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ ထိုဘာသာတရား ပိုင္ဆိုင္သူဟူ၍ သေဘာမထားေပ။ အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ တရားဓမၼ သို ့မဟုတ္ ဘာသာတရား လမ္းစဥ္လိုက္လ်င္ နိဳင္ငံ သို ့မဟုတ္ လူမ်ိဳး၏အျမင္ က်ဥ္းေျမာင္းမႈ ပေပ်ာက္သြားမည္သာမက အင္အားေတာင့္တင္း ခိုင္မာလာသည့္ နိဳင္ငံတစ္နိဳင္ငံ တည္ေဆာက္ရာ၌ အကူအညီ အေထာက္အပံ့မ်ားစြာ ျဖစ္လာနိဳင္သည္။

အေသာက၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ မူ၀ါဒသည္ သမိုင္း၌ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေသာ ဘုရင္အခ်ိဳ ့ကဲ့သို ့ ဘာသာေရး တစ္ယူသန္၀ါဒမဟုတ္ေပ။ သမိုင္း၌ ျဖစ္ေပၚလာခဲ့ေသာ ဘုရင္အခ်ဳိ ့ကဲ့သို ့ မိမိဘာသာတရားကို ျဖန္ ့ျဖဴးလိုသည့္အတြက္ အျခားဘာသာတရားကို ဆန္ ့က်င္ဘက္မလုပ္ေပ။ ယင္းဘက္လိုက္သည့္ မူ၀ါဒ၏ဆိုးက်ိဳးကို ဘုရင္အေသာက ေကာင္းစြာနားလည္သည္။ အေသာက၏ ဘာသာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒသည္ လူသား၏မူ၀ါဒသာျဖစ္သည္။

ဘုရင္အေသာကသည္ ထီးနန္းကို တရားဓမၼအေပၚ အေျခခံေအာင္လုပ္ျပီးသည့္ ေနာက္၌ပင္ ထီးနန္းကို တရားဓမၼအေပၚ စိုးမိုးခြင့္မေပးေပ။ တစ္ဖက္က ဗုဒၶတရားကို သက္၀င္ယံုၾကည္သူျဖစ္သည့္အတိုင္း တစ္ဖက္ကလည္း အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းလုပ္သူအေနျဖင့္ နိဳင္ငံအတြင္းရွိ ဘာသာတရားအားလံုးကို တိုးတက္ၾကီးပြားခြင့္ရွိေအာင္ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အျပည့္အ၀ ေပးထားသည္။ မိမိဘာသာအတြက္ အျခားဘာသာတရားမ်ားကို မည္သည့္အခါမွ ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခြင့္ မျပဳေပ။

အေသာကမင္းၾကီးသည္ ဗုဒၶတရားကို ျပန္ ့ပြားေအာင္ ၾကိဳးစားသူအမွန္ျဖစ္ေသာ္လည္း အျခားဘာသာတရားမ်ားကိုလည္း လြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသျဖင့္ ယေန ့က်င့္သံုးေနေသာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တျခား၊ ဘာသာေရးတျခား” ဟူေသာ မူ၀ါဒႏွင့္ ေထာ္ေလာ္ကန္ ့လန္ ့ ျဖစ္ေနသည္ဟူ၍လည္း ေျပာ၍မရေပ။

အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တျခား၊ ဘာသာေရးတျခား” မူ၀ါဒႏွင့္ ေထာ္ေလာ္ကန္ ့လန္ ့လုပ္သည္ဟူ၍လည္း မဆိုနိဳင္ေသာ၊ “အုပ္ခ်ဳပ္ေရး တျခား၊ ဘာသာေရးတျခား” မူ၀ါဒႏွင့္ ေထာ္ေလာ္ကန္ ့လန္ ့လုပ္သည္ဟူ၍လည္း ေျပာ၍မရေသာ၊ အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ ဓမၼတရားဆိုင္ရာမူ၀ါဒကို လိုက္နာေသာ ကမၻာ့သမိုင္း၌ရွိသည့္ ဘုရင္ဧကရာဇ္မ်ားမွာ အိႏၵိယ၊ သီရိလကၤာ၊ တိဗက္၊ နိေပါ၊ တရုတ္၊ ထိုင္း၊ ဂ်ပန္၊ ကိုရီးယား၊ မြန္ဂို၊ စမၸာ၊ သီရိ၀ိဇယ၊ ျမန္မာနိဳင္ငံမ်ား၌ သမိုင္းစဥ္လာရွိခဲ့ၾကေသာ ဘုရင္ဧကရာဇ္မ်ားျဖစ္သည္။

(စာေရးဆရာ ပါရဂူ“ရာဇာႏွင့္သာသနာ” စာအုပ္မွ ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။)

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Thursday, November 5, 2009

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ

ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ
(ေရစၾကိဳ အရွင္ဧသိက)


Htay_Ra_Wa_Da_Yae_Zagyo_Sayadaw

ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Monday, November 2, 2009

What is Buddhism? Part 1 (Spanish Version)

Cuál Es Budismo¿

Introducción

Para más de 2,500 años, la religión que sabemos hoy como Budismo ha sido la inspiración primaria detrás de muchos civilizaciones exitosas, una fuente de grandes logros culturales y una guía profunda al mismo propósito de vida para millones de las personas. Hoy, los números grandes de hombres y mujeres de los fondos diversos a lo largo del mundo están siguiendo las enseñanzas del Buda. ¿Así quién el Buda era y lo que es sus enseñanzas?

El Buda

El hombre que era volverse el Buda nació hace 2,600 años Siddhattha Gotama alrededor de como príncipe de un territorio pequeño cerca de lo que es ahora la frontera del indio-nepalés. Aunque se levantó en consuelo espléndido, mientras disfrutando el estado aristocrático, ninguna cantidad de riqueza material y el placer sensual podría ocultar las imperfecciones de vida del extraordinariamente el hombre joven inquisitivo. Así a la edad de 29 dejó riqueza y trasero de la familia para los bosques remotos y montañas de India Nordeste para buscar una respuesta duradera a los problemas de vida estudió bajo los maestros del religous más sabios y filósofos de su tiempo, mientras aprendiendo todos que tenían que impartir, pero no podrían proporcionar las respuestas que estaba buscando. Se esforzó entonces en el camino de mismo-mortificación, toma que la práctica a los extremos de ascetismo, pero todavía sin efecto.


Por la edad de 35 comprendió que ni mismo-indulgencia ni mismo-mortificación estaban llevándolo a las respuestas para las que estaba pareciendo. Entonces, en la noche de la luna llena de mayo, habiendo vuelto fuera de estos dos extreames, se sentaba bajo las ramas de lo que está ahora conocido como el Árbol de Bodhi en un bosquecillo apartado por los bancos de un río y desarrolló a su mente en estados profundos, luminosos y tranquilos de meditación. Con la claridad extraordinaria y el marcado poder del penetrative que son generados a través de quietud interna, se centró su atención en investigar la naturaleza de existencia, su causa y su cesación. A través de esta contemplación del ser de realidad, logró el despertar supremo, la experiencia de esclarecimiento. De ese punto en él estaba conocido como el Buda, el Despertado.


Su esclarecimiento consistió en la visión más profunda y omnímoda en la naturaleza del cuerpo, mente y todos los fenómenos. Este despertar no era una revelación de un ser divino, pero un descubrimiento hizo solo basado en los niveles más profundos de mediación. Era una visión que liberó a su mente de las raíces de todo el sufrimiento: deseo egoísta, enojo y engaño. Esta experiencia eliminó todos los rastros de conflicto interno y disgusta, mientras revelando paz del unshakeable. Había encontrado la última solución a los problemas de vida que había buscado y el resultado era felicidad incomparable, sublime, verdadera.


Haber comprendido la meta de esclarecimiento perfecto, el Buda se pasó los próximo 45 años en enseñando un camino de entrenar y desarrollo que, cuando con precisión y diligentemente siguió, llevará a cualquiera sin tener en cuenta la raza, clase o género al mismo despertar. Estas enseñanzas se llaman el Dhamma, mientras significando la naturaleza de todas las cosas o las verdades subyacentes de existencia literalmente. Lo siguiente es una apreciación global breve de las enseñanzas del Buda.

(ser continuado....)


ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္

Sunday, November 1, 2009

ဗုဒၶနိဳင္ငံေတာ္

သာမညဖလအခါေတာ္ေန ့အမွတ္တရ

ဗုဒၶနိဳင္ငံေတာ္

ကမၻာေလာကတစ္ခုလံုး ျငိမ္းခ်မ္းေရးလိုလားေတာင့္တေနၾကသည့္ ယခုလိုအခါသမယ၌ တစ္စံုတစ္ခုကို ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တေနၾကေသာ လူအားလံုးတို ့၏နားထဲတြင္ အတိတ္၏အသံသည္ ပဲ့တင္ထပ္ေနပါေစ။


ေရွးအတိတ္ကာလက လကၤာဒီပေတာင္ဘက္စြန္းရွိ ေဒ၀ျမိဳ ့ေတာ္မွ ဥေရာပတိက္ရွိ အိုင္အိုနီယန္ ပင္လယ္ကမ္းေျခအထိ ထိုအခ်ိန္က လူသိမ်ားေသာ ကမၻာသည္ ေနရာထူးေနရာျမတ္တစ္ခုျဖစ္ခဲ့သည္။ ထိုေနရာ၌ ျငိမ္းခ်မ္းျခင္းႏွင့္ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ျခင္း ၾကီးစိုးလႊမ္းမိုးေနသည္။ အေသာကမင္းတရားၾကီး ေရးထိုးစိုက္ထူထားခဲ့ေသာ ကာလစီ၊ ဂိရနာ၊ ရွဟဘဇဂါဟီ ေက်ာက္စာမ်ားအဆိုအရ ခရစ္ေတာ္မဖြားျမင္မီ ရာစုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မတိုင္မီကပင္ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းမွ ကရုဏာတမန္ေတာ္သည္ ဆီရိယား၊ အီဂ်စ္၊ ဆိုင္းရင္၊ ေမစီဒိုနီယာ၊ အယ္လ္ေဘးနီးယားနိဳင္ငံတို ့၌ တရားဓမၼျဖန္ ့ျဖဴးေဟာၾကားၾကသည္။ လူႏွင့္တိရစၦာန္တို ့အတြက္ ေဆးရံုေဆးခန္းမ်ား ဖြင့္လွစ္တည္ေထာင္ခဲ့ၾကသည္။ အိပ္-ဘီ-ဘက္ဗဲလ္ (H.B Havell) က သူ၏နာမည္ေက်ာ္စာအုပ္ “အိႏၵိယ၌ အာရယန္တို ့၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသမိုင္း” (History of Aryan Rule in India ) ၌ ဤသို ့ဆိုထားသည္။


“အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈကာလသည္ အိႏၵိယယဥ္ေက်းမႈ၏ အၾကီးမားဆံုးသမိုင္းေခတ္ တစ္ေခတ္မွ်သာမကဘဲ လူ ့ယဥ္ေက်းမႈသမိုင္း၏ မွတ္တိုင္ၾကီးတစ္တိုင္လည္း ျဖစ္၏။ မိမိသာသနာျပဳလုပ္ငန္း၏ အက်ိဴးသက္ေရာက္မႈသည္ မိမိအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ နိဳင္ငံ၏ နယ္စပ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္သြားသည္ဟူေသာ အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ ေၾကျငာခ်က္ႏွင့္ပတ္သက္၍ အျငင္းပြားစရာ အေၾကာင္းမရွိေပ။ မၾကာမီက တူးေဖာ္ေတြ ့ရွိရေသာ ေရွးေဟာင္း ကမၺည္း ေက်ာက္စာမ်ားသည္ အီဂ်စ္ျပည္၌ အေသာကမင္းတရားၾကီး သာသနာျပဳခဲ့ပံု အေထာက္အထားမ်ားကို ေဖာ္ျပေနသည္။


“ဘာသာတရားတစ္ခုခုသည္ လူ၏ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ တိုးတက္မႈအစီအစဥ္၌ ဆက္စပ္မႈမရွိသည့္ အရာတစ္ခုအျဖစ္ ရွင္းလင္းေျပာျပ၍လည္း မရေပ။ နားလည္၍လည္းမရေပ။ ထို ့ေၾကာင့္ အေသာကမင္းတရားၾကီး အုတ္ျမစ္ခ်ခဲ့ေသာ ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ားသည္ ေနာက္ပိုင္း၌ ခရစ္ယာန္ႏွင့္ အစၥလာမ္ ဘာသာတရားႏွစ္ခု ေပၚေပါက္ထြန္းကားလာခဲ့ေသာ နယ္ေျမကိုပင္ ဖန္တီးေပးခဲ့သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ခ်လ်င္ မွန္ကန္သည္ထက္ပင္ ေက်ာ္လြန္သြားေပလိမ့္မည္။”


အာေရဗ် သမိုင္းဆရာ ေအာလ္ေဘရုနီ (Alberuni) ၏ အဆိုအရ ပါရွား၊ ခုရာဆန္၊ အီရတ္ႏွင့္ ဆီရိယားနယ္စပ္ တိုင္းနိဳင္ငံအားလံုးသည္ ေခတ္တစ္ေခတ္က ဓမၼနိဳင္ငံေတာ္အတြင္း ပါ၀င္ခဲ့ေသာ နိဳင္ငံမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ပါထိယားနိဳင္ငံ၌ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ ပါရွိေသာ ေရႊဒဂၤါးျပားမ်ားကို ေတြ ့ရွိရသည္။ ယင္းေရႊဒဂၤါးျပားမ်ား၌ ဗုဒၶ၏ ဘြဲ ့နာမေတာ္ကို ဂရိအကၡရာျဖင့္ ေရးထိုးထားသည္။


အမွန္စင္စစ္ေရွးေဟာင္း ကမၺည္း ေက်ာက္စာပညာရွင္မ်ားသည္ ထိုေခတ္က ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္းမွ အာဖဂါနိစၥတန္၊ ပါရွား၊ ပါထိယား၊ အီရတ္၊ ဆီရိယား၊ ေဂ်ရုစလင္၊ အီဂ်စ္၊ ဆိုင္ရင္၊ ေမစီဒိုနိယာအထိ လည္းေကာင္း၊ ေနာက္ဆံုး အက္ပိရပ္အထိလည္းေကာင္း ဗုဒၶဘာသာ သာသနာျပဳမ်ား တစ္လွမ္းျပီးတစ္လွမ္း လွမ္းၾကႊေတာ္မူခဲ့ၾကေသာ လမ္းခရီးမ်ားကို ေျခရာေကာက္၍ ရနိဳင္သည္။


ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာ့ေဘာင္ အတြင္း၀င္ေရာက္ ရွင္ရဟန္းျပဳၾကေသာ ဂရိလူမ်ိဳး အမ်ားအျပားရွိၾကသည္။ အေသာကမင္းတရားၾကီး အထူးၾကည္ညိဳေလးစားေသာ ရဟႏၱာတစ္ပါးမွာ ဂရိလူမ်ိဳးႏြယ္ ဓမၼရကၡိတမေထရ္ျဖစ္သည္။ အပရႏၱတိုင္းသူတိုင္းသားမ်ားအား ဗုဒၶတရားေဟာၾကားရန္ တာ၀န္လႊဲအပ္ျခင္းခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္မွာ ဓမၼရကၡိတမေထရ္ ျဖစ္သည္။


ဓမၼရကၡိတမေထရ္သည္ သတၱ၀ါအားလံုးအေပၚ ကရုဏာေရွ ့ထားေသာ မေထရ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ သမႏၱပါသာဒိကာပါရာဇိကဏ္္အ႒ကထာ၌ ဓမၼရကၡိတမေထရ္သည္ လူသူမနီးေတာၾကီးမ်က္မည္းထဲ၌ သီတင္းသံုးေသာ အရညကင္ ဓူတင္ေဆာင္ ရဟန္းေတာ္ျဖစ္သည္ဟု ဆိုထားသည္။ ေတာတိရစၦာန္မ်ားက ဓမၼရကၡိတမေထရ္ကို ၀တ္ၾကီး၀တ္ငယ္ျပဳၾကသည္။ အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ ညီေတာ္ တိႆသည္ သစ္ပင္ၾကီး တစ္ပင္ရင္း၌ ဘာ၀နာတရား ပြားမ်ားအားထုတ္ ေနေသာ ဓမၼရကၡိတ မေထရ္ကို ဖူးေတြ ့ရသည္။


ဓမၼရကၡိတမေထရ္သည္ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ၏ တကယ့္ရုပ္လံုးရုပ္သြင္ျဖစ္သည္။ ညီေတာ္တိႆသည္ ယင္းျငိမ္းခ်မ္းမႈမ်ိဳးကို လိုလားေတာင့္တသူ ျဖစ္လာသည္။ ဆင္ၾကီးတစ္ေကာင္ သစ္ခက္တစ္ခက္ျဖင့္ ဓမၼရကၡိတမေထရ္အား ယပ္ခတ္ေပးေနသည္ကိုလည္း ညီေတာ္တိႆျမင္ရသည္။


ထို ့ေနာက္ မၾကာခင္ အေတာအတြင္းမွာပင္ ဘုရင့္ညီေတာ္ တိႆသည္ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ေရာက္ျပီး ရဟန္းျပဳလိုက္သည္။


ထိုနည္းအတူပင္ အေသာကမင္းတရားၾကီး၏ သားမက္ေတာ္ အဂၢိျဗဟၼာလည္း ရဟန္းဘ၀ေရာက္ရွိသြားသည္။ ယင္းမင္းညီမင္းသား အႏြယ္ေတာ္မ်ား၏ ေျခရာေနာက္လိုက္၍ သားေတာ္မဟိႏၵႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာတို ့လည္း သာသနာ့ႏြယ္ဘြား ဘိကၡဳႏွင့္ဘိကၡဳနီမ်ား ျဖစ္သြားၾကသည္။


အေရွ ့ဟူ၍လည္း မရွိေပ။ အေနာက္ဟူ၍လည္း မရွိေပ။ ခ်စ္ခင္ျခင္းသာလွ်င္ရွိသည္။ စည္းလံုးညီညြတ္ျခင္း သာလွ်င္ရွိသည္။ ကမၻာေလာကသည္ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ျခင္း အျပည့္ရွိေနသည္။


ဗုဒၶ၏ ျမင့္ျမတ္ေသာ တရားေဒသနာေတာ္သည္ လူမ်ိဳးအားလံုး၊ နိဳင္ငံသားအားလံုး၏ ႏွလံုးသားအတြင္း၌ တစ္ဖန္ျပန္၍ ထြန္းလင္းေတာက္ပ လာပါေစ။

ဆရာအရွင္သူျမတ္၏ ကရုဏာေတာ္သည္ သတၱ၀ါအားလံုးအား ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ့ေအာင္ လုပ္ျပီးလွ်င္ ကမၻာေလာကအေပၚတြင္ ပ်ံ၀ဲေနပါေစ။

(မူရင္းစာေရးဆရာ သီရိလကၤာရဟန္းေတာ္ “ဘိကၡဳေမေတၱယ်”၏ မဟာေဗာဓိဂ်ာနယ္တြင္ ေဖာ္ျပဖူးေသာေဆာင္းပါးကို ဆရာပါရဂူမွ ဘာသာျပန္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။)


ဆက္လက္ဖတ္ရႈရန္